Animal welfare in greece
#1
When you're visiting Greece, you will see many stray animals.
Though they will welcome the food you feed them during your holiday,
this will not be enough to really help them.
Please contact the local animal welfare organisation to see how you
can make a lasting difference to the lives of these animals.
You'll find them on most of the islands and in most bigger city's

Kythira: Facebook: Irene op Kythira, Adopt a Cat / Kythira
Website:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Samos: Facebook: Greek cat Rescue
Website:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Skiathos Facebook: Skiathos cat welfare association
Website:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Athens: Facebook: ninelives Greece
Website:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ingesloten bestanden Thumbnail(s)
   
Quote
#2
Welkom op Oríste Irene!

Wat extra aandacht voor deze goede initiatieven is natuurlijk altijd goed.

Groetjes naar Mitata - Kythira :)

Ger
Quote
#3
Lees column Dick Ridder in Griekenlandmagazine nummer
12 zomer 2014.
Quote
#4
En ik wil natuurlijk graag Mirtos Animal Project hier aan toevoegen

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&fref=ts
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&fref=ts
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&fref=ts
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&fref=ts
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#5
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#6
ooooiNogmaals, en hoe zielig ook: lees de column en oordeel/beslis dan. Als dierenvriend heb uk het hart op juiste plaats. Ik vraag me echter af wat wijsheid is. Ook in ons land worden dieren verwaarloosd. Ondanks de dierenpolitie. Ook in ons land worden dieren te gemakkelijk aan- en afgeschaft. Op vakantie zijn we gemakkelijk te beinvloeden. Ach dat arme hondje of katje. Onze eigen assiels zitten overvol. Wat zegt dat over ons? Moeten we het probleem nog groter maken omdat het een Grieks dier betreft? Wie zijn wij om weer met opgeheven vingertje ons te bemoeien in buitenlandse aangelegenheden terwijl wij in ons land een gigantisch probleem hebben. Dieren worden aangeschaft terwijl men niet weet waar men aan begint. Lees column. Denk na.Laat je niet beinvloeden door vakantiegevoel/zielig. Denk na. Belandt het door jou geredde huisdier ook in het asiel? Waar is het beter af? Overigens een aangetrouwde neef heeft een hond uit Griekenland: Snowy (!? ) en is er dol op. Respect overigens voor allen die zich waar dan ook voor dierenwelzijn inzetten.

In het haventje van Mithymna op Mithylini loopt al jaren een veel te dikke hond rond. Schooit hier, bietst daar. Klitten en te vies om aan te pakken. Ik zie hem al jaren scharrelen tussen de tafels. Is die hond gewassen en opgesloten op drie hoog beter af?

Net voor de crises groeide in Griekenland het aantal dierenwinkels. Begon men tegen het begin ervan net de hond uit te laten en de kat van speelgoed te voorzien. In ons land werden rijpaarden afgemaakt omdat kosten niet op te brengen waren. Wie zijn wij? Denk na!
Quote
#7
Irene op Kythira, Greece67 en alle anderen die hun steentje bijdragen aan het welzijn van dieren in Griekenland,

Een dikke duimpie voor al jullie inzet! Laat jullie vooral niet ontmoedigen door berichten van mensen die niets van jullie goede werk begrijpen ;)
Quote
#8
Tijdens onze reizen in/door het Griekse is mijn idee/gedachte zo ontstaan:Als dier in dit land(maar ook bv in Spanje) kan je maar beter zwervend zijn.Zelf in de natuur op zoek naar voedsel is te verkiezen boven opgesloten te zitten aan een veel te korte riem/touw in een hok/je
of ijzeren ton die gloeiend heet wordt in de zon.Wachtend op water en beschimmeld brood(toegeworpen door baas) of een schop krijgen/totaal genegeerd worden als je de baas bij thuiskomst begroet.Als zwerver ga je je eigen weg/kan onsympathieke mensen/situaties uit de weg gaan.
Naar onze begrippen is zoiets gauw zielig maar de mensen maken het ernaar,het dier weet van niets,gaat te werk naar het moment.En ja mensen die een hond/poes uit welk buitenland dan ook, mee willen nemen zullen er altijd wel blijven,evenals zij die ter plekke deze dieren op willen vangen.Toch bewondering daarvoor!
Quote
#9
Bij Mirtos Animal Project worden dieren niet zomaar geplaatst.
Niet de mens maar het dier staat voorop. Iedere
adoptant wordt zorgvuldig gescreend.
Wij zoeken een goede match tussen dier en mens. Ik wijs er ook regelmatig af omdat
men in emotie op een kat reageert. Of niet goed heeft nagedacht over de financiën.
En onze dieren zullen nooit in een asiel belanden, MAP blijft de eigenaar en lukt een
adoptie toch niet dan komt het dier bij ons terug.
Ik zie hele mooie verhalen van zwerfkatten en barreldogs die
hier een fantastisch leven hebben, veel liefde geven en krijgen.
Wat is daar nu op tegen! Het is aan een ieder om de beslissing te nemen
of je een asielkat/hond neemt of een uit Griekenland, Spanje, Roemenië etc.
Ieder beestje, waar hij ook vandaan komt, heeft recht op warmte, liefde en een lekker bakje voer. Ik heb overigens niet het idee dat mijn Atheense zwerfkat (via MAP) het hier niet naar haar zin heeft. Nee dat gaat prima?

Oh ja, over de NL asiels, dat heb ik eerst geprobeerd. Daar vond ik ze ronduit onvriendelijk en ongeïnteresseerd. Dit hoor ik vaker van mensen die uiteindelijk bij onze organisatie terecht komen. Daar valt dus ook nog wat werk te verrichten.
En dan nog de dierenwinkels die dieren van broodfokkers verkopen, vaak zieke dieren. Dat moet zeker worden aangepakt. Dat is een andere discussie.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#10
Ik wil de forumleden graag attent maken op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Een geweldig initiatief om de Animal Welfare Society of Lesvos te ondersteunen. Bennie's Place is onderdeel van Prospects@Work. Prospects@Work houdt zich bezig met het (re)-integreren van mensen, met een achterstand tot de arbeidsmarkt, in het arbeidsproces. Bennie's Place wordt dan ook (mede) gerund door cliënten van Prospects@Work! Onlangs hebben zij de AWL al een aardig bedrag kunnen overhandigen en zijn zij ook zeer actief om honden in Nederland een liefdevol tehuis te geven.
Quote
#11
Ook op Thassos is een dierenvereniging actief:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Denken jullie ook aan PAWS
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Ook zij doen geweldig werk in Pilion!! En hebben natuurlijk ook steun nodig. Ik ben nu op vakantie daar en zie het goede werk van deze organisatie.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Animal Care Samos opgeheven? Ger 17 13.407 14 October 2016, 09:33
Laatste bericht: ElsR

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)