Google street view
#1
Na 5 jaar heeft Google Street View de toestemming gekregen van de Privacy Authority om hun toepassing te gebruiken.

Op Google Earth kan je vanaf nu ook rondrijden in Griekenland via de Street View toepassing. cool1
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Eindelijk!
Quote
#3
Leuk... nu kunnen we eens rustig virtueel rondrijden langs al die leuke plekjes die we in Griekenland al bezochten... en kunnen we eens kijken waar we nog heen willen.
cool1
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#4
Nooit geweten dat privacy bestaat in Griekenland. Het is vast de burocratie geweest die dit zo lang heeft opgehouden.
Quote
#5
Wel leuk dat Streetview eindelijk ook in Griekenland werkt; kunnen we weer wat mooie herinneringen ophalen van de laatste vakantie(s).

Hier was ik nog geen maand geleden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Gelukkig zijn het stilstaande beelden. Ruim 2 jaar geleden kwam ik er bij toeval achter dat een camera van een bouwsite recht op mijn balkon gericht stond. Daar was ik dus niet blij mee. Men kon zien wanneer ik thuis was. Hoe laat licht uitging. Gelukkig was een telefoontje genoeg om het gehele complex privacy terug te geven. Ik heb niets te verbergen. Maar discussie over wat toelaatbaar is is wat mij betreft nog niet ten einde. Tegenwoordig kan iedereen een drone aanschaffen en opgenomen beelden direct uploaden zodat het voor iedereen zichtbaar is. Ik ben er geen voorstander van. Voorbeeld: bij het schrijven van een offerte vraag je adres. Je loopt naar kantoor en googled het adres en past offerte aan. Fantasie? Nee. Werkelijkheid!
Bij opsporing criminelen prima. Recreatief gebruik? Zou verboden moeten worden! Bedenk wie hieraan verdient!
Quote
#7
(09 June 2014, 13:59)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gelukkig zijn het stilstaande beelden. Ruim 2 jaar geleden kwam ik er bij toeval achter dat een camera van een bouwsite recht op mijn balkon gericht stond. Daar was ik dus niet blij mee. Men kon zien wanneer ik thuis was. Hoe laat licht uitging. Gelukkig was een telefoontje genoeg om het gehele complex privacy terug te geven. Ik heb niets te verbergen. Maar discussie over wat toelaatbaar is is wat mij betreft nog niet ten einde. Tegenwoordig kan iedereen een drone aanschaffen en opgenomen beelden direct uploaden zodat het voor iedereen zichtbaar is. Ik ben er geen voorstander van. Voorbeeld: bij het schrijven van een offerte vraag je adres. Je loopt naar kantoor en googled het adres en past offerte aan. Fantasie? Nee. Werkelijkheid!
Bij opsporing criminelen prima. Recreatief gebruik? Zou verboden moeten worden! Bedenk wie hieraan verdient!

Nou beste Erwin ik heb er heel wat aan verdient en dan spreek ik over arbeidsuren. Het is o zo handig om achter je bureau vandaan te bepalen wat je moet inzetten om een storing opgelost te krijgen.
Dus wat mij betreft een pracht uitvinding waar ik en onze klanten heel veel plezier van hebben.

Nog een fijne pinksterdag

Dick
Quote
#8
(09 June 2014, 13:59)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gelukkig zijn het stilstaande beelden. Ruim 2 jaar geleden kwam ik er bij toeval achter dat een camera van een bouwsite recht op mijn balkon gericht stond. Daar was ik dus niet blij mee. Men kon zien wanneer ik thuis was. Hoe laat licht uitging. Gelukkig was een telefoontje genoeg om het gehele complex privacy terug te geven. Ik heb niets te verbergen. Maar discussie over wat toelaatbaar is is wat mij betreft nog niet ten einde. Tegenwoordig kan iedereen een drone aanschaffen en opgenomen beelden direct uploaden zodat het voor iedereen zichtbaar is. Ik ben er geen voorstander van. Voorbeeld: bij het schrijven van een offerte vraag je adres. Je loopt naar kantoor en googled het adres en past offerte aan. Fantasie? Nee. Werkelijkheid!
Bij opsporing criminelen prima. Recreatief gebruik? Zou verboden moeten worden! Bedenk wie hieraan verdient!

Wat bedoel je nu precies te zeggen Erwin? Wat hebben livestream camera's, drones en opsporing van crimenelen met Google streetview te maken Huh
Quote
#9
Music 
(09 June 2014, 13:59)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bij opsporing criminelen prima. Recreatief gebruik? Zou verboden moeten worden! Bedenk wie hieraan verdient!

Ik zeg altijd maar zo wie niets te verbergen heeft heeft niets te vrezen.

dus google en wie weet wie nog meer ze volgen me maar ik ben een open boek
Quote
#10
@ Beems:
een beroemd voetballer zei eens: " elk nadeel heb zijn voordeel" of zoiets of andersom. Ik wil slechts wijzen op de keerzijde van de medaille. Deze is volgens mij niet te verwaarlozen. Moeten we voor fun onze privacy opofferen aan dit Amerikaans bedrijf? Met de praktijken van NSA in ons achterhoofd? Waarom was het in ons land direct toegestaan en in Griekenland niet? Waarom ook daar nu wel? Terwijl daar nog geen enkele wegenkaart correct is?
Ook ik gebruik deze "dienst" regelmatig. Dom om dat niet te doen. Zegt veel over je klant. In wiens voordeel...? We moeten kritischer zijn over dergelijke "diensten". Ik ben blij dat ik ruim 2 jaar camera heb kunnen weren. Bouw is af en camera weg. Men heeft mijn auto niet op oprit kunnen zien staan om offerte aan te passen! Dergelijke dingen, maar ook op misdaad gebied gebeuren. Criminelen kunnen doelwit en vluchtroute achter pc bepalen. Gebruik de zogenaamde "sociale media" erbij en je weet waar je wanneer toe kunt slaan. Nogmaals: toepassing op openbaar terrein vind ik geen probleem. Je kunt zien of op jouw favoriete strand de zon schijnt. Misdaden oplossen. Maar niet ten koste van alles.
Quote
#11
Ik begrijp helemaal niets van jouw betoog Erwin Blush
We hebben het over stilstaande beelden die maanden of soms zelfs jaren oud zijn. Privé-gevoelige beelden zoals personen of autokentekens worden onzichtbaar gemaakt. Ik zou echt niet weten wat ik daar voor bezwaren in zou moeten zien. Vind het allemaal nogal paranoïde klinken Big Grin
Quote
#12
Daar gaan we weer. Stop it please!
Quote
#13
(09 June 2014, 17:36)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Beems:
een beroemd voetballer zei eens: " elk nadeel heb zijn voordeel" of zoiets of andersom. Ik wil slechts wijzen op de keerzijde van de medaille. Deze is volgens mij niet te verwaarlozen. Moeten we voor fun onze privacy opofferen aan dit Amerikaans bedrijf? Met de praktijken van NSA in ons achterhoofd? Waarom was het in ons land direct toegestaan en in Griekenland niet? Waarom ook daar nu wel? Terwijl daar nog geen enkele wegenkaart correct is?
Ook ik gebruik deze "dienst" regelmatig. Dom om dat niet te doen. Zegt veel over je klant. In wiens voordeel...? We moeten kritischer zijn over dergelijke "diensten". Ik ben blij dat ik ruim 2 jaar camera heb kunnen weren. Bouw is af en camera weg. Men heeft mijn auto niet op oprit kunnen zien staan om offerte aan te passen! Dergelijke dingen, maar ook op misdaad gebied gebeuren. Criminelen kunnen doelwit en vluchtroute achter pc bepalen. Gebruik de zogenaamde "sociale media" erbij en je weet waar je wanneer toe kunt slaan. Nogmaals: toepassing op openbaar terrein vind ik geen probleem. Je kunt zien of op jouw favoriete strand de zon schijnt. Misdaden oplossen. Maar niet ten koste van alles.

Beste Erwin,

Als het iets zegt over mijn klanten zou jij er een van kunnen zijn, dus pas op wat je schrijft.
Dat wat ik er nog over kwijt wil is dat mijn moeder ook bang was van de telefoon maar die was dan ook in 1907 geboren.

@ Aleko, hou op met je moraal.

Kali nigta,

Dick
Quote
#14
Hier ging en gaat het over in deze draad: Fantastisch mooi om door een heleboel mooie Griekse straten op het vasteland en op de grote eilanden te kunnen flaneren.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&id=1997
Quote
#15
ik ben heel blij met Google street. het geef je een idee waar dan ook van wat kan je verwachten, en voor Athene nog mooier voor mij, heb een paar van de huizen kunnen zien waar ik groot ben geworden.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  'Street Art' avant la lettre? Patrick 35 15.418 08 October 2019, 13:07
Laatste bericht: metaxa
  Samos volgens Google: "McGyver" Ger 1 2.642 10 August 2010, 08:48
Laatste bericht: Tina K. Noume

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)