Foto van de week (+info)
Dat laatste herken ik dus helemaal niet. Wij vinden het in de omgeving waar wij tot nu toe geweest zijn (Trapezaki, Lourdata, Lakithra) juist beter dan andere plekken in Griekenland. Er zitten daar ook veel Engelsen die over het algemeen zeer begaan zijn met dieren. Onze villa-eigenaresse had zelfs in het boek geschreven welke katten langskwamen en of je ze ook wilde voeren. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
(06 October 2018, 22:10)Vito schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Dat laatste herken ik dus helemaal niet. Wij vinden het in de omgeving waar wij tot nu toe geweest zijn (Trapezaki, Lourdata, Lakithra) juist beter dan andere plekken in Griekenland. Er zitten daar ook veel Engelsen die over het algemeen zeer begaan zijn met dieren. Onze villa-eigenaresse had zelfs in het boek geschreven welke katten langskwamen en of je ze ook wilde voeren. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik heb het over de Grieken zelf Vito. Wij hadden een wandeling van 25 minuten van ons huis naar de haven van Sami. Op die route vier kettinghonden die onder erbarmelijke omstandigheden leefden. (Is trouwens bij wet verboden, maar daar storen ze zich niet aan).  Lang geleden dat ik dat in Griekenland heb gezien. Op meerdere plekken werden de zwerfhonden letterlijk weggetrapt van een terras. Dan gaat mijn hart bloeden en wil ik dingen doen die strafbaar zijn. Gelukkig heb ik dan in de figuur van mijn vrouw het gezonde verstand bij.... Laten we hopen dat de Grieken die op dit gebied het verstand nog niet hebben gevonden dan iets kunnen leren van de Engelsen die jij daar bent tegengekomen.
JohanV's signature Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints. [Afbeelding: footsteps.png]

We gaan erg off-topic, maar ook kettinghonden heb ik daar nog niet gezien. Echt, mij valt juist op dat er veel honden/katten als huisdier worden gehouden, ook door Grieken, tot uitlaten aan toe.
Maar dat zeg ik erbij: dit is niet omgeving Sami. Wij zijn er nu 4x keer geweest en hebben ook veel gefietst, dus dan zie je ook wel wat, maar taferelen zo als jij ze schetst zijn wij nog niet tegengekomen.
Het is de rubriek"foto van de week",maar toch even op het voorgaande ingehaakt:
Kom al dit soort leed ook op andere eilanden tegen,het gaat mij ook heel erg
aan het hart!

Mijn foto van de week is gemaakt in de beginselen van storm Zorba op Kythira. We konden na 2 weken mooi weer die dag flink uitwaaien met windkracht 8. Had ook zijn charmes. Hebben genoten op Kythira. Heerlijk rustig eiland en fijn gewandeld en gesnorkeld.
Mooie foto Corrys !!
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Dank je Wilma Wink Het kerkje was ook een fijne plek om te komen.

Ja heerlijk rustgevend zo te zien!

Leuk Ger  onze foto van mooi Balos geplaatst bovenin dit forum!
Waren we eind aug/begin september.
Wel vaker de intentie gehad de boot er maar toe te nemen, maar die vaarde dan niet of te laat of zo. Ook met de auto jaren geleden de weg die toen nog wat slechter was, meen in 2005 maar toen tot halverwege afgedaald.
Nu helemaal naar beneden, en weer omhoog natuurlijk; mega toeristisch geworden,  staat ook op alle kalendertjes, maar de wandeling meer dan waard.
Heen enger dan terug ivm het afdalen.
Tjonge, je zag ze zelfs op slippertjes met kind op de nek afdalen, zou het niet durven. 
Blijft een erg mooie plek maar zou het echt in het vroege of late seizoen bezoeken gezien de drukte.
Dank voor plaatsen Ger!

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Foto van de week insturen? Het kan nog steeds! Ger 5 445 06 October 2018, 16:29
Laatste bericht: Wilma
  Foto van de week Ries 34 3.479 20 July 2018, 21:48
Laatste bericht: roefke
  De rubriek 'Foto van de week' Ger 5 846 02 June 2018, 11:01
Laatste bericht: jjohn
  Foto van de week leuke toelichting over Lesbos jansas 6 1.246 18 December 2017, 19:56
Laatste bericht: Peplos
  Foto van de week Samoslovers 0 726 18 August 2017, 21:32
Laatste bericht: Samoslovers
  Foto van de week: stilte voor de storm Vicky 3 1.134 31 July 2017, 17:00
Laatste bericht: Vicky
  Nog nooit een 'Foto van de week' ingestuurd? Ger 1 907 29 July 2017, 14:49
Laatste bericht: Samoslovers
  Foto van de week: Ano Syros Corry 6 1.569 20 May 2017, 21:08
Laatste bericht: Electra63
  Foto van de week Syrietje 1 2.189 13 May 2014, 10:52
Laatste bericht: Ger
Lightbulb Alle "foto's van de week" (2010-2016) op een rijtje Ger 12 11.263 21 July 2012, 17:29
Laatste bericht: Els Cuijpers

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)

Jouw forum-permissies