Grieksegids nieuws     
Meeting Oríste-leden?
#1
Beste forumleden,

Ik kijk dagelijks op het forum, zoek naar informatie, bekijk discussies, en bekijk mooie foto's.
En zonder dat ik mensen wil passeren, of ideeen wil inpikken, zat ik te denken aan een idee wat spontaan in mij opkwam.

Het lijkt me leuk om mensen te leren kennen van het forum, maar dan face to face. Verhalen uitwisselen, tips uitwisselen etc etc.

En mijn idee is om dat te doen in een Grieks restaurant, in Utrecht stad.
Lekker centraal en dus goed te bereiken.

Lekker Grieks eten, en ondertussen elkaar leren kennen, verhalen uitwisselen etc etc.

Mijn vraag voor nu is: Is hier animo voor????

Misschien blijft het bij een (leuk) idee, en misschien dat we over een tijdje met een stel dit echt gaan waarmaken.

Ik hoor graag jullie reacties.
Quote
#2
Eerlijk gezegd speel ik ook al een tijdje met die gedachte; mij lijkt het wel leuk. Heb echter geen enkel idee of er wel (voldoende)animo voor is. Ook de locatie speelt een grote rol; we hebben immers leden uit Groningen en Noord-Holland maar ook uit Zuid-Limburg en Vlaanderen. Om van de leden die in Griekenland, Duitsland of elders wonen nog maar te zwijgen. Even kijken wat deze topic oplevert, misschien moet ik anders eens een peiling over dit onderwerp plaatsen........
Quote
#3
Als ik kan ben ik van de partij. Utrecht is mooi centraal dus dat zou toch moeten lukken voor de Oriste leden
Quote
#4
Ik wil ook wel meedoen maar dan in de wintermaanden
Quote
#5
Den Bosch?
Quote
#6
Utrecht mooi centraal, niet voor alle Oriste leden die overal wonen.
Wat denk je van Triest in Italie, dat is pas centraal doe ik ook nog water bij de wijn omdat het voor mij meer als halfweg is.Big GrinBig GrinBig Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
Utrecht lijkt mij het meest centraal voor de Nederlanders dan. Ik vind het een leuk idee, maar inderdaad iets voor de wintermaanden.
Quote
#8
Leuk idee.
Quote
#9
Ik begrijp dat Utrecht niet voor alle leden centraal ligt, maar topografisch wel Wink
Misschien iets van Oktober?
Quote
#10
Goede morgen,

Voormij zou 9 november goed uitkomen,dan ben ik toch in
Utrecht voor een expositie over fotografie.

Groeten uit een warm en zonnig Rotterdam.

JVW
Quote
#11
Hoi allen,
Prima idee,datum 9 november ook voor mij ideaal en ik denk dat de meeste Oriste leden dan ook weer terug zijn.
Ben van de partij,
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#12
9 november ok
Quote
#13
Lijkt mij een leuk idee....
Maar zal toch voor velen moeilijk worden ......ivm reizen...
Maar wie weet...
Quote
#14
Lijkt me ook wel leuk.
Voor diegenen die ver moeten rijden, lijkt een zaterdagavond misschien een beter idee dan een zondag. Dan kan je op zondag wat 'uitblazen'.
Indien je op zondag(avond) een activiteit organiseert, is dit niet zo best voor wie op maandagochtend moet gaan werken.

Wat Utrecht betreft: meer dan 200 km (enkele rit) rijden is toch vrij ver, vooral als je (in mijn geval) de zware knooppunten Brussel en Antwerpen langs moet.
Beter ietsje meer naar de grens toe, bv. richting Breda? Maar ja, ik besef ook wel dat onze vrienden Nederlanders hier duidelijk in de meerderheid zijn Wink
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#15
Ook ik loop al langer met zo'n idee. Ik ben dus voor en een stukje rijden vind ik niet zo erg. Lijkt mij belangrijker dat je er gemakkelijk kan komen. Breda is prima en Utrecht of nabijheid is ook goed. Leuk om mede Griekofielen te ontmoeten en vanalles uit te wisselen onder genot van een hapje en drankje. Leuk hoor!Cool

We gaan het zien/horen.

Martino
---
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#16
's Avonds vind ik geen goed idee vanwege de terugreis - ik kom het liefste met de trein (relaxed en milieu-vriendelijk). Liever 's middags.
Quote
#17
Spijtig. Utrecht is een beetje te ver....
Quote
#18
mss een alternatief: organiseer er 2: 1 aan de grens met Vlaanderen en het zuiden van Nederland en 1 ergens in centraal Nederland voor wie hoger woont in Nederland.
Quote
#19
Goed alternatief kritikaster. De groep wordt anders misschien ook wel erg groot als er veel animo is. Ik woon in Brabant, Breda e.o. zou mij wel goed uitkomen. Als het wat verder is, is dat ook niet onoverkomelijk, maar dan zou een zaterdagavond wel beter uitkomen dan zondagavond. In de (na)middag kan natuurlijk ook als er mensen zijn die met het openbaar vervoer komen. Ik ben wel benieuwd of het georganiseerd kan worden. Het zou natuurlijk ook in meerdere keren kunnen om de wensen van gelijkgestemden op elkaar af te stemmen.
Quote
#20
Ook voorkeur voor Breda Big Grin. Is wat dichterbij vanuit Zeeland.
Quote
#21
Best wel belangstelling,leuk wie weet.
Maar om vanuit Groningen of Leeuwarden naar Breda te komen,probleem denk ik,ligt Utrecht centraler,en ook de zaterdagavond of zondagavond,zelfde probleem.
Dus als ik mijn voorkeur uitspreek vanuit dorpje 20 km buiten Leeuwarden met de trein (kunnen we rustig een Ouzo meer drinken)toch ook gauw 3 uren onderweg liefst op zaterdag of zondagmiddag.
Spannend we wachten rustig af,
Fijn weekend,
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#22
Inderdaad een goed idee ......
Het zuiden en Vlaanderen naar Den Bosch ???????
En het midden en noorden naar Utrecht of een andere plaats.
Zou ook kiezen voor de middag of namiddag ivm openbaar vervoer.
Zou wel leuk zijn.
sirtakisirtakisirtakisirtaki
Quote
#23
Breda-Utrecht of Den Bosch -Utrecht is maar een klein stukje verder als je uit het zuiden komt. Ik ben sterk voor 1 meeting en dan in Utrecht. Ligt het meest centraal en is echt niet idioot ver weg van Brabant of Zeeland (Ik moet zelf vanuit het uiterste zuiden van NL Limburg komen en vind Utrecht geen bezwaar)
Quote
#24
Leuk idee hoor, maar kunnen we het niet op Thassos doen? Wink
Maar je weet maar nooit, misschien ben ik op de bewuste datum in Nederland, en dan ben ik zeker van de partij.
Ik denk dat één (aantal) forumlid/leden het voortouw zal moeten nemen en knopen doorhakken, anders blijft het bij een discussie.
Veel succes!
Quote
#25
(30 June 2014, 19:10)Jota schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat één (aantal) forumlid/leden het voortouw zal moeten nemen en knopen doorhakken, anders blijft het bij een discussie.
Veel succes!

Bij dit soort dingen zijn er altijd heel veel praters en zelden deelnemers.
Op het moment dat iemand het voortouw neemt en het begint te regelen trekken de meeste zich terug en worden er de meest idiote excuses aangevoerd.
Dit is al diverse malen gebeurd bij diverse discussiepagina's op het internet/

succes ermee maar het zal zeer waarschijnlijk bij een ellenlange discussie blijven.
Quote
#26
Wie o wie werpt zich op als organisator - wellicht iemand in de buurt van Utrecht?
Datum hadden we al -9 november .
Quote
#27
Hadden we al een datum? 9 november? Ik zie dat een paar mensen op 9 november kunnen. Ik zie ook dat een aantal mensen de voorkeur geeft aan de zaterdag. Volgens mijn kalender valt 9 november toch op een zondag dus het is me niet helemaal duidelijk waarom we al een datum hebben. Of mis ik iets?

Misschien zou trouwens degene die de discussie gestart is, de organisatie op zich willen nemen? Ik lees ook dat Ger al een tijdje met het idee rondloopt?
Quote
#28
(30 June 2014, 20:49)marjan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien zou trouwens degene die de discussie gestart is, de organisatie op zich willen nemen? Ik lees ook dat Ger al een tijdje met het idee rondloopt?

Op het moment dat er een kostenplaatje in beeld komt zoals het eten de drankjes en de reissom (ik denk toch algauw aan een bedrag tussen de 50 en 75 euro totaal zullen er vele afhaken)
Jammer genoeg is dat eigenlijk altijd het probleem met dit soort initiatieven.
Wil het wel organiseren maar de reissom naar Kreta is wat te hoog vrees ik ha ha daarentegen kan je wel spotgoedkoop hier uit eten gaan
Quote
#29
Ik kan 9 november niet van de partij zijn, dus dan laat ik het aan me voorbij gaan.
Ik zou een poll met verschillende data willen voorstellen en dan de datum kiezen waarop de meeste mensen kunnen.

@cornelius, met een goedkope vlucht wil ik best eens een weekend op Kreta kijken en eten Big Grin
Quote
#30
@Vito, eind oktober is een vlucht naar Kreta net zo duur als een treinkaartje Maastricht-Utrecht.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#31
Nou ik denk dat we d'r zijn! Cornelius heeft al aangeboden de zaakjes op Kreta te regelen, moeten we alleen nog 'n partij zoeken die Transavia of Corendon over de streep trekt om speciaal voor Oriste één of misschien wel meerdere toestellen in te zetten om de Oriste-leden voor 'n schappelijke prijs te vervoeren, toch...Undecided
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#32
Bart,
Prima idee en dat op een gewone dinsdagmiddag,
Wachten de aanmeldingen af,
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#33
Ik neem het wel op mij.
Ik kwam met het idee, en wil het verder ook wel uitwerken. Ik wilde alleen kijken wat de animo was, maar dat valt me zeker mee.
Ik zal even kijken hoe en wat qua datum.
Quote
#34
9 November Utrecht zou ik ook wel kunnen.
Quote
#35
Zo als het er nu naar uit ziet, kan ik 9 november zelf niet.
Ik moet dan werken.

Ik wil graag de organisatie op mij nemen, ook omdat ik zelf met het idee kwam. Maar als 9 november voor de meeste uitkomt, dan kunnen we die datum ook laten staan. Ik wil ook wel organiseren, en er zelf niet bij zijn. Al is dat natuurlijk wel een beetje vreemd.
Quote
#36
Dat laatste is natuurlijk een beetje zonde van je werk.
Anders maak je even een poll aan met data waarop jij wel kunt en kies je de datum met de meeste stemmen.
Quote
#37
Ik haak af, te ver
Quote
#38
Beste Tukkeroscar,
Je kunt het niet (helaas) iedereen naar het zin maken. Ik denk dat iedereen bezig is met de datum. Ik vind als jij het wilt organiseren je op een gegeven moment gewoon een datum en plaats moet prikken. Je moet ergens beginnen en als het lukt en leuk is, dan volgend jaar weer. Als je echt wilt kom je gewoon op zo'n meeting en pas je je aan! Ik vind het een leuk en goed initiatief, zoals ik al eerder schreef. Gezellig met mensen met dezelfde interesses en dit kunnen delen met een hapje en een drankje. En nogmaals, als het leuk is volgend jaar weer met eventueel wat uitbreiding. Ik zie het wel zitten en denk ook vele anderen!
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#39
Beste Tukkeroscar, eens met gaste171. Ik vrees dat je er anders inderdaad niet uitkomt. Datum (eventueel 2 of 3) en plaats prikken. En, als het niet al te zeer afschrikt, ik zal er zijn. Leuk, het proberen waard. Succes. Cor.
Quote
#40
(12 August 2014, 12:29)Cor Nieuw Vennep schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste Tukkeroscar, eens met gaste171. Ik vrees dat je er anders inderdaad niet uitkomt. Datum (eventueel 2 of 3) en plaats prikken. En, als het niet al te zeer afschrikt, ik zal er zijn. Leuk, het proberen waard. Succes. Cor.

En hier zijn wij het mee eens:)

Henk,Marianne
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  4001 leden Arthur 2 993 11 July 2020, 21:39
Laatste bericht: Arthur
  Wat denken de forum leden hiervan? Arthur 9 3.252 15 July 2017, 14:58
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Gefeliciteerd met 3000 leden Karidiès 1 1.826 30 October 2016, 21:30
Laatste bericht: Ger
  2500 leden Arthur 11 7.801 09 August 2015, 11:26
Laatste bericht: Arthur
  Aan alle Oríste! - leden: Bedankt! Ger 22 14.628 05 January 2015, 00:32
Laatste bericht: iakovos
  Leden: 1.987 Harma 46 27.410 28 September 2014, 12:32
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 5 gast(en)