Foto van de week (+info)


Hoi Ger

Bedankt voor het plaatsen van mijn foto van de week. Is al weer van een aantal jaren terug op ChaLkidiki. Zo leuk om de Octopus daar te zien hangen voor het drogen en er lekker vis gegeten. Is het kleine eilandje Ammouliani. Was een leuk dag tochtje.

Groetjes Marja
Quote
Was zeker super
Quote


Leuk dat mijn foto deze week foto van de week is. Bedankt voor het plaatsen Ger. Dit was in 2015. Na een heerlijke maaltijd op het dakterras van Oromedon in Zia (Kos) trof ik binnen in het restaurant bij de toiletten dit tafereeltje aan. Vond het wel een leuk plaatje zo dat zwaluwnestje op dat sierbord binnen in een restaurant . Na de maaltijd nog op het terras van the Watermill genoten van een drankje en een prachtige zonsondergang. Mooie avond.
Quote
Mooie foto Deps! Het lijkt wel een schilderijtje....
Quote


Wat een leuke foto van de week. Kan overal zijn genomen, maar daarom zo herkenbaar.
Quote
(10 July 2021, 05:18)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat een leuke foto van de week. Kan overal zijn genomen, maar daarom zo herkenbaar.

Op de vermelding van de foto staat: Telendos.
De overkant is dus Kalymnos.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Mooie foto Marieke, met aan de overkant mijn lievelings eiland.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Wat leuk, een van mijn foto’s deze week foto van de week!
Kalymnos is een geweldig eiland inderdaad Arthur, met als extraatje het leuke Telendos aan de overkant.
Hopelijk in augustus weer, maar het zou zo maar kunnen dat Corona weer roet in het eten gooit.
Quote


Fijn dat mijn foto als foto van de week geplaatst is.
De foto is enkele jaren geleden gemaakt toen we tijdens onze vakantie in Plakias een dagtochtje hebben gemaakt richting Agia Galini.
Tussen de middag kwamen we er aan en hebben een heerlijke lunch gehad in een restaurant aanbevolen door de eigenaren van de Griekse Gids.
Is een leuk plaatsje waar we enkele gezellige uurtjes hebben doorgebracht.
Volgens ons ook een bestemming om een vakantie door te brengen.
Quote
Dankje voor het plaatsen van onze foto als foto van de week .
Deze foto heeft 2 heerlijke Griekse dingen ...
Mythos en Pita giros ,,,
De foto is genomen in Rhodos old town
Bij een heel aardig grieks mannetje
Met de leukste verhalen .
Waar we zeker eens terug willen


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Originele foto, Griekser kan eigenlijk niet, een glas mythos en een pita gyros.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Dank je wel Ger voor het plaatsen van mijn foto.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
Alweer een kanshebber voor foto van het jaar, mooie foto Harma.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
In ieder geval een "Lekkere" foto.
Quote
@Arthur, @Wim, dank je
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote


Wat leuk dat je een foto van mij hebt geplaatst. Dank daarvoor.
Wat zal het een gekwetter geweest zijn toen de eitjes uitkwamen. ?
Quote


Leuke foto Els! Zit spanning in, je blijft kijken.
Quote
Eén van de leukste plekjes van Karpathos met een prachtig uitzicht over zee en de zonsondergang. Taverne Under the Trees, rustig gelegen tussen Finiki en Lefkos aan de westkust.
Heerlijke lunch of dinnerplek en bekent om zijn grote porties.
Quote
Een hele mooie foto.
Quote
Inderdaad erg lekker daar, ook goed herkenbaar aan het blauwe bankje langs de baan.
Quote


Dank je wel, Ger, voor het plaatsen van mijn foto in de rubriek 'foto van de week'.
Het zijn, voor iedereen wel bekend, de gerestaureerde bronnen van Kalithea op Rhodos. Een bezoek meer dan waard.....
Quote
[Afbeelding: ffklein.jpg]

Dit is een foto van 2008, dus al een tijdje geleden. Even in onze powerpoint gaan zoeken en nog enkele foto's gevonden waaronder deze.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Prachtige foto Els, als je ziet hoe ze op het oog en zonder mallen een kaik bouwen, gewoon op het strand en zonder elektrisch gereedschap.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Eén van de komende dagen ben ik zinnens naar Drakeï te gaan. Hoop daar wat foto's te nemen. En misschien sla ik wel even de zijweg in richting Agios Isidoros.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(05 September 2021, 21:11)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eén van de komende dagen ben ik zinnens naar Drakeï te gaan. Hoop daar wat foto's te nemen. En misschien sla ik wel even de zijweg in richting Agios Isidoros.

Was vandaag in Drakei.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Had geen tijd meer om ook nog naar Ag. Isidoros te gaan maar heb wel een foto kunnen nemen vanaf de weg tussen Drakei en Kallathea.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Bedankt Ger voor het plaatsen van mijn foto’s, wat een eer!

De foto stelt het haventje van Plaka voor, op de achtergrond zie je de klimrotsen van Leonidio.
Van 17 juni tot 12 september was ik in Griekenland waarvan meer dan 2 maanden in Plaka.
Ik heb hier een geweldige tijd gehad, lieve en gezellige Grieken leren kennen en me nooit verveeld.
Verschillende keren had ik al Griekenland bezocht maar nog nooit in augustus. Vakantie doorbrengen samen met de Grieken is wel een hele ervaring.
Volgend jaar weer.

Sagittarius
Quote
Zeer vereerd, dat mijn foto deze week bovenaan de site mag prijken.


Het is al best een oudje, gemaakt op 26 september 2005. Vanaf Samos maakten we een georganiseerde excursie naar Patmos. Mooie boottocht, met dolfijnen langszij onderweg. Natuurlijk naar het klooster en de grot van Johannes. En afsluiting met de lunch in een gezellig restaurant. Het eten herinner ik me niet meer, maar het is me altijd bijgebleven dat er daar een erg leuke dansdemonstratie was.

Nu ik dit stukje ging schrijven, bekeek ik nog eens of de naam van het restaurant er ook op stond. Die is duidelijk zichtbaar,het restaurant is er nog onder dezelfde naam én er wordt nog steeds gedanst. Zie de actuelere foto's via deze link:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Wat leuk dat mijn foto is uitgekozen voor 'foto van de week'.
Het haventje van Petra (Lesbos) ligt een stukje buiten het dorp. Ik was wat aan het rondkijken, het was er heel stil: dobberende kaïks, een paar katten. Tot deze vissersboot de haven binnenvoer. Tegelijkertijd kwamen er van alle kanten mannen op brommertjes richting haven. Opeens was het een drukte van belang. Wat bleek: er was een heel bijzondere vis gevangen, en deze mannen uit het dorp kwamen even een kijkje nemen. 
De man rechts op de foto zag me fotograferen en zei iets tegen de andere mannen, waarna iedereen zich tegelijkertijd naar mij omdraaide. Helaas was ik te laat om daar ook een foto van te nemen. 
Het ging om een Griekse vis, met Griekse naam. 
Ik heb de vis zelf niet gezien, in no time zat alle vis in koelboxen en in de inmiddels gearriveerde koelwagen. Na 10 minuten was de rust in de haven weer teruggekeerd. 

 [Afbeelding: ffklein.jpg]
Quote
(01 October 2021, 15:57)Fani schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat leuk dat mijn foto is uitgekozen voor 'foto van de week'.
Het haventje van Petra (Lesbos) ligt een stukje buiten het dorp. Ik was wat aan het rondkijken, het was er heel stil: dobberende kaïks, een paar katten. Tot deze vissersboot de haven binnenvoer. Tegelijkertijd kwamen er van alle kanten mannen op brommertjes richting haven. Opeens was het een drukte van belang. Wat bleek: er was een heel bijzondere vis gevangen, en deze mannen uit het dorp kwamen even een kijkje nemen. 
De man rechts op de foto zag me fotograferen en zei iets tegen de andere mannen, waarna iedereen zich tegelijkertijd naar mij omdraaide. Helaas was ik te laat om daar ook een foto van te nemen. 
Het ging om een Griekse vis, met Griekse naam. 
Ik heb de vis zelf niet gezien, in no time zat alle vis in koelboxen en in de inmiddels gearriveerde koelwagen. Na 10 minuten was de rust in de haven weer teruggekeerd. 

 [Afbeelding: ffklein.jpg]
  
zoveel mannen, voor een vis? zeker dat het geen zeemeermin was ?  Wink Big Grin
Quote
In sprookjes geloof ik niet. Het was misschien een visje als deze?


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Ja Fani "ou boet" mooie foto.
Quote
Leuke foto van de week en kanshebber voor foto van het jaar van Barbaraki, trouwens lang niks meer gehoord van de wandelingen in het westen en natuurlijk het winkeltje wat iedereen die in die buurt is moet bezoeken.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote



Bedankt Ger voor het plaatsen van de foto van 2 van onze ezels.
Mijn man en ik wonen in het dorp Kournas, 4 kilometer vanaf het meer van Kournas en daar hebben we een winkel met lokale produkten en 4 ezels. Met de ezels maken we wandelingen met toeristen in de zomerperiode en in de winterperiode maken we ook regelmatig wandelingen , o.a. op 21 december de midwinterwandeling en op 21 maart de lentewandeling met de locale bevolking en met buitenlanders die heir op het eiland wonen. 
Over de foto kan ik vertellen dat het die dag een hete dag was, tijdens een van de hittegolven. We begonnen de wandeling ook vroeger dan normaal. Onderweg komen we op een pad dat langs een rivierbedding loopt en daar is het in de winter altijd erg koud, maar nu was het er heerlijk koel. Op die plek ligt ook erg fijn zand en dat is 's morgens nog heerlijk koel. Voor onze ezels Eos en Popy reden genoeg om even lekker te gaan rollen. En ze deden goed hun best om synchroon te rollen.

(08 October 2021, 16:37)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Leuke foto van de week en kanshebber voor foto van het jaar van Barbaraki, trouwens lang niks meer gehoord van de wandelingen in het westen en natuurlijk het winkeltje wat iedereen die in die buurt is moet bezoeken.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Bedankt Arthur, voor de complimenten. Het gaat goed met de wandelingen in het westen en ook weet men uit de wijde omgeving onze winkel te vinden.
Barbaraki's signatuur beleef het echte Kreta op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dank je wel Ger voor het plaatsen van mijn foto.

Deze foto is is gemaakt op Kos bij de Molen van Antimachia. Het is een hele bijzondere plek met een fabelachtig uitzicht.
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dank Ger voor het plaatsen van het mooie klein klooster Moni Thari op Rhodos, in het zuiden. Via prachtige kleine weggetjes kwamen hier langs deze nazomer en kijkje genomen. Van een vriendelijke monnik kregen we stukjes brood en druiven. Heerlijke stilte in prachtige natuur. Later kwam er een groep jongeren te paard hier langs, mooie stop.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Bedankt voor het plaatsen, Ger  Smile

Deze foto is dus genomen in het plaatsje Garazo op Kreta waar ik veel familie heb wonen. Garazo ligt in de provincie Rethymno en ligt op ongeveer een uur rijden vanaf Heraklion richting Rethymno. Op de foto staat de kerk van Garazo met op de achtergrond de berg Kouloukonas. In de avond heeft deze berg door de schaduw de vorm van een liggend hoofd, maar dat is hier helaas niet te zien aangezien het nog vroeg was. Bovenop de Kouloukonas (1076m) is de "Timious Stavros" waar men lopend heen kan gaan om een kerkje te bezoeken. Het schijnt wel zwaar te zijn, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Meer foto's van bovenaf zijn eventueel
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




te zien.
Quote
Dank je wel Ger,  voor het plaatsen van mijn foto van Astypalaia, waar ik in augustus voor de 2e keer geweest ben.
Op deze foto zie je enkele van de windmolens bij Chora, met op de top de kastro. Aan de ene kant van de heuvel waarop Chora ligt, ligt het dorp Livadia, waar ik verbleef,  en aan de andere kant ligt het dorp Pera Gialos, met een kleine haven. Chora is een prachtig dorp, met smalle straatjes, steegjes en trappetjes. Heerlijk om hier rond te dwalen. Vanaf het kastro heb je een fantastisch uitzicht over een groot deel van het eiland.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Wauw Esther, wat een mooie foto!
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit iets gehoord of gelezen over  het eilandje Astypalaia,het lijkt me erg mooi daar...
Ik heb het even op G.E. bekeken en hihi,zag daar de molentjes 8 op een rij staan...Het stadje lijkt me een kuitenbijter  Big Grin
Quote
(08 November 2021, 22:57)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wauw Esther, wat een mooie foto!
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit iets gehoord of gelezen over  het eilandje Astypalaia,het lijkt me erg mooi daar...
Ik heb het even op G.E. bekeken en hihi,zag daar de molentjes 8 op een rij staan...Het stadje lijkt me een kuitenbijter  Big Grin

Het is inderdaad een heel mooi en relaxed eiland, een paar leuke dorpjes, afwisselende strandjes, vriendelijke mensen en nog niet overlopen door toeristen, zelfs niet in juli en augustus. Nederlanders ben ik er eigenlijk nog niet tegengekomen. Het is een eind varen met de ferry vanaf Piraeus (ca. 9 uur) maar er is ook een vliegveldje. Ben deze zomer met de ferry aangekomen vanaf Anafi (met overstap op Naxos), maar teruggevlogen naar Athene.
Mijn overnachtingsadres was beide keren Drouga's Studios in Livadia, de gastheer Giannis is een zeer vriendelijke behulpzame man, die je van en naar de haven of luchthaven haalt en brengt.
Het dorp Chora is niet heel groot, dus heel veel klimmen is het ook weer niet, maar zeer de moeite waard om naar de kasteelruïne met 2 kerkjes op de top te wandelen. Ik vind het heerlijk op Astypalea, en ga volgende zomer zeker terug!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Ik heb je net een mail gestuurd met een flink aantal foto's. Hopelijk heb je er wat aan voor foto van de week Ger.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Foto van de week wordt Foto van de maand Ger 5 3.971 12 April 2023, 14:51
Laatste bericht: Ger
  Rubriek 'Foto van de week' stopt eind van de maand Ger 24 5.504 15 June 2022, 21:22
Laatste bericht: Harma
  Rubriek foto van de week nog gewenst? Ger 31 5.948 25 October 2021, 10:07
Laatste bericht: Ger
  'Aparte' foto van de week Esther Corfu 5 2.841 31 January 2021, 09:57
Laatste bericht: Nanny
  Foto van de week: voorraad begint te slinken. Ger 4 3.437 09 November 2020, 22:31
Laatste bericht: Ger
  Foto van de week Els Cuijpers 48 18.382 31 August 2019, 16:40
Laatste bericht: Margo
  Dit jaar nog geen 'Foto van de week' ingestuurd? Ger 0 3.672 25 July 2019, 14:28
Laatste bericht: Ger
  Bodem van voorraad 'Foto van de week' komt weer in zicht Ger 7 5.916 11 June 2019, 13:00
Laatste bericht: frank65
  Foto v.d. week Samos janos54 4 5.082 15 February 2019, 11:42
Laatste bericht: jacq1970
  De rubriek 'Foto van de week' Ger 16 8.405 12 February 2019, 10:05
Laatste bericht: grek

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 19 gast(en)