Grieksegids nieuws     
Foto van de week (+info)
Dat laatste herken ik dus helemaal niet. Wij vinden het in de omgeving waar wij tot nu toe geweest zijn (Trapezaki, Lourdata, Lakithra) juist beter dan andere plekken in Griekenland. Er zitten daar ook veel Engelsen die over het algemeen zeer begaan zijn met dieren. Onze villa-eigenaresse had zelfs in het boek geschreven welke katten langskwamen en of je ze ook wilde voeren. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Quote
(06 October 2018, 22:10)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat laatste herken ik dus helemaal niet. Wij vinden het in de omgeving waar wij tot nu toe geweest zijn (Trapezaki, Lourdata, Lakithra) juist beter dan andere plekken in Griekenland. Er zitten daar ook veel Engelsen die over het algemeen zeer begaan zijn met dieren. Onze villa-eigenaresse had zelfs in het boek geschreven welke katten langskwamen en of je ze ook wilde voeren. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik heb het over de Grieken zelf Vito. Wij hadden een wandeling van 25 minuten van ons huis naar de haven van Sami. Op die route vier kettinghonden die onder erbarmelijke omstandigheden leefden. (Is trouwens bij wet verboden, maar daar storen ze zich niet aan).  Lang geleden dat ik dat in Griekenland heb gezien. Op meerdere plekken werden de zwerfhonden letterlijk weggetrapt van een terras. Dan gaat mijn hart bloeden en wil ik dingen doen die strafbaar zijn. Gelukkig heb ik dan in de figuur van mijn vrouw het gezonde verstand bij.... Laten we hopen dat de Grieken die op dit gebied het verstand nog niet hebben gevonden dan iets kunnen leren van de Engelsen die jij daar bent tegengekomen.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
We gaan erg off-topic, maar ook kettinghonden heb ik daar nog niet gezien. Echt, mij valt juist op dat er veel honden/katten als huisdier worden gehouden, ook door Grieken, tot uitlaten aan toe.
Maar dat zeg ik erbij: dit is niet omgeving Sami. Wij zijn er nu 4x keer geweest en hebben ook veel gefietst, dus dan zie je ook wel wat, maar taferelen zo als jij ze schetst zijn wij nog niet tegengekomen.
Quote
Het is de rubriek"foto van de week",maar toch even op het voorgaande ingehaakt:
Kom al dit soort leed ook op andere eilanden tegen,het gaat mij ook heel erg
aan het hart!
Quote


Mijn foto van de week is gemaakt in de beginselen van storm Zorba op Kythira. We konden na 2 weken mooi weer die dag flink uitwaaien met windkracht 8. Had ook zijn charmes. Hebben genoten op Kythira. Heerlijk rustig eiland en fijn gewandeld en gesnorkeld.
Quote
Mooie foto Corrys !!
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dank je Wilma Wink Het kerkje was ook een fijne plek om te komen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Ja heerlijk rustgevend zo te zien!
Quote


Leuk Ger  onze foto van mooi Balos geplaatst bovenin dit forum!
Waren we eind aug/begin september.
Wel vaker de intentie gehad de boot er maar toe te nemen, maar die vaarde dan niet of te laat of zo. Ook met de auto jaren geleden de weg die toen nog wat slechter was, meen in 2005 maar toen tot halverwege afgedaald.
Nu helemaal naar beneden, en weer omhoog natuurlijk; mega toeristisch geworden,  staat ook op alle kalendertjes, maar de wandeling meer dan waard.
Heen enger dan terug ivm het afdalen.
Tjonge, je zag ze zelfs op slippertjes met kind op de nek afdalen, zou het niet durven. 
Blijft een erg mooie plek maar zou het echt in het vroege of late seizoen bezoeken gezien de drukte.
Dank voor plaatsen Ger!
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dank je Ger voor het plaatsen van onze foto als foto van de week.
We blijven ons verbazen over de klimcapaciteiten van de geiten op Kreta, soms kom je ze zelfs hoog in bomen tegen. Dit keer was het op een kerkje op de route naar Elafonissi.

Groet
Patrick
Quote
Leuke foto van de week Ger, ook zonder medicane zorbas gaat het 's winters soms goed te keer.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Op deze is mooi te zien hoe hoog het water over de kade komt.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Dank je Ger voor het plaatsen van onze foto als foto van de week.
Dit jaar op Samos hebben wij dagelijks de kolibrivlinder gezien in Kokkari.
Gelukkig hebben wij het drukke baasje na heel veel pogingen toch duidelijk op de foto gekregen.
De foto is gemaakt aan de rand van de haven in Kokkari.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote


Dank je Ger, dat er weer een foto van mij foto van de week is.

Foto is genomen van de ferryboot Hellenic Spirit van Anek Lines. Net na vertrek uit Patras, op weg naar Ancona Italië.
Wederom was Patras het "begin- en eindpunt" van een Griekenland vakantie met mijn Camper. Deze keer ben ik op de Peloponnesos gebleven. Globaal ging de route vanaf Patras rechtsom naar Korinth. Dan stukje naar beneden Mykene en Nafplio. Via Tripolis naar Sparta, Mystras, Kalamata Nog wat zuidelijker naar Koroni en Finikounda. Terug langs de westkust. Via Methoni, Pylos, Kiparissia, Kalo Nero, Zacharo, Pygros, Kylini, Káto Alissos, naar Patras. 5 weken, waarvan 4 weken Griekenland, genieten, genieten en genieten.
Ben al weer bezig met plannen van de vakantie 2019. September - oktober 4 of 5 weken. Waarschijnlijk via Igomenitsa, Pindos gebergte, Lefkas, Peloponessos en wederom Patras. Tips van lezers zijn altijd welkom. (ben al +20 X in Griekenland geweest dus hoop op exclusieve tips) :) Bijgaand een foto van De Camper (is niet de foto van de week)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ries's signatuur Gr, Ries

Reizend met een HYMER B544 Fiat Ducato iTDi 230
Quote
en niet over de brug gereden met de kamper?
Quote
Nee. Is niet nodig als je op de Peloponnesos blijft. Volgend jaar ook niet. Route gaat dan over de "old national road" via o.a. Delphi. Ben al net na de opening over de brug gereden. En er langs gevaren met de ferry van Antirrio naar Rio.
Ries's signatuur Gr, Ries

Reizend met een HYMER B544 Fiat Ducato iTDi 230
Quote


Ger bedankt voor het plaatsen van foto poes op griekse stoel
Quote
Tongue 
(23 November 2018, 11:32)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger bedankt voor het plaatsen van foto poes op griekse stoel

@Grek, volgens mij is het geen poes maar een poet            Wink
Quote
(26 November 2018, 09:03)Bowie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(23 November 2018, 11:32)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger bedankt voor het plaatsen van foto poes op griekse stoel

@Grek, volgens mij is het geen poes maar een poet            Wink

Volgens de inzender was het inderdaad 'Poet'. Ik heb het zo overgenomen omdat ik er vanuit ging dat het beestje zo heet?
@Grek: Mocht het toch een typefoutje betreffen geef even een seintje, dan pas ik het meteen aan.
Quote
ja was typefoutje moet poes zijn
Quote
(26 November 2018, 12:57)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ja was typefoutje moet poes zijn

Is inmiddels aangepast Smile
Quote
OK BEDANKT GER
Quote


Leuk dat mijn foto is geplaatst als foto van de week! Gemaakt bij de Profiti Ilias, hoog gelegen in de buurt van bergdorpje Englouvi op Lefkada, met een prachtig uitzicht over de oostkust van het eiland. Lefkas of Lefkada zoals de Grieken zeggen: Een prachtig eiland met verschillende mogelijkheden voor strandliefhebbers (prachtige stranden, met name aan de westkust), wandelaars (verschillende gemarkeerde wandelingen), rustzoekers (ga eens het binnenland in) en ga zo maar door. We gaan er telkens weer met veel plezier naartoe!
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote


Dank je wel voor het plaatsen van de foto. Als we in Parga aankomen is dat onze eerste loop. De berg op en genieten van het prachtige uitzicht en dat al 7 jaar.
Quote
Nou dacht ik toch echt dat het een poes was   Big Grin.
Mooie foto  goedgedaan.
Quote
Ja heerlijk "stekkie" daar boven. Wij zijn 2x in Parga geweest en heerlijk om daar boven te onthaasten.
Een prachtig stukje Griekenland.
Quote
toen wij in parga waren gingen wij elke avond na eten op die plaats zitten, de drukte van parga ontvluchten en genieten van de lichtjes en rust.
Quote

Bedankt voor de keuze van onze joyrider Wink
Het was op een snikhete dag in juni in Malia.
Even naar de winkel om het water aan te vullen.
Terug bij de auto zat deze gast op de voorruit.
Snel een foto voordat hij vertrok.
Maar nee, hij had geen zin een bleef rustig zitten.
Aangekomen bij ons hotel leek hij een beetje teleur gesteld 
Een bleefnog een flinke tijd zitten.
Jammer dat hij op de begin letters van de  Champion is gaan zitten Smile

Groetjes,
IKAROS
Quote


Dank je wel om mijn foto te kiezen Ger. De kleine scheepswerf midden in het dorp Skala Kaloni. Vissen op Sardines. Daar worden de bootjes voor gemaakt. De botenbouwer is goed in de zeventig schat ik. Heeft de tijd om zijn ding te doen. Hij heeft Griekse klandizie. Hij is een van de weinigen, want het gaat niet goed met dat prachtige eiland. In 2001 en 2003 waren IngridAmsterdam en ik op Lesvos en we genoten. Daarna, we geven het toe, sloten we Kreta in ons hart. Maar Chios en Lesvos, onze echte kennismaking met Griekenland, vergeten we nooit. En we wilden wel weer eens terug. Dit jaar zijn we geweest, kwamen mensen 20 jaar ouder, wijzer en misschien ook wel verbitterd weer tegen. Wat nou één Europa? Ik schrok dat ik op de luchthaven van Mytilini gevangenisbusjes uit Nederland zag staan om steun te geven aan de overheid. Maar Lesvos was mooier dan ik me kon herinneren, ik heb een geweldige vakantie gehad, maar het is wel precies de plaats waar de lokale Griek een enorme prijs betaald. Deze botenbouwer maakt nog altijd gewoon houten vissersboten om sardientjes uit de zee te halen. Aan de andere kant van het eiland worden mensen uit zee gehaald met reddingsboten die een iets mooier leven willen. Zou dat lukken in 2019? Het zou fijn zijn als niet alleen de bewoners van Lesvos en Griekenland deze mensen een toekomst zouden kunnen geven, maar we ook in de rest van Europa willen meedenken en helpen. Ik wens jullie allemaal fijne dagen...
Quote
(25 December 2018, 02:23)Eejee schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dank je wel om mijn foto te kiezen Ger. De kleine scheepswerf midden in het dorp Skala Kaloni. Vissen op Sardines. Daar worden de bootjes voor gemaakt. De botenbouwer is goed in de zeventig schat ik. Heeft de tijd om zijn ding te doen. Hij heeft Griekse klandizie. Hij is een van de weinigen, want het gaat niet goed met dat prachtige eiland. Deze botenbouwer maakt nog altijd gewoon houten vissersboten om sardientjes uit de zee te halen. Ik wens jullie allemaal fijne dagen...
Mooi om te zien dat hij nog altijd bezig is, deze foto is van sept 2008, toen had ik bijna deze kaik gekocht, ik zie wel dat zijn afdak langzaam aan vervanging toe is maar dat maakt voor de kwaliteit van de kaik's weinig uit.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Uiteindelijk heb ik gewacht tot 2010 en toen een kaik op Kreta gekocht.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(25 December 2018, 11:41)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 December 2018, 02:23)Eejee schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dank je wel om mijn foto te kiezen Ger. De kleine scheepswerf midden in het dorp Skala Kaloni. Vissen op Sardines. Daar worden de bootjes voor gemaakt. De botenbouwer is goed in de zeventig schat ik. Heeft de tijd om zijn ding te doen. Hij heeft Griekse klandizie. Hij is een van de weinigen, want het gaat niet goed met dat prachtige eiland. Deze botenbouwer maakt nog altijd gewoon houten vissersboten om sardientjes uit de zee te halen. Ik wens jullie allemaal fijne dagen...
Mooi om te zien dat hij nog altijd bezig is, deze foto is van sept 2008, toen had ik bijna deze kaik gekocht, ik zie wel dat zijn afdak langzaam aan vervanging toe is maar dat maakt voor de kwaliteit van de kaik's weinig uit.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Uiteindelijk heb ik gewacht tot 2010 en toen een kaik op Kreta gekocht.

Arthur, wat leuk om te lezen en deze mooie kaïk in de werkplaats te zien. Het afdak is er inderdaad in 2018 een stuk slechter aan toe. Hieronder nog een foto die daarvan getuigt. Ik hoop dat de beste man binnenkort een goede verkoop heeft en kan voorkomen dat het nog erger wordt.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Zeer vereerd dat er één van mij als eerste foto van de week 2019 is gekozen.


Wanneer je op Lesbos bent is het natuurlijk heel leuk een Ouzodistilleerderij te bezoeken. We (eejee en ik) kozen voor een grote en een kleintje.

De foto is gemaakt in de distilleerderij van Plomari. Dat merk kopen we hier in NL meestal. Deze ouzo wordt dan ook veel geëxporteerd.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





We volgden daar de rondleiding waar natuurlijk ook een kleine proeverij bij hoort, mét instructie over de juiste verhoudingen en volgorde van ouzo, ijs en/of water. Op de foto van de week staan de ketels van stap 1 in het proces, daarna volgen nog stappen met veel grotere en moderner apparatuur.

Even daarvoor waren we in een kleinere distilleerderij, van Barbayianni. Deze ligt iets dichter bij het stadje Plomari, is veel kleiner en de ouzo is dan ook vooral lokaal verkrijgbaar. Hier mochten we in de distilleerderij geen foto's maken. Het museumpje hier was erg leuk.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het stadje Plomari was trouwens ook zeer de moeite van het bezoeken waard, net als de route ernaar toe.

Nog een paar plaatjes:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Ingrid, hebben ze je bij de Plomari distilleerderij ook vertelt dat zij eigendom zijn van 'The Coca-Cola Company"?

En iets wat we vernomen in de distilleerderij van Barbayianni vorig jaar: Niettegenstaande op de website van de Belgische invoerder (Canette in Etterbeek) ouzo's van Barbayianni vermeld staan met alcohol % van 42, 43, 45 zou dat in werkelijkheid niet kloppen.
Doordat de importtaksen op alcoholische dranken van boven de 40% in België zo hoog liggen, voegen zij in de distilleerderij o.a. suiker en water toe om het alcoholpercentage to maximaal 40% te beperken.

Heb ook even de prijs vergeleken: Een fles Barbayanni (groen) van 70cl kost bij Canette 23,70€. Op de luchthaven in Athene betaalde ik in oktober 6 Euro minder voor een fles van 1 L. In een minimarket in Petra betaalde ik in mei 'slechts' 12 Euro.
Daarom dus dat ik altijd een voorraadje meebreng Wink
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Misschien ten overvloede, maar de blauwe, de groene en Aphrodite van Barbayanni zijn in Nederland gewoon verkrijgbaar hoor! Neem regelmatig o.a. de Aphrodite mee Tongue . Is dus geen lokaal drankje meer Wink . In 2014 ook in de distilleerderij geweest, laten we maar zeggen dat ik niet geheel nuchter meer was toen ik de poort uit reed! Big Grin Blush
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Ger bedankt voor het plaatsen van mijn foto.
Toch even wat meer informatie daarbij
Donderdag 27 december 2018. Het was een stralende dag. Wel een beetje fris. Het is een klim naar 1230 meter hoogte maar de uitzichten zijn onderweg en helemaal boven geweldig.
 
ΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ
 
Hieronder een stukje geschiedenis:
Het pad van het kruis / Monopati tou stavrou

Het pad van het kruis, zoals het sinds 1779 wordt genoemd, was de hoofdweg die de plaats Paramythia, door het Gorila gebergte, met de Souli dorpen verbond. Het pad begon boven het dorp Paramythia, liep vervolgens via de historische nederzetting Elea en bovenlangs het dorp Karioti naar het kruis op de hals van het Gorila gebergte, om daarna af te dalen naar het dorp Frosini (voorheen Korystini) , om zo in de andere dorpen van Souli uit te komen.
Op deze route passeerde in mei van 1779 een belangrijk priester om de Souli dorpen te bezoeken. Toen hij de hals van het gebergte bereikte, was hij hier zo van onder de indruk dat hij zijn ogen in de lucht sloeg en een kruis maakte. Sindsdien is dit onderdeel van de berg vernoemd naar het kruis.
Vanaf dit punt is het uitzicht onbeschrijfelijk. Het westen wordt afgebeeld voor de bezoeker als een groot schilderij van de hele vlakte van Paramythia met de dorpen van het Velliani gebied.
En in het oosten is daar de bergketen van Souli met het dorp Frosini.

Honderden jaren lang bestegen vroegere volkeren het spiraalvormige pad van het kruis voor het drijven van handel in Paramythia .
Ze vervoerden met hun dieren, brandhout en dierlijke producten. 
De bewoners handhaafden hun eigen route naar de Souli dorpen, de reparaties van het pad werden voornamelijk gedaan in de lente, of na elke mogelijke stortbui.

In de tweede wereldoorlog werd de route voornamelijk gebruikt door de partizanen om wapens en munitie te vervoeren en vooral ook om voedsel te transporteren voor de burgers in de Souli dorpen.
Groetjes Jan

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote


Met dank aan Ger voor het plaatsen van een door mij gemaakte foto wil ik graag een paar dingen toelichten.
 
- Doordat het een verticaal gemaakte foto is zie je deze pas volledig door er met je muis op te klikken.
 
- Regelmatig maak ik fotoseries. Omdat de door Ger geplaatste foto onderdeel uitmaakt van een serie heb ik daar voor de geïnteresseerde bezoeker(s) een klein album van gemaakt.
Daarin kom je o.m de verklaring van “Steenmannetje” tegen.
Als je binnen het album op de eerste (tekst)afbeelding klikt verschijnt deze vol in beeld.
Daarna kan je met de pijltoesen naar de volgende foto navigeren. Scrollend langs de foto’s gaan kan natuurlijk ook.
 
Het album vind je
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.
Quote



Erg leuk dat mijn foto gekozen is om een weekje bovenaan de pagina te prijken.
De foto dateert van juni vorig jaar en het weer was niet bepaald zoals we gewend waren op Kreta. 
Op 27 juni besloten we om vanuit Sougia naar de ingang van de Samariakloof te rijden. We reden - deels door de dikke bewolking, waar regen uitviel - naar Omalos. 
Het was allesbehalve aangenaam om buiten te vertoeven; ook de schapen vonden het welletjes en zochten massaal enige beschutting op.
Ik vond het een bijzonder komisch gezicht, dus ben toch maar eventjes uit de auto gestapt om een plaatje te schieten...  Smile
Quote
(15 March 2019, 18:20)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Erg leuk dat mijn foto gekozen is om een weekje bovenaan de pagina te prijken.
De foto dateert van juni vorig jaar en het weer was niet bepaald zoals we gewend waren op Kreta. 
Op 27 juni besloten we om vanuit Sougia naar de ingang van de Samariakloof te rijden. We reden - deels door de dikke bewolking, waar regen uitviel - naar Omalos. 
Het was allesbehalve aangenaam om buiten te vertoeven; ook de schapen vonden het welletjes en zochten massaal enige beschutting op.
Ik vond het een bijzonder komisch gezicht, dus ben toch maar eventjes uit de auto gestapt om een plaatje te schieten...  Smile

Hahaha, geweldige foto! Ééntje heeft zich alvast laten schuren. Big Grin
Quote
Haha, dankjewel El Greco!
Zo zag het er bij de Samariakloof uit:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Frederique
Het is een mooie foto komen ook vaker in die streek van kreta
Quote
Bedankt Grek!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Foto van de week wordt Foto van de maand Ger 5 3.854 12 April 2023, 14:51
Laatste bericht: Ger
  Rubriek 'Foto van de week' stopt eind van de maand Ger 24 5.349 15 June 2022, 21:22
Laatste bericht: Harma
  Rubriek foto van de week nog gewenst? Ger 31 5.809 25 October 2021, 10:07
Laatste bericht: Ger
  'Aparte' foto van de week Esther Corfu 5 2.751 31 January 2021, 09:57
Laatste bericht: Nanny
  Foto van de week: voorraad begint te slinken. Ger 4 3.359 09 November 2020, 22:31
Laatste bericht: Ger
  Foto van de week Els Cuijpers 48 17.899 31 August 2019, 16:40
Laatste bericht: Margo
  Dit jaar nog geen 'Foto van de week' ingestuurd? Ger 0 3.596 25 July 2019, 14:28
Laatste bericht: Ger
  Bodem van voorraad 'Foto van de week' komt weer in zicht Ger 7 5.815 11 June 2019, 13:00
Laatste bericht: frank65
  Foto v.d. week Samos janos54 4 4.996 15 February 2019, 11:42
Laatste bericht: jacq1970
  De rubriek 'Foto van de week' Ger 16 8.243 12 February 2019, 10:05
Laatste bericht: grek

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 9 gast(en)