TV-tip: 28 juli 2014 Droomhuis gezocht op Kreta
#1
Droomhuis Gezocht op Kreta

Bekijk op maandag 28 juli om 21.25 uur de aflevering van Droomhuis Gezocht op Kreta!

In het programma Droomhuis Gezocht van Omroep Max (Nederland 1) helpt presentator Sybrand Niessen echtparen bij hun zoektocht naar een droomhuis in het buitenland. Op maandag 28 juli gaat Sybrand op pad met Aart en Annemarie uit Utrecht, die het huis van hun dromen zoeken op Kreta.

Samen bezoeken zij een drietal geselecteerde droomhuizen in het zuiden van Kreta, alle met spectaculair uitzicht op de baai van de badplaats Plakias. Daarnaast wordt er een bezoek gebracht aan het schilderachtige klooster van Preveli en de hoogvlakte van het Nida-plateau.

In deze aflevering ook een ontmoeting met journaliste en documentairemaker Ingeborg Beugel, die ons een kijkje gunt in haar Griekse huis op het eiland Hydra.

Droomhuis Gezocht, maandag 28 juli om 21.25 op Nederland 1.

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Website Max droomhuis gezocht:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Mooie omgeving daar, ik mag hopen dat ze weten hoe hard en lang het daar kan waaien.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Kan me niet voorstellen dat ze dat weten. Is een soort stofzuiger daar via de kloof.
Quote
#4
Wat maakt het uit? Leuk om Kreta op TV te zien en trouwens: wordt er ooit echt een huis gekocht in een dergelijk programma?
Quote
#5
Benieuwd of bovengenoemde datum doorgaat, die van gisteren, huis gezocht in Noorwegen, ging niet door. Maar dan houden we 'm vast te goed, leuk, dank voor de tip!!!
Leuke plek Plakias!
Quote
#6
Die van Noorwegn komt nu a.s. Donderdagavond om half 10 op 1
Quote
#7
(22 July 2014, 14:09)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat maakt het uit? Leuk om Kreta op TV te zien en trouwens: wordt er ooit echt een huis gekocht in een dergelijk programma?
Hier nog twee voorbeelden :

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Oh fijn, Ine dank!
Quote
#9
bedankt voor de tip, erg leuk, ik ga zeker kijken
Quote
#10
Altijd leuk om Griekenland op tv te zien!
Ik zit aan de buis gekluisterd a.s. maandag.
Quote
#11
Ja ik ook hoor
Quote
#12
Goeie tip! Wij gaan maandag kijken, ben heel benieuwd naar Plakias en omgeving, wij gaan er over 3 weken naartoe! :)
Quote
#13
(22 July 2014, 14:09)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat maakt het uit? Leuk om Kreta op TV te zien en trouwens: wordt er ooit echt een huis gekocht in een dergelijk programma?

De uitzending is wel leuk @Erwin, maar het maakt heel veel uit, je geeft een vermogen uit voor een leuk huisje en naderhand kom je erachter dat je in een windtunnel woont.
Ben vroeger eens 2 weken in Mirtios op vakantie geweest waarvan het 1 week niet te harden was.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
Ik bedoel Mirthios.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#15
@ Arthur, tuurlijk maakt het uit als er daadwerkelijk een woning gekocht wordt. Maar het programma loopt al jaren en er is nog nooit een update geweest: of de mensen ook echt dat huis hebben gekocht. De champagnefles gaat al open als de mensen zeggen dat ze mogelijk interesse hebben in een huis. Verder inderdaad plaatjes kijken al vind ik de muziekkeuze niet reuze. Overigens ben ik in september in Mirtos...
Quote
#16
(24 July 2014, 16:34)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Arthur, tuurlijk maakt het uit als er daadwerkelijk een woning gekocht wordt. Maar het programma loopt al jaren en er is nog nooit een update geweest: of de mensen ook echt dat huis hebben gekocht. De champagnefles gaat al open als de mensen zeggen dat ze mogelijk interesse hebben in een huis. Verder inderdaad plaatjes kijken al vind ik de muziekkeuze niet reuze. Overigens ben ik in september in Mirtos...

Even offtopic2 is wel makkelijk in Mirtos, je kunt er gewoon Nederlands praten Big Grin zwaai even als je langs Ammoudara rijd.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#17
@ Arthur: we zijn al enkele vakanties een dagje in Mirtos geweest. Inderdaad kun je daar over de Nederlanders struikelen maar we vonden het sfeertje relaxed. Overigens spreek ik een beetje Grieks dus dat ga ik zeker oefenen. Als ik niet wegwaai zal ik zwaaien.

Heb de hierboven genoemde links nog eens bekeken. Goede Griekenland promotie. Al ziet het er met het toerisme volgens verwachtingen zeer goed uit. Wat ik wel sneu vind in het programma is dat in geval van particuliere verkoop de huizenprijzen zover gedaald zijn door de crisis dat het niet anders kan dan dat veel Grieken net als in ons land mwt een enorme schuld blijven zitten. Het lachje van de presentator als hij dit meldt doet bijna geniepig aan. Tuurlijk gun il de kopers in spe het beste. Maar het voordeel voor hen is het nadeel voor de Grieken. Het is toch zuur als je op een dergelijke manier je huis moet verkopen.
Quote
#18
Hebben ze in ,,Mirtos,, ook veel last van die sterke wind die soms opsteekt, zoals als in ,,Mirthios,, ?
Quote
#19
(25 July 2014, 01:40)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hebben ze in ,,Mirtos,, ook veel last van die sterke wind die soms opsteekt, zoals als in ,,Mirthios,, ?

Daar heb je in Mirtos geen last van @Wilma, de wind is daar net als bijna overal op Kreta heerlijk verkoelend, je waait daar dus niet van je balkon af.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#20
Gisteren avond ben ik er speciaal voor gaan zitten, effe kijken van hoe en watBig Grin
Het 2e huis waarvoor het echtpaar koos was wel eentje uit de fabriek om maar zo te zeggen/schrijven.
Domisy uit Rethymon verkoopt deze plannen aan iedereen die ze maar wilt bouwen, hier aan de noord kust staan er verschillende te koop voor veel minderIdea
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&group_id=2&keyword=&type=&price=&size=®ion=&bedrooms=&distance_to_beach=&page=59&action=show_product_details&
En dan heb je wel warm zeewater en minder wind.
Zoals je misschien goed gezien hebt, was het nog te bouwen huis OOK in een plan met meerdere!
Van de prijs schrok ik wel even, ze zijn dus in 10 jaar bijna € 100.000 duurder gewordenAngry
Afijn, als zij daar maar gelukkig worden, daar gaat het om.
Het huis met de "bunkers"zoals zij het noemde, staat op een nogal sterk aflopende berg met veel trappen, je moet het maar willen, ieder persoonlijk, wat zij NU niet mooi vinden,
die bunkers is in de zomer juist WEL praktisch, lekker koel, maar daar kom je pas achter als je hier lange tijd woont, dan heb je dat lieverBig Grin
Ok, het was leuk om te zien, kijk er iedere keer naar, je weet maar nooitIdeaTongue
Quote
#21
Het nieuwbouwhuis, dat ze te klein vonden zag er schitterend uit. Ligt dat ook in die "windtunnel"? De prijs vond ik heel redelijk. Niet, dat ik het overweeg want ieder jaar naar hetzelfde stekkie, daar zijn wij nog niet aan toe. (Financieel ook nog niet)
Quote
#22
(29 July 2014, 11:44)de machinist schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gisteren avond ben ik er speciaal voor gaan zitten, effe kijken van hoe en watBig Grin
Het 2e huis waarvoor het echtpaar koos was wel eentje uit de fabriek om maar zo te zeggen/schrijven.
Domisy uit Rethymon verkoopt deze plannen aan iedereen die ze maar wilt bouwen, hier aan de noord kust staan er verschillende te koop voor veel minderIdea
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&group_id=2&keyword=&type=&price=&size=®ion=&bedrooms=&distance_to_beach=&page=59&action=show_product_details&
En dan heb je wel warm zeewater en minder wind.
Zoals je misschien goed gezien hebt, was het nog te bouwen huis OOK in een plan met meerdere!
Van de prijs schrok ik wel even, ze zijn dus in 10 jaar bijna € 100.000 duurder gewordenAngry
Afijn, als zij daar maar gelukkig worden, daar gaat het om.
Het huis met de "bunkers"zoals zij het noemde, staat op een nogal sterk aflopende berg met veel trappen, je moet het maar willen, ieder persoonlijk, wat zij NU niet mooi vinden,
die bunkers is in de zomer juist WEL praktisch, lekker koel, maar daar kom je pas achter als je hier lange tijd woont, dan heb je dat lieverBig Grin
Ok, het was leuk om te zien, kijk er iedere keer naar, je weet maar nooitIdeaTongue

In september 2009 hebben wij bij Domisi met de pen in de hand bijna een contract getekend voor een nieuwbouw woonst in Plakias. We hebben het echter niet gedaan om diverse redenen. We zijn van op het kantoor dan maar direct de ander kant uitgereden en in een totaal andere regio.
Nog over Domisi als over Elxis kunnen we een slecht woord schrijven. Ze hebben echt alle moeite genomen om ons over de schreef te trekken. (uiteraard) Big Grin

[Afbeelding: 311npr9.jpg]

[Afbeelding: 4q5s9j.jpg]

[Afbeelding: k3qj43.jpg]
Quote
#23
El Greco

Dat klopt helemaal wat je schrijft, ook 10 jaar geleden deden deze mensen hun uiterste best om het naar je zin te maken.
Ook wij zijn bij een kant en klaar huis wezen kijken, en daarna bij een stuk grond in Gerani, ten westen van Rethymon.
Het is jammer dat deze en vele andere geen ma'quete kunnen laten zien van hoe en wat ze waar bouwenConfused
Wij kregen alleen een partij rots te zien met de mededeling hier moeten er 5 van zulke huizen komenIdea
Later liepen wij tegen ons huidige huis bij toeval aan, het was 3 jaar oud en dan kan je zien van hoe en wat.
Jaren later met carnaval ontdekte wij dat Gerani WEL een leuker en sfeervol dorp is met veel dorps gevoel, meer dan hier, dus dat was een gemiste kans.
Maar de huizen.... op zich wel goed en mooi gelegen alleen de Engelse die er NU wonen hebben er wel een zootje van gemaakt, ben blij dat ik die NIET als buren heb.
Tevens zijn ze ernaast nu een groot complex aan het bouwen die veel avond zon weg haalt, en staan de meeste nu te koopBlush
En zo verlies je hier wat en win je daar wat terug, het is altijd koffiedik kijken:)
Quote
#24
Droomhuis op Rhodos te koop...Big Grin

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#25
(02 August 2014, 07:59)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Droomhuis op Rhodos te koop...Big Grin

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Vrees dat het letterlijk een 'droom'huis zal blijven Big Grin
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Droomhuis gezocht metaxa 0 473 27 November 2023, 10:46
Laatste bericht: metaxa
  TV Droomhuis gezocht: Corfu Fani 7 1.995 12 December 2021, 10:04
Laatste bericht: Lex Sengers
Lightbulb TV-tip: Droomhuis gezocht op Zakynthos Wilma 8 4.163 20 July 2020, 19:31
Laatste bericht: lumix
  TV-tip 26 juli 2014: Ik vertrek vanaf Corfu Ger 3 4.188 26 July 2014, 11:05
Laatste bericht: JohanV
  TV-tip: Droomhuis gezocht - Lefkada Ger 21 14.121 26 March 2012, 23:32
Laatste bericht: hilly
  TV-tip: Droomhuis gezocht in Griekenland Ger 24 18.882 24 March 2011, 17:19
Laatste bericht: Beems

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)