Foto van de week (+info)
(20 October 2019, 12:45)Cor Nieuw Vennep schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Na nog even doorzoeken op jorti/giorti, kwam ik op een bij mij nog niet bekende interessante site.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  .
Reisverhalen met foto's en daar bij  Samos 2013 vind je een dorpsfeest waar je o.a. de jorti tegenkomt. 
Overigens ben ik nog lang niet uitgekeken op deze site van een wel zeer bereisd man.
Ik zag verschillende Griekse eilanden langskomen. 
Dankzij Foto van de Week van Harma  efcharisto
Heb inmiddels het verslag van Samos 2013 gelezen. Erg leuk.
Bedankt voor de link. Ga daar zeker nog eens rondkijken.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote


De schapen kwamen we onderweg tegen tijdens een wandeling op Skiathos. Snel daarna voegden ze zich weer bij de kippen in de ren.
Quote
Precies twee fotomodellen..... Smile
Viviane
Quote
Haha, ze staan er parmantig op samen.
Quote
mooie opname van de 2 schapen
Quote


Heel leuk dat een foto van mij foto van de week is geworden. 

Een kleine toelichting:

Ik zit midden in een ellendige periode. Eigenlijk zou ik helemaal niet op vakantie gaan. Maar ja, september blijft toch ‘Griekenland-vakantiemaand’. Dus toen ik een goedkoop ticket naar Samos zag heb ik geboekt. Maar op Samos was ik al 2 x geweest met bovendien veel herinneringen. Dus waarom geen nieuwe herinneringen maken, ergens waar ik nog nooit geweest was?

Dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en accommodatie op Ikaria geboekt. En wat een geweldig eiland is dat! Zo authentiek Grieks, echt heerlijk. Ik ben heel weinig buitenlandse toeristen tegengekomen, bijna alleen maar Grieken. Het haventje in Evdilos, dat je hier op de foto ziet, is ook zo’n typisch Grieks haventje met veel bedrijvigheid, taverna’s langs het water en ‘s avonds gezellig flanerende Grieken.
Ik heb het echt heel goed naar mijn zin gehad en ik ga zeker nog een keer terug, maar dan met het vliegtuig vanaf Athene, want het is best veel reizen met de boot, bus, taxi enz.

Ik kan het iedereen aanraden en zag dat Ross’ mijn advies al overgenomen heeft  Hypocrite
Quote
Inderdaad, Vito, Ikaria is een heerlijk eiland dat absoluut nog geen last heeft van massatoerisme en waar je ook geen grote hotels en AI toestanden zal aantreffen. Zelf hadden wij een studio aan het plein aan de haven in Agios Kyrikos en het was daar supergezellig.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
mooie foto vito ,ben er in de jaren 90 ook geweest
Quote


Leuk dat je onze foto hebt geplaatst Ger
De foto is genomen in het dorpje Moutsouna ,het is nu een vissersdorpje ,maar vroeger werd het
haventje vooral gebruikt voor het vervoer van amaril [schuurmiddel ]wat daar werd gedolven ,de
overblijfsels van de kabelbaan zijn nog steeds te zien ,er wonen nog zo,n 40 inwoners die  voornamelijk
van  de vis opbrengst leven ,het is een heel mooie rit door de bergen langs de dorpjes  Chalki -Filoti en
Apiranthos
Quote
(16 November 2019, 12:22)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Leuk dat je onze foto hebt geplaatst Ger
De foto is genomen in het dorpje Moutsouna ,het is nu een vissersdorpje ,maar vroeger werd het
haventje vooral gebruikt voor het vervoer van amaril [schuurmiddel ]wat daar werd gedolven ,de
overblijfsels van de kabelbaan zijn nog steeds te zien ,er wonen nog zo,n 40 inwoners die  voornamelijk
van  de vis opbrengst leven ,het is een heel mooie rit door de bergen langs de dorpjes  Chalki -Filoti en
Apiranthos

Deze kabelbaan dus bedoel je, Metaxa

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Dat klopt Patrick, en dit standbeeld hebben ze enkele weken voor dat wij er waren geplaatst


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(16 November 2019, 12:22)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Leuk dat je onze foto hebt geplaatst Ger
De foto is genomen in het dorpje Moutsouna ,het is nu een vissersdorpje ,maar vroeger werd het
haventje vooral gebruikt voor het vervoer van amaril [schuurmiddel ]wat daar werd gedolven ,de
overblijfsels van de kabelbaan zijn nog steeds te zien ,er wonen nog zo,n 40 inwoners die  voornamelijk
van  de vis opbrengst leven ,het is een heel mooie rit door de bergen langs de dorpjes  Chalki -Filoti en
Apiranthos
Leuke foto hebben jullie Wink  geplaatst, is echt mijn ding, die visser is wel modern bezig, kijk eens wat er op het dak staat.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(16 November 2019, 12:22)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Leuk dat je onze foto hebt geplaatst Ger
De foto is genomen in het dorpje Moutsouna ,het is nu een vissersdorpje ,maar vroeger werd het
haventje vooral gebruikt voor het vervoer van amaril [schuurmiddel ]wat daar werd gedolven ,de
overblijfsels van de kabelbaan zijn nog steeds te zien ,er wonen nog zo,n 40 inwoners die  voornamelijk
van  de vis opbrengst leven ,het is een heel mooie rit door de bergen langs de dorpjes  Chalki -Filoti en
Apiranthos

Inderdaad geweldige locatie daar en de rit er naartoe is zeker de moeite. Je kan er ook nog heerlijk eten vlakbij het water.
Quote
is een dorpje dat ik ook nooit zal vergeten, met quad een mooie tocht erheen en dan smiddags lekker eten in dat dorpje, verse vis van de boot, njammie.
Quote


Bedankt Ger voor het plaatsen van de foto.

11 november is het niet alleen in het zuiden van Nederland feest, maar ook in Heraklion. Het is de feestdag van Agios Minos, de beschermheilige van de stad.

's Ochtends was er een processie met de beeltenis van Agios Minos.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







's Middags is er sinds een paar jaar een demonstratie met een F-16, was indrukwekkend. Foto' s hiervan zijn helaas niet zo goed gelukt, maar als je op YouTube zoekt op F16 Heraklion kom je een aantal filmpjes tegen. Waren aardig wat mensen en zoals overal in Griekenland kwamen er veel met de auto, was weer een gezellige verkeerschaos.

Tijdens de demonstratie kon uiteraard de Griekse vlag niet ontbreken. Aan de kraan van een vrachtwagen hadden ze een buitenformaat vlag opgehangen.


Cors
Quote
Bedankt dat je nog op de valreep mijn foto van de week geplaatst hebt Ger, ik krijg een beetje heimwee naar dit relaxte leventje maar mijn gezondheid gaat even voor.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Ger bedankt om onze foto de plaatsen als "van de week". Ons verblijf op Samos dateert van september 2008, dus al even geleden. Ik herinner me dat het dorpje Ambelos in de bergen lag. Wat je ziet op de foto werd te koop aangeboden, maar zonder verkoper in de buurt, het geld mocht in een potje doen. Of dit nu nog zou kunnen, weet ik niet. 

Groetjes

Els en Guy
Quote
Wat een leuke foto uit Ambelos. Het was van een Nederlands stel. Hadden 1 kind. Maar nadat zijn vrouw daar was overleden is hij daar weggegaan. Niemand wist waarheen, maar ik vermoed naar Alkmaar terug.
Quote


Leuk dat je onze foto hebt geplaatst Ger

De foto is genomen in Molyvos in het straatje dat van de grote parkeerplaats omhoog loopt naar het plein waar ook Taverne Tropicana zit.

Daar gingen wij regelmatig, afhankelijk van het tijdstip van de dag wat eten of drinken.

In het straatje heb je verschillende winkeltjes en Mini markets maar deze vinden wij toch wel het leukst, vol met allerlei spullen.

Op Lesbos zijn wij 4 keer geweest en zijn nu andere eilanden aan het bezoeken, zo gaan wij dit jaar Rhodos bekijken.


Co en Marlies
Quote


Heel toevallig is deze foto van mij deze week ook op Sifnos genomen, net als mijn foto in de Foto van het Jaar verkiezing. Een fotogeniek eiland is het zeker!
Op de foto zie je Kastro, op een heuvel aan zee, met prachtige uitzichten op zee en landinwaarts. Ik had het genoegen om een weekje in Kastro te verblijven, in een leuk klein appartementje van Aris en Maria, binnen de dikke muren. Helemaal één met de lokale bewoners.
Quote


Dank Ger voor het plaatsen van mijn foto als "foto van de week"!

Afgelopen jaar vierden vrienden van ons uit Vlaanderen hun gezamenlijke pensioneringsfeest. Dat was op de feestlocatie Thymeli bij Rethymnon. Er waren zo'n 450 gasten, waaronder wij drie Nederlanders en een stuk of zeventig Belgische gasten. De rest was van Kreta afkomstig. Op de foto een van de dansgroepen die optredens gaf. Eten, drank, dans en muziek in overvloed! Was een feest om nooit te vergeten, helaas vertrok 's nachts om drie uur de laatste bus om ons terug te brengen.  Andreas Manolarakis was toen nog steeds aan het spelen, een tovenaar met de lyra! Enfin, het bleef nog lang onrustig! Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Bedankt Ger voor het plaatsen van mijn foto van de week.

Gemaakt in juni 2019 op Chios , een van de mooiere strandjes op Chios
Quote
Mooi, die auto als afwijkend detail t.o.v. de rest van het rustieke beeld!
Quote


Hoi  Ger,

bedankt en leuk voor het plaatsen van mijn foto van de week.
De foto is gemaakt bij de thermen van Kallithéa op Rhodos.
Quote


Wauw Els, zag net de nieuwe foto vd week van jouw hand. Beste foto van de laatste jaren hier gepost, alles klopt aan deze foto, grote klasse!  up
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
(21 February 2020, 16:22)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wauw Els, zag net de nieuwe foto vd week van jouw hand. Beste foto van de laatste jaren hier gepost, alles klopt aan deze foto, grote klasse!  up
Het is overigens een foto van de 6 kerkjes bij het dorpje Panagia op Kasos en niet op Karpathos.
Maar hij is prachtig en Kasos is een prachtig eiland.
Quote
(21 February 2020, 16:59)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is overigens een foto van de 6 kerkjes bij het dorpje Panagia op Kasos en niet op Karpathos.
Maar hij is prachtig en Kasos is een prachtig eiland.

Foutje van mij; is inmiddels aangepast Smile
Quote
(21 February 2020, 17:18)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Foutje van mij; is inmiddels aangepast Smile
Ik vond het al knap dat het een foto uit de toekomst was.  Big Grin Big Grin
Quote
(21 February 2020, 17:50)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(21 February 2020, 17:18)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Foutje van mij; is inmiddels aangepast Smile
Ik vond het al knap dat het een foto uit de toekomst was.  Big Grin Big Grin
Of is het de 8e foto? Domme ikke.  Blush
Quote
Dankjewel dat mijn foto  ..foto vd week is geworden....weer een hele eer...
Het is inderdaad op Kasos . We zaten op Kefalonia ook een prachtig eiland en hebben met Art & walk toen de excursie naar Kasos gemaakt wat een super aanrader is .een mooi klein eilandje waar men heerlijk kan wandelen en nog echt grieks is ....

Bij deze nog een paar fotos van Thassos wat ook een mooi groen eiland is
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(22 February 2020, 11:32)Els Cuijpers schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dankjewel dat mijn foto  ..foto vd week is geworden....weer een hele eer...
Het is inderdaad op Kasos . We zaten op Kefalonia ook een prachtig eiland en hebben met Art & walk toen de excursie naar Kasos gemaakt wat een super aanrader is .een mooi klein eilandje waar men heerlijk kan wandelen en nog echt grieks is ....
Hoe bedoel je? Was het niet van Karpathos want ik zie niet echt hoe het mogelijk is van Kefalonia naar Kasos te gaan voor een excursie.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Het was een foutje van mijn kant Patrick. Had abusievelijk Karpathos op de foto gezet i.p.v. Kasos. John attendeerde me erop waarna ik het aangepast heb.
Excuses voor de verwarring........
Quote
Patrick, Els zat op Karpathos want daar zit Art & Walk met hun activiteiten.
Ze hebben oa een tocht naar Kasos in hun programma . Ga je naar Karpathos en wil je een leuke actieve dag, dan zou ik zeker eens op hun site kijken.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Kefalonia was duidelijk een typefoutje. Wink
Quote
(22 February 2020, 13:02)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick, Els zat op Karpathos want daar zit Art & Walk met hun activiteiten.
Ze hebben oa een tocht naar Kasos in hun programma . Ga je naar Karpathos en wil je een leuke actieve dag, dan zou ik zeker eens op hun site kijken.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Kefalonia was duidelijk een typefoutje. Wink

Dat is mij ook wel eens overkomen. Big Grin  Vooral als ik al aan een eiland zit te denken waar we het volgende jaar zouden heengaan. Dan typ ik Amorgos terwijl het over Andros gaat. De wens van de gedachte op schrift gesteld dus Smile
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
En ja....ik zat dus echt verkeerd met Kefalonia...moest dus echt wel KARPATHOS zijn...grote fout..gelukkig al recht gezet.
Overigens is Kefalonia ook een mooi eiland hoor..
Quote


Hé, leuk dat 1 van mijn foto's als foto van de week geplaatst is.

Het zicht deed me denken aan de maquette die ooit door een forumlid gemaakt werd.

Wat Santorini betreft, moet ik zeggen dat buiten de zichten vanop de ferry en de obligate plaatsjes Oïa en Fira ik er verder weinig speciaals aan vond.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Op deze pagina bovenaan zie ik nog steeds de foto van Els staan.... alleen als ik op die foto klik komst pas de (grote) foto van Patrick tevoorschijn
Quote
(28 February 2020, 18:02)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op deze pagina  bovenaan zie ik nog steeds  de foto van Els staan.... alleen als ik op die foto klik komst pas de  (grote) foto van Patrick  tevoorschijn

Even een paar keer refreshen, dan komt de juiste foto. Of je cookies spelen je parten, in dat geval je cookies even verwijderen.
Quote


Deze week een foto van mij als foto van de week, afgelopen zomer ons laten verrassen om spontaan op een kaiki te gaan vanuit Naoussa Paros, die bracht ons naar het strandje monastiri beach in het paros park. Wij hebben altijd onze zwemspullen mee als we op route zijn prachtig strandje en verder in de baai mooie jachten. Je kunt daar heerlijk wandelen waaronder naar deze mooie gestapelde stenen, we zijn nog een keer teruggeweest naar dit strand en park en toen ben ik gelopen naar het Korokas vuurtoren ook zeer de moeite waard!  Daarna terug met de kaiki naar Naoussa en een Pita Gyro eten bij O Kargas
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Leuk, één van mijn foto's bovenaan deze pagina. Ik maakte deze kleurrijke verzameling in een doodgewone supermarkt, precies boven het busstation van Rethymnon. Wij doen onze boodschappen meestal in de kleinere winkeltjes maar soms ronddwalen in zo'n grote supermarkt vind ik ook heel leuk. Wat me trof in dit rek was de mooie verzameling lokale frisdrankmerken zoals de Loux, Temenia en Gerani. Vooral van de Lemon-variant gaan er bij ons vaak liters doorheen (vaak 50-50 verdund met water, dat wel). En ik vond het een leuke variatie op de "plaatjes van dichtbij" met groenten, fruit, kruiden of lokale kaasjes. Die maak ik ook graag. Evenals van andere zich herhalende objecten, viskistjes, slotjes aan een bruggenhek, stapels medailles bij een sportevenement, hutten van een groot cruiseship, daken van een Grieks dorp, bierkratjes, etc. Een paar jaar terug heb ik er een kalender mee kunnen vullen.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Foto van de week wordt Foto van de maand Ger 5 3.854 12 April 2023, 14:51
Laatste bericht: Ger
  Rubriek 'Foto van de week' stopt eind van de maand Ger 24 5.349 15 June 2022, 21:22
Laatste bericht: Harma
  Rubriek foto van de week nog gewenst? Ger 31 5.810 25 October 2021, 10:07
Laatste bericht: Ger
  'Aparte' foto van de week Esther Corfu 5 2.751 31 January 2021, 09:57
Laatste bericht: Nanny
  Foto van de week: voorraad begint te slinken. Ger 4 3.359 09 November 2020, 22:31
Laatste bericht: Ger
  Foto van de week Els Cuijpers 48 17.899 31 August 2019, 16:40
Laatste bericht: Margo
  Dit jaar nog geen 'Foto van de week' ingestuurd? Ger 0 3.596 25 July 2019, 14:28
Laatste bericht: Ger
  Bodem van voorraad 'Foto van de week' komt weer in zicht Ger 7 5.815 11 June 2019, 13:00
Laatste bericht: frank65
  Foto v.d. week Samos janos54 4 4.996 15 February 2019, 11:42
Laatste bericht: jacq1970
  De rubriek 'Foto van de week' Ger 16 8.243 12 February 2019, 10:05
Laatste bericht: grek

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 9 gast(en)