Zò leuk! Resultaat cursus Grieks
#1
Had het niet verwacht, maar nadat ik deze winter in ca. 6 maanden een zelfstudie Nieuw-Grieks van Studieplan heb voltooid, kon ik er daadwerkelijk wat mee tijdens mijn 2 weken vakantie (nu net een week terug) in mijn favoriete hotel op Corfu. Ik kwam daar nu al voor de 15x in 8 jaar en al mijn lieve Griekse vrienden in het hotel waren best onder de indruk van mijn Grieks. Natuurlijk best moeilijk en spannend, maar iedereen hielp mij en liet me rustig formuleren en uitpraten. Ik kreeg ook nog een Grieks lesboek van een vriend daar. Zo leuk dat ik nu ook met de mensen daar simpele gesprekjes kon voeren, met wie ik tot nu toe niet verder kwam dan hallo en dank je wel. Ik ga het zeker bijhouden, want ik heb mijn Griekse vrienden beloofd dat ik in het najaar weer een stapje verder ben.
Zo leuk, om resultaat te zien van mijn inspanningen afgelopen winter!
Quote
#2
Proficiat. Het spreken van eenvoudige zinnetjes in het Grieks isvecht een meerwaarde aan je vakantie. Nu het bijhouden nog. En daar gaat het vaak mis. Kleine tip: luister veel naar Griekse muziek. Niet alleen mooi, maar als goed gearticuleerd een mooie gelegenheid vertrouwd te raken met de taal. Nog vele fijne vakanties met je Griekse vrienden. En...doorzetten nu!
Quote
#3
De volhouder wint
Quote
#4
(26 May 2014, 14:15)Esther Corfu schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




maar nadat ik deze winter in ca. 6 maanden een zelfstudie Nieuw-Grieks van Studieplan heb voltooid,

Knap hoor Esther, en dat in slechts een half jaar tijd goedgedaan
Een andere tip om het niet te verleren of zelfs te verbeteren: kijk naar de Griekse tv zoals nieuwsuitzendingen, praatprogramma's en muziekprogramma's zoals bijvoorbeeld Stin Yamas. Mijn ervaring is dat je daar steeds weer wat nieuws van oppikt dat je dan, eenmaal weer in Griekenland, kunt uitproberen.
Griekse TV is ook in Nederland of Vlaanderen goed te ontvangen via bijvoorbeeld livestreams op internet of via een (satelliet)schoteltje :)
Meer info vind je hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Bedankt voor de tips, ga ik zeker doen. Ik heb goed opgelet en geluisterd bij gesprekken met en door Grieken tijdens m'n vakantie en ik weet nu wat belangrijk is wat betreft uitspraak, grammatica en woordenschat. Dit ga ik nu herhalen uit mijn cursus. Ook ga ik mijn woordenschat vergroten en nog eens luisteren naar de dialogen. Zo inspirerend om nu door te gaan. Als ik vragen heb, kan ik altijd terecht bij mijn beste vriend Giorgos op Corfu. Van hem krijg ik zelfs Griekse gedichten om te vertalen.Rolleyes Ik hoop deze zomer ook enkele conversatielessen te gaan doen.
Quote
#6
(28 May 2014, 20:48)Esther Corfu schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt voor de tips, ga ik zeker doen. Ik heb goed opgelet en geluisterd bij gesprekken met en door Grieken tijdens m'n vakantie en ik weet nu wat belangrijk is wat betreft uitspraak, grammatica en woordenschat. Dit ga ik nu herhalen uit mijn cursus. Ook ga ik mijn woordenschat vergroten en nog eens luisteren naar de dialogen. Zo inspirerend om nu door te gaan. Als ik vragen heb, kan ik altijd terecht bij mijn beste vriend Giorgos op Corfu. Van hem krijg ik zelfs Griekse gedichten om te vertalen.Rolleyes Ik hoop deze zomer ook enkele conversatielessen te gaan doen.

Leuk dat je zo enthousiast bent Esther, het is en blijft een lastige taal.
Heb zelf al een aantal jaar les en blijf het leuk vinden om te doen. Welk boek heb je gekregen? Beste wel lastig trouwens om gedichten en liedjes te vertalen, het Grieks is soms zo poëtisch Smile. Vind het zelf fijn om naast mijn zelfstudie ook nog les te hebben. Zeker met onze groep van de Volksuniversiteit, allemaal bevlogen mensen.
Quote
#7
Ik heb het Griekse leerboek 'Kalimera - Griechisch fur Anfanger' gekregen. Vrij oud en meeste is herhaling wat ik al in m'n eigen cursus geleerd heb, maar toch leuk om het ook op een andere manier te leren.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Cursus Grieks lezen en uitspreken met 50% korting Karidiès 0 417 15 December 2023, 17:50
Laatste bericht: Karidiès
  CD’s cursus Grieks BertE 0 1.036 25 April 2021, 10:42
Laatste bericht: BertE
  Grieks leren lezen en uitspreken (cursus) Karidiès 6 3.217 02 January 2020, 15:14
Laatste bericht: Markos
  cursus Grieks petra mens-omtzigt 0 1.295 31 August 2019, 06:57
Laatste bericht: petra mens-omtzigt
  korte, leuke, inspirerende cursus Grieks! petra mens-omtzigt 1 2.638 24 April 2014, 22:31
Laatste bericht: Harma
  7 -weekse cursus Grieks Haarlem petra mens-omtzigt 0 2.550 10 March 2013, 11:58
Laatste bericht: petra mens-omtzigt
  7-weekse cursus Grieks Rotterdam petra mens-omtzigt 9 7.898 06 February 2013, 13:03
Laatste bericht: ElsR
  Cursus Grieks voor in de auto Nikolaki 20 14.171 11 June 2012, 07:11
Laatste bericht: Brandaki
  LOI cursus Grieks voor onderweg Petra 3 4.796 05 February 2011, 18:08
Laatste bericht: Gast

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)