Op zoek naar websites en blogs
#1
Vrijwel wekelijks verschijnen er boeken of tijdschriften over Griekenland en/of Griekenland-gerelateerde onderwerpen.

Daarnaast is er een enorme opkomst te zien van websites en blogs over Griekenland. Regelmatig kom ik hele leuke blogs en sites tegen waarvan ik het bestaan niet eens wist. Vaak komt dit omdat ze niet zo voor de hand liggen en moeilijk via zoekmachines zoals Google geïndexeerd worden.
Dat bracht me op het idee om een topic te starten waar de lezers van dit forum hun favoriete website, blog of forum kunnen plaatsen. Liefst met een kleine toelichting waarom deze plek volgens jou zo de moeite waard is.

Dus: Heb je een leuke tip op dit gebied laat het vooral weten. Zo kunnen we er allemaal van meegenieten.

Ik zal zelf de aftrap doen:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, het Volkskrantblog van Corry met regelmatig nieuwe verhalen en leuke tips. Ook vindt je bij haar een verrassend complete opsomming van alle uitgebrachte Griekenland-gerelateerde boeken en films. Aanrader dus.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, een forum van/met in Griekenland wonende Nederlanders/Vlamingen.

En zo zijn er ongetwijfeld nog veel meer van dit soort aanraders.
Weet jij ze te vinden? Laat het ons weten.

Ger
Quote
#2
Dank je wel Ger!

Sinds ik mijn eigen Grand Cafe Hellas 'bezit' heb ik bewondering gekregen voor een ieder die een eigen blog en/of forum begint want er gaat echt wel wat tijd in zitten. Zeker als je net als ik een beetje een 'digi-beet bentBlush Als de tijd het toelaat lees ik graag op allerlei fora en blogs mee. Dit is één van mijn favoriete:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Grand Cafe Hellas is niet exclusief voor NL'rs en Be in Griekenland. Het GCH is een leuke verzamelplaats van bloggers, vakantiegangers, Griek-o-fielen en Nl'rs in Gr die graag een virtueel praatje over Griekenland maken.
Ook op deze plek wil ik je bedanken Ger, je hebt me tips gegeven en reclame voor het forum gemaakt. Zonder jouw zat ik wrsch nog op tien ledenBig Grin EFCHARISTO POLI!
Quote
#3
@Sylvia.Aardig van je om nog eens extra (Bruno linkt ook als door) de aandacht te vestigen op de blog van Julie Smit. Ik lees haar Lesvos-Boekenlust "essays" al een hele tijd; iedere donderdagochtend klik ik haar ademloos aan.
Sedert kort blogt haar echtgenoot, Jan van Lent, ook op hoog niveau, over de natuur -de beestjes en bloemetjes en de eco-vanuit de optiek van een fotograaf, van hun en mijn geliefde Lesvos:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Voor algemene Griekenland-informatie is
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




zeer aan te bevelen.In het Grieks verschijnt dit blad(behoudens stakingen), iedere dag.De verkorte webeditie staat (in het Engels) dagelijks op bovengenoemde website.De inhoud is een beetje mainstream,
regeringsgetrouw,rechts; maar geeft toch veel informatie en opinie voor de lezer van buitenaf.Het is een uitgave van het Amerikaanse International Herald Tribune.

Iedere vrijdag staat de volledige weekeditie van "Athens Plus", met info, commentaar, lifestyle etc. op dezelfde site. Let op: het staat er als PDF-dokument.
Dus op het plaatje rechts klikken en openen. Wél 48 pagina's in prettig leesbare letters over alle aspecten van Griekenland.

@Ger. Zou je Marghotto op het GCH niet even willen helpen? Ze heeft erge problemen met het plaatsen van foto's daar.Jij kan dat zo goed!
Toe! Ja?
Quote
#4
Nog een leuke tip:
De website van de Nederlandse schrijfster Wilma Hollander. Zij woont zelf al jaren in het prachtige Pilion en schrijft vol overgave over haar leven op Pilion en haar passies.

Degenen die al eens op Pilion zijn geweest zal de titel van het boekje "Een Hollandse kijk op Pilion" bekend in in oren klinken.

[Afbeelding: Kijk-op-Pilion-212x300.jpg]

Ga
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




naar de website van Wilma.

Ger

NB: Ook deze website is toegevoegd aan de rubriek "Interessante Blogs / websites" op de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voortdurend op zoek naar deze boeken Ger 6 4.412 07 February 2016, 00:37
Laatste bericht: iakovos
  Op zoek naar vertaalde Griekse boeken marinus 2 4.330 20 December 2009, 12:26
Laatste bericht: marinus

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)