Foto van de week (+info)

Ik kwam gisteravond weer thuis na een familiebezoekje in Spanje en zag dat mijn foto geplaatst is. Hartelijk dank, Ger. Het is absoluut geen mooie foto om de schoonheid van Griekenland te laten zien, maar meer een grappige, waar twee beelden die eigenlijk saai zijn en helemaal niets met elkaar te maken hebben in combinatie toch een glimlach kunnen bewerkstelligen. En dat is hard nodig in deze tijd!

Hé, Ger bedankt dat je een foto van mij hebt geplaatst. Deze foto is genomen in de haven van Koronisia, vlak voor een enorme onweersbui met veel regen en wind! De regenboog was zo fel en dan met het vissersbootje en het rode bakenhoofd er bij, een kleurrijk geheel! Blij waren we wel dat we veilig en zeer beschut in de haven lagen.
(19 November 2021, 15:36)alida-auwert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Hé, Ger bedankt dat je een foto van mij hebt geplaatst. Deze foto is genomen in de haven van Koronisia, vlak voor een enorme onweersbui met veel regen en wind! De regenboog was zo fel en dan met het vissersbootje en het rode bakenhoofd er bij, een kleurrijk geheel! Blij waren we wel dat we veilig en zeer beschut in de haven lagen.
Mooie foto Alida, ook een kanshebber voor foto van het jaar.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
(19 November 2021, 16:16)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

(19 November 2021, 15:36)alida-auwert schreef:

Mooie foto Alida, ook een kanshebber voor foto van het jaar.

Dank je, maar er zijn genoeg mooie foto's gemaakt, het lijkt me voor Ger niet altijd makkelijk om te kiezen!
Prachtige foto Alida!
Prachtige foto. Ben geen profeet, maar ik denk dat deze hoog scoort.
Wauw, ook dit is een Prachtige foto!!Mooi genomen hoor! Great picture

Bedankt Ger voor het plaatsen van mijn foto.
Deze foto voert naar een klein dorp in het noorden van Griekenland. Vlak bij Pella ligt het dorp van de grootouders van onze Griekse ‘pleegdochter’. De laatste drie jaar ben ik daar naar het tsipouro feest van de familie geweest. Een super gezellige dag waar we de ‘wijn’ met druivenpulp stoken in de koperen ketel tot tsipouro (met en zonder anijs). Lekkerder Tsipouro bestaat er niet. Dat kan niet zonder een gezellige bbq op locatie. Iedereen van de familie druk bezig om het eten voor te bereiden. Een dag die ik voor geen goud zou willen missen.
johwjagt's signatuur Όνειρα γλυκά
Tsipouro, of gewoon Raki zoals wij dat noemen op Kreta. Wink
In noord Griekenland maken Sedat onderscheid ook: met anijs is Tsipouro en zonder Raki. Rond Volos noemen ze beide Tsipouro en moet je aangeven of je met of zonder anijs wilt.
Er zit trouwens wel verschil tussen Tsipouro en tsipouro als je voor uit het vat kiest. Meestal kan ik het heel goed hebben , maar soms heb je bagger en word ik beroerd wakker de volgende morgen (bij dezelfde hoeveelheid).
johwjagt's signatuur Όνειρα γλυκά
Leuke foto! Dat verschil tussen Tsipouro en Raki kende ik niet. Beide wel eens als afscheidsdrankje gekregen op een terras.

Dank je wel Ger dat ik nu een foto van de week heb!!
Wel bedankt dat mijn foto geplaatst werd als 'foto van de week'.
Het is het havenplaatsje Linaria op Skyros, waar de ferry "Axilleias" vanuit Evia aanmeert. Alleen al het naderen van het haventje is - zoals op nog zo vele eilanden - aangrijpend mooi.
Linaria is heel rustig eenmaal de ferry aangemeerd of opnieuw vertrokken is. Er zijn slechts enkele restaurantjes met buitenterrassen, maar verder geenszins druk toeristisch gedoe. Vanuit Lineria vertrekt de belangrijkste weg van het eiland, naar het hoofdstadje dat je op minder dan een half uur rijden kan bereiken.

vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  

Hoi Ger, de aller beste wensen en vooral een gezond 2022,
Leuk dat ik het jaar mag openen met de foto van de week, voor velen onder ons het een bekend plekje.
Foto is genomen op de boulevard van het gezellige en knusse Parga, we hadden het geluk om er in september 2019 heen te kunnen gaan. Hopelijk kunnen we dit jaar ook weer in september naar Parga, op dit moment zijn we nog zoekende naar een leuk eiland onze gedachten gaan naar Skiathos en Skopelos.
Mooie foto Sjaak. Wij hopen september daar weer te lopen. Is al geboekt. Succes met uitzoeken van je vakantie.
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart

Oh, ja, die zongebleekte en daardoor bijna roze brandkraan uit Berlijn bij het paleis van Sissi. Ik was hem al bijna vergeten. Ik neem tenminste aan dat hij ooit echt rood is geweest. Groet aan allen.
BertE's signatuur Bert Ernste

|

|

(07 January 2022, 13:35)BertE schreef:

[Afbeelding: 2022-02ffklein.jpg]

Oh, ja, die zongebleekte en daardoor bijna roze brandkraan uit Berlijn bij het paleis van Sissi. Ik was hem al bijna vergeten. Ik neem tenminste aan dat hij ooit echt rood is geweest. Groet aan allen.
Leuke foto Bert, ook voor de foto van het jaar,  ik ben toch benieuwd of er nog water uitkomt, bij die ernaast hebben ze al de de afsluiter gesloopt.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Ik zag bij toeval dat er weer een mooie nieuwe foto van de week gekozen is door Ger. Prachtige foto van Alida-Auwert!
Op mijn mobiel zie ik nog steeds de 'oude' foto van de week bovenaan de pagina.
Moet ik iets in mijn instellingen wijzigen zodat ik bovenaan gelijk de nieuwste foto zie op mijn mobiel?
(3 uren geleden)jjohn schreef:

Ik zag bij toeval dat er weer een mooie nieuwe foto van de week gekozen is door Ger. Prachtige foto van Alida-Auwert!
Op mijn mobiel zie ik nog steeds de 'oude' foto van de week bovenaan de pagina.
Moet ik iets in mijn instellingen wijzigen zodat ik bovenaan gelijk de nieuwste foto zie op mijn mobiel?

Waarschijnlijk een 'cookie'-probleem John. Verwijder die maar eens, dan werkt alles vast wel weer naar behoren  Smile

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Rubriek foto van de week nog gewenst? Ger 31 1.355 25 October 2021, 10:07
Laatste bericht: Ger
  'Aparte' foto van de week Esther Corfu 5 912 31 January 2021, 09:57
Laatste bericht: Nanny
  Foto van de week: voorraad begint te slinken. Ger 4 1.489 09 November 2020, 22:31
  Foto van de week Els Cuijpers 48 8.071 31 August 2019, 16:40
Laatste bericht: Margo
  Dit jaar nog geen 'Foto van de week' ingestuurd? Ger 0 1.573 25 July 2019, 14:28
  Bodem van voorraad 'Foto van de week' komt weer in zicht Ger 7 2.913 11 June 2019, 13:00
Laatste bericht: frank65
  Foto v.d. week Samos janos54 4 2.453 15 February 2019, 11:42
Laatste bericht: jacq1970
  De rubriek 'Foto van de week' Ger 16 4.566 12 February 2019, 10:05
Laatste bericht: grek
  Foto van de week insturen? Het kan nog steeds! Ger 5 2.869 06 October 2018, 16:29
Laatste bericht: Wilma
  Foto van de week Ries 34 8.536 20 July 2018, 21:48
Laatste bericht: roefke

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: BrigitteB, Fani, IngridAmsterdam, JohanV, metaxa, Nikos1, 2 gast(en)