Fodelianakis olijfolie     
Foto van de week (+info)
(21 March 2020, 18:25)IngridAmsterdam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Leuk, één van mijn foto's bovenaan deze pagina. Ik maakte deze kleurrijke verzameling in een doodgewone supermarkt, precies boven het busstation van Rethymnon. Wij doen onze boodschappen meestal in de kleinere winkeltjes maar soms ronddwalen in zo'n grote supermarkt vind ik ook heel leuk. Wat me trof in dit rek was de mooie verzameling lokale frisdrankmerken zoals de Loux, Temenia en Gerani. Vooral van de Lemon-variant gaan er bij ons vaak liters doorheen (vaak 50-50 verdund met water, dat wel). En ik vond het een leuke variatie op de "plaatjes van dichtbij" met groenten, fruit, kruiden of lokale kaasjes. Die maak ik ook graag. Evenals van andere zich herhalende objecten, viskistjes, slotjes aan een bruggenhek, stapels medailles bij een sportevenement, hutten van een groot cruiseship, daken van een Grieks dorp, bierkratjes, etc. Een paar jaar terug heb ik er een kalender mee kunnen vullen.

Leuk Ingrid, ik heb zelf een groot album vol met oude kozijnen en vervallen deuren, deurposten en poorten uit griekenland, Italië en portugal.  Smile  Ook een album met allemaal fruit en groenten, van uitstallingen maar ook inderdaad ingezoomd. Alleen die onderwerpen al enkele duizenden.  Cool Leuke foto!
JohanV's signature Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]

dank je Ger voor het kiezen van mijn foto van de week, hij is gemaakt op Santorini afgelopen Oktober tijdens een wijnreis  met een groep mensen die erg verbonden zijn met Griekenland en de wijnen, vooral de wat kleinere wijn producenten van bv Santorini .  Akroteri  blijft een  erg bijzonder  plek op Santorini en ondanks dat ik er vele jaren geleden al eens ben geweest ben ik nog steeds onder de indruk van de hele plek.
Dank je wel Ger  voor het plaatsen van de foto van de week... 

deze was genomen  in Petra in 2012  onze eerste vakantie op Lesbos.

Wij benoemde  zelf dit  restaurant   ,,het kippententje, ,Omdat je vanaf de weg  af  gezien een giga grote gril zag met Heel veel  kippen eraan .

Toen we  na  er een aantal jaren later  terug kwamen  Hadden ze die gril niet meer .. de zaak  bleek blijkbaar overgenomen door anderen! Jammer!  (geen kippen meer op het menu) 
Deze foto is gernomn in het begin van de avond
BTW,  de kleuren van deze foto is niet  bewerkt met Photoshop  ... Deze  kleuren kwamen blijkbaar tot stand  doordat ik de foto onder een luifel MET flitslicht  had genomen

Dank Ger voor het plaatsen van mijn foto.

Dit bord met pomodori bloempotten hangt al jaren aan de gevel van Italiaans restaurant Girasole in Kokkari.
Harma's signature Pluk de dag 
                         gremo
ik zie voor week 18 mijn foto staan,is het Feest van de heilige Joris (Agios Georgios in het dorp Koumi op kreta ,dank voor de plaatsing Ger
hert dorp is ook bekent van de heerlijke Graviera Schapenkaas
GER FOTO WEEK 19 STAAT AL EERDER ER OP WEEK 5
(02 May 2020, 10:25)grek schreef:

GER FOTO WEEK 19 STAAT AL EERDER ER OP WEEK 5

Er ging inderdaad even iets mis.......
Bedankt voor je oplettendheid; ik heb het inmiddels aangepast.
Dank Ger, voor het plaatsen van ons foto als foto van de week 19!

Deze 2 waren hun tijd al ver vooruit , met afstand houden!

De gorgon op de foto van deze week uit 580 voor Christus zag ik in

, nabij de hoofdstad van Corfu (Kerkyra). Ooit gebouwd als paleis voor de Britse Lord High Commissioner, later werd het het zomerverblijf van het Griekse koningshuis. Onder meer prins Philip, de gemaal van de Britse koningin Elisabeth, is er geboren.

Je kunt er vanuit het centrum heen wandelen en indien gewenst daarna de wandeling voortzetten, die wij in het onvolprezen Wandelen op Corfu van Paul van Bodengraven en Marco Barten vonden. De moeite waard!

Zo’n sprekend kunstwerk van een volk en cultuur van heel lang geleden, doet me altijd stil te staan bij al die mensen die ons voorgingen. 

BertE's signature Bert Ernste

|

|

Leuke foto Bert. Dacht meteen aan India, niet dat ik daar geweest ben, maar Alexander de Grote wel.
Bedenk nu, dat deze toen nog geboren moest worden.
Dank, Wim M.

was inderdaad iets later. In een van de musea van Corfu zag ik een kaart van zijn rijk, dat zich zoals je aangeeft tot in India uitstrekte. Ooit op middelbare school geleerd, maar ik was totaal vergeten hoe groot zijn gebied was. Deze kaart is van Wikipedia:

BertE's signature Bert Ernste

|

|

Hartelijk dank Ger voor het plaatsen van mijn "foto van de week".

Deze foto met het mooi kerkje is getrokken in βόρι (Vòri) maar niet het Vòri nabij Timbaki maar wel op de baan van Makry Gialos naar Sitia.

Het dorpje is zo goed als verlaten en buiten ruines valt er wel dit fotogeniek en goed onderhouden kerkje te zien. Het merkwaardig aan Vori is ook dat het redelijk laag gelegen is in een dal.

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Foto van de week Els Cuijpers 48 5.194 31 August 2019, 16:40
Laatste bericht: Margo
  Dit jaar nog geen 'Foto van de week' ingestuurd? Ger 0 853 25 July 2019, 14:28
Laatste bericht: Ger
  Bodem van voorraad 'Foto van de week' komt weer in zicht Ger 7 1.872 11 June 2019, 13:00
Laatste bericht: frank65
  Foto v.d. week Samos janos54 4 1.594 15 February 2019, 11:42
Laatste bericht: jacq1970
  De rubriek 'Foto van de week' Ger 16 3.278 12 February 2019, 10:05
Laatste bericht: grek
  Foto van de week insturen? Het kan nog steeds! Ger 5 1.876 06 October 2018, 16:29
Laatste bericht: Wilma
  Foto van de week Ries 34 6.414 20 July 2018, 21:48
Laatste bericht: roefke
  Foto van de week leuke toelichting over Lesbos jansas 6 2.744 18 December 2017, 19:56
Laatste bericht: Peplos
  Foto van de week Samoslovers 0 1.904 18 August 2017, 21:32
Laatste bericht: Samoslovers
  Foto van de week: stilte voor de storm Vicky 3 2.474 31 July 2017, 17:00
Laatste bericht: Vicky

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies