Waar staat dit 'bouwwerkje'?
#1
[Afbeelding: fmlvyt.jpg]

Ik kon het niet langer aanzien, al die omgevallen archeologische bouwwerken, dus heb ik maar het initiatief genomen om één en ander weer netjes in elkaar te knutselen (niemand anders nam in al die jaren immers de moeite Tongue )
Het was even wat puzzelen maar dan heb je toch al wat, hoop dat jullie het mooi vinden Hypocrite

Maarrr....... nu even serieus; wie weet waar deze foto is genomen Huh
Quote
#2
Oud Kardamili ligt iets teveel voor de hand en ik kan me ook niet herinneren dat ik deze daar gezien heb.
Quote
#3
(26 May 2014, 22:18)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Oud Kardamili ligt iets teveel voor de hand en ik kan me ook niet herinneren dat ik deze daar gezien heb.

Nee Vito, het is niet Oud Kardamili.......
Quote
#4
Nou Ger, tranen schoten me in de ogen. (Dacht even aan Syrië) Heb gezocht in mijn archief, maar zo iets moois is mij nog niet voor de lens gekomen. Verder ging ik ver mee met Vito. Daar is ook een oude bron. Ik gooi mijn handdoek in de ring.
Quote
#5
Om de een of andere reden denk ik aan Thassos. Vanuit het hoofdplaatsje Limenas de heuvel op naar de Pantempel. Onderweg passeer je een amfitheater en wat kunstwerken.
Quote
#6
(26 May 2014, 22:18)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Oud Kardamili ligt iets teveel voor de hand en ik kan me ook niet herinneren dat ik deze daar gezien heb.

@Vito: nee, het is niet Oud Kardamili. Ik zoek de exacte plek van het 'bouwwerkje'.
@Albert: nee hoor, ook geen Thassos; Vito zat er niet eens zo ver naast :)
Quote
#7
Exochori dan, Ger?
Quote
#8
Methoni?
Quote
#9
(27 May 2014, 20:45)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Exochori dan, Ger?
Nee, nu ga je weer te ver weg Tongue , bij je eerste antwoord was je er vlak in de buurt Big Grin
Quote
#10
Lakkos en nu geef ik het op Tongue

Petrovouni kan ook nog :)
Quote
#11
Ik zal het maar verklappen; het is gewoon Kardamili, dus niet oud-Kardamili (dat buiten Kardamili een stuk bergopwaarts ligt). De foto is genomen op het dorpspleintje van het plaatsje, tussen hotel Skardamoula en dit kerkje

[Afbeelding: 28uhizo.jpg]

Op het pleintje staan nog wat beelden van belangrijke mensen uit het verleden en fungeert tevens als busstation voor de richting Stoupa. Ik heb helaas geen foto van het gehele pleintje gemaakt.
Quote
#12
Ag. Sofia??? Gokje hoor Ger!
Quote
#13
Ger, niet helemaal eerlijk. We waren er in augustus vorig jaar. Dit is de nieuwe kerk in Stoupa. Links is nog de oude kerk te zien. We parkeerden onze jeep daar en werden toen binnengevraagd om naar de splinternieuwe bouw te kijken.
Quote
#14
(28 May 2014, 01:30)Cor Nieuw Vennep schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger, niet helemaal eerlijk. We waren er in augustus vorig jaar. Dit is de nieuwe kerk in Stoupa. Links is nog de oude kerk te zien. We parkeerden onze jeep daar en werden toen binnengevraagd om naar de splinternieuwe bouw te kijken.

Nou begon ik toch helemaal te twijfelen Cor, maar nee hoor, het kerkje op de foto hierboven staat wel degelijk vlak naast het dorpspleintje in Kardamili. Gelukkig heb ik van de oude én nieuwe kerk in Stoupa ook foto's gemaakt:

Het oude kerkje ligt vlak naast het schooltje:

[Afbeelding: 2lxic79.jpg]

En de nieuwe, nog niet geheel afgewerkte kerk in Stoupa (vlak naast het oude kerkje):

[Afbeelding: 11kum2b.jpg]

Die nieuwe kerk in Stoupa lijkt aan de voorkant qua bouw inderdaad wel wat op het kerkje in Kardamili, maar is zoals je ziet nog niet klaar en bovendien een flink stuk groter dan het kerkje van Kardamili op de eerste foto. Er moet nog een buitenmuur omheen gezien de vele nog uitstekende spouwankers en is ook nog niet geverfd. De foto is genomen vanaf het pad naar Agios Nikolaos; heb helaas geen foto van de voorkant genomen. Heb jij misschien ook foto's ervan, dan kunnen we vergelijken ;)
Quote
#15
Haha, de nieuwe kerk van Stoupa ziet er nog precies zo uit als 2 jaar geleden. Nog niet veel aan gebeurd dus.
Quote
#16
(28 May 2014, 12:17)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Haha, de nieuwe kerk van Stoupa ziet er nog precies zo uit als 2 jaar geleden. Nog niet veel aan gebeurd dus.

Nee, dat viel ons ook al op. De spouwankers waren al flink aan het roesten en er groeide nogal wat onkruid op en naast het gebouw waaruit duidelijk bleek dat de bouw al een poosje stil lag Confused
Quote
#17
Ik zie dat mijn reactie 's nachts om 01.30 was, met een glas witte wijn. Niet verstandig dus. Bovendien heeft de kerk in Stoupa ook nog eens trappen ervoor.
Ik zal het niet meer doenAngry
Cor.
Quote
#18
En 7 jaar geleden zag de kerk er ook zo uit
Quote
#19
de kerk zag er 9 jaar geleden ook al zo uit,
groet philippos
Quote
#20
Nou, dat schiet dan lekker op daar in Stoupa Big Grin

Iets dergelijks hebben we ook als eens gezien in Potos op Thassos

[Afbeelding: 493.JPG]

Toen wij er in 2005 waren bleek ook deze kerk al jaren in aanbouw te zijn; ben benieuwd hoe het uiteindelijk daarmee is afgelopen ;)
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  waar zou dit zijn? johan 4 7.823 12 January 2016, 21:00
Laatste bericht: johan
  SuperZoom - Waar is dit? Ger 17 17.342 29 March 2015, 17:15
Laatste bericht: Angeliki
  waar is dit Els Cuijpers 4 9.187 09 February 2014, 17:13
Laatste bericht: Patrick
  waar is dit Els Cuijpers 24 23.938 07 February 2014, 10:29
Laatste bericht: janos54
  waar is dit? Alberto 18 19.472 07 February 2014, 08:39
Laatste bericht: Alberto
  waar is dit janos54 9 11.142 04 February 2014, 22:46
Laatste bericht: Els Cuijpers
  Waar is dit Els Cuijpers 7 10.900 04 February 2014, 20:15
Laatste bericht: Erwin
  Waar is dit Els Cuijpers 5 9.496 03 February 2014, 00:03
Laatste bericht: Els Cuijpers
  waar is dit Els Cuijpers 3 8.418 02 February 2014, 23:33
Laatste bericht: Els Cuijpers
  waar is dit Els Cuijpers 7 10.642 01 February 2014, 00:12
Laatste bericht: janos54

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)