Peiling: Wat is jouw mening over Thassos?
Je hebt geen toestemming om te stemmen in deze peiling.
Ik ben er al één of meerdere keren geweest en vond het een fijne bestemming.
43.59%
17 43.59%
Ik ben er al één of meerdere keren geweest maar vond het tegenvallen.
7.69%
3 7.69%
Ik was er nog nooit maar het staat wél op m'n verlanglijstje.
38.46%
15 38.46%
Ik was er nog nooit; het eiland trekt me ook niet echt.
10.26%
4 10.26%
Totaal aantal stemmen: 39 stem(men) 100%
* Je hebt op deze optie gestemd. [--]

In de spotlights juni 2014: Thassos
#1
[Afbeelding: indespotlights.jpg]

Deze maand staat het eiland Thassos 'In de spotlights'.
Wij waren er inmiddels al weer een poosje geleden en hebben er enorm van genoten. Een prachtige bestemming, zéker voor wandelaars. Maar ook met de auto of scooter is Thassos goed te verkennen; er loopt immers een weg rond de kust van het gehele eiland.
Zelf heb ik er ooit een klein
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




van gemaakt.

Mochten er nog meer Oríste!-leden zijn die hier leuke tips over hebben; of anderen juist weer met de vraag 'waarom Thassos?' , deze maand hebben we uitgebreid de gelegenheid om Thassos eens onder de loep te nemen.


Ook deze keer zit er ook een kleine peiling bij; kijk even boven dit bericht up


Klik
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voor alle eerdere "in de spotlights".
Quote
#2
Het is een heerlijk eiland. Vol historie en het enige eiland waar wij regelmatig terugkomen al is het maar voor een week. Thassos-stad is een goede uitvalsbasis. Wanneer je 's morgens een rondje eiland doet en geniet van een Engels ontbijt in Maries, dan voel je waarom de Goden zo graag in Griekeland woonden. Dagje lummelen, ijskoffie, lunchen en even een duik in het heldere water en in de middag een ouzo met wat te snacken. Thassos-stad heeft onze voorkeur, omdat er veel te zien is. Het centrum is heel levendig en niet alleen ingesteld op badgasten.
Wim
Quote
#3
Helemaal mee eens Wim :)
Thassos is op veel vlakken totaal 'anders' dan de meeste andere Griekse eilanden. Het begint al meteen bij het verlaten van het haventje van Keramoti als je in de verte de 'zwarte parel' (zoals de Grieken het zelf ook plegen te noemen) aan de horizon ziet verschijnen en de meeuwen je gedurende de overtocht vergezellen, in de hoop om een lunchpakketje van de opvarenden te kunnen scoren. Ook de grote verschillen op het eiland zelf spraken ons aan. De westkust is weer totaal anders dan de oostkust, verder kan je op vrijwel elke plek op de rondweg aftakkingen vinden naar de hoger gelegen plaatsjes in het midden van Thassos. Wij zaten in Skala Potamia en hebben wat afgewandeld van daar uit; vooral naar de bergdorpjes Potamia en Panagia.
Wij hebben er in ieder geval, wél alweer een hele poos geleden, een heerlijke vakantie gehad up
Quote
#4
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Wat leuk dat Thassos in de spotlights staat! Ik woon er sinds 2007 en weet inmiddels heel wat mooie plekjes op het eiland. En toch... zijn er ook nog steeds stukjes die ik moet ontdekken.
Thassos is een veelzijdig eiland en eigenlijk heb ik niets toe te voegen aan wat hier al vermeld is.
Toevallig heb ik vorige week een fototour rondom het eiland gemaakt vanuit mijn woonplaats Kalivia (bij Limenaria) in het zuiden. Misschien een leuke korte impressie van wat Thassos te bieden heeft.
Het weer was wisselvallig, wat goed weergaf dat er op het kleine Thassos grote verschillen in het weer kunnen zijn. Ik vertrok met zonnig weer, bij Potamia hingen de wolken laag en ging het regenen, en eenmaal weer om de hoek naar Limenas was het weer mooi zonnig weer. Ook dat is Thassos ;)

Prachtige luchten vlakbij het klooster van aartsengel Michael
[Afbeelding: 5oxbv4.jpg]

Stil strandje iets noordelijker
[Afbeelding: 2hn9vg3.jpg]

Strandje bij Alyki (zomers is het strand in de baai van Alyki volgepakt, terwijl er vlak bij nog zoveel moois en rustigers te vinden is)
[Afbeelding: 15nn7yh.jpg]

Het schiereilandje Alyki (met op de achtergrond de heilige berg Athos)
[Afbeelding: 24wx24m.jpg]

Wandelen rondom Potamia
[Afbeelding: 23th7d2.jpg]

Golden Beach met laag hangende bewolking en regen
[Afbeelding: 2qmi4x1.jpg]

De net gevangen inktvis mals slaan
[Afbeelding: 243eqn9.jpg]

Vervallen perserij bij Skala Sotira
[Afbeelding: 2zi6jo9.jpg]
Quote
#6
Niemand meer iets leuks of interessants te melden over Thassos Huh
Quote
#7
Ik kan niet meestemmen omdat mijn reden anders is, ik kan moeilijk naar Thassos omdat ik moeilijk weg kan met de dieren hier. Maar ik vind het niet erg, ik geniet elke dag van ze :)
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  In de spotlights juni 2016: Gezondheidszorg in Griekenland Ger 18 15.664 14 June 2016, 12:03
Laatste bericht: cors
  In de spotlights januari 2014: Pilion/Magnesia Ger 47 40.075 11 June 2016, 18:57
Laatste bericht: Ger
  In de spotlights juni 2015: Rhodos Ger 19 14.013 18 June 2015, 20:59
Laatste bericht: Corry
  In de spotlights december 2014: Iconen en hun betekenis Ger 23 18.109 13 January 2015, 02:37
Laatste bericht: Wilma
  In de spotlights november 2014: Scheepswrakken Ger 30 28.898 01 December 2014, 10:57
Laatste bericht: Wim M
  In de spotlights oktober 2014: Ontdekken of vaste stek? Ger 23 16.531 20 October 2014, 09:41
Laatste bericht: Goedas
  In de spotlights september 2014: Thessaloniki Ger 18 15.590 13 October 2014, 12:34
Laatste bericht: Rolf
  In de spotlights augustus 2014: Zakynthos Ger 34 23.068 30 September 2014, 15:18
Laatste bericht: lumix
  In de spotlights maart 2014: De Meteora kloosters Ger 35 30.577 06 August 2014, 19:51
Laatste bericht: Vito
  In de spotlights juli 2014: Tijdschriften over Griekenland Ger 24 19.042 22 July 2014, 22:01
Laatste bericht: Corry

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)