Grieksegids nieuws
Piraten van Paleochora
#1
In het voorjaarsnummer van Griekenland magazine treft u een prachtige legende aan over de nu nog steeds verlaten ruines van Paleochora.
Quote
#2
Ik heb het gelezen Jaap, het is een indrukwekkend verhaal.
Voor de lezers die geen idee hebben waar dit over gaat:

Het gaat over de oude hoofdstad van Kythira die in de zestiende eeuw vrijwel geheel door een Turkse piraat werd vernietigd. Sinds die tijd heeft Kythira een nieuwe hoofdstad en rust er een vloek over de ruines van Agios Dimitros.

Het verhaal over de vloek van Paleochora vindt je ook hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Eleni
Quote
#3
Eleni: dank je wel voor het plaatsen van de link naar mijn verhaaltje! Het is een 'geromantiseerde' versie van de originele legende, er is verder heel weinig over te vinden.

Ivy (Heyta)
Quote
#4
(22 March 2010, 10:46)Ivy (Heyta) schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eleni: dank je wel voor het plaatsen van de link naar mijn verhaaltje! Het is een 'geromantiseerde' versie van de originele legende, er is verder heel weinig over te vinden.

Ivy (Heyta)

ehh dat is niet helemaal waar, het verhaal over palechora, overigens vertaald en geschreven door ing. Koksma is overal te koop op kythira zelf in een kleine boekvorm, de Griekse Gids heeft de letterlijke vertaling hiervan overgenomen zonder enige verwijzing naar de schrijver, niet erg netjes.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)