Hulp gevraagd in Chersonissos!!!
#1
Smile 
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Zal even iets over mezelf vertellen. Ik kom meer dan 30 jaar elk jaar 1 of 2 keer op Kreta. Mijn geliefde 2e huis. Deze liefde is ook overgebracht op mijn gezin (man en zoon van 17 en dochter van 15). We dromen er al heel lang over om iets te beginnen op Kreta. Ik heb lange tijd in het toerisme gewerkt en we hebben de hele wereld al gezien maar Kreta blijft ons favoriete plekje. Sinds 22 jaar hebben we een Griekse familie te vriend waar we al veel mee hebben ondernomen en sinds 3 jaar zijn we samen opzoek naar een appartementencomplex om uit te baten. En HOERA dat is gelukt. In de buurt van Hersonissos, niet te groot maar wel heel mooi en rustig gelegen. Mooi zwembad, bar, enz.. Heel blij waren we...onze griekse vrienden wilde de dagelijkse leiding 3 maanden doen en wij ook 3 maanden. Contract getekend, huur betaald, touroperators aan het zoeken enz.enz. en je voelt het al aankomen.....onze Griekse EX vrienden haken af!! Heel vervelend maar voor ons geen weg terug (willen we ook niet). Nu zoeken we iemand die in de buurt woont op Kreta en ons kan bijstaan met praktische zaken, zoals bv belastingnummer, personeel zoeken etc. etc. en regels die in Griekenland gelden...misschien iemand welke al een hotel of iets dergelijks is begonnen. Is er iemand op dit forum die dit zou willen of ken je iemand die het zou willen/kunnen laat het dan s.v.p. weten. Alvast bedankt!!
Quote
#2
Dag Grace, alhoewel wat laat toch nog een welgemeend

[Afbeelding: welkom.gif] op Oríste!

Veel lees- en schrijfplezier hier. Voor wat betreft je vraag zou ik je adviseren contact op te nemen met Ella van 'Its all Greek to me'. Klik op haar banner in de bannerbalk hierboven of ga naar
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik zie wel dat de website momenteel offline is, waarschijnlijk gaat het om een tijdelijke storing (zal even contact met haar opnemen).

Succes, Ger
Quote
#3
Hallo Grace,
Ook namens mij welkom op Oriste!
Ger dank je wel voor je mailtje.

We zijn bezig met een nieuwe site, dus tijdelijk niet online.
Als je wilt stuur me dan een Pbtje via deze site of een e-mail via kourkoutaki53@gmail.com
Ik help buitenlanders oa. met het starten van hun bedrijf en alle benodigde papieren, dus ik kan je wellicht op weg helpen.
Tot horens, Ella
Quote
#4
Bedankt voor de verwelkoming....we komen er tot nu toe aardig uit. Maar als het nodig is zullen we contact opnemen.

Groetjes Grace
Quote
#5
succes Grace, wat een tegenvaller maar je klinkt kordaat.
Quote
#6
Haha Mariet, wat moet je dan!! We willen er absoluut een succes van maken...zijn er heel erg druk mee en alles gaat moeizaam maar we laten ons niet uit het veld slaan. We leren beetje bij beetje hoe het allemaal werkt en hoe de Griekse mentaliteit zo'n beetje in elkaar zit als je niet als toerist naar Griekenland komt. We komen erachter dat er, net als is Nederland, leuke en minder leuke mensen rondlopen. Van de "roze" wolk zijn we af maar proberen er ook nog gewoon een beetje van te genieten.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Chersonissos Ringo 14 2.449 12 November 2021, 19:32
Laatste bericht: Cretenzer

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)