Foto van de week (+info)
(12 January 2018, 23:02)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Mijn foto van de week is wellicht bekend bij Athene gangers Smile  Het is de bar Brettos in de Plaka. Heerlijke eigen gestookte ouzo (meerdere graden alcohol, van 40 tot 46) en brandy, naast vele, vele andere dranken. De ouzo en brandy wordt rechtstreeks uit het vat getapt. Gezellig en levendig. Hebben er meerdere avonden gezeten met vele nationaliteiten. Had op een avond de ouzo gold aangeraden aan een groep Amerikanen die bij ons aan de lange tafel stonden. Dat was onze favoriet. Hadden ze nog nooit ouzo gedronken, wisten zelfs niet eens wat het voor een drank was Rolleyes Niet iedereen vond het lekker, maar ze probeerden het wel! Smile  Ben je in Athene, echt een aanrader!

Haha die kennen we wel ja. 
Zijn daar geweest in april 2009...

[Afbeelding: 2l8ew53.jpg]
Quote
Die eenzame stoel doet me denken aan de film Shirley Valentine Smile
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Hallo Ger,

Bedankt voor het plaatsen van mijn foto.
Ik neem aan dat bijna iedereen Matala op Kreta kent.
De foto is genomen in de winter op het einde van de lange rij restaurantjes en bars.
Mij kwam het over dat één van de laatste bezoekers daar nog even op de stoel heeft zitten mijmeren over zijn verlof vooraleer hij of zij op het vliegtuig terug naar huis stapte.
Edgard (Posslke)
Quote


Leuk dat mijn foto is uitgekozen als "foto van de week" op mooi Kythira. Ik voel me vereerd...,

Het is één van de mooie wandelingen uit het boekje van Frank van Weerde- Pyrgos house, dat ik van harte aanbeveel voor wandelaars.
Deze wandeling is van Avlemonos naar Diakofti en werkelijk prachtig. Genoten van de mooie uitzichten en nu mooie herinneringen.
We lopen hem zeker weer in Mei.

Bedankt Ger.
Quote
[Afbeelding: 2r287ie.jpg]


Leuk Ger dat mijn foto is geplaatst bij ,,foto van de week :)
Deze foto is gemaakt in 2011.. Omdat wij toen noodgedwongen 13 dagen een auto moesten gaan huren om van onze vakantie nog iets leuks ervan te maken .inclusief een rolstoel en krukken hebben we er toch iets leuks en moois van weten te maken!!
Martine had  eerder er ooit  al eens over verteld  ,,op een andere Griekse pagina ,, over deze man genaamd Manolis ,,de lepelman,, omdat hij duizenden lepels vanuit olijfbomenhout had gemaakt  hij  bleek toen  al over de honderd jaar te zijn!...Toen wij langs zijn huisje reden zaten Minolis en zijn vrouw buiten voor hun huisje Ik had mijn fototoestel al  in de aanslag...
 voordat je het wist was je er al voorbij gereden!!  het witte huisje rechts (zie de link hieronder)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Een eindje verderop kwamen we  de taverne van zijn kleinzoon Manolias  tegen genaamd: Taverne Moutsounis die allerlei spullen verkoopt die te maken  en ontworpen zijndoor zijn Grootvader

In 2011 stond deze poster op hun terras...

[Afbeelding: 5pph7b.jpg]

Manolis blijkt in 2013 te zijn overladen op de leeftijd van 106 jaar
Quote


Leuk! Deze week is een foto gemaakt door mij op Lesbos "foto van de week".
Het is het beeld van Sappho, de vermeend Lesbische dichteres in Skala Eressos.
Vind het een mooi beeld en zeker de moeite waard om het mooie dorpje te bezoeken.
Door de aardbevingen begin vorig jaar was het erg stil en de uitbaters mopperden over de vele afzeggingen.
Het straatbeeld is geweldig, mede door de vele vrouwen die prachtig gekleed waren. Deed ons aan de film Woodstock denken.
Quote


Wat een eer.....mijn foto als foto van de week Smile. Al vele auto's hebben we op de foto staan, want manlief is helemaal weg van auto's en dan met name oude auto's. Dus overal waar we, in Griekenland, komen gaan verschillende exemplaren op de foto. Ook al worden het er minder, want ook in Griekenland wordt meer opgeruimd. Maar goed, er zijn nog steeds oude exemplaren te vinden. Al was deze nog wel steeds in gebruik en waren de eigenaren een stukje verder op aan het genieten van een frisse duik in zee.....
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
Waren jullie al eens op Andros, Angeliki? In de aankomstplaats van de ferry was in elk geval een jaar of 5 geleden nog een mega-verzameling oude auto's te bewonderen. Sommige met, andere zonder kenteken. Niet allemaal in beste staat, maar ik heb mijn ogen daar uitgekeken.
Quote
(25 February 2018, 02:23)IngridAmsterdam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waren jullie al eens op Andros, Angeliki? In de aankomstplaats van de ferry was in elk geval een jaar of 5 geleden nog een mega-verzameling oude auto's te bewonderen. Sommige met, andere zonder kenteken. Niet allemaal in beste staat, maar ik heb mijn ogen daar uitgekeken.

Nee, daar zijn we nog niet geweest. Misschien een goede reden om daar eens een kijkje te gaan nemen Rolleyes?
Quote
leuke foto van zo'n oude eend
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wat leuk mijn foto van de week! Toevallig zitten wij deze weken weer op Kalymnos en op dit moment weer bij Paradisio in Vlychadia. De salade was weer net zo lekker als toen en nog steeds een heerlijk plekje zo vlak aan het strand. Een aanrader als je op Kalymnos bent!
Quote
Naast het Valsamidis Sea World museum Smile 
Inderdaad een leuk plekje.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Hoi Ger, bedankt voor het plaatsen van mijn foto.

Wij logeerden in Geni tussen de taverne's met deze gezellige steigers. 
De meeste gasten van die (kwalitatief zeer goede) taverne's kwamen met rubber bootjes (Dinghy's) vanaf hun zeiljachten om te eten en te drinken. 
Het was steeds weer spannend om te zien hoe sommigen vanuit die Dinghy's  moeizaam op de steiger klommen. 
Maar het werd pas echt amusant om te zien hoe ze na de nodige drankjes weer terug in  hun Dinghy's probeerden te komen.  Big Grin
Quote
Mooie foto. Gaan jullie dit jaar weer naar Lefkas?
Quote
(09 June 2018, 08:08)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mooie foto. Gaan jullie dit jaar weer naar Lefkas?

Nee, binnenkort Kefalonia en later nog Karpathos.
Quote


Bedankt voor het plaatsen van mijn foto.
Quote


Bedankt Ger voor het plaatsen van de foto.

Het is een foto van een plaquette bij de VIP ingang van het OFI stadion in Heraklion ter ere van Gene Gerards. Deze Limburger is van 1985 tot 2000 trainer van OFI geweest. Het was de succesvolste periode in de geschiedenis van OFI. In deze periode maakte onder andere Nikos Machlas (bekend van Vitesse en Ajax) zijn debuut.

Gene Gerards is begin dit jaar overleden. Meer informatie kun je vinden op Wikipedia.

Cors

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Mooie foto Cors, wat ik prachtig vind is dat de naam van deze rasechte Brunssumer in het Grieks geschreven is.
Ik herinner me hem en zijn vader nog heel goed van SV Limburgia van de wijk Langenberg in Brunssum.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Dank je Arthur. Ik vind het ook altijd leuk om Nederlandse namen in het Grieks te zien. Ze maken er soms iets heel moois van. Bv Dijsselbloem was ook altijd wel leuk. Bij Gene Gerards laten ze de s weg.

Cors
Quote


Wat leuk Ger dat je mijn foto gekozen hebt om te plaatsen, bedankt. Vers van de pers en ook net rond gestuurd naar familie en vrienden. Het is een bijzondere plek ver van de bewoonde wereld. Nou ja 4km maar dat is al ver in ons bevolkte landje, hoewel wij op kreta dat gelukkig nog steeds kunnen vinden. Een kunstenaar heeft naast de taverna zijn fantasie de vrije loop laten gaan. Op meerdere plaatsen kom je deze kunstwerken tegen. Dat wordt de volgende foto Ger. De taverna ligt onder het dorpje Paladoni op Kreta en je kan er heerlijk vis eten. Voor mij is het eenvoudige Griekse van deze taverna waar ik van hou vooral zo miet blijven. Dus vooral niet met bussen komen want dan is de lol over. Laten we er zuinig op zijn en van genieten.

Sorry schrijffout het dorp heet Paleloni. Zou ik jullie zomaar de verkeerde kant op sturen hoewel dat andere dorp wel bestaat en ook leuk is. Maar misschien hebben ze dast geit op het menu, ook goed hoor?
kokino17's signatuur    Wish all your dreams are coming true
Quote


Mijn foto van de week is vorig jaar genomen op Lesbos. Mytilini, heerlijke stad. Het leeft en bruist, veel winkeltjes en natuurlijk de bedelaars. (zittend op de stoeprand)
De eerste keer was eind jaren `70. Er vlogen nog geen charters naar Lesbos, dus het werd een campingvlucht naar Athene, daar overnachten en de volgende ochtend met Olympic door naar Lesbos. Wij vonden het geweldig, maar de Grieken zeiden, dat het in Molyvos veel leuker was voor jonge mensen. De derde dag regende het, dus snel besloten om de bus naar Molyvos te nemen.
Bij de bus stonden mannetjes en vroegen of we een kamer wilden. De kamer was niet echt wat je verwacht, maar aan de haven een Duits stel ontmoet die in Seahorse logeerden. Zij vertrokken de volgende dag en wij kregen hun kamer. Dat was nog voor de 2e verdieping er op gezet werd. Echt een leuk eiland. Zal het niemand afraden.
Quote


een beetje laat maar toch dank voor mijn foto van de week te kiezen, 3 jaar geleden genomen op patmos, zuidoost ter hoogte van "scheepskerkhof"
Quote
leuke Griekse foto van de week,met heerlijk eten zo te zien
Quote
Het ziet er uit als de taverne van Anna in Olympos. Lekkere gerechten hoor!
Quote
(27 July 2018, 18:16)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het ziet er uit als de taverne van Anna in Olympos. Lekkere gerechten hoor!



Ik heb Ger al een PB gestuurd dat ik er de verkeerde plaatsnaam had bijgezet. Het is inderdaad in Olympos/Olymbos. Drosia heet de taverna. Is dat dezelfde als jij denkt dat het is? Hadden ook wel gerechten die je op weinig andere plaatsen of in andere taverna's vind. Het was daar inderdaad heel lekker.


*****Tekst op foto is inmiddels aangepast - Ger*****
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(27 July 2018, 18:37)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(27 July 2018, 18:16)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het ziet er uit als de taverne van Anna in Olympos. Lekkere gerechten hoor!



Ik heb Ger al een PB gestuurd dat ik er de verkeerde plaatsnaam had bijgezet. Het is inderdaad in Olympos/Olymbos. Drosia heet de taverna. Is dat dezelfde als jij denkt dat het is? Hadden ook wel gerechten die je op weinig andere plaatsen of in andere taverna's vind. Het was daar inderdaad heel lekker.


*****Tekst op foto is inmiddels aangepast - Ger*****
Patrick, die bedoelde ik inderdaad. Zij heeft nog een 2e taverne in het afgelegen Avlona, de "tuin" van Olympos. Daar ga je decennia terug in de tijd. Als Anna in Olympos is dan vind je haar man in de taverne in Avlona.
Quote
Toen ik er was, was het haar man. Is nog een tijdje bij ons komen zitten om een praatje te maken met een extra drankje erbij.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
alberto ,je foto van de week is zeer mooi
Quote


Mijn foto van de week is een doorkijkje, genomen in het prachtige Kastro op het Cycladeneiland Sifnos. Ik had het geluk hier een kleine traditionele woning voor een week eind juli te kunnen huren van Aris en Maria. Kastro is een wit burchtdorp op een heuveltop met aan de ene zijde een fantastisch uitzicht op de Aegeische zee en aan de andere zijde een prachtig uitzicht op de heuvels van Sifnos. Het dorp bestaat uit een wirwar van smalle straatjes, trappetjes, poortjes en steegjes, omringd door een soort kasteelmuur, waarover je om het dorpje heen kunt lopen met de mooiste uitzichten. Ik 'woonde' tussen de locals en at 's avonds in de plaatselijke taverne, ik voelde er mij meteen thuis. Het was er heerlijk rustig en met de bus was je in een kwartier in de centrale plaatsen Artemonas en Apollonia. Kastro was één van de meest bijzondere plekjes waar ik ooit heb verbleven.
Quote


Extra leuk dat mijn foto uitgerekend deze week foto van de week is geworden want morgenochtend vroeg vertrekken we weer naar het door ons geliefde Kefalonia.

Deze foto is ongeveer ter hoogte van Livadi, tussen Argostoli en Lixouri, genomen. Wij vonden het heel bijzonder dat de ligbedden en parasols gewoon ín het water staan. Omdat we eigenlijk gewoon doorgereden zijn, weet ik de achtergrond er niet van. Teveel moeite om de bedden weg te halen voor een stijgende zeespiegel? Wie het weet mag het zeggen ...
Quote
Ze staan al jaren bij deze taverne.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
ik herinner mij ook ze daar ergens gezien te hebben, mooie foto Wink
Quote



????
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(15 September 2018, 11:04)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




????
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Wat wil je weten Wim?
Quote
Hi Buurman, eigenlijk alleen wie de foto gemaakt heeft. Mijn nieuwsgierigheid werd gewekt, door het "watermerk" in overigens prachtige foto.
Quote
(15 September 2018, 13:38)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hi Buurman, eigenlijk alleen wie de foto gemaakt heeft. Mijn nieuwsgierigheid werd gewekt, door het "watermerk" in overigens prachtige foto.

De foto maakte ik vanaf het dak van Eligas Wim. 
Ter info: alle andere foto's op de site waar het watermerk in staat zijn door mij gemaakt. 
Ik was vergeten dat ik deze op de Home pagina had gezet. Hij staat daar al een tijdje, vandaar.

Als je wat meer van de provincie Apokoronas e.o. wil zien: er staat een pagina "Photo Gallery" op de site. Daar vind je voornamelijk foto's uit de omgeving van Apokoronas, waaronder ook foto's van Rethymnon en Chania.

Wat ik pas kort geleden ontdekte is dat er bij verschillende forumleden onderaan links van hun bericht een 'klikbaar' website icoon staat. 
Ik ben benieuwd of ik een van de weinige ben die dat pas na een paar jaar ontdekte...

Dank voor je compliment!
Quote
Photo 
[Afbeelding: 2018-39ff.jpg]

Leuk Ger, dat mijn foto geplaatsst is voor ,,foto van de week,,!!

Het is een collage  van West Kreta. Zo ca. tussen   het schiereiland Akrotiri (Marathi) -  Chania  - Elos en  Paleochora in ...
Deze collage had ik al in ca 2010 gemaakt en staat nog altijd opgeslagen op mijn computer...
Veel foto.s (ca 12  stuks)  die hier op staan heb ik ook ooit  al eens in al die jaren op Oriste geplaatst in allerlei onderwerpen...
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is dit de 1e fotocollage voor ,,foto van de week,,Daarom leek het me leuk om deze  in te zenden .
Elke keer als ik weer  naar die foto kijk krijg ik weer ,, naar sommige plekken,,  een soort heimwee-gevoel daar naar toe!!
Quote
[Afbeelding: 2018-41ff.jpg]

Mijn foto van de week is in juni dit jaar genomen op Kefalonia. Het was stil daar, heel stil. Deze foto is rond een uur of twee genomen.
Ik zie trouwens mijn foto ook bij de post van Wilma hierboven staan?

***Is aangepast, jullie linkten beiden naar de huidige foto van de week, vandaar.  Ger***

***Dank je Ger!***
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Ik moet zeggen dat ik Katelios ook niet een heel leuk plaatsje vind. En het is natuurlijk voor de Engelsen een stuk duurder nu met de pond vs euro. Overigens vond ik het in september helemaal niet stil, althans waar wij zaten. (Omgeving Lourdata)
Quote
(06 October 2018, 17:44)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik moet zeggen dat ik Katelios ook niet een heel leuk plaatsje vind. En het is natuurlijk voor de Engelsen een stuk duurder nu met de pond vs euro. Overigens vond ik het in september helemaal niet stil, althans waar wij zaten. (Omgeving Lourdata)

Hoi Vito, ik was een beetje onduidelijk denk ik. Ik bedoelde dat het in juni op heel Kefalonia stil was. In Sami dan nog wel wat reuring van de bemanningen van diverse boten die daar afgemeerd lagen. Maar dat was het dan ook wel helaas. Verder vonden wij Kefalonia een prachtig mooi eiland, we hadden ook een hele mooie plek via Ross, jammer alleen dat het op het gebied van dierenwelzijn een van de slechtere plekken in Griekenland is waar wij geweest zijn.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Foto van de week wordt Foto van de maand Ger 5 3.854 12 April 2023, 14:51
Laatste bericht: Ger
  Rubriek 'Foto van de week' stopt eind van de maand Ger 24 5.349 15 June 2022, 21:22
Laatste bericht: Harma
  Rubriek foto van de week nog gewenst? Ger 31 5.809 25 October 2021, 10:07
Laatste bericht: Ger
  'Aparte' foto van de week Esther Corfu 5 2.751 31 January 2021, 09:57
Laatste bericht: Nanny
  Foto van de week: voorraad begint te slinken. Ger 4 3.359 09 November 2020, 22:31
Laatste bericht: Ger
  Foto van de week Els Cuijpers 48 17.898 31 August 2019, 16:40
Laatste bericht: Margo
  Dit jaar nog geen 'Foto van de week' ingestuurd? Ger 0 3.596 25 July 2019, 14:28
Laatste bericht: Ger
  Bodem van voorraad 'Foto van de week' komt weer in zicht Ger 7 5.815 11 June 2019, 13:00
Laatste bericht: frank65
  Foto v.d. week Samos janos54 4 4.996 15 February 2019, 11:42
Laatste bericht: jacq1970
  De rubriek 'Foto van de week' Ger 16 8.243 12 February 2019, 10:05
Laatste bericht: grek

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 9 gast(en)