Lekker eten in...
#41
Ik was 1 van degene die dus naar lekker eten gevraagd had. Wink

Over ongeveer een week zijn we op Rhodos (Theologos)
Weet iemand daar een goed plekje?

Oh ja er mag best een randje vet aan zitten. Wink
Want dat bepaald immers mede de smaak.
Quote
#42
(28 July 2014, 17:53)Bruja schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik was 1 van degene die dus naar lekker eten gevraagd had. Wink

Over ongeveer een week zijn we op Rhodos (Theologos)
Weet iemand daar een goed plekje?

Oh ja er mag best een randje vet aan zitten. Wink
Want dat bepaald immers mede de smaak.

dat is nu de juiste instelling was op Rhodos in Archangalos maar dat is 20 jaar geleden dus die info is niet relevant meer op dit moment vrees ik ha ha.
Fijne vakantie en vergeet de vlindervallei niet te bezoeken was toen erg mooi.
Quote
#43
@ Cornelius. Niet erg subtiel om jouw mening op dergelijke manier te ventileren. De wijnhandel van Martin is geen onderwerp van deze discussie. Hoewel ik je standpunt van eenvoud en eerlijke gerechten en wijnen waardeer en onderschrijf. Het importeren van kwaliteitswijnen uit Griekenland lijkt me allesbehalve makkelijk als de Nederlandse consument het vergelijkt met huiswijnen van weleer.Toen kostte het niets. Kwaliteit is sterk verbeterd en internationale waardering is enorm toegenomen. Echter: nog steeds
geen marktconforme prijs voor worden gevraagd. Ik kan genieten van dat simpele huiswijntje aan de kade. Enorm zelfs. Een mooie wijn uit collectie vanMartin drinken met liefhebbers is natuurlijk ook top. Ondanks de bewering van hem dat gezelschap geen invloed heeft op kwaliteit. Hij noemt het emotie. Ik kan dat niet los zien van gezelschap. Van ambiance, bediening. Daar gaat ook deze topic over: lekker eten is persoonlijk. Maar voor wie niet zoeken wil: wat zijn dan de aanraders ook al is en blijft dat persoonlijk.
Quote
#44
(28 July 2014, 17:11)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toch vind ik gezelschap invloed hebben op diner als geheel. Als bediening dag niet heeft beinvloed dat onbewust mening over werk van kokkie. Waar je zit en bediening wordt zwaar meegewogen in beoordelingen. Je gezelschap niet. Dat is immers aan jou. Terug on topic: kom op. Waar blijven de geheime adresjes van Epiros tot Kreta en van Kerkyra tot Karpathos?

Als jij van Heraklion naar Mirtos rijd en je net buiten Agios bent, kom je er zeker al 5 tegen die de moeite waard zijn op weg naar het zuiden, allemaal zonder vette hap Big Grin en helemaal niet toeristisch, ze serveren voor de liefhebber zelfs een vegetarische pita zonder frietjes natuurlijk Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#45
Ik val niemand persoonlijk aan Cornelius ook jou niet. Jij doet dat wel en dat is niet juist.

Maar laten we weer inhoudelijk worden,.of anders buiten dit forum de degens kruisen.
Tongue

Mvg
Martin
Quote
#46
(28 July 2014, 18:06)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Cornelius. Niet erg subtiel om jouw mening op dergelijke manier te ventileren.

Iemand veroordelen omdat hij van een gyros pita houd en dat gebeurd (even goed terug lezen) mag wel dus en is dus subtiel weergegeven.

Ook heeft dezelfde deelnemer al regelmatig aangegeven in diverse topics in het verleden dat de lokale wijnen vreselijke bocht is.
Dat mag dus wel.

Maar zodra er iemand aangeeft dat er in Nederland wijnen verkocht worden die zwaar overgewaardeerd worden en veel en veel te duur zijn dan zeg ik iets verkeerd.

zo zit een nette eerlijke discussie niet in elkaar denk ik.
Wie gaat kaatsen moet de bal verwachten.
Quote
#47
Pfff, ga je weer lekker Cornelius Angry
Quote
#48
Cornelius,

Even concreet dan;

De wijnboer verkoopt mij een pallet wijn. Prijs per fles € 4,-. Transport, accijns en btw erbij staat die bij ons binnen voor € 6,10. Wat is dan een redelijke consumenten prijs?

Mvg
Martin
Quote
#49
Sorry mensen, ik ben het vaak niet eens met Cornelius maar in deze wel. Uit alle berichten van Martin blijkt dat hij neerkijkt op het gepeupel dat wel gewoon kan genieten van een heerlijke goedkope huiswijn en een gyros pita die ik overigens ook 25 jaar geleden al had incl. frites, tomaat, en tzatziki.

Ik voel niet de behoefte om nog verder te posten in topics waar de heer Martin duidelijk laat blijken zijn neus op te halen voor mensen die simpel eten wel kunnen waarderen, dus ik trek me terug en geen tips van mijn kant.
Quote
#50
(28 July 2014, 19:09)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Cornelius,

Even concreet dan;

De wijnboer verkoopt mij een pallet wijn. Prijs per fles € 4,-. Transport, accijns en btw erbij staat die bij ons binnen voor € 6,10. Wat is dan een redelijke consumenten prijs?

Mvg
Martin

Hier gaan we even niet op in beste Martin zonder dat ik weet wie wat en waar

En ik had het niet alleen over de wijnen die jij importeert maar het prijsniveau van Griekse wijnen in het algemeen en niet alleen van wijnen maar ook andere producten die schandalig duur zijn in Nederland.

Maar laten we terug keren naar het onderwerp lijkt me beter.
Quote
#51
op kreta Το Ριζίτικο Τζιτζιφές Αποκορώνου is een heerlijk restaurant ,je moet wel van vlees houden,komen meestal alleen maar grieken
ze schenken er heerlijke kretenzer wijn,rood en wit .zeer gastvriendelijk,ik kom er graag,risitiko in sitsefes
Quote
#52
(28 July 2014, 19:29)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Sorry mensen, ik ben het vaak niet eens met Cornelius maar in deze wel. Uit alle berichten van Martin blijkt dat hij neerkijkt op het gepeupel dat wel gewoon kan genieten van een heerlijke goedkope huiswijn en een gyros pita die ik overigens ook 25 jaar geleden al had incl. frites, tomaat, en tzatziki.

Ik voel niet de behoefte om nog verder te posten in topics waar de heer Martin duidelijk laat blijken zijn neus op te halen voor mensen die simpel eten wel kunnen waarderen, dus ik trek me terug en geen tips van mijn kant.

+1
Quote
#53
(28 July 2014, 19:33)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier gaan we even niet op in beste Martin zonder dat ik weet wie wat en waar

En ik had het niet alleen over de wijnen die jij importeert maar het prijsniveau van Griekse wijnen in het algemeen en niet alleen van wijnen maar ook andere producten die schandalig duur zijn in Nederland.

Jammer Cornelius. Krijg je eindelijk eens de kans om een inhoudelijke discussie te voeren en dan haak je af. Ik had het eerlijk gezegd ook niet anders verwacht van jou moet ik zeggen. In plaats van de discussie aan te gaan en je stelling te onderbouwen komt er zo'n zwakke afwijzing als reactie. Maar ja, jij trapt liever wat in het rond en vindt het leuk om mensen onnodig te schofferen. Jij staat vanaf nu op m'n negeerlijst zodat ik gelukkig niets meer van jou hoef te lezen Angry
Quote
#54
(28 July 2014, 20:11)Pa Rakalo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(28 July 2014, 19:33)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier gaan we even niet op in beste Martin zonder dat ik weet wie wat en waar

En ik had het niet alleen over de wijnen die jij importeert maar het prijsniveau van Griekse wijnen in het algemeen en niet alleen van wijnen maar ook andere producten die schandalig duur zijn in Nederland.

Jammer Cornelius. Krijg je eindelijk eens de kans om een inhoudelijke discussie te voeren en dan haak je af. Ik had het eerlijk gezegd ook niet anders verwacht van jou moet ik zeggen. In plaats van de discussie aan te gaan en je stelling te onderbouwen komt er zo'n zwakke afwijzing als reactie. Maar ja, jij trapt liever wat in het rond en vindt het leuk om mensen onnodig te schofferen. Jij staat vanaf nu op m'n negeerlijst zodat ik gelukkig niets meer van jou hoef te lezen Angry
Quote
#55
Je moet er wat voor over hebben. Hoog in de bergen, na een mooie rit door de therissos kloof, kom je uiteindelijk in Drakonas. Een klein restaurant met een ietwat apart, schaduwrijk terras ertegenover. Daar serveert Stelios de mooiste gerechten. Alles gekookt in kleipotten en gekookt op houtgestookte kookkachels. Hier is het echt slowfood. Maar ook bijzonder lekker. Stelios heeft zich hier terug getrokken uit het drukke Chania, waar hij jarenlang kok was in een gerenommeerd restaurant. Zijn filosofie: vers, uit eigen streek/tuin, tijd nemen voor het koken en zeker tijd nemen voor het nuttigen van een maaltijd. De naam van het restaurant : Dounias . Googelen levert veel info op.

Verder: Kouzina in Chania in de Daskalogiannis.

Tsitsifia heeft nog een taverna, tsitsifia. Een echte familie taverna waar op zondagmiddag een gezellige drukte heerst vanwege de vele families, doopfeesten etc.


Dit alles op Kreta natuurlijk....
Quote
#56
[Afbeelding: 2d29jib.jpg]chris volgens mij praten we over hetzelfde restaurant op zondag heel veel grieken en doop feesten
de zoon heet nektario,werkt bij de slager in de overdekte markt in chania
Quote
#57
Denk het ook, de eigenaar heet Manolis, hij heeft naast dit rookvat ook een flinke tsikoudiainstallatie staan. Maar toch ben ik niet helemaal zeker..
Quote
#58
[Afbeelding: 520zg2.jpg]chris dit is vader en zoon
Quote
#59
Is toch een andere taverna. Hebben we beide iets om te onderzoeken.
Quote
#60
De gustibus et coloribus non disputandum est Smile
Quote
#61
Heerlijk @Chris en @Grek eindelijk weer berichten en foto's over waar heerlijk en vooral eerlijk eten is.duimpie
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#62
De gustibus et coloribus non disputandum est
Quote
#63
bij rizitiko sitsefes is het gewoon heerlijk, vlees wat naar vlees smaakt,gewoon vers,met een lekker glas/kan kretenzer wijn van 8 jaar oud
deze was van het huis,wij komen er wel vaker vandaar,mochten wij niet betalen,hebben dit de opvolgende keer goed gemaakt

[Afbeelding: 2rdhyip.jpg]
Quote
#64
Wat me altijd bij is gebleven: een heerlijke greek salad in Finiki Karpathos. (taverna dolphin)
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Lekker Grieks koken chris 3 1.968 12 February 2021, 10:46
Laatste bericht: AlexLangendijk
  Zooooo lekker: tomatenkeftedes Corry 4 2.976 30 April 2015, 20:49
Laatste bericht: JohanV
  Kant en klaar - maar ook lekker? Ger 12 11.739 20 July 2013, 13:03
Laatste bericht: Connie
  Zo mooi, zo lekker. martin 11 6.359 28 April 2012, 19:53
Laatste bericht: martin
  Papoutsakia - Errug lekker... Corry 1 3.398 16 October 2010, 09:06
Laatste bericht: Koukla

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)