... verantwoordelijke beleidsmakers ... bestuurders zorgvuldigheid betrachten ...
Daar zit 't 'm nou net. De afgelopen jaren is toch wel duidelijk geworden dat deze ver te zoeken zijn in de hogere/regerende kringen. Zodra de $ of € tekens in de ogen verschijnen verdwijnen beloftes, principes, verantwoordelijkheidsbesef, etc. Zakkenvullers zitten op het pluche en hebben de wetten en regels zo gedraaid dat hun weinig in de weg gelegd zal gaan worden. Wie heeft daar enig vertrouwen in??
Werkgelegenheid voor de armere Griekse bevolking?
Dan komt bij mij als eerste de vraag op: waarom zijn er in de allereerste plaats dermate strenge bezuinigingsmaatregelen opgelegd aan de bevolking (wie op het pluche zit en zat levert weinig tot helemaal niets in, integendeel!) zodat het een na het andere bedrijf, winkel, fabriek de deuren moet sluiten ?
Het hoeft niet per definitie een slechte ontwikkeling te zijn en er blijft nog genoeg authenticiteit over...?
Is Volendam dan ook nog het aangeprezen "oude vissersdorpje aan het IJsselmeer" ?
Ik hoef alleen maar naar mijn eigen dorp te zien: inderdaad volop aangeprezen als "authentiek, oud vissersdorp, rust en ruimte, vriendelijke bewoners welke de toerist met open armen zullen ontvangen.." enz. Mooi niet dus. Het natuurlijke strand is een industrieterrein (in het centrum), van welke kant je het dorp ook binnenkomt, over de weg of over water, het allereerst krijg je huizenhoge grijze opslaggebouwen en industrie te zien. Het "karakteristieke"is ver te zoeken.
Ik zie de uit financiële nood versnelde en opgelegde ontwikkelingen echt niet als positief voor Griekenland. Waarom veel (Nederlandse, Belgische, enz.) mensen juist van Griekenland zijn gaan houden is omdat het er "anders" is dan "thuis"; minder regeltjes, de openheid van de bewoners, het puurdere, gezondere, onbespoten en het "karakteristieke", noem maar op. Er zijn genoeg redenen hier te vinden op Oriste.
Veel mensen noemen het hun thuis en velen hebben het hun thuis gemaakt door er te gaan wonen. Zouden deze mensen er ook zo enthousiast over zijn als het er precies zo zou uitzien als waar ze vandaan komen?
Ik ben bang dat Griekenland het Center Parks, de Landall, of noem maar op van de financiëel beter gesitueerden gaat worden en de Griekse bevolking de inwonende bediening mag spelen voor een fooi.
(Beetje off-topic, maar is toch hetzelfde gebeurd met Minoan/Grimaldi? Het "hogere personeel" is Italiaans en de "lagere" functies (schoonmaakwerk, oberen, onderhoud, bediening, restaurant) mogen door Grieken worden ingevuld tegen een gehalveerd !! loon van ca. € 600,=/pm van 6 uur 's ochtends tot de bar 's avonds sluit en dan gedurende niet langer dan 6 maanden. Daarna ontslag en opnieuw werkzoekend en afwachten tot je als "luie, vakantievierende, geld verslindende Griek" ergens, waar dan ook, een baantje kunt vinden om in je levensonderhoud te voorzien. Voorbeelden genoeg op Oriste.)
*
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid
registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid
meld je dan aan.
*
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid
registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid
meld je dan aan.
Diane Shugart, fb:
Save our shores. this legislation isn't about tourist development, it's about giving a handful of rich people and businesses exclusive rights to greece's beaches. if you're in greece, make your opposition known in the public consultation which has been extended to may 13. if you're abroad, let the tourism ministry (info@gnto.gr) know you love greece BECAUSE of its pristine, accessible beaches and that this bill will harm, not help tourism.