Wie kent deze medicamenten-actie?
#1
Op een Duits Griekenland-forum kwam ik een link naar
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




tegen om niet-gebruikte medicijnen naar Griekenland te sturen. Ik heb er nog nooit van gehoord, tenminste niet via deze weg. Kent iemand deze actie? Vraag me eigenlijk af of het wel verantwoord is om medicijnen te gebruiken waarvan je niet weet of ze goed zijn bewaard Huh
Wie weet hier meer over te vertellen?
Quote
#2
(29 April 2014, 10:57)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op een Duits Griekenland-forum kwam ik een link naar
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




tegen om niet-gebruikte medicijnen naar Griekenland te sturen. Ik heb er nog nooit van gehoord, tenminste niet via deze weg. Kent iemand deze actie? Vraag me eigenlijk af of het wel verantwoord is om medicijnen te gebruiken waarvan je niet weet of ze goed zijn bewaard Huh
Wie weet hier meer over te vertellen?

In Griekenland heeft men heeft hoogste aantal Apothekers per inwoner , ik snap niet goed wat die Duitsers beogen. Ze zouden beter aan de Grieken en vele andere volkeren geven waar ze recht op hebben, namelijk de geroofde kunstschatten terug naar de rechtmatige eigenaars ,en een eerlijke herstelbetaling voor WOII.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Ik heb een keer een oproep op Facebook voorbij zien komen, maar weet er niet meer het fijne van. Kwam volgens mij van iemand uit Katerini.
Quote
#4
ik vind het een vreemde actie, het is nooit goed om andermans medicijnen te gebruiken dat weet iedereen en dan zouden we onze medicijnen naar Griekenland gaan sturen?
Volgens mij heb ik deze actie eerder voorbij zien komen, weet alleen niet meer goed waar.
Daar was het inderdaad op Facebook van een van de, in Griekenland wonende, Nederlanders.
Quote
#5
(29 April 2014, 11:07)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ze zouden beter aan de Grieken en vele andere volkeren geven waar ze recht op hebben, namelijk de geroofde kunstschatten terug naar de rechtmatige eigenaars ,en een eerlijke herstelbetaling voor WOII.
Sorry Jef maar dit slaat werkelijk helemaal nergens op. Wat hebben de Duitsers hiermee te maken? Het is, gezien de afzender, een Griekse oproep dat o.a. op een Duits forum vermeld werd, net zoals het nu ook aandacht krijgt op een Nederlands/Belgisch forum Confused

(29 April 2014, 11:15)Mariët schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




het is nooit goed om andermans medicijnen te gebruiken dat weet iedereen en dan zouden we onze medicijnen naar Griekenland gaan sturen?
Dat bedoel ik Mariët, ze hebben het zelfs over 'geopende' verpakkingen. Ik lees bij veel bijsluiters dat het betreffende medicijn koel, op kamertemperatuur of een andere wijze opgeslagen dient te worden. Als je dat vervolgens via de post naar een warm land gaat sturen lijkt me de kwaliteit (en daardoor de veiligheid) toch in het geding te komen. Vreemd ook dat het contactadres onderaan die pagina van een apotheek uit Katerini lijkt te komen. Juist die zou toch beter moeten weten Huh
Quote
#6
Apotheker is blijk baar lucratief , als je uw klant een doosje met één blister van acht tabletjes kan mee geven in een zeer mooi draagtasje , waarvan vele Grieken een mooie verzameling achter de deur hebben hangen, dan stel ik me grote vragen bij dat systeem. Ik liep juist nog reclame tegen het lijf op FB over de winkelinrichting voor apothekers, gekker kan het niet. Hier in Zaros heeft en vorig jaar nog een nieuwe apotheek geopend en een andere gerenoveerd. De link naar die reclame zie hier onder.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Schijnt een solide actie te zijn, zie link (in het Duits)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





P.S. Heb zelf paar maanden geleden in Duitsland een "verhuisdoos" vol met medicamenten/verbandsmateriaal bij een soort "rode kruis"-
instantie afgegeven, ze waren ook hier dankbaar.
Het spul kwam uit een nalatenschap van een famlielid.
Johannes
Quote
#8
Hoi Ger toch een berichtje van mij uit het mooie Griekenland.

Ja medicijnen worden massaal ingezameld hier in Griekenland en worden gegeven aan mensen die medicijnen niet kunnen betalen en dat zijn er tegenwoordig velen.
En natuurlijk moet er naar de juiste wijze van bewaren en uitleveren gekeken worden vandaar dat apothekers de medicijnen uitgeven.

Kalo Vradi,

Dick

(29 April 2014, 11:30)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Apotheker is blijk baar lucratief , als je uw klant een doosje met één blister van acht tabletjes kan mee geven in een zeer mooi draagtasje , waarvan vele Grieken een mooie verzameling achter de deur hebben hangen, dan stel ik me grote vragen bij dat systeem. Ik liep juist nog reclame tegen het lijf op FB over de winkelinrichting voor apothekers, gekker kan het niet. Hier in Zaros heeft en vorig jaar nog een nieuwe apotheek geopend en een andere gerenoveerd. De link naar die reclame zie hier onder.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Beste Jef,

Ik zou maar oppassen met het nuttigen van siporo of raki zoals ze dat op Kreta noemen, je gaat er zo raar van praten (schrijven).

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#9
Mooi zo'n actie. Er zijn vele, vooral oudere Grieken welke dit heel goed kunnen gebruiken voor hun gezondheid.
Ik snap sowieso niet waarom ongebruikte medicijnen in strips niet gewoon elders, waar tekort is, hergebruikt zouden kunnen worden.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)