Yassas
#1
Hallo, Ik zal mij ook even voorstellen. Ik ben Cisca 50+ en woon in Rotterdam. Dat ik hier ben gekomen is, door het zoeken van info. voor Griekenland. Ik ben van plan om na een aantal jaar te gaan emigreren naar Grieken land..voor die tijd wil ik veel info opdoen en ben bezig de taal te leren..ik ben een talenknobbel en het gaat redelijk goed voor een beginner..nee ik ben nog nooit in Griekenland geweest. Maar de cultuur, natuur, de ruimte en het klimaat spreek mij erg aan.. Ik heb wel een half jaar in Turkije gewerkt ( gezondheidszorg)en speek dus ook turks..zo iets zou ik in Griekenland ook graag willen..we zien wel...Eerst maar eens kijken of ik van dit jaar op vakantie naar Griekenland kan gaan..maar als je alleen bent is dat erg moeilijk...tot zo ver mijn verslag.. Ik wens jullie heel veel goeds en tot horens..Smile
Quote
#2
@Cisca welkom hier op het forum. Alleen op vakantie gaan is niet makkelijk maar wel te doen. Je moet van te voren wel een plan hebben wat je wilt gaan bekijken of ondernemen en niet bij de rand van het zwembad gaan zitten wachten op wat er op je af komt. Ik ben dol op Samos en volgens mij zijn daar plenty dingen die je alleen kunt ondernemen. Alleen ... ik denk wel dat je een autootje moet huren want dat is toch wat makkelijker dan alleen het openbaar vervoer. Hou je van wandelen, antieke opgravingen, byzantijnse kerkjes, schilderachtige dorpjes, terrasje pakken, bloemen en dieren zien? Dan heb ik tips genoeg voor je wat je op Samos kunt zien.
Quote
#3
Nou Cisca
Welkom hier op dit leuke forum en vast veel plezier hier
In Griekenland ga je het vast erggg leuk vinden
Quote
#4
Cisca welkom op dit mooie forum
Quote
#5
Dag Cisca; welkom!
Ik denk dat het vooral belangrijk zal zijn om eerst een aantal Griekse bestemmingen te bezoeken vooraleer een keuze te maken voor een definitieve vestiging.
Griekenland is een prachtig land. Elk van de bestemmingen heeft echter een andere charme, andere karakteristieken, andere mogelijkheden.
Pin jezelf nu dus zeker nog niet vast op één regio, maar probeer de komende jaren verschillende regio's te bezoeken.

Wat mezelf betreft: er zijn niet echt Griekse bestemmingen waarvan ik zou zeggen dat ik er helemaal niet zou kunnen of willen wonen, maar ik zou toch al een lijstje met voorkeuren kunnen voorleggen. Dat lijstje is uiteraard persoonsgebonden, want iedereen legt nu eenmaal andere accenten die voor anderen minder belangrijk zijn. En dat lijstje kan je volgens mij alleen maar maken als je het ter plaatse gezien hebt.
Hier op dit forum zal je zeker al heel veel info vinden. Kijk zeker ook naar het hoofdstuk "Wonen in / emigreren naar Griekenland" op dit forum, met tal van onderwerpen. heel nuttig!

Veel succes!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#6
Welkom Cisca! Ik vind het eigenlijk best wel bijzonder dat mensen willen emigreren naar een land waar ze nog nooit geweest zijn. Je kunt wel zeggen dat het klimaat, de cultuur en de natuur je aanspreken maar allereerst moet de hele way of life en de bewoners je aanspreken.
Persoonlijk zou ik eerst een aantal keren naar een land op vakantie gaan en eens kijken of het land je überhaupt wel ligt. Griekenland is geen Turkije.
Quote
#7
Dapper hoor Cisca, maar als dat je droom is moet je hem volgen. Of hij ook uitkomt zal later wel blijken.
Ik sluit me wel aan bij het advies om eerst een paar streken aan te doen voordat je kunt beslissen.
7 jaar geleden hebben mijn man en ik ook de stap gemaakt (na een voorbereiding van jaren) en nog nooit spijt gehad, hoe moeilijk het soms ook is.
Mocht je meer willen weten dan kun je me altijd een PB sturen.
Quote
#8
Wat een geweldige droom om naar toe te leven. Denk dat ik een beetje van dezelfde leeftijd heb en heb ook zo'n soort droom. Ik ga zelf sinds een aantal jaar alleen op vakantie naar Griekenland en vind het heerlijk. Ik moet er wel bij vermelden dat ik al een aantal jaar in hetzelfde dorp kom - ieder jaar 6 of 7 weken - en daar inmiddels ook een aantal vrienden heb dus dat maakt het wel eenvoudiger. Soms ook "moeilijker" omdat ik me niet kan voorstellen dat ik ze een jaar niet zie en daardoor nog maar naar weinig andere Griekse bestemmingen ga, maar ben gelukkig al op veel plekken geweest, en soms kan ik nog een weekje ergens anders naar toe. Wens je veel succes met het leren van de Griekse taal, beetje jaloers op je talenknobbel Wink, want heb zelf al een aantal jaar les in Den Haag en het is geen makkelijke taal, maar ik ga er gewoon lekker mee door met af en toe een dieptepuntje Wink.
Quote
#9
welkom hier Cisca!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Yassas allemaal! Pippelientje 10 5.710 20 August 2013, 14:21
Laatste bericht: Petra
  Yassas Ventje27 7 4.357 18 January 2013, 17:23
Laatste bericht: Brandaki
  Yassas medeleden stel050 4 3.852 26 May 2012, 16:55
Laatste bericht: martineprest
  Yassas! vlagreco 7 5.336 14 July 2011, 10:42
Laatste bericht: vlagreco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)