Transavia van LowCost naar Prijsvechter.....?
#1
"Breaking News: "Wie goedkoop wil vliegen kan straks ook terecht bij Transavia. De luchtvaartmaatschappij moet de nieuwe concurrent worden van onder andere EasyJet en RyanAir"

Nou....., ik ben benieuwd ben de ballonnen alvast aan 't opblazen!

[Afbeelding: 20gl6bt.jpg]
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#2
Wordt de service en beenruimte dan nog slechter in deze vliegende bus?
Quote
#3
Waarschijnlijk heb je een staanplaats en eigen pakkie brood meenemen.Smile
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#4
Wij brengen al jaren eigen broodjes mee. Vooral op de terugvlucht vanuit Griekenland is er vaak niets meer te krijgen, zeker niet als je halfweg in het vliegtuig zit. een stewardess heeft ons ooit aangeraden niet te vertrouwen of er genoeg te verkrijgen is aan boord. Ik vind het overigens nog steeds belachelijk dat je zelf geen frisdrank aan boord mag brengen en aangewezen bent op de dure flesjes in het vliegtuig. Helemaal oplichterij vind ik het als er wordt omgeroepen dat je voor de transfer naar je accommodatie nog flesjes water kunt kopen, alsof er in Griekenland geen water te krijgen is. Wat de beenruimte betreft: het lijkt wel of dat met het jaar minder wordt. Nieuwere toestellen zijn vaak niet veel groter maar op een of andere manier proppen ze er wel meer stoelen in. Exacte aantallen weet ik niet meer, maar ik heb dat vorig jaar gelezen in het inflight magazine van Transavia. Eigenlijk moeten we niet eens zeuren: we willen immers goedkope vluchten. Het kan niet anders dan dat men ergens op moet bezuinigen. Maar ooit houdt het op...
Quote
#5
(21 August 2014, 11:12)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij brengen al jaren eigen broodjes mee. Vooral op de terugvlucht vanuit Griekenland is er vaak niets meer te krijgen, zeker niet als je halfweg in het vliegtuig zit. een stewardess heeft ons ooit aangeraden niet te vertrouwen of er genoeg te verkrijgen is aan boord. Ik vind het overigens nog steeds belachelijk dat je zelf geen frisdrank aan boord mag brengen en aangewezen bent op de dure flesjes in het vliegtuig. Helemaal oplichterij vind ik het als er wordt omgeroepen dat je voor de transfer naar je accommodatie nog flesjes water kunt kopen, alsof er in Griekenland geen water te krijgen is. Wat de beenruimte betreft: het lijkt wel of dat met het jaar minder wordt. Nieuwere toestellen zijn vaak niet veel groter maar op een of andere manier proppen ze er wel meer stoelen in. Exacte aantallen weet ik niet meer, maar ik heb dat vorig jaar gelezen in het inflight magazine van Transavia. Eigenlijk moeten we niet eens zeuren: we willen immers goedkope vluchten. Het kan niet anders dan dat men ergens op moet bezuinigen. Maar ooit houdt het op...

Erwin, wij nemen altijd onze eigen flesjes frisdrank en/of water mee aan boord bij Transavia. Is nog nooit een opmerking over gemaakt?
Het is overigens te hopen dat ze geen voorbeeld aan hun moedermaatschappij, KLM, gaan nemen. Daar kregen wij op de terugweg van Barcelona zowaar een tweede pakje met sandwiches uitgereikt. Kunst, ze waren aan de datum!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#6
Het maakt mij allemaal niets uit. 3 uurtjes als haringen in een ton naar Kreta, het zal wel. De prijs is belangrijker!
Wat te eten nemen we altijd zelf mee, drinken kopen we na de scan op het vliegveld. Goedkoper dan in het vliegtuig. Een flesje water kost 2,50 in het vliegtuig, en 50 cent op het vliegveld.
Ik stap op Kreta altijd in met een frapeetje in mijn hand. Zeggen ze nooit iets van.
Quote
#7
Nou, een koffie kopen op Chania is ook aan de prijs. Vorige week betaalde mijn vrouw drieeuronegentig!!! voor een beker koffie of voor wat daarvoor door moet gaan.
Ik vind trouwens Transavia helemaal geen slechte maatschappij. Ik heb wel eens het idee dat de meeste critici geen transavia vliegen, maar elkaar wat napraten.
Quote
#8
Shocked 
Uiteindelijk zitten de meesten van ons toch in het Trans toestel richting Griekenland Je mag wel frisdrank of water meenemen maar je mag geen eigen alcoholische dranken nuttigen. Tja ze roepen inderdaad om dat je water kunt kopen, maar je hoeft het niet te doen toch? Iedereen weet toch dat je waar ook bent op de luchthaven in Greece kun je water kopen voor je transfer en meestal hebben de chauffeurs ook water in de bus.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#9
(21 August 2014, 14:16)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het maakt mij allemaal niets uit. 3 uurtjes als haringen in een ton naar Kreta, het zal wel. De prijs is belangrijker!
Wat te eten nemen we altijd zelf mee, drinken kopen we na de scan op het vliegveld. Goedkoper dan in het vliegtuig. Een flesje water kost 2,50 in het vliegtuig, en 50 cent op het vliegveld.
Ik stap op Kreta altijd in met een frapeetje in mijn hand. Zeggen ze nooit iets van.

Zo is dat Xander! Het is nou eenmaal zo en je wil toch graag naar je geliefde Griekenland, dan maar even 3 uur nog wat proppen maar dan wel lekker vakantie :) Ook ik nam altijd mn eigen belegde broodjes mee en een flesje op het vliegveld, het is maar 3 uurtjes.....
Quote
#10
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
(23 August 2014, 21:51)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo is dat Xander! Het is nou eenmaal zo en je wil toch graag naar je geliefde Griekenland, dan maar even 3 uur nog wat proppen maar dan wel lekker vakantie :) het is maar 3 uurtjes.....
Makkelijk praten hebben jullie. En als je, zoals ik en best wel veel anderen, boven de 2 meter bent. Thuis blijven?
Vroeger hadden we recht op de beenruimteplaatsen bij de nooduitgang. Nu moeten we daarvoor betalen en het zelf online regelen. Geen probleem, maar je hebt dus nooit de garantie dat ze er nog zijn.
Even voor de duidelijkheid, ik pas dus echt niet op 74cm beenruimte.dizzy
Quote
#12
Of medische indicatie. Ook dat gaat verloren aan diegene die betaalt. Wisselde onlangs plaats met iemand die even groot was als ik. Nooit meer. Ik ben niet groot en zit met knie in stoel voor me. Krijg je nog commentaar van iemand achter je als je stoel in zgn ruststand zet. En nee. Soms ben je aangewezen op deze busdienst. Maar waarom blijven tickets naar Griekenland zo duur?
Quote
#13
Air France-KLM wil vanaf volgend jaar zijn prijsvechtersformule Transavia in heel Europa gaan inzetten, met uitvalsbases ook buiten de thuismarkten Frankrijk en Nederland. De nieuwe routes die Transavia Europa opent, worden bediend met lokaal personeel dat werkt tegen lokale arbeidsvoorwaarden. Dat meldde de Franse krant La Tribune dinsdag op basis van niet nader genoemde bronnen.De eerste bases zouden volgend jaar zomer worden geopend in Portugal en Duitsland. Later komen ook België en Spanje aan de beurt, aldus het Franse dagblad.

Een basis in Griekenland óók misschien......?


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#14
@Erwin, zoek en vergelijk maar eens de landingsrechten in Griekenland. Dan weet je precies waarom tickets zo duur zijn.
Quote
#15
Noou @Chris ben ik niet met je eens. Als je goed zoekt kun je buiten het seizoen best wel goedkoop vliegen. Ik vind 90 euro voor een enkeltje Amsterdam-Athene niet echt duur .. Ja met Transavia dus he. Die prijsvechters als Ryan Air enzo die halen hun winst bij de bagage en alle andere extra's. En ik meen me te herinneren dat het personeel daar ook heel slecht wordt betaald ...
Quote
#16
Els, natuurlijk zijn er dat soort prijzen af en toe. Maar daar gaat geld bij.
Quote
#17
(07 September 2014, 14:39)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Noou @Chris ben ik niet met je eens. Als je goed zoekt kun je buiten het seizoen best wel goedkoop vliegen. Ik vind 90 euro voor een enkeltje Amsterdam-Athene niet echt duur .. Ja met Transavia dus he. Die prijsvechters als Ryan Air enzo die halen hun winst bij de bagage en alle andere extra's. En ik meen me te herinneren dat het personeel daar ook heel slecht wordt betaald ...

In mijn geval is het geen koopje, moet ik eerst naar A.dam van Maastricht, moet voor de ruimbagage betalen en ook nog eens van Athene naar Heraklion met Aegean.
Vlieg ik in mijn geval toch goedkoper met Jetairfly, rechtstreeks Luik/Brussel Heraklion of met Condor die ook met de prijzen stunten en natuurlijk zonder voor de koffer te betalen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
(07 September 2014, 17:01)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(07 September 2014, 14:39)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Noou @Chris ben ik niet met je eens. Als je goed zoekt kun je buiten het seizoen best wel goedkoop vliegen. Ik vind 90 euro voor een enkeltje Amsterdam-Athene niet echt duur .. Ja met Transavia dus he. Die prijsvechters als Ryan Air enzo die halen hun winst bij de bagage en alle andere extra's. En ik meen me te herinneren dat het personeel daar ook heel slecht wordt betaald ...

In mijn geval is het geen koopje, moet ik eerst naar A.dam van Maastricht, moet voor de ruimbagage betalen en ook nog eens van Athene naar Heraklion met Aegean.
Vlieg ik in mijn geval toch goedkoper met Jetairfly, rechtstreeks Luik/Brussel Heraklion of met Condor die ook met de prijzen stunten en natuurlijk zonder voor de koffer te betalen.


Inderdaad bij Jetairfly kan het zeer zeker. Ons heen ticketje koste half oktober € 49,50 Big Grin met gratis 15kg ruimbagage vanuit Brussel/Zaventem..Cool
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Transavia al vanaf februari naar Kreta Ger 2 1.862 10 January 2018, 20:20
Laatste bericht: Ger
  wie wil naar kreta a.s. maandag 24 april en 8 mei terug, vliegtickets van Transavia, Gerdien 1 1.923 19 April 2017, 09:20
Laatste bericht: Arthur
  Met hond naar Kreta vliegen (Transavia) Ed Edje 3 3.725 23 May 2015, 15:13
Laatste bericht: Xander
  Transavia gaat vliegen van Amsterdam naar Thessaloniki AnnaHiking 0 2.834 21 December 2013, 18:03
Laatste bericht: AnnaHiking

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)