Peiling: Ik ga ook met mn eigen auto naar Griekenland.
Je hebt geen toestemming om te stemmen in deze peiling.
Tuurlijk. Mooi avontuur
78.79%
26 78.79%
Echt niet. Kijk wel uit.
21.21%
7 21.21%
Totaal aantal stemmen: 33 stem(men) 100%
* Je hebt op deze optie gestemd. [--]

Met je eigen auto naar Griekenland. Gek?
#39
(13 July 2014, 16:53)Corry schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Superfast vertrekt niet vanuit Venetiè helaas. En ik was vorig jaar45 euro duurder uit dan met Minoan voor 2 personen met auto. Dat vond ik meevallen, maar hangt ook wel van de datum af. En het was echt prima in orde, we hebben ook heerlijk gegeten in het a la carte restaurant voor heel redelijke prijzen.

Beste Corry, na onze ervaringen van vorig jaar met Minoan hebben we ook gekeken voor Superfast en de prijs opgevraagd. We hebben de prijzen vergeleken voor dit jaar en het was wel even iets meer dan 45 euro meer. Ik dacht dat er een verschil was van 3 tot 400 euro. De prijzen wisselen per jaar. Het restaurant bij Minoan is prima hoor, zal bij Superfast ook wel zo zijn, maar ik ga niet in de eerste plaats voor het restaurant aan boord en het neemt niet weg dat de rest dit jaar gewoon ver onder de maat was. Ik ga ook niet in een stad wonen waar de gemeentebelastingen exorbitant hoog zijn terwijl de straten niet worden schoongemaakt, plantsoenen niet worden onderhouden etc. maar ja, er staat wel een mooi stadhuis!

Over de overtochten vanaf Venetië kan ik niet oordelen; wij zijn altijd via Ancona gegaan en volgens mij gaat alles via Triest vandaan tegenwoordig.

De prijzen van dit jaar zijn echt anders dan vorig jaar. Daarnaast: ga je met een camper, of alleen met de auto, hoeveel tijd heb je (extra)? allemaal factoren die meespelen.
en toch ook het geld. Laten we eerlijk zijn; we kwamen nu op rond de 1700 euro aan reiskosten zonder het eten en overige kosten aan versnaperingen (ferrykosten, overnachtingen, benzine, tol voor Brennerpas en autostrada, vignetten voor Oostenrijk, reis en kredietbrief, benzine). Dat is echt een fors bedrag. En als je dan vervolgens niet kan rekenen op de aankomsttijden, gevaarlijke situaties ondervindt aan boord e.d. dan gaat de lol er wel een beetje af hoor.

Maar bovenal: dit jaar voelde ik me voor het eerst echt onveilig aan boord. vooral voor we in Ancona eraf konden van boord; al die mensen op een drom voor urenlang. Je moet er echt niet aan denken dat er wat ge4beurt en er paniek uitbreekt. Trouwens: tijdens de reis, met al die mensen die overal maar met hun slaapzak gaan liggen; je moet er echt niet aan denken dat er wat gebeurt. En er is altijd wel wat, met elke reis, met elk vervoermiddel, dat weet ik. Wij zijn echt niet zo moeilijk hoor en hebben al vele malen gereisd met de ferry. We vinden het ook erg jammer dat het zo gegaan is, maar na een paar jaar die ellende te hebben gehad zetten we er een streep onder om op deze manier te reizen. Dan wordt het OF over land OF per vliegtuig.
Quote


Berichten in deze discussie
RE: Met je eigen auto naar Griekenland. Gek? - door Martje - 14 July 2014, 14:52

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Auto kopen in Griekenland en naar NL rijden richard1313 3 1.162 28 July 2023, 11:41
Laatste bericht: Buurman
  Over land met e-auto naar GR JohannesGR 12 2.319 01 April 2022, 15:03
Laatste bericht: JohannesGR
  Met de auto naar Griekenland (deel 2) Irini45 20 5.477 06 August 2019, 13:58
Laatste bericht: elly veen
  Met de auto naar Griekenland – prima te doen! Irini45 79 56.043 24 June 2019, 14:51
Laatste bericht: Kakkos020
  Met de auto naar Lefkas. ien 5 3.607 26 February 2017, 11:17
Laatste bericht: ien
  Met de auto naar Griekenland. Is dat te doen? Bouboulina 4 4.431 15 December 2015, 20:38
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Van GR naar NL met de auto via de Balkan Lyonesse 6 6.208 14 June 2015, 19:20
Laatste bericht: elly veen
  Met de auto naar Griekenland Barocky 30 25.160 04 April 2013, 18:31
Laatste bericht: petraki

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 5 gast(en)