Grieksegids nieuws     
Rail away: Thessaloniki - Alexandropoulis
#1
Zojuist zag ik de NCRV-serie 'Rail Away' waarin deze keer (een herhaling van) de aflevering van het traject Thessaloniki - Alexandropoulis

Voor degenen die het gemist hebben maar toch willen zien:
Kijk eens hier
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Geweldig Ger, wij zijn gek op treinen!
En...., in Griekenland maakt 't helemaal bijzonder.
Bedankt!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#3
Er is ooit nog een andere 'Griekse Rail away' gemaakt; namelijk het traject Korinthe - Patras:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Als ik het goed heb, wordt de aflevering Korinthe-Patras volgende week dinsdag (19 mei) uitgezonden. Ik kwam ook nog een hele oude aflevering tegen voor de liefhebber:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
(13 May 2014, 20:23)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Geweldig Ger, wij zijn gek op treinen!
En...., in Griekenland maakt 't helemaal bijzonder.
Bedankt!
Heb je nog nooit de filmpjes op Youtube gezien van de enigste trein op KretaRolleyes Kretabaan ExclamationBig Grin
Quote
#6
Korinthe - Patras hebben wij jaren geleden gedaan. Maarrre ... Die rijdt toch niet meer?
Quote
#7
(15 May 2014, 07:56)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Korinthe - Patras hebben wij jaren geleden gedaan. Maarrre ... Die rijdt toch niet meer?

Het zijn oude(re) reportages die heruitgezonden worden. De aflevering Thessaloniki - Alexandropoulis bvb dateert van voor de Olympische Spelen in Athene.

Even terzijde: OSE heeft zijn website vernieuwd (lijkt me wel gebruiksvriendelijker dan vroeger) waarbij men ook online tickets kan bestellen. Die zijn dan iets goedkoper dan wanneer men ze aan het loket koopt.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Leuk! Net gekeken. Het stukje tussen Xanthi en Drama eens gereden met een excursie vanaf Thassos. Echt een mooi fototripje. Het station in Xanthi is al een feest op zich.
Quote
#9
ik kom net terug van een railaway in griekenland. ik had een treinkaartje Athene Thessaloniki voor maandag ochtend ,met beetje geluk kan je dat voor 9 euro boeken. , maar ik ging wat eerder, zaterdag avond de nacht trein. houdt rekening mee dat anders is dan hier, maar het is wek te doen.
23:55 vertrokken uit Athene 6 uur ochtends in Thessaloniki. 7 uur vertrokken daar van naar Drama.10:30 was ik daar. rond 2 uur smiddags komt in Alexandroupoli.
er is een en andere verandert in hun website, om kaarten te kopen moet je een account maken en inloggen. staan de prijzen al je ze op station zou kopen , iets goedkoper prijzen als je ze op de site koopt, en voor de traject van Thessaloniki de actie prijzen ,verschillende prijzen, van 9 ,19,29 euros.
het is een belevenis.van af Thessaloniki stopt de trein ook bij kleinere stations als er iemand uit moet of te bij. soms is hij te lang voor de station en moet hij achteruit, ik doe het voor de tweede keer en vind ik het leuk.mij vrouw zei , betaal iets meer en ga vliegen maar ik doe het liever zo.neem genoeg eten en drinken mee, de restaurant na Katerini heeft weinig te bieden.
Quote
#10
ik heb net de aflevering met het traject Diakopto-Kalavrita gezien. Mooie en herkenbare beelden echter het commentaar is net verkeerd om. Hij vertrekt en komt aan in diakopto, Kalavrita krijg je niet te zien. Dit traject kun je ook wandelen, per trein omhoog tot Mega Spilio en dan tussen de rails terug naar beneden.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Rail away: aflevering Korinthos - Patras Ger 1 4.085 22 September 2009, 11:03
Laatste bericht: ROLF d

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)