Grieksegids nieuws     
Foto van de week (+info)
Dank je wel! Ik zie nu pas dat ik de foto van de week ben. Dank je voor het plaatsen Ger!
Quote
@Sophia, te laat voor de foto van het jaar 2015. Wat een schitterende begin van 2016. Mooi hoor, Cor.
Quote
(02 January 2016, 02:07)Cor Nieuw Vennep schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Sophia, te laat voor de foto van het jaar 2015. Wat een schitterende begin van 2016. Mooi hoor, Cor.

Geeft niet Cor Nieuw Vennep, voor 2015 doen er al 2 fotos mee van mij  Tongue

Wat leuk dat mijn foto nu de eerste is van 2016!!
Quote
Mooie foto Patrick! Spannend lijnenspel, leuk om langer naar te kijken.
Quote
leuke foto Patrick
Quote
Een snelle gedacht bij het openen van de site: hé, dat komt me bekend voor daarboven... Dank voor het kiezen Ger, meteen weer even in gedachten terug op een fijne plek in mei 2015...
Quote
Mooie foto, Geni. Was dit afgelopen week?
Quote
Dankjewel Vito! Klopt dit was op 20 januari jl. Beneden lente en boven heerlijk in de sneeuw. 2 dagen, nu is alles weer weg.
Quote
Ger bedankt voor het plaatsen van mijn foto,als foto van de week
ik heb ze gemaakt in kolimbari west kreta,de visser komt ieder morgen met zijn verse vis terug in de haven
Dit vinden de katten ook leuk.
Quote
Patrick, wat een sfeervolle foto is dit! Prachtig!
Quote
De afgelopen tijd zijn er erg veel nieuwe forumleden bijgekomen. Ik kan me voorstellen dat onder hen ook nieuwkomers zijn die de "Foto van de week/Foto van het jaar"-competitie (nog) niet kennen. Daarom 'bump' ik deze topic maar even naar boven.

Heb je zelf nog een leuke, mooie of interessante foto die absoluut de term 'Foto van de week' verdient stuur 'm dan in.

Hier lees je meer over de Oríste "Foto van de week/Foto van het jaar":
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De mailbox staat open..........
Quote
Leuke foto van de week @Ger, gemaakt op 28 oktober 2013, zo zie je hoe mooi het najaar op Kreta kan zijn.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Ger bedankt voor het plaatsen van de foto ,als foto van de week
Quote
Joepie , mijn eerste inzending staat deze week op het forum. thanx
Quote
Inderdaad een mooie eerste foto Roefke.
Misschien een inspiratie voor andere leden die nog niet eerder een foto hebben ingezonden?

(uiteraard mogen leden die al eerder foto's hebben ingezonden dat ook doen)

De bodem van ingezonden foto's komt langzaam in zicht (hint Wink  )
Quote
Mooie foto van de week Goedas!
Zelfs het aloude fundament kan voor hun "contacten" niet meer zonder de moderne communicatiemogelijkheden Rolleyes
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Dank je wel Johan. Ik vind het ook mooi dat het is geplaatst. Bedankt Ger.
Het was precies op mijn verjaardag, dat was toeval.
Quote
Hartelijk dank voor het plaatsen van mijn foto deze week !
Ze is genomen terwijl we zaten te eten in het restaurant "To Kyma", nog geen 2 weken geleden toen we in Parga waren voor het Griekse Paasfeest.
Bij "To Kyma" hangt de webcam, waar je een fantastisch mooi zicht hebt op de pier.
Zo kun je op 15 augustus het vuurwerk zien, het hoogtepunt van deze feestdag !

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
[Afbeelding: 95oj9f.jpg]
Quote
Dat is lang geleden, mijn bijdrage is foto van de week geworden. Me happy! Big Grin 
Voor Kreta-gangers waarschijnlijk geen onbekende als ze van de luchthaven in Iraklio naar het oosten rijden. 
(van op deze locatie heb je ook vrij zicht op de gevangenis...)   Angel Wink
Quote
Waar situeert zich ergens op Kreta, de foto van deze week aub?
Quote
(15 July 2016, 20:49)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waar situeert zich ergens op Kreta, de foto van deze week aub?

Ik denk in de buurt van Neapoli, ikwas natuurlijk weer te snel en even  in de war door die foto van Margo.   dizzy
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(15 July 2016, 20:49)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waar situeert zich ergens op Kreta, de foto van deze week aub?

Even op de foto klikken voor een vergroting El Greco, dan zie je de oplossing Wink
Agio Georgio Kreta, ingezonden door Kritikaster
Quote
(16 July 2016, 09:38)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(15 July 2016, 20:49)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waar situeert zich ergens op Kreta, de foto van deze week aub?

Even op de foto klikken voor een vergroting El Greco, dan zie je de oplossing Wink
Agio Georgio Kreta, ingezonden door Kritikaster

Ja, dat hadden we gelezen maar waar is/ligt ergens Agio Georgio? 
Ondertussen wel gevonden via de web-site van
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. (My Crete Guide is trouwens een uitstekende website voor Kreta bezoekers) Blijkt een stuk ten westen van Agia Galini te liggen en noemt blijkbaar ook Paralia Lixnistis.
Quote
Bedankt Ger.
voor het plaatsen van mijn foto als foto van de week
Quote
(11 August 2016, 19:29)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt Ger.
voor het plaatsen van mijn foto als foto van de week

Vanaf morgenavond of zaterdagmorgen staat ie erop Grek Wink
Quote
De foto van de week is gemaakt op kreta, akrotiri,in de buurt van koumares
Quote
Ger, bedankt dat mijn foto foto van de week is geworden.
Alleen wel jammer dat in het kleine formaat de Bougainvillea waar het vooral om te doen was helemaal weg valt. Had ik de foto toch iets anders moeten nemen.
Quote
(27 August 2016, 07:00)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger, bedankt dat mijn foto foto van de week is geworden.
Alleen wel jammer dat in het kleine formaat de Bougainvillea waar het vooral om te doen was helemaal weg valt. Had ik de foto toch iets anders moeten nemen.

Dat komt omdat de preview een 'liggend' formaat is en de foto 'staand' Vito.
Maar als je op de preview klikt komt de bougainville op de -overigens schitterende- foto helemaal tot z'n recht hoor!
Quote
Leuk deze foto van de week in de Marina van Agios Nikolaos met achter op de heuvel het Provincie huis, de boot aan de rechterkant is van visser die een NL vrouw heeft, zijn dochter mocht de nieuwe kleur uitzoeken toen werd hij fel oranje.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Yamas                    sirtaki
Quote
Hartelijk dank Ger voor het plaatsen van mijn foto in bovenstaande rubriek.
De foto is genomen afgelopen jaar, eind september vanop de Ekaterini P. op weg naar Rafina.
Quote
Hallo Ger,
Bedankt voor het plaatsen van mijn foto.
Groetjes
Edgard
Quote
De foto van deze week is echt geweldig???
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
(12 March 2017, 17:10)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De foto van deze week is echt geweldig???

Inderdaad, deze is wel erg leuk, behalve als het je eigen auto betreft denk ik zo Wink
Nooit eerder gezien, een pelikaan die een auto in de was zet. Deze roest daaronder nooit meer na deze grondige beurt Big Grin

[Afbeelding: 2017-11ff.jpg]
Quote
Gezien het feit dat de auto geen nummerplaat heeft, staat hij sowieso te composteren..
Quote
(12 March 2017, 20:21)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gezien het feit dat de auto geen nummerplaat heeft, staat hij sowieso te composteren..

@chris, ik heb toch de afgelopen twee, drie jaar aardig wat auto's zien rondrijden waarvan de nummerplaten verwijderd waren Rolleyes Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Ja dat kan kloppen Johan.?
Quote
We gaan even offtopic. Dat zijn die auto's @Johan en nog vele andere waar je geen aanrijding mee wilt hebben, geen verzekering niks nada.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Dank Ger voor het plaatsen en de anderen voor de reacties. Excuses voor mijn late reactie maar ik was vorige week in Heraklion en daar heb ik alleen mobiel internet en dat is niet zo ideaal voor langere reacties met mijn poezelige vingertjes.

De foto is al wat ouder, uit april 2010. De auto stond vlak bij het strand van Eristos op Tilos. Ik had niet de indruk dat de auto nog gebruikt werd.  Big Grin
Toen zag je inderdaad minder auto's zonder nummerbord. De officiële crisis begon de week er na.

Het was toen sowieso een vakantie met een hoop gebeurtenissen. Ik zat maandag's vroeg aan het ontbijt omdat ik met de boot terug zou gaan naar Rhodos. Op TV waren beelden van de vulkaan op IJsland die aan het uitbarsten was en het vliegverkeer in West-Europa had platgelegd. De heel vriendelijke eigenaar van hotel Faros vroeg nog of ik geen problemen had met de terugreis. Dat was niet het geval, ik zou 's middags met vliegtuig van Rhodos naar Kastellorizo gaan. Ik had echter ook zo iets van: een probleem om langer in Griekenland te blijven? Mijn baas waarschijnlijk wel maar als ze niet vliegen komen er ook geen nieuwe toeristen naar Rhodos dus hotelruimte genoeg en een wasserette vind ik ook wel. Wat is dan eigenlijk het probleem om langer te blijven???????????

Op Kastellorizo heb ik toen een foto gemaakt van de Diagoras die daar langs kwam in de haven, die is al eens eerder foto van de week geweest. De dag erna ging ik terug naar Rhodos met het vliegtuig en kwamen er al een paar journalisten met dat vliegtuig naar Kastellorizo. Nog een dag later stond Giorgos  Papandreou op de kade waar de Diagoras aanmeerde en kondigde aan dat Griekenland Europa om steun ging vragen, het officiële begin van de crisis zullen we maar zeggen. 's Avonds Papandreou nog gezien op Rhodos, toen was hij nog heel populair bij de Pasok achterban die sindsdien aanzienlijk kleiner is geworden.

Zondag's terug van Rhodos naar Schiphol met Transavia, er kon weer zonder beperkingen gevolgen worden. 1 vliegtuig ging leeg rechtstreeks terug naar Schiphol. Ik en 6 anderen moesten met het andere vliegtuig mee wat eerst nog naar Antalya ging. Daar waren ze zo slim om alle koffers uit het vliegtuig te halen, dus ook die van mij. Bij mij bleven de gevolgen gelukkig beperkt tot een paar dagen ongeschoren rondlopen maar 1 van de anderen had een hoop diepvries produkten meegenomen. Dat zal er leuk hebben uitgezien toen de koffer met een paar dagen vertraging thuis kwam Huh

Cors
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Foto van de week wordt Foto van de maand Ger 5 3.854 12 April 2023, 14:51
Laatste bericht: Ger
  Rubriek 'Foto van de week' stopt eind van de maand Ger 24 5.349 15 June 2022, 21:22
Laatste bericht: Harma
  Rubriek foto van de week nog gewenst? Ger 31 5.809 25 October 2021, 10:07
Laatste bericht: Ger
  'Aparte' foto van de week Esther Corfu 5 2.750 31 January 2021, 09:57
Laatste bericht: Nanny
  Foto van de week: voorraad begint te slinken. Ger 4 3.358 09 November 2020, 22:31
Laatste bericht: Ger
  Foto van de week Els Cuijpers 48 17.895 31 August 2019, 16:40
Laatste bericht: Margo
  Dit jaar nog geen 'Foto van de week' ingestuurd? Ger 0 3.595 25 July 2019, 14:28
Laatste bericht: Ger
  Bodem van voorraad 'Foto van de week' komt weer in zicht Ger 7 5.814 11 June 2019, 13:00
Laatste bericht: frank65
  Foto v.d. week Samos janos54 4 4.995 15 February 2019, 11:42
Laatste bericht: jacq1970
  De rubriek 'Foto van de week' Ger 16 8.242 12 February 2019, 10:05
Laatste bericht: grek

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 11 gast(en)