Grieksegids nieuws
Wie kan me meer vertellen over Matala Kreta
#1
Hallo Oriste fans,

We zitten nog in dubio willen graag naar Kreta in mei maar zijn aan het twijfelen of
Ag. Galini of Matala wie is er geweest en kan ons meer vertellen ?????

Groetjes Els en Jac Cuijpersgreeksmiley2
Quote
#2
Ik ik zou moeten kiezen is het Matala, dat is niet zo een opeen gestapelde bergflank vol hotels en restos. Matala zelf heeft maar een kleinstrand, ik hoop dat het zand nu al terug is want ieder jaar wordt het weggespoeld. Maar zoals de de eigenaar van het restaurant " Stenen en kiezels" me vertelde is het als een vrouw, het gaat weg en het komt terug. Alle gekheid op een stokje, je hebt in Matala een goede uitvals basis naar andere stranden zoals Komos, van daar kan je zelf verder kiezen richting Kalamiki. Van Komos naar Kalamiki is het 5 Km strand voor elk wat wils. Als je in Matala je gading niet vindt om iets te eten kan je dicht bij terecht in Pitsidia, Kamilari of Kalamaki. En de markten van Tymbaki op vrijdag en die van Mires op zaterdag zijn dan sneller berijkbaar tegenover dat je van Ag Galini moeten komen. Ieder zijn meug , er zullen uiteraard andere prikkkers zijn met andere gedachten , ieder zijn ding zou ik zeggen. Ik spreek uit ervaring als vaste bewoner daar in de streek, en kom regelmatig van ons dorpje naar beneden voor een fagopoto met live muziek.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Els,

Ik zou je graag verder willen helpen,wij zijn er geweest,maar dat was,schrik ,in 1979.En in die tijd stond het toerisme in Galini nog zo in de kinderschoenen en in Matala waren er hippies.Ons beeld is dan ook van een zeer rustige,vrijwel verlaten streek,en dat zal nu ongetwijfeld wel anders zijn.
Matala komt nog het rustigst over denk ik,succes
Quote
#4
Hallo Els.
Wij verbleven vorig jaar in Agia Galini en vandaaruit ook Matala bezocht. Agia Galini is 'n erg leuk vakantieplaatsje met vele eethuisjes
en terrassen.Het was ook niet erg duur daar. Er is 'n redelijk lang,
smal strand, wat bestaat uit fijne kiezel en zand met op de vloedlijn
grovere kiezel.Al met al 'n goede plek om te verblijven. Matala is natuurlijk het beroemde voormalige hippydorp met zijn mooie zandkleurige grotten.Het is gelegen aan 'n baai en heeft 'n mooi
zandstrand.Er zijn voldoende restaurants en terrassen. Het plaatsje is wel 'n stuk kleiner dan Agia Galini.
Quote
#5
Ik zou voor Matala gaan, qua dorp, sfeer, de prachtige stranden in de omgeving.
Aghia Galini, ligt prachtig, maar idd wat ingebouwder, minder vrij gevoel
Nooit daar verbleven, wel geweest, wel 3 wkn in Matala paar jr geleden, heel erg goed bevallen, zou daar zo terug gaan.
Quote
#6
Jef, Marianne, Rianspliet en Lucy al heel erg bedankt voor jullie snelle reacties.
We zullen dit allemaal meenemen in onze puzzle en kijken wat het gaat worden.
Maar dat zal ik jullie nog laten weten.
Bedankt.
Gr. Els
Quote
#7
Wij hebben beide plaatsjes bezocht en vonden Matala vele malen leuker dan Agia Galini.
Het is een knus dorpje, waar nog steeds de relaxte hippiesfeer heerst.
Vorig jaar waren we er tijdens het festival, wat een belevenis op zich was.
De setting met de beroemde grotten, maar ook het achterland en het prachtige nabijgelegen Komosstrand zijn zeer de moeite waard en het is voor ons dan ook een plekje om naar terug te keren...
Quote
#8
(16 April 2014, 09:56)Els Cuijpers schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Oriste fans,

We zitten nog in dubio willen graag naar Kreta in mei maar zijn aan het twijfelen of
Ag. Galini of Matala wie is er geweest en kan ons meer vertellen ?????

Groetjes Els en Jac Cuijpersgreeksmiley2


Mocht je voor Agia Galini kiezen, ga dan zeker naar restaurant Onar en doe Babis daar zeker de groeten van ons. Wink
Quote
#9
Ik denk dat de keuze gemakkelijker wordt na het lezen van jullie reacties....bedankt allemaal maar toch nog effe een vraagje....is het wel mogelijk om in en rond Matala evt te fietsen ??????
Quote
#10
Ik ben vorige week 3 dagen in Kalamaki geweest. Was nog rustig, volgens eigenaar Cafe Paradiso is het echt een familie badplaats, dus geen wild amusement. Restaurant aristides was erg goed. Kalamaki is een klein plaatsje met prima strand en Tymbaki en Moires zijn vlakbij.
Zaten in Hotel Paradiso, laatste nacht was personeel in de keuken 's ochtends vroeg erg luidruchtig, verder mooi hotel.

Cors
Quote
#11
Ja, fietsen in Matala is zeker goed te doen, er buiten wordt het wel wat heuveliger.
Maar geen hoge bergen dacht ik.
Quote
#12
Fietsen.... geen probleem. Verwacht je echter niet aan fietspaden, " ποδηλατοδρόμος " staat wel in het woordenboek maar daar stopt het ook. Ik heb alle respect voor diegene die zich hier met de fiets op weg begeven.Ik heb vandaag zelf een MT bike besteld Tongue Laat je echter niet ontmoedigen in de streek van Matala is het allen een beetje valsplat. Je enigste vijand zijn de kuilen in de wegen, maar daar in tegen heb je veel meer andere voordelen tegenover een wandelaar of autobestuurder. Ik zou zeggen kom en overtuig je zelf.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
Matala? Wij zijn er geweest in 2005 en in 2012. In 2005 was het nog aardig, maar in 2012? We wisten niet hoe gauw we weg moesten. Wat toeristisch! Daar moet je van houden. Heel veel winkeltjes in een soort overdekt marktje.
Agia Galini, ook toeristisch maar voor ons voelde dat gezelliger. Inderdaad alles flink in de helling gebouwd, dus klimmen.
Wij verbleven in 2012 in Kalamaki bij apartementen/studio Arsinoi, heel goedkoop, eenvoudig, maar schoon! Super lieve familie, heerlijk ontbijt, alles vers en van eigen boerderij/bedrijf. Iedere ochtend rook het gebouw naar vers gebakken brood en cake De avond voor vertrek een Griekse maaltijd met rijkelijk drank voor de gasten als bedank voor bezoek.
Kalamaki heeft niet een echt centrum, maar allemaal leuke restaurantjes, een paar zeer goede zelfs. En terrassen aan het strand. En ja, bij Paradiso, zaten wij iedere dag tegen zonsondergang aan de ouzo, een gezellig terras, leuke eigenaar.
Kalamaki is een prima uitvalsbasis om Zuid-Kreta te verkennen.
Mocht U meer willen weten, mag u mij mailen.
Quote
#15
Kalamaki is best wel een aardig dorpje, althans langs het strand, verder vind ik er niet veel aan. Leuke terrassen aan het strand.
Ik ben er 3 keer geweest, en 3 keer ben ik er weggegaan vanwege de keiharde storm.
Het stormt vaak en langdurig in Kalamaki, net zoals in meer plaatsen aan de zuidkust.
Plakias, ook aan de zuidkust maar een stuk naar het westen, is er ook berucht om.
Quote
#16
Quote
#17
Bedankt allemaal hele leuke reacties en het is toch Matala geworden.
Jullie reacties hebben toch een bijdrage geleverd.
We gaan het in mei zelf ervaren en zullen zeker hier nog op terug komen in deze topic.

Groetjes Els
Quote
#18
(19 April 2014, 15:59)Els Cuijpers schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt allemaal hele leuke reacties en het is toch Matala geworden.
Jullie reacties hebben toch een bijdrage geleverd.
We gaan het in mei zelf ervaren en zullen zeker hier nog op terug komen in deze topic.

Groetjes Els

Top Els.goedgedaan Dan zullen we elkaar daar misschien treffen in levende lijve. Wij zakken wel eens naar daar af om voor de live optredens bij een hapje en een drankje.sirtaki
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
Leuk Els, welke acco heb je gekozen?
Quote
#20
(20 April 2014, 13:11)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(19 April 2014, 15:59)Els Cuijpers schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt allemaal hele leuke reacties en het is toch Matala geworden.
Jullie reacties hebben toch een bijdrage geleverd.
We gaan het in mei zelf ervaren en zullen zeker hier nog op terug komen in deze topic.

Groetjes Els

Top Els.goedgedaan Dan zullen we elkaar daar misschien treffen in levende lijve. Wij zakken wel eens naar daar af om voor de live optredens bij een hapje en een drankje.sirtaki

Dat is een leuk aanbod jullie weten ons vast en zeker meer te vertellen. En voor een gezellige avond met een drankje staan we open.

(20 April 2014, 13:22)lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Leuk Els, welke acco heb je gekozen?

Lucy wij hebben gekozen voor Hotel Orama ...... we laten ons verrassen...
Quote
#21
Leuk Els, overal lekker dichtbij, ziet er leuk uit, ff gekeken.
Wij zaten in '08 in hotel Valley Village, iets van 800 mtr buiten centrum.
Jullie gaan het vast erg fijn hebben!
De voorpret kan beginnen, leukSmile
Quote
#22
Ah, hotel Orama: Dat was toevallig ook onze accommodatie...
Verwacht geen luxe; het complex is simpel, echter doeltreffend.
Heerlijke, rustige ligging, maar toch op slechts 5 minuten loopafstand van het centrum.
Alleen het ontbijt is zeer minimaal. Alle gasten namen 's morgens dan ook hun eigen beleg mee...
Quote
#23
(20 April 2014, 16:01)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ah, hotel Orama: Dat was toevallig ook onze accommodatie...
Verwacht geen luxe; het complex is simpel, echter doeltreffend.
Heerlijke, rustige ligging, maar toch op slechts 5 minuten loopafstand van het centrum.
Alleen het ontbijt is zeer minimaal. Alle gasten namen 's morgens dan ook hun eigen beleg mee...

Als je luxe wil dan moet je wat dieper in je geldbuidel tasten, voor niets ( gratis) gaat ALLEEN de zon omhoog. Angry
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
We laten het gewoon op ons af komen.
We verlangen geen luxe, we verlangen lekker 10 dagen rust, zon, en een Grieks sfeertje en dat moet lukken denk ik me zo.....
En genieten van de omgeving... daar gaan we voor en daarom leek Orama een goede uitval basis....
Quote
#25
(20 April 2014, 17:01)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(20 April 2014, 16:01)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ah, hotel Orama: Dat was toevallig ook onze accommodatie...
Verwacht geen luxe; het complex is simpel, echter doeltreffend.
Heerlijke, rustige ligging, maar toch op slechts 5 minuten loopafstand van het centrum.
Alleen het ontbijt is zeer minimaal. Alle gasten namen 's morgens dan ook hun eigen beleg mee...

Als je luxe wil dan moet je wat dieper in je geldbuidel tasten, voor niets ( gratis) gaat ALLEEN de zon omhoog. Angry

Daar ben ik het mee eens.
Prijs/kwaliteit klopte gewoon in dit geval.
Wij verlangen ook geen luxe en hebben het bij Orama reuze naar de zin gehad.
Quote
#26
Weet iemand het correcte adres van dit hotel ? Alvast bedankt.
Quote
#27
(01 September 2014, 18:33)frans-ruud schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Weet iemand het correcte adres van dit hotel ? Alvast bedankt.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#28
[Afbeelding: efp4dv.jpg]

Deze man en zijn vrouw zijn persoonlijke vrienden. De tijden zijn slecht dit jaar, weinig boekingen omdat volgens hen er veel toeristen naar Turkije en Spanje gaan trekken. Daarom hebben ze mij gevraagd wat pub te maken daar waar ik kan. Deze mensen zijn nog van de generatie zonder internet en de meeste boekingen komen dan ook al 30 jaar van toeristen die elk jaar tevreden terugkeren.

Neen, ik heb geen aandelen in zijn business, hij heeft ook nog wat te doen buiten het seizoen met zijn kleine olijfgaard. Maar dat is het dan. Doodeerlijke mensen en alles persoonlijk afgehandeld ter plekke buiten op zijn terras met een koffietje erbij. Alles is mogelijk maar je moet er natuurlijk achter vragen. Spreekt wat Engels en Duits en werkt op kleine schaal met zijn eigen wagens !

PS: emailadres is van zijn dochter die in Athene woont en werkt maar die de vragen behandelt. Als je belt kom je rechtstreeks bij hem terecht en dit gedurende het ganse jaar.
messara's signatuur Cool Cool
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wie kan me meer vertellen over Sivota Els Cuijpers 7 3.411 02 March 2018, 18:53
Laatste bericht: Petross
  Scotty, laatste echte hippy van Matala overleden kretalover 3 2.643 11 February 2017, 13:30
Laatste bericht: Wim M
  Wie kan me meer vetellen over Aegina Els Cuijpers 4 2.852 11 December 2016, 21:41
Laatste bericht: Els Cuijpers
  Vluchten kan niet meer. Cor Nieuw Vennep 10 5.415 15 June 2016, 09:19
Laatste bericht: Pippelientje
  zuid kreta, zie door de bomen het bos niet meer riskje 25 14.022 09 January 2016, 21:29
Laatste bericht: lucy
  wie kan tips geven.. riskje 15 9.075 27 September 2013, 09:08
Laatste bericht: Pippelientje
  Matala hippie festival famtop 2 2.203 11 May 2012, 17:58
Laatste bericht: ElsR

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)