Last minute ?
#1
Hoi hoi!

Ik ga dit jaar voor het eerst op vakantie naar Griekenland en wil met vrienden naar Rhodos gaan. We zijn in totaal met zn vieren en twijfelen of we beter nu kunnen boeken of toch moeten wachten voor een last minute.. We willen de 2e en de 3e week van augustus gaan, dus in totaal 14 dagen.
We hoeven niet super veel luxe, gewoon zo goedkoop mogelijk, maar wel schoon natuurlijk.
Iemand hier ervaring mee?
Quote
#2
Ik heb het een tijdje in de gaten gehouden maar de lastminutes zijn eerder duurder dan goedkoper. Ik heb ongeveer 6 weken geleden een week Zakynthos geboekt voor € 199,- pp. Dezelfde reis is nu kort voor vertrek maar liefst € 200,- pp duurder!
Als het weer in Nederland ook nog slecht wordt drijft dat de prijzen nog verder op. Bovendien zit je volop in het hoogseizoen.
Quote
#3
Is een gok die je kunt nemen door last minute te nemen. Bij reisbureaus is het meestal wel zo dat ze plaatsen vast houden/reserveren op vluchten waardoor ze de prijs goedkoper kunnen houden. En als het je niet echt uitmaakt hoe je daar zit en het voor Griekse termen schoon moet zijn, kunnen ze je vast wel iets goedkoops aanbieden. En hoe later je in het seizoen gaat hoe goedkoper natuurlijk!
Quote
#4
Is inderdaad een gok. Ik heb een bepaalde bestemming bij Ross, voor Lesbos, in de gaten gehouden. 1 week 4 juli bijna de helft goedkoper. Als je b.v. 27 juni gaat voor een week aanbiedingen voor 60% en voor 2 weken zowat de helft tot een derde. Als je inderdaad neemt wat er is en niet een bepaalde bestemming wil is het risico kleiner naarmate je meer bereid bent te pakken wat er is.
Maar....................... achteraf weet je pas of je het goed gedaan hebt.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#5
En................... na "directieoverleg" toch maar besloten om te wachten tot half juli omdat dat beter in de planning past. Dus ik ben benieuwd.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#6
Al die "last-minutes" zijn ook vaak lokkertjes van de reisorganisaties.
Wil je er zo 1 boeken, is het opeens vol, en kun je alleen maar terecht bij een duurdere kamer......
Maar iedereen moet natuurlijk doen wat hij zelf wil.
Wij gaan binnenkort heerlijk 1 week naar Agios Gordis op Corfu.
En dat hebben we al in januari geboekt geloof ik, maar kan ook december zijn. Smile
Quote
#7
De tweede en derde week van Augustus zijn wel de drukste weken van het seizoen, mij lijkt de gok dan wel iets riskanter.
Quote
#8
Net eens even gekeken. Wij hebben onze vakantie naar Lesbos eind februari geboekt. Nu staat dezelfde reis (22 augustus, 15 dagen) voor € 104,00 totaal goedkoper. Dit komt neer op zo'n 11-12%. Dank je Harry Confused

Kans is groot dat hij over een maandje weer voor het oude tarief wordt aangeboden, dat heb ik in 2012 ook gezien. Hoog-laag-hoog tarief, om het zo maar te noemen. Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)