De verwaarloosde luchthaven van Griekenland
#1
Tot 2001 was de internationale luchthaven in Hellenikon de enige luchthaven in Athene. Maar toen moest die plaatsmaken voor een blits gebouw dat in 2004 in gebruik werd genomen voor de Olympische Spelen in Griekenland. Sindsdien staat het gigantische gebouw te verkommeren, maar er is verandering op komst. De site is verkocht voor 915.000.000 miljoen euro en de voormalige luchthaven zal met de grond gelijk gemaakt worden. Binnenkort zal een luxueus vakantieresort uit de grond rijzen.

Klik
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voor foto's en het artikel.

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




01 juli 2014
Quote
#2
Ger, niet leuk om de foto's te zien van de rotzooi.
Wij hebben goede herinneringen aan de oude airport van Athene.
Met de taxi naar de Plaka en hup je hotelletje in.
Goede airport en geen slechte ervaring met taxi's.
Nieuwe airport hadden wij niets mee, als je buiten kwam vroegen ze gelijk of je met een limousin naar het centrum wilde!

Groet, Elena
Quote
#3
Nou,
Ik vond het een verschrikkelijke luchthaven. Smerig tot en met en bij een overstap naar een binnenlandse vlucht moest je een paar kilometer per taxi of bus. (Buitenom) het nieuwe vliegveld is goed georganiseerd, voor griekse begrippen brandschoon.
Quote
#4
Wat Chris schrijft onderschijf ik volledig !
Quote
#5
Chris ook helemaal met je eens,
Toen ik tot voor 2 jaar laat in de avond nog van Schiphol naar Athene vloog met Olympic Airways, en de nacht in Athene op de nieuwe luchthaven in mijn eentje moest doorbrengen voor de vroege vlucht in de morgen naar Samos voelde ik me daar buiten erg veilig,veel politie buitenom de luchthaven bij de koffiecorners,prima geregeld daar.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#6
Ik vind de nieuwe luchthaven van Athene ook erg mooi. Ik ben altijd alleen verbaasd over de kleinschaligheid van de luchthaven in relatie tot zo'n grote stad.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)