"De griekse keuken" van Rianne Buis en Manousos Daskalogiannis!
#81
Vraagt ze er niet een beetje teveel voor (20 euro)?
Met vriendelijk groet Stanley
Quote
#82
(06 May 2015, 17:04)stanley schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vraagt ze er niet een beetje teveel voor (20 euro)?
Met vriendelijk groet Stanley

Het is inderdaad niet goedkoop, maar we hebben het natuurlijk wél over hét Griekse kookboek dat door de beperkte beschikbaarheid inmiddels een collectoren-item is geworden. En dat weet de verkoopster natuurlijk ook. Kwestie van vraag en aanbod dus. Ik heb het er in ieder geval wel voor over hoor. Bovendien is het splinternieuw, zit nog in de folie en bevat 402 pagina's! En het is een goede investering; als je het later niet meer wilt gebruiken ben je het zó weer kwijt voor een leuke prijs, toch?
Quote
#83
(06 May 2015, 18:18)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 May 2015, 17:04)stanley schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vraagt ze er niet een beetje teveel voor (20 euro)?
Met vriendelijk groet Stanley

Het is inderdaad niet goedkoop, maar we hebben het natuurlijk wél over hét Griekse kookboek dat door de beperkte beschikbaarheid inmiddels een collectoren-item is geworden. En dat weet de verkoopster natuurlijk ook. Kwestie van vraag en aanbod dus. Ik heb het er in ieder geval wel voor over hoor. Bovendien is het splinternieuw, zit nog in de folie en bevat 402 pagina's! En het is een goede investering; als je het later niet meer wilt gebruiken ben je het zó weer kwijt voor een leuke prijs, toch?

Ligt aardig onder de nieuwwaarde wat het ooit in de winkel kostte. Voor een echt goed kookboek (is relatief, weet ik ja Rolleyes ) betaal je tegenwoordig zo maar € 40,00.
Slimme jongen koopt ze nu allemaal op en laat ze één voor één los op de markt, verdien je zo een leuk etentje met je lief mee Big Grin .
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#84
Oké bedankt voor jullie reactie.
Quote
#85
boek is onderweg
Quote
#86
Heeft er iemand hier al inmiddels het boek ontvangen? Ik heb namelijk vrijdag al betaald en hoor nu helemaal niets meer en er wordt ook niet meer gereageerd op mijn mails....... Huh
Quote
#87
Nee hier ook nog niks
Quote
#88
Ik had op 25 April ook al een bod uitgebracht op Marktplaats naar aanleiding van de link door Ger. Echter nooit iets van gehoord.
Beleefdheid kent nochtans geen grenzen....
Quote
#89
Ik heb het kookboek net ontvangen.
De afwikkeling is keurig verlopen.
Ik ben er blij mee. 
Quote
#90
Heb zojuist contact gehad met de verkoopster, er zijn gisteren drie boeken op de post gegaan, die zouden vandaag of morgen  op de mat moeten liggen. Boek 4, van Sophia, gaat vanmiddag op de post. Geen zorgen, komt helemaal goed, zo is mij verzekerd....
Quote
#91
Ik hoop het Ger, zou erg fijn zijn, alleen snap ik nog steeds niet waarom ze niet op mijn mails reageert. Ze had mij beloofd het te laten weten als ze het geld heeft ontvangen en ook als ze het boek zou versturen naar mijn vriendin in Nederland, zodat ik ook haar kan vertellen wanneer ze het boek kan verwachten. Mijn vriendin komt mij hier volgende maand opzoeken en neemt het boek dan voor mij mee. Ik wacht het af...
Quote
#92
Boek is hier ook net goed ontvangen met een lief kaartje erbij van de verkoper! Ben er blij mee een echt kookboek is het zeker
Quote
#93
Heb hem ook keurig ontvangen.
Quote
#94
Ik heb eindelijk een mailtje ontvangen van haar, boek is op de post, ben benieuwd! Alleen zie ik het boek pas in Juni als mijn vriendin hem meeneemt  Rolleyes even geduld voor mij nog hahaha.
Quote
#95
Wil dit boek erg graag kopen Rolleyes .

grtjs theadora
Quote
#96
Je bent niet de enige!
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#97
Er staat er wederom ééntje te koop op BOL.com maar voor een -naar mijn mening- veel te hoge prijs. Men is er blijkbaar duidelijk van op de hoogte dat het een 'collectors-item' betreft. Ik zet het hier toch maar even neer voor degenen die het boek absoluut willen hebben en deze prijs geen bezwaar is.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Maar er is nog hoop, achter de schermen wordt bekeken of een herdruk van het boek tot de mogelijkheden behoort. Uiteraard hou ik de liefhebbers op de hoogte wanneer er meer info te melden is.
Quote
#98
Hoi Ger en anderen,

Ik hoop dat het herdruk gaat worden.
De exorbitant hoge prijzen die ze vragen voor een 2e handsboek vind ik gewoon uitmelken. Gelekaart

Ik begrijp het wel een beetje maar toch....... wat de gek er maar voor geeft! Ik doe daaraan in ieder geval niet mee.  Dodgy

Gr. Martino
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#99
Voor degenen die nog steeds op zoek zijn naar het boek:
Er staan er momenteel twee op Marktplaats voor € 15 per stuk!

Kijk eens hier 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&postcode=6413EC

Succes!
Quote
Ik heb er laatst ook een gekocht op Mp. Bleek als nieuw.
Eenvoudige opmaak, heldere recepten.
Quote
Hoi Ger en anderen,

Hoor jij nog wel eens wat van Rianne Buis mbt het mogelijk opnieuw uitbrengen van het kookboek "de griekse keuken" van Rianne Buis en Manousos Daskalogiannis!
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
(15 October 2015, 16:49)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Ger en anderen,

Hoor jij nog wel eens wat van Rianne Buis mbt het mogelijk opnieuw uitbrengen van het kookboek "de griekse keuken" van Rianne Buis en Manousos Daskalogiannis!

Ik heb al een poosje niets meer van Rianne gehoord Martino; zal haar binnenkort nog eens contacteren. Inmiddels hebben al heel wat exemplaren op Marktplaats gestaan; het valt me op dat ze steeds in no-time verkocht zijn. Blijft dus een enorm populair boek.......
Quote
Is daar een reden voor Ger waarom het niet opnieuw wordt uitgegeven?
Quote
(15 October 2015, 20:51)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is daar een reden voor Ger waarom het niet opnieuw wordt uitgegeven?

Het is nog niet gezegd dat het boek niet opnieuw zal worden uitgegeven Goedas; Rianne had geen idee dat het boek (nog steeds) zo populair is. De toenmalige uitgever (BIZZTôH) bestaat allang niet meer en volgens mij hebben Rianne en Manousos geen samenwerkingsverband meer. Ik hoop snel weer iets van Rianne over een eventuele derde druk te vernemen. Als dat het geval is zal ik dat uiteraard op dit forum bekend maken. Ondertussen ben ik nog steeds (en soms met succes) zoekende naar tweedehands exemplaren. Ze zijn nog wel te vinden maar het is flink zoeken.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.........
Quote
[Afbeelding: 11jukbc.jpg]

Zijn er nog Oríste-leden die op zoek zijn naar het boek?
Ik heb er namelijk eentje in zeer goede staat (geen/nauwelijks gebruikssporen) kunnen bemachtigen. Heb er € 15,00 voor betaald.

Voor hetzelfde bedrag af te halen in regio Zuid-Limburg; opsturen kan eventueel ook (is dan wel voor rekening van de ontvanger). Het is een dik boek dus helaas geen brievenbuspost maar pakketpost.
Via PostNL € 6,95 in NL (volgbaar), in België € 9,00 (niet volgbaar) en € 13,00 (volgbaar);
Via
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(afhalen bij afhaalpunt in de buurt) € 3,95 in NL en € 7,50 in België.

Interesse?
Stuur even een PB'tje. Mochten er meer gegadigden zijn zal ik moeten loten. Ondertussen blijf ik doorzoeken naar meer exemplaren.........
Quote
Het boek is inmiddels vergeven........
Quote
Goed nieuws!

Ik heb al een poosje contact met Rianne Buis; één van de schrijvers van het boek.
Zij is momenteel druk bezig met een herziene versie van "De Griekse keuken", hetgeen zij ooit samen met Manousos Daskalogiannis uitbracht.

Er komt dus een vervolg van het populairste en meestgezochte Nederlandstalige Griekse kookboek aller tijden, "De Griekse keuken". Volgens de planning zal het rond augustus dit jaar op de markt verschijnen. Zodra er meer bekend is zal dat uiteraard via Oríste worden bekendgemaakt.

Wordt vervolgd............
Quote
Ger wordt het een heel nieuw boek, of een vernieuwde uitgave van het oorspronkelijke kookboek. Het laatste hoop ik.
Quote
Leuk! Ben benieuwd!
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
Goed nieuws, bedankt voor alle moeite die je doet !!!!!
Quote
Graag gedaan hoor, ik ben ook reuze benieuwd hoe deze 'herziene uitgave' er uiteindelijk uit zal gaan zien. Zodra ik meer weet vermeld ik het uiteraard op Oríste.

Rianne, mocht je hier meelezen: veel succes, maak er iets moois van!

Wordt vervolgd...........
Quote
Laatste nieuws van Rianne: Het wordt niet precies een derde druk, maar toch zal er veel gehandhaafd blijven. De tekst is hier en daar aangepast, en verschillende recepten zijn vervangen door andere. Dus grotendeels blijft het wel hetzelfde...
Quote
Of misschien nog beter. !!
Quote
Zo net terug van Europa's grootste boekenmarkt in Deventer ben op pad geweest voor het kookboek van Rianne buis, Maar na 4 en een half uur alle kraampjes afstruinen en vragen heeft het niets op geleverd.
Had gehoopt dat ik er toch wel eentje zou kunnen vinden maar helaas wel een hoop andere Griekse kookboeken maar net die ene niet.
Wij hebben het boek al een poosje, en was dus op pad voor de mensen op deze forum maar helaas. Smile
Quote
(07 August 2016, 15:13)Petross schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo net terug van Europa's grootste boekenmarkt in Deventer ben op pad geweest voor het kookboek van Rianne buis, Maar na 4 en een half uur alle kraampjes afstruinen en vragen heeft het niets op geleverd.
Had gehoopt dat ik er toch wel eentje zou kunnen vinden maar helaas wel een hoop andere Griekse kookboeken maar net die ene niet.
Wij hebben het boek al een poosje, en was dus op pad voor de mensen op deze forum maar helaas. Smile

Ja, ik ken dat gevoel Petross Big Grin  ; heb ook al heel wat boekenmarkten én kringloopwinkels bezocht en tot nu toe slechts één keer 'beet' gehad.
Blijkt een echt collectors-item wat natuurlijk wel iets zegt over het boek.

Maar ook ik blijf doorzoeken, ondanks dat er binnenkort een herziene uitgave aan staat te komen........
Quote
Waarom is dit boek zo goed? Ga het ook bestellen. Ben alleen benieuwd waarom dit boek eruit springt.
Ben ook elke keer blij met de recepten van Johan. Ze kloppen helemaal.
Quote
Ja, dat vraag ik mij ook af. Wat staat er in dat boek, dat niet op internet te vinden is.
Eens, dat de recepten van Johan TOP zijn.
Quote
Het boek is goed omdat er veel recepten instaan die de meeste toeristen nooit hebben geproefd of zullen proeven op hun bestemming. Daarnaast is het eens een keer geen plaatjesboek, maar echt gericht op het bereiden van het gerecht.

Heb overigens vandaag ook nog in Deventer naar het boek zitten zoeken,maar ook niet gevonden. Zelf heb ik het boek een keer op marktplaats gekocht.
Quote
Ben benieuwd. Hoop dat het wel authentiek blijft en niet teveel wordt herschreven.
Quote
Op 26 augustus 2016 is de opvolger/update van "De Griekse keuken" van Rianne buis verschenen.
Het heet "Griekenland, Het kookboek".
Lees alles over het boek in de nieuwe topic die ik erover heb aangemaakt:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






[Afbeelding: 264ry0x.jpg]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vandaag verschenen: De traditionele Griekse keuken Ger 2 1.713 22 March 2021, 18:32
Laatste bericht: JohanV
  Nieuw: Rianne Buis "Griekenland het kookboek" Ger 34 18.534 21 October 2016, 11:01
Laatste bericht: Wim M

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 5 gast(en)