Griekse week bij Lidl in Duitsland
#41
Vanaf morgen 8 augustus weer GR lekkers bij de Lidl in Duitland.
Ik hoef niet - vanaf zaterdag on the road naar GR.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Johannes
Quote
#42
JohannesGR schreef:Vanaf morgen 8 augustus weer GR lekkers bij de Lidl in Duitland.
Ik hoef niet - vanaf zaterdag on the road naar GR.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Johannes

Heb mijn lijstje al klaar. Morgen in Limburg voor klanten, eind van de middag even naar de Lidl in Herzogenrath Big Grin
Scheelt € 1,50 voor een sixpack Mythos en € 1,00 op de Nemea. Ben er toch, dus.. Tongue Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#43
(07 August 2019, 22:38)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




JohannesGR schreef:Vanaf morgen 8 augustus weer GR lekkers bij de Lidl in Duitland.
Ik hoef niet - vanaf zaterdag on the road naar GR.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Johannes

Heb mijn lijstje al klaar. Morgen in Limburg voor klanten, eind van de middag even naar de Lidl in Herzogenrath Big Grin
Scheelt € 1,50 voor een sixpack Mythos en € 1,00 op de Nemea. Ben er toch, dus.. Tongue Wink
Dan ben je wel erg dicht in de buurt bij Ger en mij, alleen zit ik nu op Kreta tot september.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#44
GRIEKSE ????? producten in de Duitse Lidl
Wat betekend " Qualität aus Deutschland " ????
Zalig de armen van geest.....

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#45
(08 August 2019, 11:17)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




GRIEKSE ????? producten in de Duitse Lidl
Wat betekend " Qualität aus Deutschland " ????
Zalig de armen van geest.....

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik begrijp deze telkens weer terugkomende discussie echt niet. Als je een pak spaghetti of macaroni koopt is deze ook gewoon in Nederland gemaakt hoor. Niks import uit Italie. Of dacht je dat loempia's helemaal uit China worden geimporteerd? Het gaat er toch om dat het gerecht in kwestie een Griekse achtergrond heeft, of mis ik iets? Als ik zelf souflaki maak komt het vlees ook echt niet van Griekse varkens hoor Wink
Ik vind het persoonlijk erg netjes dat de Lidl het over een Grieks gerecht heeft, maar erbij schrijft dat het in Duitsland is gemaakt. Transparant en eerlijk.
Quote
#46
Ja misleidend is het wel. In Griekenland nog nooit iets gezien, dat op grootschalige landbouw lijkt, behalve op Evia. Dus waar moet dat varkensvlees vandaan komen?
Quote
#47
(08 August 2019, 12:15)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja misleidend is het wel. In Griekenland nog nooit iets gezien, dat op grootschalige landbouw lijkt, behalve op Evia. Dus waar moet dat varkensvlees vandaan komen?
Duitsland, Frankrijk en Nederland hoofdzakelijk, bij Griekse slager en de grote supermarkten die vers vlees verkopen moet erbij staan waar het vandaan komt.
Het Griekse vlees is wel gemiddeld €2/3 per kilo duurder dan import vlees, in de pan zie je waarom en het  verschil, veel vocht en weinig vlees. 
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#48
Lightbulb 
Wim M schreef:Ja misleidend is het wel. In Griekenland nog nooit iets gezien, dat op grootschalige landbouw lijkt, behalve op Evia. Dus waar moet dat varkensvlees vandaan komen?
Wat dacht je van de vis.....  We hadden al gehoord van meerdere  restauranthouders op  (kreta en Lesbos)  dat de ,,meeste vis,,  hoofdzakelijk vanuit Ijmuiden  geimporteerd worden  ... Big Grin
Dat is bij  ons  in NL  16km vandaan en  ca 18min.rijden ..... 
Het is bijna  de helft goedkoper als in de supermarkt en de versheid proef je er vanaf!!.
Misschien een Tip voor diegene die in NL ook vlakbij Ijmuiden wonen. Idea
Quote
#49
(08 August 2019, 12:07)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 August 2019, 11:17)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




GRIEKSE ????? producten in de Duitse Lidl
Wat betekend " Qualität aus Deutschland " ????
Zalig de armen van geest.....

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik begrijp deze telkens weer terugkomende discussie echt niet. Als je een pak spaghetti of macaroni koopt is deze ook gewoon in Nederland gemaakt hoor. Niks import uit Italie. Of dacht je dat loempia's helemaal uit China worden geimporteerd? Het gaat er toch om dat het gerecht in kwestie een Griekse achtergrond heeft, of mis ik iets? Als ik zelf souflaki maak komt het vlees ook echt niet van Griekse varkens hoor Wink
Ik vind het persoonlijk erg netjes dat de Lidl het over een Grieks gerecht heeft, maar erbij schrijft dat het in Duitsland is gemaakt. Transparant en eerlijk.

Griekse producten worden in Griekenland geproduceerd. Het is dus gewoon hoe je de omschrijvingen interpreteert. Als een winkel(keten) reclame maakt voor "Griekse producten", dan verwacht ik ook "Griekse producten" en geen Duitse producten met een Griekse achtergrond.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#50
(08 August 2019, 14:21)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Griekse producten worden in Griekenland geproduceerd. Het is dus gewoon hoe je de omschrijvingen interpreteert. Als een winkel(keten) reclame maakt voor "Griekse producten", dan verwacht ik ook "Griekse producten" en geen Duitse producten met een Griekse achtergrond.

De Lidl spreekt van 'Griechischer Genuss' (Grieks genot) en bewust niet over Griekse producten.
Lijkt me helemaal niets mis mee........
Quote
#51
Wilma schreef:
Wim M schreef:Ja misleidend is het wel. In Griekenland nog nooit iets gezien, dat op grootschalige landbouw lijkt, behalve op Evia. Dus waar moet dat varkensvlees vandaan komen?
Wat dacht je van de vis.....  We hadden al gehoord van meerdere  restauranthouders op  (kreta en Lesbos)  dat de ,,meeste vis,,  hoofdzakelijk vanuit Ijmuiden  geimporteerd worden  ... Big Grin
Dat is bij  ons  in NL  16km vandaan en  ca 18min.rijden ..... 
Het is bijna  de helft goedkoper als in de supermarkt en de versheid proef je er vanaf!!.
Misschien een Tip voor diegene die in NL ook vlakbij Ijmuiden wonen. Idea

Op de menukaart moet met een sterretje aangegeven staan dat het een diepvriesproduct betreft, dus dan kan het overal vandaan komen. Als je vers uit zee wil, moet je naar een taverna gaan waar je ziet dat ze vers van het bootje aangeleverd worden. Of, achter een visboer aanrijden die net heeft ingekocht in de haven en daar naar binnen gaan waar hij levert. Hebben wij ooit gedaan op Lesbos Big Grin  De lekkerste sardientjes ooit! Tongue

Ger schreef:
Patrick schreef:Griekse producten worden in Griekenland geproduceerd. Het is dus gewoon hoe je de omschrijvingen interpreteert. Als een winkel(keten) reclame maakt voor "Griekse producten", dan verwacht ik ook "Griekse producten" en geen Duitse producten met een Griekse achtergrond.

De Lidl spreekt van 'Griechischer Genuss' (Grieks genot) en bewust niet over Griekse producten.
Lijkt me helemaal niets mis mee........

Wij eten thuis elke week een of meerdere malen Grieks. Althans, zo noemen wij het, ondanks dat de ingrediënten voor 95% uit Nederland komen. Wat te denken van de gerechten in de Griekse restaurants? Rolleyes Wink Iedereen weet onderhand wel dat vele producten (veel producten ook niet!) niet in Griekenland zelf geproduceerd worden. Zo, nu we dat weten, hoeven we het er niet meer over te hebben, toch? Smile
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#52
Nou,ik gebruik alleen gecertificeerd Griekse bonen voor mijn fasolakia. Elke boon heeft een stempeltje en dat proef je. ?
Quote
#53
chris schreef:Nou,ik gebruik alleen gecertificeerd Griekse bonen voor mijn fasolakia. Elke boon heeft een stempeltje en dat proef je. ?

Ik niet, haal mijn bonen bij de Lidl of de markt  Big Grin Big Grin  Knap om een groen boontje te stempelen. Cool

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#54
Volgende week bij Lidl :
Mythos 5 %, 6 + 2 blikjes voor € 5,25.
Big Grin Big Grin
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#55
(09 August 2019, 20:44)iakovos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgende week bij Lidl :
Mythos 5 %, 6 + 2 blikjes voor € 5,25.
Big Grin Big Grin
Ik had er zes voor € 2,49  Smile
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#56
(10 August 2019, 01:28)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 August 2019, 20:44)iakovos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgende week bij Lidl :
Mythos 5 %, 6 + 2 blikjes voor € 5,25.
Big Grin Big Grin
Ik had er zes voor € 2,49  Smile
Proost. Big Grin
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#57
Het begint meer op een Nederlandse week te lijken,gezien de koopjes jacht?
Quote
#58
chris schreef:Het begint meer op een Nederlandse week te lijken,gezien de koopjes jacht?

Tja, we zijn Europeanen he?   Rolleyes  We kennen geen grenzen meer! Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Griekse week Lidl Arthur 144 40.961 22 February 2024, 20:15
Laatste bericht: JohanV
  Griekse week Lidl Duitsland JohanV 1 1.071 26 October 2023, 15:26
Laatste bericht: Rousanou
  Griekse week bij de Lidl Nederland Cynthia 46 26.798 12 April 2016, 20:18
Laatste bericht: JohanV
  GR week in Duitsland/België JohannesGR 10 6.252 25 September 2015, 12:08
Laatste bericht: JohanV
  Griekse wijnen in Duitsland martin 0 2.170 27 February 2013, 10:07
Laatste bericht: martin
  Griekse week bij Lidl Eleni 1 3.513 10 October 2010, 10:34
Laatste bericht: martin

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)