Grieksegids nieuws     
Samos, 2 veerboten omgeslagen en gezonken
#1
Hoi allemaal.
Even een vreselijk bericht,zag het net op Nedeland 1 Journaal en op Nu.nl

Zeker twee mensen zijn omgekomen en veel anderen vermist nadat maandag twee boten met migranten waren omgeslagen bij het Griekse eiland Samos.
Tientallen vermist na schipbreuk migranten Griekenland

Bij de reddingsoperatie zijn meerdere schepen en helikopters ingezet. De migranten waren vertrokken van de Turkse kust. Het ongeluk gebeurde ten noorden van Samos.
Els, jullie zitten al op Samos al iets gehoord?
Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#2
Het is heel erg wat er gebeurd is maar a.u.b. het zijn gewone boten en geen veerboten. Als ik veerboten zie staan denk ik onmiddellijk aan die wrakken uit Azië en gelukkig is die tijd in Griekenland voorbij.
Wordt het niet eindelijk tijd dat de Turken ter verantwoording worden geroepen voor wat er zich iedere keer met vluchtelingen afspeelt? De Turken laten toe dat zoveel mensen met gammele boten naar een zogenaamde betere toekomst worden gebracht.

Kali Spera,

Dick
Quote
#3
Beems,
Je hebt gelijk ze noemen het migrantenboten,
Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#4
(05 May 2014, 16:11)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wordt het niet eindelijk tijd dat de Turken ter verantwoording worden geroepen voor wat er zich iedere keer met vluchtelingen afspeelt? De Turken laten toe dat zoveel mensen met gammele boten naar een zogenaamde betere toekomst worden gebracht.

Kali Spera,

Dick
De Turken zijn al x-aantal keren erop aangesproken zowel door Griekenland alleen als de EU in zijn geheel. Het resultaat is telkens hetzelfde: ze vegen er vierkant hun voeten aan. In zoverre zelfs dat een 2-tal jaren terug bij een heli van FRONTEX (Europees agentschap voor de grensbewaking) de radar gestoord werd toen die in de Egeïsche zee een 'migrantenboot' opmerkte. "Heel toevallig" was er ook een Turks kustwacht- of marinevaartuig in de buurt die totaal niets deed om te beletten dat het 'migrantenbootje' richting Griekenland ging, integendeel...
Zowat alle Afghaanse, Iraakse, Iraanse en Syrische vluchtelingen, migranten en tutti quanti die - tegen fikse bedragen (10-15.000 Euro/Dollar) - op illegale wijze naar het 'Westen' willen, volgen de route door Turkije. Dikwijls blijven ze dan ook weken, maanden pleisteren in Turkije in afwachting van de volgende etappe. Eens ze dus vertrokken zijn is de Turkse visie dan ook: "Oef, en nou moeten we ze niet terug hebben." Enkele jaren terug hoorde ik van een kennis bij de politie dat er in Istanbul een wijk is (Aksaroy) waar ettelijke 10 duizenden migranten verblijven, wachtend op ....... Onnodig te vertellen dat er ook bij gemeld werd dat aanwezigheid van de Turkse 'Polis' in die wijk totaal onbestaande is.

Bovenstaande is ook één van de redenen waarom bvb. aanvragen voor een toetreding van Turkije tot de EU constant van tafel geveegd worden. Weliswaar met een diplomatische uitleg, maar toch.

Door mijn beroepsbezigheden ken ik ondertussen -tig verhalen over mensensmokkel en -handel dat ik er enkele boeken (fictie én non-fictie) kan over schrijven. Misschien moet ik me nà 31 december wel terugtrekken op een Grieks eiland en er werk van maken. Dodgy
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Heel erg.
Waarom toch???
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#6
Waarom? Omdat er grof geld mee te verdienen is en mensensmokkelaars gewetenloos zijn. Helaas maar zo is de realiteit. Ik zou ook willen dat het anders was ...
Wij zitten hier in het zuiden en hebben er niks van gemerkt. Wel vonden we dat er veel politie op de been was toen we op de noordelijke weg reden.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)