Griekse programma's op Duitse TV
#1
Op de Duitse TV zijn regelmatig op diverse zenders erg leuke en interessante programma's over Griekenland te vinden. Veel van die programma's worden uitgezonden op de Duits/Franse culturele zender ARTE. Die zender is via de meeste Nederlandse kabelaanbieders in het basispakket te ontvangen. Ik weet niet zeker of dat ook in Vlaanderen het geval is.

Voor schotelbezitters gaat er helemaal een 'Griekse' wereld open; vrijwel alle Duitse zenders zijn overal in Europa via de Astra-1 satelliet gratis te ontvangen.

Voor een actueel overzicht van alle Grieks-gerelateerde TV-programma's op de Duitse TV kan men onderstaande website raadplegen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






(het gaat me te ver om al die programma's telkens in de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




te zetten, programma's op de Vlaamse cq Nederlandse TV staan daar uiteraard wél in).

PS: heb je zélf nog een leuke tip laat het gerust weten; plaats 'm gewoon in de genoemde evenementenagenda.
Quote
#2
Las in Griekenland Magazine over een vierdelige documontaire over Alexander de Grote. Staat gewoon op Youtube: in the footsteps of alexander the great. Er is ook een boek over uitgebracht trouwens met nog meer informatie. Zodra het weer het toelaat en de avonden buiten kouder en natter worden ga ikzelf de serie bekijken, BBC staat bekend om kwaliteit dus dat wordt genieten.
Quote
#3
Bedankt voor de tip Erwin; heb de links erheen meteen maar even bij elkaar gezet:







Quote
#4
Heb net even om 15.00u naar dit programma op de WDR gekeken,
Bedrohte Paradiese: Kreta und die Inseln Griechenlands - Müllkippen im Mittelmeer.
Wat ik daar zag wist ik al, dat zie je overal om je heen, maar als dit zo door gaat en de Griekse mentaliteit niet veranderd blijft er weinig over van alle natuurschoon en helder water.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
(30 July 2014, 15:40)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb net even om 15.00u naar dit programma op de WDR gekeken,
Bedrohte Paradiese: Kreta und die Inseln Griechenlands - Müllkippen im Mittelmeer.
Wat ik daar zag wist ik al, dat zie je overal om je heen, maar als dit zo door gaat en de Griekse mentaliteit niet veranderd blijft er weinig over van alle natuurschoon en helder water.

Ik ken de reportage; is al vaker uitgezonden. Inderdaad té triest voor woorden om te zien hoe de Grieken met hun eigen milieu omgaan Confused
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  TV-tip: 'Griekse' programma's op Duitse TV Ger 1 1.239 09 November 2019, 19:04
Laatste bericht: Arthur
  Grieken in Nederland (Grieks programma) ADO 4 3.910 07 March 2012, 15:27
Laatste bericht: ADO
  Nieuwe tv-programma's in de kalender oriste 7 8.022 24 April 2011, 22:43
Laatste bericht: oriste
  Griekse dag op Duitse televisie Ger 5 4.969 04 April 2010, 10:39
Laatste bericht: KarenAnna
  Programma's over/uit Griekenland in kalender Ger 10 10.395 26 October 2009, 21:55
Laatste bericht: Ger
Information Overzicht Griekenland-programma's Duitse TV Ger 1 4.110 15 September 2009, 11:09
Laatste bericht: Yorgos

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)