R.I.P ...Wat erg!...Dit was niet nodig geweest !!
#1
R.I.P. voor alle omgekomen mensen van vele Nationaliteiten, waaronder ook zeker 154 Nederlanders- 4 Belgen die hoopvol op vakantie gingen of weer aan de terugreis waren begonnen ... (boven Oekraïne uit de lucht geschoten ) 47 mensen nog onbekend


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
In één woord:

Verschrikkelijk!

298 mensen die helemaal niets met dat interne conflict te maken hebben werden er op deze gruwelijke manier mee geconfronteerd.

Ik wens alle nabestaanden heel veel sterkte in deze moeilijke tijden en hoop dat dit voorval tot op de bodem wordt uitgezocht.
Quote
#3
Verschrikkelijk....
Sterkte aan alle nabestaanden
Quote
#4
Vreselijk wat er gebeurd is ... Ik las ergens dat het gewoon op 10 km hoogte vloog. Ik vind die hele toestand rond de Oekraine sowieso onrustbarend. En Poetin vertrouw ik voor geen millimeter.
Quote
#5
Ik sluit me bij Els aan. Eng mannetje ...

Verschrikkelijk is het. Denk je heerlijk op vakantie te gaan en eindigt het zo.
Heel veel sterkte aan alle nabestaanden.
Quote
#6
Ook mijn RIP uiteraard. Maar MH 17 van Malaysian+KLM vloog alleen maar over dat levensgevaarlijke gebied op grond van brandstofbesparing. Andere maatschappijen vlogen er veiliger en duurder omheen.Was vermijdbaar geweest dus.
Quote
#7
Woorden schieten in het geval van jet overlijden van een dierbare altijd te kort. Voor dit geval is stilte op zijn plaats. Mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers, hun familie, vrienden, buren, collega 's. Ik wens hen sterkte bij het verwerken van hun enorme verlies. Hopelijk komt uit dit "incident" ook iets goeds voort: vredesonderhandelingen waardoor verder bloedvergieten wordt voorkomen.
Quote
#8
Ik vind het ook verschrikkelijk en bijna niet te geloven. Veel sterkte voor de nabestaanden.
Quote
#9
VERSCHRIKKELIJK......

Wat hier gebeurd is, onschuldige mensen die dachten aan een mooie vakantie te beginnen of weer terug naar huis gingen. Een oorlog tussen 2 partijen, brandstofbesparing en dan boven oorlogsgebied vliegen.....
die komen nooit meer terug....
Hier zijn geen woorden voor....

Sterkte aan alle nabestaanden, vrienden. buren, geliefden en iedereen die maar getroffen is....STERKTE.....
Quote
#10
Geen woorden voor...

RIP
Quote
#11
Heb hier geen woorden voor!!!!
Quote
#12
Wat verschrikkelijk. En dan zie ik dit
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik word er misselijk van!
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#13
Mijn hart huilt...........
Quote
#14
Het is in en intriest, en dan ook nog zo erg dat het toestel in onveilig gebied is neergekomen. Het kan zomaar zijn dat het bewijsmateriaal nooit wordt gevonden. Vreselijk voor al die mensen die verwanten zijn verloren.
Quote
#15
Het is net zoals met de bankencrisis: de krachten en machten achter deze gebeurtenis zijn te groot en sterk "to topple". Als we er te scherp in gaan draait het uit op een kernoorlog. Dit wordt dus ellenlang pappen en nathouden zonder duidelijke uitkomst. Die onschuldige slachtoffers zijn de "collateral damage" van de nieuwe Wereld Geopolitiek welke vanaf begin dit jaar door US/UK/EU en Rusland over ons uitgestort wordt.

Maar die meneer met die pet staat gegarandeerd binnen 10 jaar voor het Internationale Strafhof. Dat garandeer ik je @greece67.
Quote
#16
Ik hoop het Aleko. Maar ik denk dat deze terroristen inclusief Poetin (ik acht hem als eindverantwoordelijke) de dans zullen ontspringen. Ik vind het verschrikkelijk voor alle nabestaanden dat is gebeurd maar dat er zo met de lichamen wordt omgegaan. Om dan nog niet te spreken over de persoonlijke spullen die de nabestaanden zeer waarschijnlijk nooit zullen zien of ontvangen. Het maakt mij boos dat alle wereldleiders er wel iets over te zeggen hebben maar niet de de handen ineen kunnen slaan om Poetin en de zijnen te dwingen dat onderzoekers etc etc toegang hebben tot het gebied. Helaas zijn de handelsbelangen zo groot dat dit blijkbaar niet kan.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#17
Ik zou zeggen, lees de column van Youp van 't Hek in de NRC van gisteren.

Mvg
Martin
Quote
#18
Heb ik gelezen en wat wil je daar mee zeggen? Natuurlijk is er genoeg leed in de wereld, alleen draait het hier om een onnodige vliegramp waar in1 x 193 landgenoten bij omkomen. Dat is voor ons land relatief gezien net zoveel als het aantal slachtoffers bij 9/11 in de VS. Niet zo vreemd dus dat dit veel impact heeft voor ons land.
Quote
#19
(20 July 2014, 11:36)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zou zeggen, lees de column van Youp van 't Hek in de NRC van gisteren.

Mvg
Martin

Ik kan er niets mee. En dat heb ik wel vaker met dhr. Van 't Hek. Hij weet het allemaal zo goed......... Ik ben het eens met Vito. Dit is een van de grootste tragedies voor ons land en verder!
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#20
Verschrikkelijk,bijna niet te bevatten zeker nu al die verschrikkelijke beelden naar buiten komen,hoe men daar omgaat met de stoffelijke overschotten,onmenselijk,onwaardig zeker voor de nabestaanden.
Vraag me dan altijd af:waar was onze lieve heer op dat moment.
4 jaar geleden heb ik vrienden van de voetbalclub uit mijn dorpje verloren bij de vliegramp in Tripoli,ging ook niet alles zoals we hier verwachten,maar wel menselijk en humaan,dan komen deze eerste beelden van afgelopen vrijdag als een boemerang terug.
Ook mijn hart huilt,sterkte voor alle nabestaanden.

Ger,attent van je deze rouwstrik boven aan de pagina.
Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#21
(20 July 2014, 11:36)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zou zeggen, lees de column van Youp van 't Hek in de NRC van gisteren.

Mvg
Martin

Enge vent, die van 't Hek !
Quote
#22
Beesten zijn het

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
Dirk ik hoop dat je niet boos wordt,ik heb altijd geleerd dat beesten meestal doden om zelf te overleven,
Ik noem het MONSTERS!!!!!!!!.
Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#24
Natuurlijk is het verschrikkelijk. Maar Gaza is ook verschrikkelijk, en dat er dagelijks tientallen of mss honderden sterven van honger, dorst, aids, of wat dan ook is ook verschrikkelijk.

De wereld is gek, en wij zijn slechts figuranten in politieke en militaire machtsspelletjes die ons inlevingsvermogen ver te boven gaan. Zie wat er gebeurt in Oekraïne. We staan machteloos, vanwege interne machtsverhoudingen.
Dat was vroeger zo, en is nog steeds zo.

Dat is, m.i., wat Youp wil zeggen.

Mvg
Martin
Quote
#25
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#26
Greece67...deze pagina is NIET te bekijken zonder dat je je eerst geregistreerd moet zijn .....Daar pas ik voor!! Het kan ook te gek om je overall voor TE MOETEN REGISTREREN ! om iets te bekijken...
Heb je ook een neutral site waar hetzelfde instaat??
Quote
#27
Bedoel je de link van het fd? Die heb ik gewoon kunnen lezen zondag, ik denk dat je nu te laat bent.
Quote
#28
(22 July 2014, 00:36)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Greece67...deze pagina is NIET te bekijken zonder dat je je eerst geregistreerd moet zijn .....Daar pas ik voor!! Het kan ook te gek om je overall voor TE MOETEN REGISTREREN ! om iets te bekijken...
Heb je ook een neutral site waar hetzelfde instaat??

Je kunt het gewoon wegklikken en dan kun je ook gewoon op de site. Ook ik heb mij niet geregistreerd en kan het artikel lezen.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#29
Ja, het is verschrikkelijk, en wat een politiek steekspelAngry
alleen een resulitie goedkeuren als er verzachtende woorden in staan.
Dus NIET uit de lucht geschoten , maar neer gehaald.
Of dat NIET het zelfde is, in beide gevallen overleefd niemand hetAngry

Wie NU op de site van Marinetraffic.com kijkt, ziet zomaar hier rond Kreta een grote hoeveel heden van Amerikaanse oorlogs bodems,
en in heel het gebied tot Athene zijn het er wel 16 !!!!!!!!

Is dit om snel naar de Krim door te varen of staat ons nog wat te wachten in het midden oosten ??????
Ook zo'n plek waar een paar malloten een paar onschuldige jonge jongens ontvoeren en doden, en niet weten wat de gevolgen er van kunnen zijnHuh

Niemand van mijn kennissen kring zat in het vliegtuig, maar wel van via, via gehoord uit hun naaste omgeving.
Iedereen sterkte toegewenst met het verlies.
Quote
#30
"De VS weet niet precies wie verantwoordelijk is geweest voor het afvuren van de luchtdoelraket. Zij vermoeden niet dat Rusland er iets mee te maken heeft"

of nog in een andere versie:

'In terms of who fired the missile, "we don't know a name, we don't know a rank and we're not even 100 percent sure of a nationality," one official said, adding at another point, "There is not going to be a Perry Mason moment here."

Kortom. FIFA kan gewoon doorgaan met het plannen van het WK2018 in Rusland.'


Wat ik al zei:"too big to topple". En ziedaar - hierboven - daar is de ergste kou alweer uit de lucht.
Quote
#31
Zeer indrukwekkend de ceremonie van de thuiskomst van de slachtoffers van deze aanslag. En wat ben ik trots op Nederland en de mensen die deze operatie binnen een dag zo vorm hebben kunnen geven. En ook premier Rutte die de moeilijke taak had en heeft om dit voor elkaar te krijgen.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#32
(23 July 2014, 22:06)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zeer indrukwekkend de ceremonie van de thuiskomst van de slachtoffers van deze aanslag. En wat ben ik trots op Nederland en de mensen die deze operatie binnen een dag zo vorm hebben kunnen geven. En ook premier Rutte die de moeilijke taak had en heeft om dit voor elkaar te krijgen.

Helemaal mee eens 'greece67'. We mogen terecht trots zijn op de manier waarop 'wij' hiermee omgaan; dat mag gerust eens gezegd zijn. Daarnaast heb ik veel respect voor de Minister van Buitenlandse Zaken (én stadgenoot ;) ) Frans Timmermans, die met zijn inmiddels wereldberoemde toespraak bij de VN iedereen stil kreeg; zélfs de Russische vertegenwoordiger had er niets tegen in te brengen. Chapeau!!

Quote
#33
Wederom , alweer R,I P. voor alle Mensen die onnodig om het leven kwamen (deze keer 1 Nederlandsse) door toedoen  van een onwijze grote sukkel van een Co-piloot die het zelf  in het leven niet meer zag zitten en vele mensen met zich meenam .... de dood in...
Quote
#34
Idd verschrikkelijk, Wilma. Al die mensen en wat ze meegemaakt hebben. Er kan wel gezegd worden dat ze pas in de laatste minuut gegil hoorden, maar als jij zo snel daalt en je ziet de captain verwoed op de cockpitdeur kloppen, heb je echt wel door dat het niet goed gaat.
Ben er ook erg mee bezig. Heb al vliegangst maar dit maakt het er niet beter op.
Tickets voor Griekenland nog niet geboekt en dat laat ik maar even zo. In het voorjaar gaan we naar de USA en zelfs daarvan overweeg ik te annuleren.
Quote
#35
Brussels Airlines en Jetairfly hebben aangekondigd steeds 2 crewleden in de cockpit te voorzien. Als 1 van de piloten even naar buiten komt, zal een ander crewlid even in de cockpit gaan.
Andere luchtvaartmaatschappijen zijn er ook mee bezig.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Voor iedereen die ook maar een beetje vliegangst heeft, doet dit natuurlijk geen goed.

NB: er was ook een Belg aan boord. Naast 72 Duitsers, 35 Spanjaarden, 3 Amerikanen 2 Australiërs, Argentijnen, Iraniërs, Venezolanen, en verder één Nederlander, een Brit, een Colombiaan, een Mexicaan, een Deen en een Israëliër.
149 mensenlevens weggerukt door 1 persoon die blijkbaar zelfmoord wou plegen (voor zo ver we nu weten).
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#36
(27 March 2015, 22:00)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Brussels Airlines en Jetairfly hebben aangekondigd steeds 2 crewleden in de cockpit te voorzien. Als 1 van de piloten even naar buiten komt, zal een ander crewlid even in de cockpit gaan.
Andere luchtvaartmaatschappijen zijn er ook mee bezig.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Bij Transavia gaat het ook per direct in. Bij KLM "zo snel mogelijk".
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#37
Zal mij niet beletten het vliegtuig te nemen. Het blijft procentueel nog altijd veruit het veiligste vervoermiddel.  De kans op het overlijden in een auto-ongeval is 1/5.000, terwijl de kans op een dodelijk vliegtuigongeval 1/11.000.000 is.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#38
Interessante cijfers over de veiligheidspercentages:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#39
(27 March 2015, 06:01)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Idd verschrikkelijk, Wilma. Al die mensen en wat ze meegemaakt hebben. Er kan wel gezegd worden dat ze pas in de laatste minuut gegil hoorden, maar als jij zo snel daalt en je ziet de captain verwoed op de cockpitdeur kloppen, heb je echt wel door dat het niet goed gaat.
Ben er ook erg mee bezig. Heb al vliegangst maar dit maakt het er niet beter op.
Tickets voor Griekenland nog niet geboekt en dat laat ik maar even zo. In het voorjaar gaan we naar de USA en zelfs daarvan overweeg ik te annuleren.
@Vito, naar Griekenland kun je ook met de auto, maar als je de statistieken leest is vliegen toch veiliger en sneller. Naar Amerika kun je met een Liner, ook snel en veilig en heerlijk comfortabel.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#40
Inderdaad heel erg. Ik denk echter dat je dit soort dingen nooit 100% kunt voorkomen. Een buschauffeur, kapitein, machinist zit ook alleen achter het stuur en zou in principe ook zoiets kunnen doen. En wat te denken van ' Kas' in Apeldoorn die op de menigte inreed bij Koninginnedag? En zo zijn er genoeg voorbeelden te noemen van mensen die het in hun' bol' krijgen en onschuldige mensen met zich mee nemen. 
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)