Peiling: Hoe (on)belangrijk is WIFI op je vakantiebestemming?
Je hebt geen toestemming om te stemmen in deze peiling.
Totaal onbelangrijk, op vakantie heb ik geen behoefte aan WIFI.
12.31%
8 12.31%
Niet belangrijk, maar als het er toch is maak ik er ook dankbaar gebruik van.
40.00%
26 40.00%
Redelijk belangrijk, bij een keuze tussen twee boekingen kán WIFI de doorslag geven.
35.38%
23 35.38%
Zeer belangrijk, is er geen WIFI dan gaat het over en zoek ik een andere bestemming.
12.31%
8 12.31%
Totaal aantal stemmen: 65 stem(men) 100%
* Je hebt op deze optie gestemd. [--]

WIFI op vakantiebestemming (on)belangrijk?
#1
Als ik even voor mezelf mag praten vind ik het best een voordeel als er op m'n vakantiebestemming WIFI beschikbaar is. Even het dagelijks nieuws bekijken, checken of er nog interessante mail is (uiteraard niet afkomstig van het werk Wink ), even via een Whats'appje doorgeven dat we goed zijn aangekomen (uiteraard met een fotootje om het thuisfront te plagen Tongue ), leuke uitstapjes in de regio zoeken -inclusief navigatie- en natuurlijk (in mijn geval) Oríste! bezoeken om te kijken of alles nog 'loopt' Big Grin

Voor alle duidelijkheid: het aantal minuten dat ik per dag op het internet zit tijdens m'n vakantie kan je op twee handen tellen, dus het genieten van de vakantie loopt geen enkel gevaar hoor ;)

Niet dat het al dan niet aanwezig zijn van WIFI de doorslag geeft bij een reservering, maar in het geval van een keuze tussen twee bestemmingen kán het wel in het voordeel uitpakken voor de 'incl.WIFI'-bestemming.

Hoe (on)belangrijk vinden Oríste!-lezers de eventuele beschikbaarheid van WIFI op je vakantiebestemming? En waar gebruiken jullie het dan het meeste voor? (social media, mailen, informatie vergaren, nieuws volgen enz.). En hoe redden de Facebookers, Twitteraars en Wordfeud-puzzelaars zich als er geen WIFI is? Rolleyes

Ik heb een kleine poll aan dit onderwerp vastgemaakt, zie hierboven (even omhoog scrollen).
Quote
#2
Wordfeud, Ger :) , dat is zo 2012 !

Voor ons is het redelijk belangrijk, mijn partner checkt meerdere keren per dag de werkmail. En ik internet voor de hobby. Voor mij is het minder belangrijk, maar als er dan toch Wifi is maak ik er dankbaar gebruik van. Ik whatsapp idd heel veel, wel zo goedkoop en makkelijk als er toch wifi is.
Verleden jaar op de Pilion hadden wij geen Wifi en een rekening voor de roaming van € 200,- (weliswaar zakelijk maar toch ...) Dit jaar heb ik de villa er wel op uitgezocht omdat we één dure rekening wel genoeg vonden.
Quote
#3
Ik weet niet of het voor je vakantiebestemming zo handig is. Is de vakantie niet bedoeld om even helemaal te ontspannen, weg van de hectiek? Die boeken op je iPad kun je ook heel goed off line lezen. Voor alleen de vakantie zou ik het niet missen. Ik vond het altijd heerlijk om mijn hoofd helemaal "leeg" te maken. Wij hadden ook geen behoefte aan contact met het thuisfront, want "geen bericht is goed bericht". We spraken af alleen voor noodgevallen te bellen en voor de rest een ansichtkaartje te sturen. En de verhalen, belevenissen en foto's kwamen dan wel na de vakantie bij de vrienden terecht door gewoon op visite te gaan.
Nu we wat langer weg zijn is het een ander verhaal; we moeten soms gewoon voor "huishoudelijke zaken" in NL on line zijn.
Quote
#4
Soms vraag ik me wel eens af: Hoe deden we het vòòr het mobieltjes en Internet tijdperk?
En het lukte ook.
Voor mij hoeft het niet echt, maar er zijn ook anderen die blijkbaar absoluut niet zonder kunnen. Het weze hen gegund, maar vakantie is voor mij net even anders.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Wij zijn ook nog vrij "ouderwets". We hebben geen smartphone en doen ook niet aan facebook, twitter en wat al niet meer. Vanwege omstandigheden hebben we een een tablet moeten aanschaffen (ziekenhuisgebruik), maar ook daarbij maken we geen gebruik van allerlei apps ed. Hij gaat nu wel mee op vakantie, er staan voor mijn vrouw een paar boeken op en bevat een back-up van belangrijke documenten. Verder heb ik er een hoop Griekse muziek op staan :) Ons appartement op Lesbos waar we komende maand naar toe gaan heeft ook geen wifi, kijken we ook niet naar bij het boeken.
De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik op vakantie ook nooit een krantje heb gekocht of luisterde naar bv de wereldomroep. Als we op vakantie zijn, zijn we echt weg en zijn we "moeilijk" bereikbaar, alleen maar voor noodgevallen zeg maar. Wat er allemaal gebeurt is, zien we wel als we weer thuis zijn Big Grin Daar is voor ons vakantie voor, even helemaal weg van alles en iedereen... heerlijk. Cool Misschien behoren we wel tot de laatste mastodonten Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#6
Wifi, best belangrijk.
Even checken met de familie, vrienden en als zelfstandig ondernemer met het werk. Niet geheel onbelangrijk.
Heerlijk om afstand te nemen van het nieuws maar met ouders opleeftijd etc is het fijn om toch een directe link met het thuisfront te kunnen hebben.
Ik zal geen andere bestemming kiezen als er geen wifi is, maar het heeft wel de voorkeur
Quote
#7
(12 July 2014, 20:00)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Soms vraag ik me wel eens af: Hoe deden we het vòòr het mobieltjes en Internet tijdperk?

Toen even bellen via de telefoons op straat met kon je bellen met van die mooie telefoonkaarten;)
Nu als er wifi is leuk en anders contact via sms. Er is altijd wel ergens wifi om eens wat via social media te delen. Als je lekker op een terrasje zit of op het strand. Werk laten wij tijdens de vakantie op het werk. Dat is niet gezond. Vakantie is om bij te komen van je werk en niet om nog meer te werken.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#8
(12 July 2014, 20:00)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Soms vraag ik me wel eens af: Hoe deden we het vòòr het mobieltjes en Internet tijdperk?
En het lukte ook.
Voor mij hoeft het niet echt, maar er zijn ook anderen die blijkbaar absoluut niet zonder kunnen. Het weze hen gegund, maar vakantie is voor mij net even anders.

Mijn vader en moeder waren nog bang voor de telefoon dus de moderne communicatie is voor de huidige generatie onmisbaar dus beste mensen sta open voor de nieuwe technologie
Quote
#9
Ik moet denken aan de CNN-verslaggever Peter Arnett die tijdens de 1e Golfoorlog met een hand-typemachine aan kwam zetten. Iedereen verklaarde hem voor gek totdat de stroom langdurig uitviel ..... Hij typte zijn stukken en liet die het land uitbrengen waarna ze achter de linie doorgebeld werden ... Ik belde nooit met familie als ik op vakantie was, want de afspraak was: "Geen bericht is goed bericht". Alleen in noodgevallen belden we. En dat is in onze familie in al die jaren 2x gebeurd tijdens vakanties en toen was het ook heel ernstig in beide gevallen (helaas).
Quote
#10
dit jaar voor de eerste maal gebruik gemaakt van WiFi op tablet, is best wel nuttig en handig zo een ding. Dagelijks even rechtstreeks het televisienieuws bekeken en de dagelijkse mails bekeken, meer niet, maar je blijft wel altijd bij.Cool
Quote
#11
Tja. Ik kan prima zonder... maar vind WiFi toch wel heeeeeeel handig. Iets opzoeken op internet, blog bijhouden (dit jaar minder goed gelukt Rolleyes), mail lezen/versturen (geen werk), sociale media, etc.
En ook niet te veel tijd aan besteden, andere bezigheden zijn vaak leuker.
Quote
#12
Ja!!!niet alleen op bestemming , zelfs onderweg is nodig. ok, vroeger had ik een doos vol met karten, en als ik ergens moest overnachten kocht ik een kaart van de stad , en als je pech had , met mijn beste duits belde ik zelf de Adac. en ik had ook een tas vol onderdelen en gereedschap . maar nu kan dat allemaal niet meer. autos zijn niet meer te begrijpen, en de anwb helemaal niet. sta je met pech in Patra 200 km van de beste mevrouw van anwb in athene ja mag haar niet zelf bellen meer maar via Aken en keulen en Assen moet je haar spreken..
zelfs deze jaar denk ik dat ik de laptop meeneem onderweg, de smarthone een data pakket in het buitenland aanzetten , deze als router gebruiken en onderweg gaan zoeken waar kunnen wij een overnachting regelen.
ik denk dat zo erg is dat bv tmobile net voor de vakantie op 1 juli de data roaming prijzen heeft kunnen verhogen.
Quote
#13
(15 July 2014, 11:52)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja!!!niet alleen op bestemming , zelfs onderweg is nodig. ok, vroeger had ik een doos vol met karten, en als ik ergens moest overnachten kocht ik een kaart van de stad , en als je pech had , met mijn beste duits belde ik zelf de Adac. en ik had ook een tas vol onderdelen en gereedschap . maar nu kan dat allemaal niet meer. autos zijn niet meer te begrijpen, en de anwb helemaal niet. sta je met pech in Patra 200 km van de beste mevrouw van anwb in athene ja mag haar niet zelf bellen meer maar via Aken en keulen en Assen moet je haar spreken..
zelfs deze jaar denk ik dat ik de laptop meeneem onderweg, de smarthone een data pakket in het buitenland aanzetten , deze als router gebruiken en onderweg gaan zoeken waar kunnen wij een overnachting regelen.
ik denk dat zo erg is dat bv tmobile net voor de vakantie op 1 juli de data roaming prijzen heeft kunnen verhogen.
Ik gebruik al dat voor mij overbodige gewicht liever voor bv een pot honing of speciale fles ouzo/raki. Heb ik pech onderweg, dan heb ik maar pech. Wordt ook zonder internet wel opgelost. Maar ja, ik ben wel heel relaxed. Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#14
Als je het (alleen) voor de route naar de vakantiebestemming gebruikt is een gps goedkoper volgens mij want on line de route laten bepalen kost kapitalen in al die buitenlanden.
Quote
#15
Ja, de wereld is veranderd. Neem ook de laatste jaren een labtop mee en nu een tablet. Voor die tijd ging ik naar een netcafe. Vroeg aan een jonge vrouw naar een internetcafe, vroeg ze of ik Nescafe zocht. Daar hebben we veel plezier om gehad, tot we hoorden wat Engelse les kost.

Neem al 2 jaar gewoon mijn Tom Tom mee en doet het prima zonder extra kosten of kaartjes. (Leros en Parga)
Quote
#16
(15 July 2014, 11:52)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik denk dat zo erg is dat bv tmobile net voor de vakantie op 1 juli de data roaming prijzen heeft kunnen verhogen.

Het is wat met jou Tzimis, zovele mobiele zaken mee op vakantie, heb je dan ook een omzetter, 12V / 220V, in de auto om al die apparaten te voeden?
Wat TMobile betreft kan ik je gerust stellen, de prijzen zijn afgelopen juli naar beneden bijgesteld op last van mevrouw Kroes van de EU.
Overigens de kosten van een Stickey voor je laptop van Cosmote zijn denk ik minder dan gebruik te maken van Roaming. 35 euro voor Stickey inclusief 10 euro tegoed.

Ik wens je een fijne vakantie toe en hoop dat je zo weinig mogelijk de apparaten hoeft te gebruiken.

Kali Mera,

Dick
Quote
#17
zo erg maak ik het niet. al hadden ze vorige weken bij de Lidl een omvormer voor 2 tientjes. maar ik gebruik de laptop zo weinig dat met een volle accu moet het doen.
over t mobile klopt niet. ze hebben de prijzen omhoog gedaan per 1 juli, wel met wat langere tijd , 2 weken bv ipv 1. maar ik heb het voor onderweg alleen nodig. in griekenland heb geen stickey nodig, ik heb een hele slimme smartphone met 2 sims. cosmote die doet bijna 500 mbs voor 5 euros weg.
maar goed dat is allemaal mooi, maar nog steeds ik overleef ook zonder.
Ben je al in Drama of niet??
gr .Tzimis.
ps. de probleem is groter bij de kinderen . die zijn niet meer tevreden met potloodjes en tekeningen. cds draaien ze ook niet meer, en de video schermen moeten ze ook rechtstreeks van de usb draaien en niet van de dvd. en altijd werken, de woord storing begrijp de jeugd niet meer.
Quote
#18
Onbelangrijk! Maar wel verrekte handig. 'k Ben nog van de oude stempel. Geen bericht is goed bericht. Maar de vooruitgang is onomkeerbaar. Maar als d'r geen WiFi is op de vakantie bestemming is het altijd wel ergens in de buurt toch?
Quote
#19
(16 July 2014, 21:00)Bruja schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Onbelangrijk! Maar wel verrekte handig. 'k Ben nog van de oude stempel. Geen bericht is goed bericht. Maar de vooruitgang is onomkeerbaar. Maar als d'r geen WiFi is op de vakantie bestemming is het altijd wel ergens in de buurt toch?

Tegenwoordig heeft bijna elke boerenschuur WIFI.
Trouwens nog welkom hier van een (zuid) Limburger.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#20
Ik doe alles met m'n tablet: mailen, zoeken naar uitstapjes ter plaatse, gebruik 'm om te navigeren, taalprobleempjes, nieuws volgen, foto's maken enz. enz. Voor mij is Wifi dus eigenlijk wel een must. We zitten tenslotte in 2014 ;)
20 jaar geleden moest niemand iets van een mobiele telefoon hebben, nu ken ik niemand die er gééntje heeft :) . Tijden veranderen.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  wifi bereik Antoinette 26 21.489 21 August 2012, 23:18
Laatste bericht: Xander
  droam wifi op vakantie Zorbathagreek 13 12.376 10 August 2012, 17:47
Laatste bericht: Cornelius

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)