Tip: The Island van Victoria Hislop
#1
Tip om een super boek te lezen, en wel : The Island van Victoria Hislop. Het is een fantastisch boek over het Spinalonga eiland bij Kreta, bekend als het lepra eiland. Ook van haar hand is het boek: The thread over die hele grote brand in Thessaloníki. Van het boek The Island is de tv serie gemaakt: To niso, die destijds in Griekenland zeer succesvol was. Verder is aan te raden boeken van de schrijver John Waller. Hij heeft een huis gebouwd in Agios Gordios (Corfu) en heeft daarover een heel leuk boek geschreven:Avrio never comes. Heel geestig geschreven. Verder heeft hij geschreven: Walking the Corfu trail. Voor wandelaars bijna een "must". Als derde tip: de schrijver Nicholas Gage, wiens boek Eleni een klassiek meesterwerk is. Het is het verhaal over de oorlog in 1948, waarbij de moeder van de hoofdpersoon haar kinderen bevrijd, maar zelf wordt gedood. Die zoon gaat nu op zoek naar de verhalen. Zeker een aanrader. Ik weet, dat de meeste titels in het Nederlands te verkrijgen zijn. Ik hoop, dat jullie wat aan deze tips hebben.
Quote
#2
Oh ja, die heb ik ook gelezen. Aanrader!
Quote
#3
Ja, prachtige boeken! Voor zover ik weet zijn alleen de boeken van John Waller niet in het Nederlands verschenen. Jammer, ben ik best nieuwsgierig naar, maar ik lees niet zo graag in het Engels. Maar misschien moet ik er toch nog eens aan geloven en dat toch maar doen.

Voor wie ze toevallig zoekt, het Eiland en Eleni + Eleni's kinderen heb ik nog in de collectie op 'Onderweg naar Ithaka':
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Voor Oriste-leden geldt altijd een korting ;) Interesse? Stuur me dan even een PB.

Het boek 'Ten Noorden van Ithaka', geschreven door de dochter van Nicolas Gage is trouwens ook een aanrader. Wel lastig om te vinden, op dit moment is er één exemplaar online te koop, bij Bol, helaas erg duur (22,00). Ik had er één bij me op de boekenmarkt 4 mei, die was als eerste verkocht (en veel goedkoperBig Grin)! Ook leuk trouwens is 'Onder de acropolis' van Zofka Zinovieff over haar verblijf in Athene, waar ze een nieuw bestaan gaat opbouwen.
Quote
#4
Net gevonden in de bib:

Moderne Griekse vertellingen. Samengesteld en vertaald door Artur Bot en Anna Dekker.
Uitgegeven bij Liverse in Dordrecht
ISBN 978 90 76982 95 3

Iemand die dit boek al gelezen heeft?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Ik ken het (nog) niet. Moet haast wel goed zijn, gezien de uitgever Liverse. Daar publiceert onze eigen Kees Klok zijn werk ook.
Quote
#6
(10 May 2014, 14:57)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ken het (nog) niet. Moet haast wel goed zijn, gezien de uitgever Liverse. Daar publiceert onze eigen Kees Klok zijn werk ook.

Kees Klok wordt door de samensteller trouwens bedankt om hem in contact te brengen met de uitgever.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zoekt iemand toevallig 'Het eiland' van Victoria Hislop? Corry 0 1.873 16 September 2016, 19:09
Laatste bericht: Corry

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)