veranderingen bagageregels
#41
(11 April 2014, 07:56)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 April 2014, 14:04)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Haast alle luchtvaartmaatschappijen hanteren nu deze (nieuwe) regeling. Blijkbaar heeft er weer ééntje een gat in de markt gevonden om ons weer meer te laten doen betalen.
Je mag er donder op zeggen dat de grote touroperators in samenspraak met de luchtvaartmaatschappijen "even rond de onderhandelingstafel" zijn gaan zitten om dit uit te dokteren...Undecided


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




:


Ik schrijf dan ook nergens dat er prijsafspraken zijn gemaakt Metaxa.
DE nieuwe regeling zullen de touroperators heus niet op eigen houtje hebben kunnen "bedenken". Ze hebben daar zeker de toelating en hulp van de vliegtuigmaatschappijen voor nodig gehad en vice versa.
Laat ons zeggen, een tijdelijke samenwerkende vennootschap (zonder dat die er ook werkelijk moet zijn) maar ééntje waar ze beiden beter van worden.
Of dit (extra betalen voor bagage dus) terecht is laat ik in het midden. Het einddoel is bereikt, de consument betaald!
Vreemd feitelijk dat ze dat nooit vroeger "ontdekt" hebben.
Quote
#42
De bagage afhandeling bij Ryanair is toch echt een klucht hoor. Daar waar we op Charleroi nog zorgvuldig werden gecontroleerd op maten & gewicht van onze handbagage konden we bij de terugvlucht vanuit Chania gewoon doorlopen. Niets maar dan ook niets werd er gecontroleerd op maten & gewicht.
Moet wel zeggen dat alle reizigers op onze vlucht goed waren "opgevoed" en een "normaal" bemeten reiskoffer of iets dergelijks bij hadden volgens de rechtsgelden voorschriften van de luchtvaartmaatschappij.
Zij die toch met een wat groter valies reisden boekte deze uiteraard wel in aan de incheckbalie als ruimbagage.
Quote
#43
Rhodosliefhebber,
Mijn ervaring met boeken van alleen en retourvlucht naar Samos via Sunweb is net als bij jouw melding.
16 Euro extra voor de retourvlucht voor de bagage.
Vervelend maar zeker nog te doen als ik de andere prijzen voorbij zie komen ,bij o.a. Transavia.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#44
retourtje Brussel - Heraklion geboekt in December voor vertrek 1 Mei (morgen dus), bij Thomas Cook, zie nu pas dat er op mijn voucher 30 kg staat plus handbagage volgens de normen en dat zonder toeslag (uiteindelijke prijs 270 euro pp), dit ter info, kan mss nuttig zijn voor in de toekomst.
Quote
#45
Vanochtend kreeg ik een email van Ryanair betreffende gewijzigde regels m.b.t. cabine bagage.

Quote
Een stuk handbagage per klant (exclusief baby’s die op schoot meereizen) met een gewicht tot 10kg en maximale afmeting van 55cm x 40cm x 20cm, plus een klein tasje van maximaal 35cm x 20cm x 20cm.
Unquote

In het verleden moest bijvoorbeeld een kleine dames handtas, in de grote tas worden vervoerd.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#46
Niet slecht geregeld,bij Transavia moet datzelfde handtasje mee in de trolley of de grote tas,belachelijk eigenlijk.
In dat kleine tasje zitten toch meestal je beurs,paspoort en vluchtgegevens.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#47
En toch, afgezien van de werkelijke redenen waarom deze nieuwe bagageregels ingevoerd zijn, dat weet alleen het management zelf, even een stukje praktijk.
Bij onze laatste twee vluchten deze maand konden wij, ondanks de nieuwe regels, onze handbagage gewoon niet kwijt in de daarvoor bestemde ruimte, zo barstensvol zat het. Angry Zoals ik al eerder schreef, was er ook gewoon "illegaal" aan boord meegenomen handbagage met te grote afmetingen bij, maar....wel maar één stuk per persoon. Op de terugweg hebben we één tas onder de stoel moeten houden. Als je mij dus in mijn hart kijkt, zeg ik: Strikt toepassen die regels, zodat iedereen zijn bagage kwijt kan en normaal kan zitten.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#48
(01 May 2014, 12:18)Damiaatje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanochtend kreeg ik een email van Ryanair betreffende gewijzigde regels m.b.t. cabine bagage.

Quote
Een stuk handbagage per klant (exclusief baby’s die op schoot meereizen) met een gewicht tot 10kg en maximale afmeting van 55cm x 40cm x 20cm, plus een klein tasje van maximaal 35cm x 20cm x 20cm.
Unquote

In het verleden moest bijvoorbeeld een kleine dames handtas, in de grote tas worden vervoerd.

Klopt, zo was het bij ons ook vorige week (toen niets gecontroleerd werd in Chania) en de week daarvoor bij ons vertrek vanuit Charleroi (toen wel alles gecheckt werd).
Alles is terug te vinden op hun website.
Quote
#49
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#50
De mensen hebben het gewoon te goed. Wees blij dat je op vakantie kan gaan! Angry
Zelf ook de nieuwe bagageregels meegemaakt, maar dan bij Transavia. Ja het wordt allemaal wat minder, kan ook niet anders, er komen helaas steeds meer "Remi's" op deze wereld ben ik bang. Confused
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Veranderingen ferry ANC/VEN - GR tot 15.6. JohannesGR 0 913 10 June 2018, 13:49
Laatste bericht: JohannesGR
  Anek/Minoan veranderingen JohannesGR 1 1.316 01 June 2018, 17:30
Laatste bericht: chris

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 6 gast(en)