Bruja stelt zich voor...
#1
Hoi mede forummers,

Ik ben dus Bruja.

Nederlandse man en al wat ouder...
Trotse grootvader, maar zeker geen oude opa.

Born in the fifties
raised well in the sixties
Grew up in the seventies and never got wise. Wink

Woont momenteel in het zonnige zuiden van Nederland.
Samen met mijn Zwitserse vriendin.

Zij wat jonger en geen oma. Wink

Ik heb me hier aangemeld omdat ik dit jaar voor het eerst naar Griekenland ga. Op mijn zoektocht naar alle mogelijke informatie over Griekenland stuitte ik op dit forum. Het leek me een nuttige plek om informatie te verzamelen. 'k Heb dan ook al menig topic doorgenomen.

Hoop hier nog veel nuttige info te verkrijgen. En indien mogelijk zal ik gaarne mijn steentje bijdragen.

Greetzzz, Bruja.
Quote
#2
welkom
Bruja op dit mooie forum voor griekenland liefhebbers
Ger en José
Quote
#3
Bruja welkom op het forum
en info zal je hier in overvloed vinden
ger64's signatuur groeten Petra en ger
lovegreece  
Quote
#4
Hallo Bruja

Welkom hier en veel Griekenlandplezier
Quote
#5
Welkom Bruja!!
Waar gaan jullie naar toe als ik vragen mag?
Quote
#6
Welkom Bruja op dit geweldige Griekse forum.
Je zult hier zekers veel leesplezier beleven.
Keileuke manier van voorstellen trouwens !!!!

Groetjes Els en Jac Cuijpersgreeksmiley2
Quote
#7
Welkom op het informatieve Oriste!
Het gaat je vast en zeker uitstekend bevallen in het mooie Griekenland.
En... inderdaad een hele originele manier om je voor te stellen...
Quote
#8
Ook van mijn kant een
[Afbeelding: kalosirthate.jpg]
oftewel hartelijk welkom op dit forum!

Leuk dat je ons gevonden hebt, héél veel lees- en schrijfplezier hier op Oríste en natuurlijk veel plezier de eerste keer in Griekenland.
Maar kijk goed uit hoor; wéét waar je aan begint. Velen zijn ooit óók zo begonnen en werden onmiddellijk besmet met het prettigste virus dat je kan overkomen en waar je maar moeilijk of zelfs helemaal niet meer vanaf komt; namelijk het 'Griekofilia-virus'. Met als belangrijkste symptoom: een onweerstaanbare drang om telkens weer terug naar Griekenland te gaan ;)

Je bent dus gewaarschuwd Big Grin Tongue
Quote
#9
Welkom Bruja! Voor al je Griekenland vragen ben je hier op het juiste adres ;)
Quote
#10
Dank u allen hartelijk voor het warme welkom. Wink

En oeps..... 'k Lees dat ik mijn eerste waarschuwing van een moderator op dit forum al te pakken heb! Dat begint goed! Hahaha.

Natuurlijk mag je vragen waar we heen gaan Lucy.
De reis gaat naar Rhodos. Theologos om precies te zijn.
Da's ongeveer 8km van het vliegveld ongeveer even zoveel kilometers van de vlinder vallei en op zo'n 25 kilometer vanaf Rhodos stad.

En ook leuk dat m'n overburen hier ook op het forum zitten.
'k Woon aan de euverkanjt van de maas. Wink

Greetzzz, Bruja.
Quote
#11
Bruja, overbuurman aan de angere kant van de maas,

Vergeet niet naar Lindos te gaan wel toeristisch maar een mooi plekje wat je gezien moet hebben als je op Rhodos bent.

Vuul plezeer op Rhodos
Quote
#12
Welkom hier Bruja!
Quote
#13
Wat meer info:

Wat beweegt een mens naar Griekenland te gaan?

Deze al wat oudere man is geen reiziger. Of toch wel?

Mijn vakanties en plaatsen die ik bezocht heb kun je haast tellen op 1 hand. Na enkele jaren ik geloof plm 5 een stacaravan gehad te hebben in Rijssen (of all places <--------Geintje natuurlijk, het was er mooi) was de eerste "echte" vakantie drie weken naar Hongarije. Het daarop volgende jaar ging de reis naar Polen. En dat was het wel zo'n beetje. Verder nog ooit een dagje Parijs gedaan en een weekendje Londen. Alle andere vakanties werden doorgebracht op Balkonia, Hintergarten of Rundumhause.

Nu ben ik de eerste jaren van mijn werkzame leven matroos binnenvaart geweest op de Europese rivieren. (Frankrijk, Duitsland, Zwitserland en België) Dus toch wel een beetje reiziger. Al was het maar voor het werk. Bovendien ben ik nadien dit leven als matroos gestopt was nogal van hot naar haar getrokken in den lande. Vanuit het midden des lands naar het hoge noorden en van daaruit naar het zuiden. Dus erg honkvast ben ik niet te noemen. Wink

Nadat ik zo'n twee jaar geleden mijn Zwitsers meisje op internet ontmoette was een vakantie vorig jaar in Zwitserland dus onvermijdelijk. Schitterend land trouwens. (we wonen nu al weer anderhalf jaar samen in Nederland en zij vindt het hier heel mooi) Maar ook nogal prijzig. Daarnaast is vriendinlief wel meer een reiziger.

Voor de vakantie dit jaar hebben we verschillende opties de revue laten passeren. Maar uiteindelijk zijn we bij Griekenland uit gekomen. Voornaamste redenen:

Ik hou van Grieks eten en zij vindt het ook lekker.
We waren er beide nog nooit geweest.
Het weer is er goed.
De mensen zijn er vriendelijk.
Relatief goedkoop.

De laatste drie punten zijn aannames op grond van wat we op internet gelezen hebben.

Rhodos here we come! Wink

Greetzzz, Bruja.
Quote
#14
je noemt al 4 goede punten op Bruja
Relatief goedkoop hoef niet hoor het kan ook wat duurder zijn het licht er aan wat je doet en waar je eet (maar daar hebben we nooit spijt van gehad )
ger64's signatuur groeten Petra en ger
lovegreece  
Quote
#15
Zo en dan zit de vakantie er al weer op!
Nog even de puntjes met jullie doornemen. Wink

Ik hou van Grieks eten en zij vindt het ook lekker:

We hadden een all inclusive reis geboekt. Het eten in het hotel was zeer goed. Genoeg keus ook! Daarnaast zijn we naar enkele taverna's geweest. Dat leverde nogal wisselende ervaringen op. Waar bij de ene taverna de gyros mals en kruidig was, was het bij de volgende droog en taai. In Rhodos stad super lekkere lamsbout gegeten! Maar door de regel hebben we van het eten genoten. Wel twee slechte ervaringen bij de bekendste taverna in Theologos. Nog niet zo zeer qua eten alhoewel het ook niet je van dat was. Maar voornamelijk de bediening. Hier gaan we dus nooit meer heen. Al geven ze het voor niets weg!

We waren er beide nog nooit geweest

Nu dus wel! En?............................
Helaas dit jaar niet meer omdat we nog een bezoek naar Zwitserland gaan doen. Maar volgend jaar zeker!!

Het weer is er goed

Natuurlijk! Alle dagen boven de dertig graden. Cool Wat wil je anders in augustus op Rhodos. Het wordt niet voor niets sun Island genoemd. De airco in onze kamer was geen overbodige luxe. Wink

De mensen zijn er vriendelijk

Hmm, te weinig contact gehad met "echte" Grieken om daar nu al over te kunnen oordelen. De commerciële Grieken proberen natuurlijk per definitie aardig te zijn tegen je. (lees strandtenthouders, restaurant eigenaren en zo meer.)

Relatief goedkoop

Ja dus! Meestal zo'n 8 tot 12 Euro voor een hoofdgerecht is niet duur. Natuurlijk zijn er uitschieters naar boven. Erg goedkoop kan ook. Een pita gyros kost in Rhodos stad slechts 2 Euro. Wink

Conclusie.

We gaan weer! Big Grin
Quote
#16
(18 August 2014, 19:07)Bruja schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Conclusie.
We gaan weer! Big Grin

Tja Bruja, we hadden je nog zó gewaarschuwd Big Grin
Zonder gekkigheid; fijn om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben gehad op Rhodos en bedankt voor je terugkoppeling :)
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Karen stelt zich voor Karidiès 11 6.646 25 July 2012, 20:07
Laatste bericht: Karidiès
  Zich even voorstellen bij Giorgos gnikolakak 5 3.653 07 March 2012, 14:13
Laatste bericht: gnikolakak

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)