Dàt is Grieks voor mij! workshop
#1
Unieke workshop Nieuwgrieks op diverse locaties!
Maak kennis met deze indrukwekkende taal en leer een aantal woorden voor de vakantie. Bij deze workshop hoort een speciaal luisterprogramma dat ook
na de workshop, kosteloos, gebruikt kan worden.
[Afbeelding: 358duv4.jpg]
Quote
#2
Op welk niveau wil je in Utrecht doen?
Quote
#3
Allereerst hartelijk dank voor je getoonde interesse in de Workshop Nieuwgrieks.
Deze workshop is bedoeld voor de absolute beginner: allereerst staan we stil bij het alfabet
en gaan we met elkaar de klanken van het alfabet opzeggen en oefenen. Ook staan we stil bij een aantal
veranderingen die opgetreden zijn ten opzichte van de Oudgriekse uitspraak voor zover dit
geleid heeft tot interessante (klank)veranderingen zoals in het woord "Hellas", maar ook woorden zoals
"bèta" versus "wita" e.d. Vervolgens gaan we aan de hand van een door mij samengestelde lijst
met woorden en korte zinnen, die zowel fonetisch als in het Grieks (met de daarbij behorende vertaling)
de uitspraak van de woorden oefenen. Dit geeft je meteen een beeld van de bijna 100 woorden en zinnen
die het programma omvat. Aansluitend gaan we in dialoogvorm op eenvoudige wijze converseren. Doordat de
woorden en zinnen alfabetisch gerangschikt zijn op hun fonetische klank en duidelijk is aangegeven hoe te
antwoorden kun je met dit onderdeel al iets van een conversatie proeven:
Hoe maak jij het? Hoe heet je? e.d.
Ter afsluiting van de workshop laat ik zien hoe je op eenvoudige wijze alle woorden en zinnen via een speciale link
ten behoeve van deze workshop al het luistermateriaal kan vinden en kan oefenen.
Deze module is vooralsnog onbeperkt voor de deelnemer beschikbaar. Uiteraard is hier ook ruimte voor het
stellen van vragen. Bij voldoende belangstelling kan uiteraard een vervolg op deze introductie-workshop gegeven worden.


"Workshops Grieks", als onderdeel van Dàt is Grieks voor mij! is volop bezig met het ontwikkelen van
korte, thematische workshops op diverse niveaus. Houd mijn website en/of Facebookpagina in de gaten voor nieuwe Workshops!


Hartelijke groet,
Petra Mens-Omtzigt
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
leuk Smile Ik zou dolgraag zo'n workshop in Utrecht willen doen.
Zijn die workshops het hele jaar?
Zou je me data kunnen geven ?
Quote
#5
En dit allemaal op 1,5 uur tijd? Dan heb ik blijkbaar ander Grieks gekregen en 4 jaar verspild.Undecided
Quote
#6
Ik zou heel graag de prachtige Griekse taal willen leren, via FB heb ik een aantal hele goede Griekse vrienden , waarvan ik er een aantal ook persoonlijk
meerdere malen heb ontmoet.
In de afgelopen 5 jaar heb ik wel een aantal woorden opgestoken , maar hele zinnen maken is een compleet ander verhaal.
Ik ben aan het rondkijken om echt serieus met het leren van de Griekse taal aan de slag te gaan en zo'n workshop lijkt mij een leuk begin.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Het e-book Dàt is Grieks voor mij! petra mens-omtzigt 0 1.398 02 November 2019, 17:48
Laatste bericht: petra mens-omtzigt
  Upgrade-ebook Dat is Grieks voor mij! petra mens-omtzigt 0 911 20 June 2019, 11:46
Laatste bericht: petra mens-omtzigt
  grieksonline ebook dat is grieks voor mij petra mens-omtzigt 3 1.738 02 May 2019, 09:40
Laatste bericht: petra mens-omtzigt
  filmpje e-book Dàt is Grieks voor mij! petra mens-omtzigt 2 1.580 09 April 2019, 22:03
Laatste bericht: jacq1970
  E-book Dat is Grieks voor mij! petra mens-omtzigt 0 1.218 02 April 2019, 08:44
Laatste bericht: petra mens-omtzigt
  Dat is Grieks voor mij! GROOT NIEUWS! petra mens-omtzigt 6 3.896 23 September 2017, 13:39
Laatste bericht: WillemP
  Dàt is Grieks voor mij! vakantiecursussen petra mens-omtzigt 0 2.129 28 February 2014, 09:54
Laatste bericht: petra mens-omtzigt
  Dàt is Grieks voor mij! bestaat 10 jaar! petra mens-omtzigt 0 2.028 28 February 2014, 09:50
Laatste bericht: petra mens-omtzigt
  facebook-pagina Dat is Grieks voor mij petra mens-omtzigt 2 3.086 23 March 2013, 08:09
Laatste bericht: Petra
  gratis geluidsmateriaal bij Dat is Grieks voor mij! deel 1 petra mens-omtzigt 5 4.636 21 July 2012, 12:59
Laatste bericht: prasoudi

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)