goed nieuws voor Skyros
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Er ligt een volwaardig vliegveld op Skyros. Helaas is dat gesloten voor internationaal vliegverkeer. De reden? Tot enkele jaren geleden kon je gewoon met een charter naar het eiland van Roosmarijn totdat... Ik vind het beter nieuws als het vliegveld weer open gaat zodat een volle charter kan landen ipv een watervliegtuig. Bovendien denk ik dat dit initiatief wat Skyros betreft weinig zal opleveren. Er gaat immers een ferry en dat zal zonder twijfel goedkoper zijn.
Quote
#3
(26 May 2014, 14:16)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er ligt een volwaardig vliegveld op Skyros. Helaas is dat gesloten voor internationaal vliegverkeer. De reden? Tot enkele jaren geleden kon je gewoon met een charter naar het eiland van Roosmarijn totdat... Ik vind het beter nieuws als het vliegveld weer open gaat zodat een volle charter kan landen ipv een watervliegtuig. Bovendien denk ik dat dit initiatief wat Skyros betreft weinig zal opleveren. Er gaat immers een ferry en dat zal zonder twijfel goedkoper zijn.

het zou vooral handig zijn voor de eilandhoppers, die Skyros met
de andere Sporaden eilanden willen combineren.
Tot nu is er geen directe verbinding met deze eilanden .

Er zijn nog altijd directe vluchten met Aegean Airlines van Athene
en wel op Ma-wo-vrijdag rond de 80 euro retour

Dat er geen internationale vluchten meer zijn heeft misschien daarmee te maken, dat het een militair vliegveld is?
Quote
#4
Wellicht leest Skyros deskundige Roosmarijn mee en kan zij eea ophelderen?
Quote
#5
Schrijft onze eigen @KeesKlok over dit onderwerp op zijn Blog:

"Tien voor zes in de morgen. Ik sta op het terras van het Achilleion hotel op Skyros en zie de lucht achter de Kokinari, de tegenoverliggende berg, heel langzaam oplichten. Bijna zonsopgang. De wind, die zich de afgelopen dagen stevig heeft opgedrongen, is gaan liggen. De haan van de overbuurman is al van stok. Er zijn weer tien dagen van mijn leven voorbij geraasd. Tien heerlijke dagen, dat wel. Het heeft me goed gedaan even weg te zijn van de waan van de dag, het stadsgekrioel, de korte lontjes en de draaideurcriminaliteit. Mijn koffer en rugzak staan klaar in de hal. Nikos, de hotelier, komt voorrijden om mij naar het uiterste noorden van het eiland te brengen. Daar ligt een grote basis van de Griekse luchtmacht en binnen die basis een kleine burgerluchthaven. Als we afscheid nemen, is de zon bijna op. Dat geeft een haast serene sfeer, ondanks het afweergeschut en de luchtdoelraketten. Er zijn vijf medepassagiers voor het turbopropje, dat tien minuten eerder dan gepland vertrekt, omdat inchecken en bagageafhandeling nauwelijks tijd kosten. We lopen naar het toestelletje, beklimmen een soort vlizotrap en zoeken een zitplaats. De stewardess trekt de trap op aan een touw, waardoor de deur zich sluit. Een kwartier later hangen we zo'n beetje tussen de berg Athos, die duidelijk zichtbaar oprijst in het oosten en de Olympos in het westen, die zich kuis bedekt met wolken. De goden zijn nog niet wakker".
Quote
#6
Het valt nog te bezien of reizigers happig zullen zijn om een watervliegtuig te nemen.

Om op de vraag van metaxa te antwoorden: er is wel degelijk een ferry-verbinding tussen Skyros en 1 ander Sporaden eiland, met name Alonissos. Dat is echter vrij beperkt in aantal vaarten per week. Ook is het zo dat de verbinding met Alonissos niet echt handig is (wat mij betreft) om een internationale luchthaven te bereiken aangezien je van daaruit nog een andere ferry moet nemen naar Skiathos via Skopelos. Van op Skiathos kan je dan uiteraard een vlucht nemen... maar da 's (vooral) enkel handig voor onze Nederlandse vrienden.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#7
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)