Goden in elke man
#1
Iemand interesse in een 'gebruiksaanwijzing' voor de man? Rolleyes

Ik heb het boek 'Goden in elke man' van Jean Shinoda Bolen beschikbaar (5,00 + eventueel 3,84 verzendkosten); het betreft de originele paperbackuitgave van Lemniscaat, in goede staat.

De schrijfster, een psychoanalytica, behandelt in dit helder geschreven boek verschillende persoonlijkheidsstructuren aan de hand van mythische verhalen uit de voornamelijk Griekse godenwereld. Ze wijst in deze structuren op een bepaald dominant archetype, waarbij ook invloeden van andere archetypen aanwijsbaar zijn. Hierdoor verschaft ze in Jungiaanse zin een goed inzicht in de psychische ontwikkeling, het maatschappelijke gedrag en eventuele psychische stoornissen als gevolg van een discrepantie in de ontwikkeling tussen het voornamelijk dominante archetype en het uiterlijke gedrag. In dit verband geeft ze de lezer adviezen.

Interesse? Stuur even een PB.
Quote
#2
't Is maar de vraag of je het moet willen, zo'n godheid thuis op de bank. Met Zeus voor de buis, of geeft zijn bliksem dan storing? Poseidon met zijn blauwzwarte haren lijkt me ook veel te schokkend, en die Ares is natuurlijk een veel te gepantserd type. Ook Hades lijkt me niks, met hem zit je zomer en winter in het donker, tenzij je Persephone heet. Hermes dan, met zijn vleugeltjes aan zijn voeten. Misschien. Of Apollo. Maar mijn favoriet zit er niet bij: Herakles. Geen bewoner van de Olympus, maar wel een súperman! Laat hem je tent schoonvegen, succes gegarandeerd. Hij haalt je gouden appeltjes en met zijn ijzersterke handen keelt hij hellehonden en andere beren op je weg. Of waren het nou everzwijnen? Nou ja, mijn held is-ie, Herakles.

Noot: Er schijnt ook een vrouwelijke pendant van dit boek te zijn. Godinnen in elke vrouw, van dezelfde schrijfster. Ik twijfel nog tussen Afrodite en Athene.;)
Quote
#3
Wellicht is het interessant om te lezen, maar met gezond verstand kom je ook een heel eind om mannen te doorgronden Smile
Quote
#4
(02 July 2014, 13:42)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wellicht is het interessant om te lezen, maar met gezond verstand kom je ook een heel eind om mannen te doorgronden Smile

en wat zou er nodig zijn om vrouwen te doorgronden, ik waag me niet aan een uitspraak over dit soort onderwerpen.
Quote
#5
(02 July 2014, 16:41)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en wat zou er nodig zijn om vrouwen te doorgronden, ik waag me niet aan een uitspraak over dit soort onderwerpen.


Eindelijk je verstand terug gevonden Cormelius Big Grin
Quote
#6
(02 July 2014, 16:54)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 July 2014, 16:41)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en wat zou er nodig zijn om vrouwen te doorgronden, ik waag me niet aan een uitspraak over dit soort onderwerpen.
Eindelijk je verstand terug gevonden Cormelius Big Grin

Neem u in acht voor degenen, die uw scherts niet begrijpen; zij begrijpen uw ernst stellig nog minder.
Fijne avond verder ik heb het in al mijn domheid hier op Kreta zeker.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Grieken zijn geen goden. maria kaptein 0 2.198 04 September 2010, 16:51
Laatste bericht: maria kaptein

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)