Konings dag in Almyrida
#1
Op 26 april wordt voor eerste keer Koningsdag gevierd in Nederland. En dus ook hier op Kreta bij Captain Jack in Almyrida.
Vanaf 12.00 uur zijn de bar en het vernieuwde strandterras geopend.
Iedereen wordt verwelkomt met uiteraard een oranje bitter.
Het is de bedoeling om ongeveer om 16 uur te starten met de feestvreugde, met oud hollandse spelletjes zoals blikgooien, touwtrekken, skippybal race, sponzen gooien, en stoelendans,
Voor de kinderen zijn leuke prijsjes te winnen.
's-Avonds is er karaoke met Nederlandse liedjes voor jong en oud
Het verslag van Koningsdag in Nederland zal live te volgen zijn op de TV, en er is Nederlandse muziek voor jong en oud.
Uiteraard is het Nederlandse menu beschikbaar, en zullen er tussendoor Nederlandse snacks worden uitgedeeld.
We hopen er een gezellige dag van te maken, dus elke Nederlander die in de buurt van de Apokoronas of Chania woont, en deze Koningsdag wil meevieren is van harte uitgenodigd.
Degenen die hier geen interesse in hebben moeten dit bericht maar als niet verzonden beschouwen.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#2
"OMG"
Quote
#3
? Geen idee wat je bedoelt hiermee?????
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#4
Ik wist het ook niet en heb het even opgezocht Wink

Het is een sms taal :
OMG
oh my god oh mijn god! ...reactie op iets opzienbarends.
Quote
#5
Jullie gaan niet erg mee met jullie tijd als je dat niet wist :)
Quote
#6
Is popiejopie taal. Niet bedoeld voor volwassen mensen, die zouden normaal gesproken een ABN vocabulaire moeten hebben. Dodgy Damiaatje, maak er een leuke dag van!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#7
Lijkt me inderdaad leuk om zo'n typisch Nederlands feest in Griekenland mee te maken. Kunnen de Grieken er ook iets mee/doen ze zelf ook mee?

Een aantal jaren geleden keken we op een terras in Kokkari/Samos naar een Nederlandse voetbalwedstrijd; de plaatselijke bevolking genoot er zichtbaar van en juigde bij elk doelpunt; was een gezellige boel daar.......
Quote
#8
Johan,
Ik ben het volledig met je eens, en vond het dus niet nodig om hierop te reageren.
We gaan er inderdaad een leuke dag van maken.
Ger,
De Grieken zijn niet zo betrokken met onze koning, dus doen die hier niet aan mee, maar als ze toevallig langslopen, zijn ze uiteraard wel nieuwsgierig.
Voetbal is een heel ander verhaal, daar zijn ze altijd voor te porren.
De wedstrijden op het WK in Juni worden hier op elk terras en bij elke taverna bekeken. Dat wordt zeker weer een happening.
Je weet maar nooit, maar misschien komen Nederland en Griekenland wel tegen elkaar te spelen. Dan wordt het helemaal gezellig.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#9
Jammer dat ik dan niet op Kreta ben. We gaan deze keer naar de USA in de mei vakantie.
Anders was ik zeker gekomen.
Niet zo zeer vanwege de spelletjes, maar wel om weer eens te kletsen met de andere NL-ers aldaar!
Quote
#10
Xander,
Jammer dat je er niet bij kan zijn.
Goede reis naar Amerika, veel plezier en wellicht tot later dit jaar op Kreta.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#11
Deze zomer kom ik 2 weken eerder dan mijn gezin naar Kreta.
Dus moet het dit keer lukken om bij te kletsen omdat ik dan zelf de 'baas' over de agenda ben Big Grin

Ik bel je tegen die tijd!
Quote
#12
Gisteren voor het eerst Koningsdag gevierd in Almyrida bij Captain Jack.
Het was weer reuze gezellig, en er waren weer diverse spelletjes voor kinderen georganiseerd.
Voor een impressie van de sfeer kijk even op.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#13
Ziet er leuk en gezellig uit, is toch iets te ver voor ons en zonder koekhappen is er niet veel aan.Big GrinBig GrinBig Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
Goede middag Damiaatje

Kan je geen link plaatsen waarbij iemand NIET hoeft in te loggen op faceboek, want ik heb het niet, kan dus niet kijkenAngry
Nu hoeft dat ook niet want ben er zelf geweest, maar helaas velen niet die het misschien nu OOK niet zien, en dus volgend jaar er ook niet bij zijn.
Ergens moet het mogelijk zijn, want op het treinen forum staan WEL zulke linksIdea
Misschien dat er iemand volgend jaar koek van Peijnenburg beschikbaar steltBig Grin
In ieder geval bedankt voor het organiseren, het was leuk om te zien dat de kinderen het naar hun zin hadden, dus de ouders genoeg tijd over hebben om andere te ontmoeten.Rolleyes
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)