"De griekse keuken" van Rianne Buis en Manousos Daskalogiannis!
#1
Het boek "de griekse keuken" van Rianne Buis en Manousos Daskalogiannis! Isbn nummer is 978 90 5501 493 4

Ik zoek dit boek al tijden maar is nergens meer te vinden en verkrijgbaar! Jammer! Sad Ik zou eigenlijk wel een nieuw exemplaar willen. Het zo'n goed Grieks kookboek dat zou toch in herdruk moeten. Er mogen wel iets meer foto's in.

Voor wie liefhebber is van de Griekse keuken is dit een geweldig boek met echt Griekse recepten en niet aangepast aan de Nederlandse eetstijl. Een aanrader maar waar ........verkrijgbaar!?
Wie weet er wat/iets?

Ik heb nog getracht om Rianne Buis via mail te benaderen maar dat is helaas niet gelukt.

Gr. Matino
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#2
Daar is een tijdje geleden al een draadje over geweest. De uitgever is failliet en het boek is helaas nergens meer te verkrijgen. Zij die het boek hebben en er uit koken Tongue , zijn denk ik ook niet van plan om het te verkopen. Misschien op boekenmarkten nog te vinden?
Overigens ben ik zelf wel blij dat er bijna geen foto's in staan, gaat ten koste van recepten, elke pagina moet betaald worden, toch? Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
@Gaste171. Het andere draadje is "favoriete kookbijbel".
Ik gaf je daar o.a. het onderstaande antwoord.
Mijn advies blijft: kringloopwinkels, 2e hands boekhandel, enz..
De kans er een te vinden lijkt mij echter heel klein en, heel kinderachtig, ik doe hem niet weg.
Toch nog even een verwijzing naar het onderstaande facebook-adres.
Wellicht een mogelijkheid. Cor.

RE: favoriete "kookbijbel"

@Gaste171 en anderen.
Rianne Buis, culinair journaliste, is de schrijfster van het gezochte boek "De Griekse Keuken''. Het bijzondere van dit boek is dat met beschrijving van de geschiedenis van het eten in Griekenland met allerlei zijwegen het een bladerboek is waarin het zeer plezierig lezen is. Nog belangrijker is de grote hoeveelheid recepten op allerlei gebied en dat het ook nog heel goed maakbaar is. Beter nog, als het klaar is lijkt het ook nog Grieks eten.
En dan voor degene die de mogelijkheid heeft, wellicht het proberen waard. Hoe nieuwsgierig ik ook ben, ik weiger mee te doen met twitter, hyves of Facebook. Maar ja, dan komt de straf. Rianne Buis woon(t)de op Kreta, Chania, sinds begin 1990. Ze zou mogelijk te bereiken zijn via
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en ze zal vast gestreeld zijn door de belangstelling vanuit Oriste voor haar boek. Wellicht heeft zij een opening of oplossing. Wie durft?
Cor.
Quote
#4
Hier een link naar dat eerdere bericht:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
@Cor weet je wel zeker dat ie Facebook-dame dezelfde Rianne Buis is? Het is iemand die in Amerika woont ....
Quote
#6
Hallo Gaste 171,

vandaag heb ik het boek dat U zoekt gevonden én gekocht !
Het is in zeer nette staat. Ik stuur even een pb.

met vriendelijke groet,

marja / maría
Quote
#7
(31 July 2014, 17:59)maria kaptein schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vandaag heb ik het boek dat U zoekt gevonden én gekocht !
Het is in zeer nette staat. Ik stuur even een pb.

Ik ben er ook al een poosje naar op zoek. Mocht iemand het hebben en er vanaf willen danwel het ergens tegenkomen dan hou ik me aanbevolen ;)
Quote
#8
Ook ik hoop het boek ooit eens tegen te komen.............:)
Quote
#9
Misschien heeft iemand die het boek in zijn/haar bezit heeft, zin er een pdf van te maken? Oei, dat mag niet geloof ik. Dus laat maar.
Quote
#10
(03 August 2014, 08:56)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien heeft iemand die het boek in zijn/haar bezit heeft, zin er een pdf van te maken? Oei, dat mag niet geloof ik. Dus laat maar.

Nee, dat mag inderdaad niet; maar 401 pagina's inscannen is ook niet echt een leuke bezigheid..........
Quote
#11
Dit boek is gewoon bij bol.com te bestellen voor € 16,95
Quote
#12
(09 August 2014, 11:12)Electra schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit boek is gewoon bij bol.com te bestellen voor € 16,95

Volgens mij betreft het hier een éénmalige verkoop van een tweedehands exemplaar via een externe verkoper. Het boek wordt namelijk al lang niet meer uitgegeven.

Voor degenen die er al zo lang naar op zoek zijn: Sla je slag, ik vrees dat het boek niet zo gauw meer ergens te koop zal staan........

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
(09 August 2014, 11:12)Electra schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit boek is gewoon bij bol.com te bestellen voor € 16,95
Het staat weer op de site van Bol, maar is niet bij hun te verkrijgen. Je besteld via Bol en zou hem dan moeten ontvangen van Studystore?
Gezien het ontbreken van enige verdere info en de prijs is het niet echt duidelijk of het over een nieuw of gebruikt exemplaar gaat? Studystore is een tweedehands boekenstore.
Retourneren en service gaan ook via Studystore, heb daar verder geen ervaring mee.

(09 August 2014, 11:24)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 August 2014, 11:12)Electra schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit boek is gewoon bij bol.com te bestellen voor € 16,95

Volgens mij betreft het hier een éénmalige verkoop van een tweedehands exemplaar via een externe verkoper. Het boek wordt namelijk al lang niet meer uitgegeven.

Voor degenen die er al zo lang naar op zoek zijn: Sla je slag, ik vrees dat het boek niet zo gauw meer ergens te koop zal staan........

Oeps Ger, tegelijk Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#14
Hij is inmiddels alweer verkocht zie ik op hun
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, wie van de Oríste-leden is de gelukkige :) ?

Zelf ben ik inmiddels ook al voorzien; heb 'm deze week kunnen overnemen van een ander Oríste-lid up
Quote
#15
Hoi Ger

Heel veel kook plezier en dat het allemaal lekker mag smaken. Zeker als het weer zo Grieks mag blijven.

Groet Marja
Quote
#16
Grrrrrr te laat Dodgy
Quote
#17
Ik ben de gelukkige....dinsdag in huis.....Joehoeh Big Grin!
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#18
En ik ook, ook dinsdag. Verheug me erop.
Bedankt voor de tip.
Quote
#19
(09 August 2014, 23:48)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Grrrrrr te laat Dodgy

Komt goed Sophia, gewoon de website regelmatig checken, hij wordt zo nu en dan weleens te koop aangeboden. Ook ik hou het in de gaten en zal het melden als ik iets heb gezien ;)

(10 August 2014, 00:04)Angeliki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben de gelukkige....dinsdag in huis.....Joehoeh Big Grin!

(10 August 2014, 03:04)mart schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En ik ook, ook dinsdag. Verheug me erop.
Bedankt voor de tip.

Mijn ervaring met aankopen bij externe verkopers via BOL.com is dat die snelle levering maar zelden wordt gehaald. Dus maak je niet ongerust als het boek er dinsdag nog niet zou zijn.
Jullie ook veel leesplezier.

Ik wil ook meteen een oproep plaatsen aan de leden van Oríste!
Mocht iemand het boek op een boekenmarkt of anderszins tegenkomen voor een leuk prijsje neem het meteen mee. Ook al doe je er zelf misschien niets mee; zoals je hier kunt lezen zijn er nogal wat leden die ernaar op zoek zijn en het graag van je willen overkopen...........

Exclamation Let er wél op dat je de goede hebt van auteurs Rianne Buis en Manousos Daskalogiannis. Er zijn namelijk meer boeken met dezelfde titel in omloop Exclamation

Ook is het boek uitgebracht met twee verschillende kaften:

[Afbeelding: 11jukbc.jpg] [Afbeelding: 25gccww.jpg]
Quote
#20
Te vroeg gejuicht, kreeg een mail van bol.com dat het toch is uitverkocht. Volgende keer beter.
Quote
#21
(12 August 2014, 00:15)mart schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Te vroeg gejuicht, kreeg een mail van bol.com dat het toch is uitverkocht. Volgende keer beter.

Jammer Mart Confused
Maar..... de aanhouder wint; komt vast wel goed. En Angeliki; heb jij 'm wel ontvangen?
Quote
#22
Jammer dat de uitgever failliet is anders had die aangeschreven kunnen worden. Sad Rianne BUIS moest is weten was voor discussie er is ontstaan over het boek. Zij zou eigenlijk op haar eigen naam eens moeten googlen. Boek zou door haar eigenlijk opnieuw moeten worden uitgebracht. Een herdruk en aangepast aan 2014 zou leuk zijn.
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#23
Sorry, Mart, maar dan ben ik je voor geweest. Ik heb een bericht ontvangen van bol.com dat mijn boek volgens de informatie vandaag binnen moet komen......zit met smart te wachten Blush
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#24
(10 August 2014, 10:17)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 August 2014, 23:48)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Grrrrrr te laat Dodgy

Komt goed Sophia, gewoon de website regelmatig checken, hij wordt zo nu en dan weleens te koop aangeboden. Ook ik hou het in de gaten en zal het melden als ik iets heb gezien ;)

Dank je Ger, ik hoop het zo!!!!
Quote
#25
Van Rianne Buis is qua contactgegevens helemaal niets meer te vinden; de Rianne van Facebook is duidelijk niet de juiste. Veel te jong en woonachtig in de VS. Van Manousos Deskalogiannis heb ik inmiddels wél een contactadres; hoop dat ie op m'n mailtje reageert. Ik hou jullie op de hoogte ;)
Quote
#26
Tja Ger dat dacht ik ook al, maar zie reactie van Wilma van 25 juni jl in het itempje Favoriete "kookbijbel"
Quote
#27
Zojuist een reactie van Manousos gekregen, zij is inderdaad dé Rianne Buis. Ik heb haar inmiddels gemaild en haar uitgenodigd op om eens een kijkje te nemen op Oríste, ben benieuwd naar een reactie..........
Quote
#28
Wat goed van je Ger! Spannend!! up
Quote
#29
Hoi Ger, Goed te horen, leuk. Ik had hem ook gemaild maar geen reactie gekregen. Hoop dat Rianne Buis nu ook gaat reageren en onder de indruk zal zijn van deze discussie. Misschien wil zij het boek "De Griekse keuken" dan wel opnieuw uitbrengen. :) Ben benieuwd en vol verwachting!

Gr.
Martino
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#30
Ik heb het boek inmiddels ontvangen. Ik zal binnenkort eens een aantal recepten gaan maken en laat jullie weten of ook ik het echt "de bijbel" ga vinden. De eerste indruk is een beetje teleurstellend, omdat er weinig tot geen foto's bij de gerechten staan, maar oké, als de recepten goed zijn, maakt het dat wel weer goed. Ik moet zeggen dat het kookboek "Culinaria griekenland" meer uitnodigend is om uit te koken.....wordt vervolgd hmmm
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#31
Ik hoor hier vaker dat er gezegd wordt dat mensen de plaatjes missen in een kookboek? Koken is toch ook creativiteit, zonder plaatjes kan je meer uit een recept halen dan het klakkeloos "namaken", toch? Daar vindt ik geen eer aan te behalen. Overigens zal je elk recept wat je uit een kookboek haalt, gaan aanpassen aan eigen smaak en zo. Ga er van uit dat een kookboek je inspiratie geeft om er wat moois/heerlijks van te maken. Tongue Dit boek (in tegenstelling tot de culinaria, wat meer een entertainent boek is, vind ik althans) heeft het in zich om het beste uit jezelf te halen, ik heb er zelf al veel uit gekookt (en natuurlijk "aangepast"). Veel succes!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#32
Helemaal mee eens. Koken is wat anders dan een gerecht namaken. Op zich niks mis mee, maar dat heeft m.i. niks met koken te maken.

Leuk, al die kookboeken maar als je echt je eigen touch eraan wilt geven zul je toch wat creatiever moeten zijn.

Een kookboek is m.i. niet meer dan een opstap naar je eigen creativiteit.

Mvg
Martin
Quote
#33
Angeliki, je gaat op mijn ziel staan. De smaken welke je krijgt met koken (en aanpassen) met behulp van dit meesterwerk komen zo dicht bij de authentieke smaken. Sardeles met dit boek, ik geef toe een hondenbaan dat schoonmaken, maar de smaak ... geweldig.
Mooie plaatjes smaken niet lekker. Ik denk dat je het zo maar heel snel kwijt kan raken. Ik zou toch eerst maar eens even het een en ander uitproberen. Cor.
Quote
#34
Op je ziel gaan staan........dat is zeker niet mijn bedoeling, Cor! Enne.....ik geef het echt wel een kans! Met zulke goede referenties, kan ik het niet zo maar weer van de hand doen zonder het zelf eerst getest te hebben. Ik laat jullie binnenkort weten wat mijn ervaringen zijn. Volgende week heb ik een paar proefpersonen Rolleyes. Be continued!
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#35
Ja, ik probeer ook maar eens wat te helpen: Zou er nu niet iemand van onze grote Kretense gemeenschap (wonend of bezoekend) gewoon eens even langs het huis/atelier van Manousous Daskalogiannis in Chania kunnen lopen? Die man is een aktieve voedselfotograaf en vrijwel zeker geïnteresseerd in het entameren van een herdruk van de Griekse keuken. Het zal hem dan ook een bedragje aan royalties voor het hergebruik van zijn inbreng opleveren. Wie is er in de gelegenheid en aktief genoeg om zich voor een goede zaak in te zetten?
Quote
#36
Natuurlijk zijn mooie foto's van gerechten een feest om te zien, maar ook al maak je het gerecht precies na, het zal heel anders uit zien dan op de foto.
Want als je goed kijkt zie je dat (bijna) alle ingrediënten rauw zijn, of even met een gasbrander behandeld zijn.
"de griekse keuken" is voor mij een leidraad van waar uit ik mijn eigen draai/voorkeur geef aan een gerecht, en zo iedere keer weer een ander resultaat krijg.( Dit geld uiteraard ook voor andere kookboeken. )
Quote
#37
Fotografie van eten is een vak apart. Maar waar het om gaat denk ik is of je geïnspireerd wordt door de recepten. Voor de een zullen dat lettertjes zijn, voor de ander foto's. Of door het zelf te gaan proeven, of meekoken. Zullen we het er maar gewoon op houden dat iedereen verschillend is?
Quote
#38
Grieks koken is ook intuïtief koken. Een basis uit een kookboek en verder vooral op gevoel spelen met de ingrediënten. Eens wat vervangen, andere kruiden uitproberen, nieuwe combinaties zoeken. Dat doen de Grieken zelf ook steeds meer.
Maar, een kookboek is wel een heerlijk leesboek, om inspiratie uit te halen, om enthousiast te worden en iets lekkers voor te bereiden, om alvast een beetje met je ogen en in gedachten te proeven.
Quote
#39
veel recepten ven rianne buis zijn te vinden via internetkookboek.nl
Quote
#40
Ook ik ben "om" Rolleyes. Gisteren heerlijk gegeten met gerechten uit dit boek! En inderdaad.....je wordt juist niet afgeleid door de foto's. Super! Dus helaas, mijn boek gaat niet in de verkoop.....sorry!
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vandaag verschenen: De traditionele Griekse keuken Ger 2 1.709 22 March 2021, 18:32
Laatste bericht: JohanV
  Nieuw: Rianne Buis "Griekenland het kookboek" Ger 34 18.534 21 October 2016, 11:01
Laatste bericht: Wim M

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 6 gast(en)