voorstellen
#1
Goededag allemaal,

Mijn naam is Elisabeth en ben half Griekse en half Nederlandse en woon in België. Mijn man en ik gaan ongeveer 2 keer per jaar op vakantie naar Griekenland.
Nu heb ik een vraag die misschien door iemand hier op het forum beantwoord zou kunnen worden.
Van geboorte heb ik 2 nationaliteiten nl Grieks en Nederlands. Dit is ook te zien bij de gemeente. Nu wilde ik het Griekse paspoort aanvragen ivm een aankoop van een huis in Griekenland. Dit lijkt me gewoon veel gemakkelijker werken met Griekse papieren. Nu heb ik gebeld met het Griekse consulaat in Brussel en die zeiden dat ik geen Grieks paspoort kan krijgen omdat ik niet ben aangegeven in Griekenland?? Kan iemand mij hierover informeren? Alvast dank..
Quote
#2
als je zeg ik heb een griekse nationaliteit, dan moet je toch ergens een id of een andere bewijs hebben. anders klopt het, je heb nu nog geen griekse nationaliteit officieel. je zou deze dan moeten aanvragen, hoe je de griekse nationaliteit kan aannemen,moet de consul wel weten . aan de andere kant je kan met je nederlandse paspoort ook een huis daar kopen.zou geen probleem zijn..
mocht je ergens ingeschreven met je griekse nationaliteit ,in griekenland staan, je kan een paspoort sneller aanvragen in griekenland dan in nl.neem ik aan belgie ook. de consulaten zijn wat traag.
Quote
#3
Het maakt niets uit of je met een NL paspoort of een GR paspoort een huis koopt in GR.
Dat is een van de voordelen van de EU regeltjes.
Quote
#4
Xander, dank je wel.........
Quote
#5
Je moet alleen even een AFM nummer (fiscaal nummer) halen bij de Belastingdienst, want dat heb je nog niet denk ik. Zonder AFM nummer kan je niets beginnen op dit vlak. Geldt voor beide partners wanneer je gezamelijk een huis koopt.
Dat AFM nummer krijg je meteen mee.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)