Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Leuk die foto's te zien én de info over de ferries.
Hebben met alle 3 meerdere keren de oversteek gemaakt.
We worden oud..............
We worden samen oud met de boten Karel, gelukkig worden wij een stuk ouder en worden niet in stukken gebrand op een stuk strand ergens op deze wereld.
Ooit een keer de oversteek gemaakt met de "Corfu Diamond"
De naam deed meer vermoedden dan de werkelijkheid; we waren bang dat ie , na het losgooien van de trossen, meteen naar de bodem van de haven van Patras zou zinken.
Ook op de boot zat er meer los dan vast, waarschijnlijk waren ze al met de ontmanteling begonnen, want we hebben haar nóóit meer gezien.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Ooit een keer de oversteek gemaakt met de "Corfu Diamond"
De naam deed meer vermoedden dan de werkelijkheid; we waren bang dat ie , na het losgooien van de trossen, meteen naar de bodem van de haven van Patras zou zinken.
Ook op de boot zat er meer los dan vast, waarschijnlijk waren ze al met de ontmanteling begonnen, want we hebben haar nóóit meer gezien.
Was dit deze Karel? Foto is van september 1997 op de sloop in Aliaga, Turkije.
Gebouwd in 1953. Ze heeft trouwens slechts 1 zomer (1987) gevaren onder de naam Corfu Diamond, was toen van Agapitos Brothers.
28 September 2017, 05:54 (Dit bericht is bewerkt op: 28 September 2017, 08:43 door Karel.)
Prachtig Patrick,
ja, dat moet hem zijn.
Mijn vermoeden dat de sloop al was begonnen zou dus best eens waar kunnen zijn :)
Dat ze haar nog helemaal naar Turkije hebben gekregen.
Bedankt voor deze nostalgische foto!
30 September 2017, 18:17 (Dit bericht is bewerkt op: 30 September 2017, 18:24 door Patrick.)
(30 September 2017, 18:07)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Patrick is er al nieuws over de Small cycladen line,kan de Skopelitus blijven
varen of is het op 31 oktober over en uit
Het contract loopt ten einde en de Express Skopelitis zal (waarschijnlijk) niet meer voldoen aan de voorwaarden. Zelfs als de voorwaarden dezelfde blijven. Er is blijkbaar nog geen aanbesteding uitgeschreven. Typisch Grieks natuurlijk want er is nog een maand voor het huidige contract verloopt. En je hoeft de problemen pas aan te pakken als ze zich voordoen. In die zin was de voormalige Belgische premier Dehaene waarschijnlijk een halve Griek, want dat was ook zijn slagzin.
Het wordt dus nog even afwachten. Maar dat er een verbinding naar de Kleine Cycladen blijft bestaan lijkt me onomkeerbaar. "Lifeline lijnen" zijn sowieso ingeschreven in de wetgeving. De familie Skopelitis heeft in het voorjaar al aangegeven dat ze willen blijven varen, eventueel met een 'nieuwe' ferry. Maar zoals gezegd wordt dus nog even afwachten. Wat mij wel opgevallen is dat Seajets een aantal "tweedehands" vaartuigen aangekocht heeft het afgelopen jaar die op diverse werven liggen voor herstellingen en aanpassingen. Ze hebben al de Aqua Jewel die een alternatieve route vaart tussen meerdere Cycladen eilanden (voorheen was het de Aqua Spirit maar die is in augustus van de route gehaald en verkocht aan een Canadese rederij). En ze voeren een redelijk agressieve expansiepolitiek de afgelopen 2 jaren. Dus misschien zijn zij ook wel kandidaat.
Even een update over de Piraeus - Kythira - Kissamos ferry.
Inmiddels werd blijkbaar een nieuwe aanbesteding (met hogere vergoeding) voor 3 maanden uitgeschreven gezien de vorige aanbesteding slechts was voor vaarten tot einde oktober. En deze laatste worden nog niet uitgevoerd. Inmiddels is wel al een hele discussie ontstaan tussen burgemeesters en andere politici/verantwoordelijken met verwijten over verraad, corruptie, bedreigingen et cetera. Enfin, een heel gedoe.
Feit is dat de IONIS nog steeds 'in preparatie' is in Perama en de V. Koprnaros niet meer in aanmerking komt gezien LANE Lines over onvoldoende financiën beschikt om herstellingen uit te voeren. De V. Kornaros werd inmiddels afgesleept naar een ankerplaats nabij Salamis waar hij (waarschijnlijk) nog een aantal jaren zal liggen verkommeren naast een ferry van het jaren geleden ter ziele gegane Endeavour Ferries. Tenzij alsnog een koper gevonden wordt die denkt een (kleine) winst te maken met verdere verkoop aan een sloperij.
Inmiddels ligt in Kissamos deze (ATLANTIC) sedert een 2-tal weken maar ik denk niet dat die in aanmerking zal komen voor verdere dienst:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Begint al aardig op de "Corfu Diamond" te lijken, alhoewel deze nog wel een paar jaartjes mee kan
Ik denk het niet dat deze nog veel langer mee kan gaan. Is al 45 jaar oud en werd vroeger o.a gebruikt als ferry tussen Hamburg en Helgoland. Een vroegere naam is trouwens Helgoland.
Ondertussen was ik in Kissamos en ben daar naar de havenpolitie wat uitleg gaan vragen. Ze konden me geen positief antwoord geven. Op het kantoortje waar ze tickets verkopen hoopten ze dat er tegen einde september terug een ferry zou zijn.
Heb mijn plannen dus ter plaatse gewijzigd, ben naar Paleochora gegaan, daar 4 dagen gebleven tot eerstvolgende ferry naar Gavdos.
Antikythira werd dus verplaatst naar hopelijk april. DFan zal het ferryprobleem toch wel opgelost zijn zeker ?...
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Even een update over de Piraeus - Kythira - Kissamos ferry.
Inmiddels werd blijkbaar een nieuwe aanbesteding (met hogere vergoeding) voor 3 maanden uitgeschreven gezien de vorige aanbesteding slechts was voor vaarten tot einde oktober. En deze laatste worden nog niet uitgevoerd.
Inmiddels is wel al een hele discussie ontstaan tussen burgemeesters en andere politici/verantwoordelijken met verwijten over verraad, corruptie, bedreigingen et cetera. Enfin, een heel gedoe.
Feit is dat de IONIS nog steeds 'in preparatie' is in Perama en de V. Koprnaros niet meer in aanmerking komt gezien LANE Lines over onvoldoende financiën beschikt om herstellingen uit te voeren. De V. Kornaros werd inmiddels afgesleept naar een ankerplaats nabij Salamis waar hij (waarschijnlijk) nog een aantal jaren zal liggen verkommeren naast een ferry van het jaren geleden ter ziele gegane Endeavour Ferries. Tenzij alsnog een koper gevonden wordt die denkt een (kleine) winst te maken met verdere verkoop aan een sloperij.
Inmiddels ligt in Kissamos deze (ATLANTIC) sedert een 2-tal weken maar ik denk niet dat die in aanmerking zal komen voor verdere dienst:
Weet je nog wat je schreef in juli @Patrick over dat de inschrijvingen een serieuze aangelegenheid is, en ook mijn reactie daarop, dit is Griekenland en hier worden eerst diverse zakken gevuld ik citeer jou even wat ik rood getekend heb.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
(04 October 2017, 20:28)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Even een update over de Piraeus - Kythira - Kissamos ferry.
Inmiddels werd blijkbaar een nieuwe aanbesteding (met hogere vergoeding) voor 3 maanden uitgeschreven gezien de vorige aanbesteding slechts was voor vaarten tot einde oktober. En deze laatste worden nog niet uitgevoerd.
Inmiddels is wel al een hele discussie ontstaan tussen burgemeesters en andere politici/verantwoordelijken met verwijten over verraad, corruptie, bedreigingen et cetera. Enfin, een heel gedoe.
Feit is dat de IONIS nog steeds 'in preparatie' is in Perama en de V. Koprnaros niet meer in aanmerking komt gezien LANE Lines over onvoldoende financiën beschikt om herstellingen uit te voeren. De V. Kornaros werd inmiddels afgesleept naar een ankerplaats nabij Salamis waar hij (waarschijnlijk) nog een aantal jaren zal liggen verkommeren naast een ferry van het jaren geleden ter ziele gegane Endeavour Ferries. Tenzij alsnog een koper gevonden wordt die denkt een (kleine) winst te maken met verdere verkoop aan een sloperij.
Weet je nog wat je schreef in juli @Patrick over dat de inschrijvingen een serieuze aangelegenheid is, en ook mijn reactie daarop, dit is Griekenland en hier worden eerst diverse zakken gevuld ik citeer jou even wat ik rood getekend heb.
Inderdaad ik herinner het me nog.
Nu worden echter verwijten onderling tussen bestuurders gedaan die eigenlijk weinig met de zaak te maken hebben. 1 van de verwijten is dat de eigenaars van de Ionis bevoordeeld werden bij de aanbesteding. Een verwijt dat eigenlijk kant noch wal raakt, want de eigenaars van de Ionis waren de enige die ingeschreven hebben. Hoe kan je dan bevoordeligd worden bij de eigenlijke toewijzing als je de enige kandidaat bent?
Maar dat het er bij bepaalde aanbestedingen waarschijnlijk niet altijd even serieus aan toe gaat ben ik wel met je eens.
23 October 2017, 14:32 (Dit bericht is bewerkt op: 23 October 2017, 14:39 door Patrick.)
(09 October 2017, 22:34)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Dus.....
betekent dat dan dat we volgend jaar misschien van Kreta naar Kythira kunnen?
De Ionis heeft vorige week "sea trials" gedaan na de aanpassingen die verricht werden (nieuwe boegschroef en dergelijke) en toen werd gezegd dat ze waarschijnlijk morgen, 24 oktober, terug in de vaart zou komen.
(30 August 2017, 08:21)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Beter geen ferry dan deze ferry, de Blue Star Patmos is in Ios aan de grond gelopen.
Dit bericht is even door de vertaler gehaald.
S nachts avontuur voor 205 passagiers van de «Blue Star Patmos»
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Laatst bijgewerkt op: 30 augustus 2017 08:24
Bij hoge snelheid catamaran «Super Jet» aan boord van een voorzorgsmaatregel en meegenomen naar de haven van Ios, de 205 inzittenden van een personenauto ferry «Blue Star Patmos», die de grond liep om 01:30 uur bij de haveningang, de presentatie volgens de Coast Guard, kleine gecontroleerde instroming. Het schip ook bemanning aan boord van 87 atomen.
Het gebied mistral 5 Beaufort, terwijl het punt zijn om veiligheidsredenen en drie schepen van de kustwacht.
Volgens rapporten, zal het schip op het punt waar de grond zit en in de vroege uren waarschijnlijk zal worden gecontroleerd door duikers particulieren voor poging tot onthechting met een aanhanger of op eigen kracht blijven.
In «Blue Star Patmos» gemaakt Piraeus verbinding, Syrische, Paro, Naxos, Ios, jacht en Anafi zijn er 21 personenauto's en 12 vrachtwagens.
Het bedrijf Blue Star Ferries, meldde vandaag haar mededeling over het incident als volgt: "Vandaag 30 augustus 2017 om 01:30, de BLUE STAR PATMOS schip uitvoeren van de route Piraeus-Syros-Paros-NAXO- LC-Thera-ANAFI door het invoeren van de haven Ios strandt in ondiep. Op het moment van de botsing met de boord waren 205 passagiers en 87 bemanningsleden, die allen in goede gezondheid.
Uit voorzorg, de bemanning van het schip overgegaan tot het schip te evacueren en alle passagiers worden doorgestuurd naar de haven van Ios door water. "
Bron: ANA-MPA
Blue Star heeft de Blue Star Patmos terug opgenomen in hun vaarschema's vanaf 10 december.
(30 September 2017, 18:07)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Patrick is er al nieuws over de Small cycladen line,kan de Skopelitus blijven
varen of is het op 31 oktober over en uit
Interview 10 dagen terug op Naxospress.gr met "Captain John" van de Express Skopelitis
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Ondertussen las ik dat SN (Brussels Airways) vanaf Zaventem vanaf einde april 2018 een vlucht gaat inlassen naar Kalamata. Van daaruit zou het ook mogelijk te zijn, mits een beetje reizen, tot Gythion te geraken en daar boot op naar Kyhtira en van daaruit verder naar Antikythira.
Eigenlijk was ik zinnens begin april te gaan, maar indien dit de enige oplossing is zal ik mijn planen lichtjes wijzigen.
Maar liefst toch vanaf Kissamos indien...
Hilde
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Ondertussen las ik dat SN (Brussels Airways) vanaf Zaventem vanaf einde april 2018 een vlucht gaat inlassen naar Kalamata. Van daaruit zou het ook mogelijk te zijn, mits een beetje reizen, tot Gythion te geraken en daar boot op naar Kyhtira en van daaruit verder naar Antikythira.
Eigenlijk was ik zinnens begin april te gaan, maar indien dit de enige oplossing is zal ik mijn planen lichtjes wijzigen.
Maar liefst toch vanaf Kissamos indien...
Hilde
Van Athene naar Kythira zijn er in het voorjaar al aanbiedingen vanaf 93 euro retour
bij AEGEAN airlines
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
(23 October 2017, 22:40)Hilde schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Ondertussen las ik dat SN (Brussels Airways) vanaf Zaventem vanaf einde april 2018 een vlucht gaat inlassen naar Kalamata. Van daaruit zou het ook mogelijk te zijn, mits een beetje reizen, tot Gythion te geraken en daar boot op naar Kyhtira en van daaruit verder naar Antikythira.
Eigenlijk was ik zinnens begin april te gaan, maar indien dit de enige oplossing is zal ik mijn planen lichtjes wijzigen.
Maar liefst toch vanaf Kissamos indien...
Hilde
Van Athene naar Kythira zijn er in het voorjaar al aanbiedingen vanaf 93 euro retour
bij AEGEAN airlines
Brussels naar ATHENE in april met Aegean air vanaf 132 euro retour
Het huidige vaarschema (tot einde januari) is hier terug te vinden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
28 October 2017, 13:55 (Dit bericht is bewerkt op: 28 October 2017, 14:02 door Patrick.)
Foto's van de eerste aankomst van de Ionis in Kythira gisterenavond. Veel volk op de kade.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.