Wijziging Griekse zenders op 3.1 graden Oost
#1
Vandaag las ik op Kingofsat dat de Griekse zenders die al uitgezonden worden op 3.1 graden oost, sinds vandaag op andere frequenties op dezelfde satelliet nogmaals uitgezonden worden maar dan in dvb-s2.

Bij het scannen met mijn ontvanger vindt hij deze zenders wel, maar lukte het met mijn emu-decodering eerst niet om deze zenders daadwerkelijk te zien. Na wat zoeken is dit wel gelukt en nu kan ik deze zenders zien, helaas zijn deze niet in HD..
Rico's signatuur
Satellietontvangers Xtrend ET9500 en Xtrend ET6000
Wavefrontier T55 met de volgende posities: 3, 13, 19, 23 en 28 met op 3 graden vele Griekse zenders
Quote
#2
Klopt Rico, ik heb ze ook al in m'n receiver staan. Ik weet nog niet of het een test is of dat de huidige frequenties worden vervangen door deze nieuwe. Ik zal m'n
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vanavond even aanpassen.
EDIT: De lijst is inmiddels aangepast!


Multiquote:sinds vandaag op andere frequenties op dezelfde satelliet nogmaals uitgezonden worden maar dan in dvb-s2.
De oude frequenties zijn ook DVB-S2 hoor ;)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Op de plek waar eerder ALTER uitzond (was al een tijdje niet meer in de lucht) is nu de zender ART-TV te ontvangen.
Quote
#3
Sinds vandaag zijn de twee groepjes van 4 zenders weer eens verhuisd (tja, blijft Griekenland hè) op de Eutelsat 3D.
Kijk voor de laatste gegevens op m'n 'Grieksezenders-pagina':

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  (geel= onlangs gewijzigd)


PS: De twee nieuwe frequenties 12702H/13960 en 12720H/13960 komen stukken sterker binnen dan de twee oude.
Dus misschien goed nieuws voor de schotelaars die de oude frequenties niet binnen kregen; grote kans dat het nu wél gaat lukken Smile
Quote
#4
hoe kan je mega kijken daar als biss is gecodeerd?? dat is toch niet van NOva?
Quote
#5
(24 November 2014, 10:12)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hoe kan je mega kijken daar als biss is gecodeerd?? dat is toch niet van NOva?

Is inderdaad geen NOVA maar DIGEA; de Griekse variant van onze 'Digitenne' (DVB-T).
Sleuteltjes staan overal op het internet........
Quote
#6
het is alleen interesse. ik kijk al lang geen satelliet meer. ik had vorige week nog een oude dreambox weg gegooid, en heb ni nog een oude ontvanger voor alleen FTAs. ik denk dat ik eerst een dagje bij jou moet komen voor onderwijs op dat terrein.
wij hadden last een discussie over NOva. dankzij de crisis en de concurrentie is niet meer zo duur als vroeger.
Quote
#7
last zag ik deze ook, ken je dat?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
(26 November 2014, 19:52)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




last zag ik deze ook, ken je dat?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ja Tzimis, ik heb er eens wat over gezien bij Dr. Dish maar heb er (nog) geen ervaring mee helaas..........

Maarrrr... ik meen me te herinneren dat jij ook een 'alternatieve' sat-ontvanger hebt, daar moet je toch wel wat mee kunnen ontvangen, toch?
Quote
#9
ik doe niks meer , sinds ze ert hebben afgesloten. nu gaat alle nieuws stroming en evt Stin ygeia mas via internet. You tube is vol van.
Quote
#10
ART is niet te zien. De andere nieuwe niet geprobeerd omdat bestaande goed werken Tongue


En uit WIKIPEDIA
[*]
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(NERIT 1) is the first public television channel of NERIT. The program is similar to the former
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.
[*]
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(NERIT Sports) is the second public television channel of NERIT. The program consists of live sport broadcasts and there are times when
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




is rebroadcast to fill in the hours when the programme isn't broadcast.
[*]
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(NERIT HD) transmits a mix of the program N1 and N Sports in high definition. Usually, it transmits the program of N Sports.
The plan is to create a total of four TV channels (with N HD). The fourth channel will be broadcast abroad and would probably be called N World (NERIT World).[sup][url=http://en.wikipedia.org/wiki/New_Hellenic_Radio,_Internet_and_Television#cite_note-1][/url][/sup]
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#11
ART doet het hier prima hoor; wel even de goede sleuteltjes invoeren........
Quote
#12
Wel op 9 oost
niet op 3.1 oost.
Zou toch fta moeten zijn?
Welk sleuteltje?
Bij voorbaat dank

Geeft hier op 12702 H 13960 scrambled en niet fta, samen met Alpha, ANT en E
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#13
(30 November 2014, 14:00)Yiannakis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wel op 9 oost
niet op 3.1 oost.
Zou toch fta moeten zijn?
Welk sleuteltje?
Bij voorbaat dank

Nee hoor, op 3 oost niet FTA maar BISS gecodeerd.
Zie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En kijk even in je PB-box Wink
Quote
#14
hallo ik ben dimitri is de eerste keer dat ik met dit werkt heb heb namelijk een digitale tv en digitale satelliet ontvanger ingebouwd kan mij iemand helpen hoe ik dat moet doen om sleutels erin te zetten of als je iemand weet wat sharing doet ik woon in Maastricht hopelijk zijn jullie zo vriendelijk om me te helpen ik heb het dan om eutel 3,1e en liefst eurobrd 9,0e
voor kriti tv die wil ik graag ik hoop op reacties nvd dimitri
Quote
#15
(26 September 2015, 07:34)katzika schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hallo ik ben dimitri is de eerste keer dat ik met dit werkt heb heb namelijk een digitale tv en digitale satelliet ontvanger ingebouwd kan mij iemand helpen hoe ik dat moet doen om sleutels erin te zetten of als je iemand weet wat sharing doet ik woon in Maastricht hopelijk zijn jullie zo vriendelijk om me te helpen ik heb het dan om eutel 3,1e en liefst eurobrd 9,0e
voor kriti tv die wil ik graag  ik hoop op reacties nvd dimitri

Dan zal je toch wat meer informatie over je ontvanger moeten geven Dimitri. Niet elke ontvanger is geschikt om met 'alternatieve' software te kunnen werken. Eerlijk gezegd ken ik geen enkele in een TV geïntegreerde satelliettuner die dat kan, maar ik kan er naast zitten; misschien bestaan ze toch. Losse ontvangers met deze mogelijkheid zijn er wél in overvloed.

Kan je schotel wel al 3 en 9 oost aan? M.a.w. heb je op beide posities wel ontvangst van niet-gecodeerde zenders?
Quote
#16
ja dat klopt ik krijg alles door op 3en 9en andere sat
Quote
#17
in het boekje staat dvb-t dvb-t2 dvbs meer informatie staat er niet
Quote
#18
is een nieuwe tv dit jaar uitgekomen grundig smart tv
Quote
#19
Dat het een nieuw toestel betreft zegt niets wat betreft de mogelijkheden voor het invoeren van sleutels Dimitri.
Me meeste standaard ontvangers kunnen dat niet, simpelweg omdat het niet is toegestaan om zonder abonnement naar gecodeerde uitzendingen te kijken.
Sommige merken brengen echter aangepaste receivers op de markt waarmee je (met speciale en aangepaste 'hobby'-firmware) allerlei extra dingen kunt doen, bijvoorbeeld het decoderen van versleutelde programma's. Het is dus niet een kwestie van oude of nieuwe apparatuur maar de -extra- mogelijkheden ervan.........

Als je inderdaad 3 en 9 oost kunt ontvangen zal je dus wél enkele ongecodeerde Griekse zenders moeten kunnen zien zoals op deze pagina vermeld:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#20
nu hebben ze me gezegd dat ik via pc met een software daar de sleutel kan invoeren maar ben de naam vergeten dan kan ik contact krijgen met mijn receiver
Quote
#21
ik krijg alle fta zenders door maar ze hebben me gezegd als je receiver digitaal is dan moet het gaan maar heb alleen wat hulp nodig
Quote
#22
Je zult eerst moeten kijken of jouw receiver 'alternative' software aankan. Anders kan je absoluut geen keys invullen. Ik adviseer je je vraag eens te stellen op dit forum:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Daar zitten satellietfans met uiteenlopende receivers/fabricaten. Wellicht kent iemand jouw specifieke receiver (of gebruikt er zelfs ééntje). Maar geef wél even merk en type op; pas dan kunnen zij je eventueel verder helpen. Ik ben zelf ook actief op dat forum en zal meelezen. Ben zelf ook reuze benieuwd of jouw Grundig dat aankan, maar mij is geen ingebouwde receiver bekend die dat kan helaas......
Maar niet geschoten is altijd mis, toch?
Quote
#23
Na jaren draaien van CCCam als softcam (zodat je geen module nodig hebt) op mijn Enigma2/Linux satelliet ontvanger van het merk Xtrend, nu toch maar over gegaan naar Oscam aangezien dit "beter ondersteund wordt en veiliger is"

Het was wel even een gedoe om ook de Biss-kanalen op 3.1 graden weer open te krijgen maar dit is uiteindelijk weer gelukt.
3 Zenders lukte mij nooit eerder te ontvangen: ERT HD, ERT 1 en ERT2.. de andere 10 had ik dus wel.
Zie hier een overzicht van alle te ontvangen Griekse zenders op deze satellietpositie: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Na lang op internet gezocht te hebben, is het me nu ook eindelijk gelukt deze laatste 3 zenders open te krijgen door een aantal instellingen in Oscam aan te passen.
Probleem bij die 3 zenders schijnt voort te komen uit het ten onrechte meezenden van een signaal dat deze zenders geen codering zouden hebben, terwijl dit wel degelijk het geval is.
Nu kan ik zowel in woonkamer als slaapkamer deze zenders bekijken mits het weer niet te slecht is aangezien het signaal wat minder sterk binnen komt dan de Nederlandse zenders
Rico's signatuur
Satellietontvangers Xtrend ET9500 en Xtrend ET6000
Wavefrontier T55 met de volgende posities: 3, 13, 19, 23 en 28 met op 3 graden vele Griekse zenders
Quote
#24
Goed dat het je gelukt is Rico. Zelf heb ik geen ervaring met CCCam of Oscam, in m'n SAB Ultimedia voer ik de keys handmatig in.
En inderdaad geven de drie zenders geen beeld omdat ze wél versleuteld zijn maar géén code daarover meesturen.
De receiver in kwestie weet dus niet dat 'ie naar sleutels moet zoeken. Op zich een handige manier om receivers om de tuin te leiden. Wel vreemd dat dit niet gebeurt bij ERT-3. Ik denk dan ook eerder aan een slordigheidje bij ERT-1, ERT-2 en ERT-HD dan aan een doelbewuste strategie Wink
Quote
#25
@Rico,
Kan je me een beetje op weg helpen met die 3 zenders...de rest heb ik al via Oscam maar die 3 krijg ik niet voor elkaar! Ik had eerst het HD freaks image en dat ging...maar nu staat er OpenPli 6.0 op en dat krijg ik niet klaar...

mvg,
mobilhome's signatuur Mutant HD51K  op Samsung 55" 4k led 
Clarktech/Xtrend ET9000 op multifeed (4 sats)
Triax 88 op Moteck 2100
Challenger Graphite 260 camper 
Amiko A4K sat voor de camper op Teleco smart
Quote
#26
(03 December 2017, 10:36)mobilhome schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Rico,
Kan je me een beetje op weg helpen met die 3 zenders...de rest heb ik al via Oscam maar die 3 krijg ik niet voor elkaar! Ik had eerst het HD freaks image en dat ging...maar nu staat er OpenPli 6.0 op en dat krijg ik niet klaar...

mvg,


Zie PB
Rico's signatuur
Satellietontvangers Xtrend ET9500 en Xtrend ET6000
Wavefrontier T55 met de volgende posities: 3, 13, 19, 23 en 28 met op 3 graden vele Griekse zenders
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Griekse zenders streamen Choreftis 2 1.673 22 January 2023, 22:03
Laatste bericht: El Greco
  Gratis Griekse zenders Janneman 8 2.533 06 April 2022, 20:34
Laatste bericht: El Greco
  Enkele wijzigingen Griekse zenders via satelliet Ger 0 1.696 27 February 2021, 15:08
Laatste bericht: Ger
  Griekse zenders op Eutelsat 3 nog aanwezig? mobilhome 9 3.247 06 October 2020, 15:37
Laatste bericht: Ger
  Frequentiewijzigingen Griekse zenders Ger 3 6.408 09 March 2016, 19:25
Laatste bericht: Patrick
  Vraag Griekse zenders via schotel Bouboulina 2 6.408 09 November 2015, 15:37
Laatste bericht: Bouboulina
  Zenders 3 oost doen het niet meer Yiannakis 24 20.086 22 February 2015, 20:22
Laatste bericht: jeronimo2
  Frequentiewijziging GR-zenders 3 oost Ger 10 9.603 30 June 2013, 00:42
Laatste bericht: teixo
  Steeds meer Griekse zenders op 9º Oost Ger 2 3.850 31 August 2012, 17:21
Laatste bericht: Ger
  Hoe ontvangt u Griekse zenders (en welke)? oriste 23 26.563 16 December 2010, 00:55
Laatste bericht: El Greco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 5 gast(en)