veranderingen bagageregels
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Volgens mij is de info in ieder geval voor wat Transavia betreft niet correct. Ik betaalde voor een koffer met een gewicht van 20 kg € 8,00 en voor 25 kg € 15,00. Dit is voor vluchten in augustus en september. Dus Zoover is niet helemaal up-to-date?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
(05 April 2014, 13:21)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens mij is de info in ieder geval voor wat Transavia betreft niet correct. Ik betaalde voor een koffer met een gewicht van 20 kg € 8,00 en voor 25 kg € 15,00. Dit is voor vluchten in augustus en september. Dus Zoover is niet helemaal up-to-date?

Dodgy zie bagageregels Transavia
Quote
#4
dan heb ik iets verkeerd gedaan Johan, ik betaal in augustus bij Transavia 15 euro voor 15 kg enkele reis. dat zou dan toch wel vreemd zijn. heb jij gewoon rechtstreeks bij Transavia geboekt? ik vlieg vanaf Amsterdam naar Athene.
Quote
#5
(05 April 2014, 13:21)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens mij is de info in ieder geval voor wat Transavia betreft niet correct. Ik betaalde voor een koffer met een gewicht van 20 kg € 8,00 en voor 25 kg € 15,00. Dit is voor vluchten in augustus en september. Dus Zoover is niet helemaal up-to-date?

dat zou heel erg mooi zijn maar dat klopt echt niet hoor. Vanaf 1 april is het dit:
15 kg = €15,= enkele reis
20 kg = €20,= enkele reis
23 kg = €25,= enkele reis

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Dan heb ik scherp ingekocht Big Grin

Ik heb het even van mijn boeking gekopieerd (charter in augustus naar Lesbos):

Ruimbagage Transavia 20 kg heenreis 2 x 8,00 16,00
Ruimbagage Transavia 25 kg terugreis 1 x 15,00 15,00
Ruimbagage Transavia 20 kg terugreis 1 x 8,00 8,00

Voor de terugreis wat extra gewicht bijgenomen, maar dit is wat op mijn boeking staat en wat ik betaald heb. Rolleyes
Daarnaast natuurlijk gewoon de 10 kg handbagage per persoon.

Voor onze vlucht deze maand (lijndienst Transavia) Adam-Athene:

ruimbagage: 20 kg verdeeld over 5 stuks (5B20) € 8.00

Leuker kan ik het niet maken Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#7
Via Sunweb betaal je het volgende voor Transavia

Je kunt tijdens het boeken tegen betaling ruimbagage bijboeken. De tarieven voor het bijboeken van ruimbagage zijn:
15 kilo ruimbagage = 5,- euro per enkele reis
20 kilo ruimbagage = 8,- euro per enkele reis
25 kilo ruimbagage = 15,- euro per enkele reis

En 10kg handbagage
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#8
Ik heb net even op de site van Sunweb gekeken, was toch wel nieuwsgierig. daar zijn de tarieven lager voor het boeken van ruimbagage. misschien een extra service van sunweb dan. je kan via sunweb geen tickets naar athene boeken Johann, dus hoe jij nu aan die lage tarieven komt? dat vraag ik mij toch af.
Quote
#9
Zoals gezegd is alleen de vlucht naar Lesbos een charter, inderdaad via Harry Smile . Vlucht naar Athene gewoon een lijndienst.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#10
Hoorde gisteravond van mijn zwager dat hij geboekt had via Sudtours. Hij had dezelfde bagagetarieven als wij. Sudtours valt net als Sunweb onder Sundio-Group. Waarschijnlijk hebben zij dus een deal met Transavia? (Kan me nl niet voorstellen dat ze onder de kostprijs de bagage verkopen aan hun klanten.)
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#11
Bagage zal bij bepaalde pakketreizen betaald worden in de ticketprijzen. Je betaalt het hoe dan ook.
Quote
#12
Heb geboekt bij Jetairfly (heen eind augustus) en terug met Brussels Airlines (begin oktober).

Bij Jetairfly 108€ pp met 15 kg ruimbagage en 1 stuk handbagage (6kg) inbegrepen.
Bij Brussels Airline 103€ pp met 23kg ruimbagage en 1 stuk handbagage (6kg) inbegrepen.

Bij Jetairfly was de toegelaten ruimbagage 23 kg tot 02 april. Voor vluchten vanaf 03/04 werd het teruggebracht tot 15 kg.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Touroperators hanteren inderdaad een eigen bagage prijs. Betaal je bij Transavia voor een koffer van 20 kg 20 euro per enkele reis, bij Sundio is dat 8 euro per enkele reis. Arkefly berekent 5 euro per koffer van 20 kg per enkele reis.
In ons geval zouden wij 120 euro retour moeten betalen aan Transavia voor de koffers: bij Sunweb was dat gelukkig "maar" 48 euro. Let bij Transavia ook heel secuur op de afmetingen van de handbagage, want als dat ook maar een centimeter afwijkt, dan kost dat 50 euro om de bagage in het ruim te laten vervoeren. Dit wordt tweemaal gecontroleerd, bij de incheck en bij de gate.
Quote
#14
Ik kan dit niet geloven....over een paar centimetertje afwijken.van de handbagage.....

@rhodosliefhebber zei...Let bij Transavia ook heel secuur op de afmetingen van de handbagage, want als dat ook maar een centimeter afwijkt, dan kost dat 50 euro om de bagage in het ruim te laten vervoeren. Dit wordt tweemaal gecontroleerd, bij de incheck en bij de gate. ,,

Is dit ook weer een nieuwe regeling EN heb je daar ookal ervarijng bij??? >>Dit wordt tweemaal gecontroleerd, bij de incheck en bij de gate bij Transavia?< Afgelopen jaren werd naar mijn weten in nl. alleen op kg-inhoud handbagage gelet en echter nooit ,,precies,,op de centimeter af op de maten !!
Quote
#15
Wij zijn ook nooit gecontroleerd op handbagage bij Transavia, noch op gewicht noch op afmetingen. En namen regelmatig een trolley mee die rond de verplichte afmeting zit.
Quote
#16
Ze hebben nu mallen staan bij de incheck én bij de gate en er wordt behoorlijk over geklaagd bij Transavia. Er wordt met twee verschillende mallen gemeten: handbagage op de "rug" en handbagage op de "zij". Past het niet, dan is het dokken geblazen. Bij het op de rug liggen, mag de bagage ook niet boven de mal uitkomen. Wij gaan het over 4 weken zelf beleven, maar wij moeten een koffertje thuislaten wat vorig jaar wél met Arkefly meekon. Die hebben nl. weer iets andere maten. Dit jaar letten ze er extra scherp op. Een ontevreden klant schreef op hun facebook: "Dear transavia, here it is your measure tool at the check in. It does fit. And it's the same bag that suddenly doesn't fit anymore at the gate.
Tool which YOU claims be the same just positioned differently.
So then now.. You are keep telling to me that I am lying to you and made up things.. Are you keep finding excuses When you have the evidence!!?!? Looking forward to hearing from you. Regards, an very unsatisfied customer"
Quote
#17
Transavia let wel degelijk op de maten en het gewicht van de handbagage. Het is sowieso verstandig daar niet boven te gaan ook al denk je dat je niet gecontroleerd wordt. Een keer wel gecontroleerd en je bent minimaal 50 euro kwijt. Let dus bij koffers goed op de maten (staan op de website) en het gewicht. Ik ken verhalen van mensen die met RyanAir vliegen die hetzelfde meemaken. Al die chartermaatschappijen doen dat volgens mij; de concurrentie is heftig dus ze letten erg op de kleintjes Smile
Quote
#18
(07 April 2014, 08:23)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Transavia let wel degelijk op de maten en het gewicht van de handbagage. Het is sowieso verstandig daar niet boven te gaan ook al denk je dat je niet gecontroleerd wordt. Een keer wel gecontroleerd en je bent minimaal 50 euro kwijt. Let dus bij koffers goed op de maten (staan op de website) en het gewicht. Ik ken verhalen van mensen die met RyanAir vliegen die hetzelfde meemaken. Al die chartermaatschappijen doen dat volgens mij; de concurrentie is heftig dus ze letten erg op de kleintjes Smile
Hoi ElsR. Dat is dan iets van recente datum? Tot en met vorig jaar zijn wij nooit door Transavia gecontroleerd op handbagage. Niet hier in NL maar ook niet in Griekenland. Huh
De bagagemallen stonden er altijd alleen maar voor "spek en bonen".
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#19
bagageregels brussels airlines

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#20
JohanV, ik heb precies dezelfde ervaring. Dit jaar nog niet met Transavia gevlogen en we gaan dit jaar niet met Transavia maar met Arkefly.
Quote
#21
Transavia controleert niet iedereen maar steekproefgewijs. Dus ....
Quote
#22
Ik denk dat als je je daar druk over maakt of je 5 euro minder of meer moet betalen voor je bagage je beter thuis kunt blijven want dat is niet echt interessant voor een fijne en goede vakantie toch, maar ja we zijn en blijven Nederlands zeuren over elke euro.
Quote
#23
(07 April 2014, 21:54)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat als je je daar druk over maakt of je 5 euro minder of meer moet betalen voor je bagage je beter thuis kunt blijven want dat is niet echt interessant voor een fijne en goede vakantie toch, maar ja we zijn en blijven Nederlands zeuren over elke euro.

Het gaat niet over 5 maar over 50, 100, 120 Euro en (zie de mallen bij Transavia) over zaken die onder de noemer 'maffiapraktijken" passen. En die 100 Euro extra wordt niet meer bij de Griekse neringdoende gespendeerd. En iedereen betaalt graag een ietsje meer als hij daar ook een degelijke return voor terugkrijgt. Of ie nu Nederlander of Belg is of uit Katmandu komt.

Als ik Nederlander zou wezen, en ik lees dit hier allemaal zou ik snel geneigd zijn om tegen Transavia te zeggen: "Doei, ik vlieg wel met een ander". Benieuwd wat ze zouden doen als opeens een heel deel klanten hen de rug toekeert.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
(07 April 2014, 22:38)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(07 April 2014, 21:54)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat als je je daar druk over maakt of je 5 euro minder of meer moet betalen voor je bagage je beter thuis kunt blijven want dat is niet echt interessant voor een fijne en goede vakantie toch, maar ja we zijn en blijven Nederlands zeuren over elke euro.

Het gaat niet over 5 maar over 50, 100, 120 Euro en (zie de mallen bij Transavia) over zaken die onder de noemer 'maffiapraktijken" passen. En die 100 Euro extra wordt niet meer bij de Griekse neringdoende gespendeerd. En iedereen betaalt graag een ietsje meer als hij daar ook een degelijke return voor terugkrijgt. Of ie nu Nederlander of Belg is of uit Katmandu komt.

Als ik Nederlander zou wezen, en ik lees dit hier allemaal zou ik snel geneigd zijn om tegen Transavia te zeggen: "Doei, ik vlieg wel met een ander". Benieuwd wat ze zouden doen als opeens een heel deel klanten hen de rug toekeert.

Patrick, het probleem is natuurlijk dat, als je via een touroperator boekt, je meestal geen keuze hebt met welke maatschappij je vliegt. Overigens zijn wij tot nog toe altijd zeer tevreden geweest over Transavia en zal ik, indien ik de keuze zou hebben, niet voor een paar tientjes naar een andere maatschappij "overstappen". De maten staan duidelijk op de website van Transavia, dus daar zijn ze wel transparant in en daar kan niemand zich achter verbergen. Daarentegen, als je handbagage net niet in de mal past en je flink moet bijbetalen, ja, die centen geef je niet meer uit op je vakantie-adres. Daar is niemand bij gebaat. Ik denk dat dit soort praktijken in de huidige economische situatie alleen maar meer schering en inslag zullen worden, helaas. (Het wachten is nog op het wegen en doorbelasten van de aankopen na de douane Dodgy ).
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#25
LET OP! Kom er net achter dat Transavia de maximale maten voor de handbagage op eigen houtje verkleind heeft per 1 april. Nu maar 55x35x25cm. Kan mijn lichtgewicht koffertje met de maximale maten van voor 1 april, dat ik vorige zomer had gekocht, al weer weg doen .... :-(
Quote
#26
En hoeveel was dat, Els, weet je dat nog?
Ik vind het echt vervelend dat maatschappijen met verschillende maten werken. Moet nog eens kijken wat Arkefly en BA hanteren.
Quote
#27
Uit de krant van vandaag:

Jetairfly laat passagiers die een korte of middellange afstandsvlucht boeken nog slechts 15 kilogram bagage meenemen. Vroeger was dat nog 20 kilogram. Dat meldt Het Laatste Nieuws woensdag.

Het wordt opletten voor wie komende zomer op vakantie gaat. De regels bij Jetairfly worden strenger en dat heeft gevolgen voor de bagage. Voortaan mogen passagiers slechts 15 kilogram bagage meenemen naar hun reisbestemming, waar dat vroeger nog 5 kilogram meer was. Meer meenemen kan nog, maar dan betaal je 12 euro extra per kilo.

De nieuwe regel geldt niet in elk geval, zegt woordvoerster Florence Bruyère. ‘Alleen passagiers die bij ons alleen de vlucht boeken, mogen minder bagage meenemen’, zegt ze. ‘Wie de vlucht en het hotel samen boekt bij een reisagent, mag nog gewoon met 20 kilogram bagage op vakantie.’

Bron: Het Nieuwsblad 09/04
Quote
#28
(09 April 2014, 04:30)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




LET OP! Kom er net achter dat Transavia de maximale maten voor de handbagage op eigen houtje verkleind heeft per 1 april. Nu maar 55x35x25cm. Kan mijn lichtgewicht koffertje met de maximale maten van voor 1 april, dat ik vorige zomer had gekocht, al weer weg doen .... :-(

Dat klopt Els. Stond begin van het jaar al op hun website. We hebben een nieuwe trolley gekocht die aan die maten voldoet. Voordeel: Als het past bij Transavia, past het zowat overal! Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#29
EN bij Olympic (en Aegean) moet je nu ook voor de ruimbagage apart betalen .... Staat niet echt duidelijk op hun website aangegeven ... Overigens kon ik in begin januari nog wel met de oude maten voor de handbagae van Transavia meevliegen .. Schiet me opeens te binnen dat ik al in de herfst bij Transavia had geboekt voor nu dus niet meer naar gekeken ... zucht ... en ook voor Olympic ....
Quote
#30
(09 April 2014, 08:54)prasoudi schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Uit de krant van vandaag:

Jetairfly laat passagiers die een korte of middellange afstandsvlucht boeken nog slechts 15 kilogram bagage meenemen. Vroeger was dat nog 20 kilogram. Dat meldt Het Laatste Nieuws woensdag.

Het wordt opletten voor wie komende zomer op vakantie gaat. De regels bij Jetairfly worden strenger en dat heeft gevolgen voor de bagage. Voortaan mogen passagiers slechts 15 kilogram bagage meenemen naar hun reisbestemming, waar dat vroeger nog 5 kilogram meer was. Meer meenemen kan nog, maar dan betaal je 12 euro extra per kilo.

De nieuwe regel geldt niet in elk geval, zegt woordvoerster Florence Bruyère. ‘Alleen passagiers die bij ons alleen de vlucht boeken, mogen minder bagage meenemen’, zegt ze. ‘Wie de vlucht en het hotel samen boekt bij een reisagent, mag nog gewoon met 20 kilogram bagage op vakantie.’

Bron: Het Nieuwsblad 09/04

dit ruikt wel erg naar KOPPELVERKOOPAngry
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#31
Persoonlijk begrijp ik de commotie niet. 10 kg handbagage is voor mij genoeg om alles wat ik nodig heb tijdens n 3-4 weekse vakantie mee te nemen. Dan heb ik n jurk, 5 onderkleding stukken bij me en 7 bovenkleding stukken, waardoor je lekker kunt combineren zonder en uit te zien dat je continue in hetzelfde loopt. Wel allemaal lichtgewicht. Zomerkleding is niet zwaar. Dan nog 2 bikini's, strandkleding, ondergoed, badlaken, slippers en een paar extra schoenen, laptop, telefoon, ereader en hun adapters. Dagcreme, nachtcreme, geurtje en wat make-up (niet overdrijven). Oke ik koop badspullen, zonnespullen etc ter plekke en heb alleen voor de 1e dag iets bij me. En natuurlijk was ik een en ander. Ik gebruik geen inflexibele trolley. En slim inpakken. Rollen en niet vouwen. Alles gewoon in mijn strandtas, die slechts 550 gram weegt. Zeer flexibel is waardoor er veel meer in kan dan in een trolley. Dan nog blijf ik binnen de gegeven afmetingen. De zwaarste kleding (bijv. spijkerbroek) trek ik aan.
Het is, denk ik, pas een probleem als je kleine kinderen bij je hebt. Of als je veel cadeaus mee neemt. Maar dan is er de mogelijke oplossing kilo's vooruit te sturen met postnl. 20 kg en aangetekend slechts EUR 43,60. Je moet dan wel iemand hebben die het voor je aanneemt of ophaalt. Maar ja als het cadeaus zijn, ken je mensen en die zijn er echt wel toe bereid. Gekregen cadeaus of aankopen (geen olie tenzij speciaal verpakt) stuur je met de Griekse post naar Nederland dus ook op de terugweg geen probleem.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#32
Haast alle luchtvaartmaatschappijen hanteren nu deze (nieuwe) regeling. Blijkbaar heeft er weer ééntje een gat in de markt gevonden om ons weer meer te laten doen betalen.
Je mag er donder op zeggen dat de grote touroperators in samenspraak met de luchtvaartmaatschappijen "even rond de onderhandelingstafel" zijn gaan zitten om dit uit te dokteren...Undecided
Quote
#33
(09 April 2014, 14:04)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Haast alle luchtvaartmaatschappijen hanteren nu deze (nieuwe) regeling. Blijkbaar heeft er weer ééntje een gat in de markt gevonden om ons weer meer te laten doen betalen.
Je mag er donder op zeggen dat de grote touroperators in samenspraak met de luchtvaartmaatschappijen "even rond de onderhandelingstafel" zijn gaan zitten om dit uit te dokteren...Undecided

Tja brandstof is ook niet gratis en hoe minder men verbruikt ..... Duurzaamheid heet dat. Het is net als bij sigaretten, je maakt het niet duurder maar stopt gewoon minder sigaretten in een pakje. In dit geval, je maakt de vlucht iets goedkopers, zorgt in sommige gevallen dat er meer kilo's handbagage mee mag die wel aan bepaalde afmetingen moet voldoen en laat in sommige gevallen duur bijbetalen voor ruimbagage.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#34
Nou, ik red het echt niet met 10 kilo, voor 2 weken al niet. Wassen begin ik niet aan, ik ben wel op vakantie. Het huishouden laat ik graag thuis. Ik weet niet wat voor kwaliteit strandlaken jij hebt, Maria, maar alleen onze strandlakens wegen al behoorlijk veel.
Kortom, 10 kilo is echt te weinig, ik red het net aan met 20.
Quote
#35
Thomas Cook nog (steeds?) 20 kg zonder toeslag. En ruime handbagage toegestaan. Ik spreek voor vluchten Mei 2014 ex Brussel. Ik zal maar niet te hoog van de toren blazen, ze kunnen ook nog aanpassen als je in de vertrekhall staat.
Quote
#36
(09 April 2014, 12:37)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 April 2014, 08:54)prasoudi schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Uit de krant van vandaag:

Jetairfly laat passagiers die een korte of middellange afstandsvlucht boeken nog slechts 15 kilogram bagage meenemen. Vroeger was dat nog 20 kilogram. Dat meldt Het Laatste Nieuws woensdag.

Het wordt opletten voor wie komende zomer op vakantie gaat. De regels bij Jetairfly worden strenger en dat heeft gevolgen voor de bagage. Voortaan mogen passagiers slechts 15 kilogram bagage meenemen naar hun reisbestemming, waar dat vroeger nog 5 kilogram meer was. Meer meenemen kan nog, maar dan betaal je 12 euro extra per kilo.

De nieuwe regel geldt niet in elk geval, zegt woordvoerster Florence Bruyère. ‘Alleen passagiers die bij ons alleen de vlucht boeken, mogen minder bagage meenemen’, zegt ze. ‘Wie de vlucht en het hotel samen boekt bij een reisagent, mag nog gewoon met 20 kilogram bagage op vakantie.’

Bron: Het Nieuwsblad 09/04

dit ruikt wel erg naar KOPPELVERKOOPAngry
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





En DISCRIMINATIE.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#37
(09 April 2014, 16:47)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou, ik red het echt niet met 10 kilo, voor 2 weken al niet. Wassen begin ik niet aan, ik ben wel op vakantie. Het huishouden laat ik graag thuis. Ik weet niet wat voor kwaliteit strandlaken jij hebt, Maria, maar alleen onze strandlakens wegen al behoorlijk veel.
Kortom, 10 kilo is echt te weinig, ik red het net aan met 20.

Tja, dan is alles gezegd en moet je dus bagage kopen. Ik geef alleen aan dat het mogelijk is. Het staat of valt overigens niet met een strandlaken (die van mij is 760 gram en van prima kwaliteit) maar wel met een zware en onmogelijke trolley en de wil om af en toe even iets in een sopje te zetten uit te spoelen en op te hangen. Ik neem gemakshalve aan dat je je strandlaken ook iedere dag spoelt of gebruik je die 2 weken zodat hij kan breken van het zout?
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#38
(05 April 2014, 15:33)Mariët schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 April 2014, 13:21)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens mij is de info in ieder geval voor wat Transavia betreft niet correct. Ik betaalde voor een koffer met een gewicht van 20 kg € 8,00 en voor 25 kg € 15,00. Dit is voor vluchten in augustus en september. Dus Zoover is niet helemaal up-to-date?

dat zou heel erg mooi zijn maar dat klopt echt niet hoor. Vanaf 1 april is het dit:
15 kg = €15,= enkele reis
20 kg = €20,= enkele reis
23 kg = €25,= enkele reis

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






vandaag onze bagage bijgeboekt en wat een blijde gebeurtenis was dat. Wat op de site staat klopt dus echt niet of misschien alleen als je bij Transavia zelf de tickets hebt gekocht?
Ik heb voor 25 kilo (enkele reis) ook maar €15,- betaald, mooi meegenomen dus Johan, je had helemaal gelijk.
Wij hebben alleen de tickets via Ross gekocht, klinkt gek maar was voor ons de goedkoopste (eerste chartervlucht naar Lesvos) en de bagage dus zelf via Transavia geregeld.
Quote
#39
Transavia heeft een eigen (veel hoger) tarief dan wanneer je via de touroperator boekt. Wij hebben 8 euro per enkele reis betaald voor een koffer van 20kg via Sunweb. Dit tarief geldt ook als je alleen tickets boekt via Sunweb en geen pakketreis.
Quote
#40
(09 April 2014, 14:04)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Haast alle luchtvaartmaatschappijen hanteren nu deze (nieuwe) regeling. Blijkbaar heeft er weer ééntje een gat in de markt gevonden om ons weer meer te laten doen betalen.
Je mag er donder op zeggen dat de grote touroperators in samenspraak met de luchtvaartmaatschappijen "even rond de onderhandelingstafel" zijn gaan zitten om dit uit te dokteren...Undecided


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




:
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Veranderingen ferry ANC/VEN - GR tot 15.6. JohannesGR 0 913 10 June 2018, 13:49
Laatste bericht: JohannesGR
  Anek/Minoan veranderingen JohannesGR 1 1.316 01 June 2018, 17:30
Laatste bericht: chris

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 5 gast(en)