Athene
#1
Geen echte reis maar een citytrip naar Athene.


Athene 17 tot 21 maart 2010

Niettegenstaande er de vorige keren dat we naar Athene gingen altijd wel iets tegenviel, was de aantrekkingskracht toch weer te groot en konden we het niet laten terug te gaan.
We hebben daar al zowat alles meegemaakt.
Zo hadden we eens sneeuw in februari, vorig jaar was er een algemene staking en onze terugvlucht ging niet door en dus maar een dag langer gebleven, de volgende keer Athene in de plensregen en dan in december waren er rellen, brandstichtingen en betogingen en werd mijn man zijn portefeuille gestolen.

[Afbeelding: 33ww41h.jpg]
De Acropolis in de sneeuw !


In feite genoeg om nu eindelijk nog eens een andere bestemming te kiezen, maar ja… waar het hart van vol is…
Dus vorige week woensdag vol goede moed op weg naar Zaventem. Het eerste dat we zagen in de luchthaven was: “Athene 40 minuten vertraging”. Maar geen nood, daar bleef het bij.
Het volgende was dat iedereen zijn koffer moest openmaken aan de controle (sommigen moesten hem zelfs helemaal uitladen), dus alles ging tergend langzaam.
Maar vanaf dan verliep alles op wieltjes, zelfs de koffer Hypocrite
Prima plaatsen in het vliegtuig, in de luchthaven onmiddellijk een metro, een hotelkamer met fantastisch uitzicht op de Acropolis en ’s avonds lekker lamsvlees bij Platanos.

[Afbeelding: nyso0k.jpg]
Uitzicht vanuit de hotelkamer.

[Afbeelding: 140kewl.jpg]
Taverne Platanos

Donderdagavond zijn we naar een rebetika-avond geweest in Στοά των Αθανάτων en hebben echt een geweldige avond gehad.

[Afbeelding: 2ep3vuu.jpg]

Als je van rebetika houd moet je er zeker eens heen als je Athene bent. Het enige dat een beetje tegenviel was dat de taxi’s staakten en we te voet terug naar het hotel moesten. Het was niet ver, maar de buurt waar Στοά των Αθανάτων gelegen is, is niet echt de meest verkwikkelijke of veilige.
Vrijdag hebben we echter nog maar eens ervaren dat de kleine criminaliteit in Athene van dag tot dag toeneemt. We waren op de metro en op het moment dat we gingen uitstappen voelde mijn man dat zijn portefeuille, niettegenstaande die veilig weggeborgen zat, weg was. De jongeman die naast hem stond trachtte in de drukte nog weg te komen maar omdat dat niet lukte en om niet betrapt te worden liet hij de portefeuille dan maar vallen. Maar goed want anders sta je daar zonder identiteitskaart om van het geld en de kredietkaart nog maar te zwijgen.
Voor de rest geen noemenswaardige belevenissen, het weer was schitterend en de terrasjes allemaal vol, het hotelbed buitengewoon goed en de vrienden aangenaam gezelschap. Dit keer geen Acropolis of Lykavittos, geen musea (wel nog naar het Acropolis museum) en geen opgravingen bezoeken.

[Afbeelding: 35170iq.jpg]
Nieuw Acropolis-museum


Gewoon lekker genieten en slenteren.

[Afbeelding: rkd6xj.jpg]
Aflossing van de wacht op zondagvoormiddag.


En zondagavond terug naar huis. Ik ga graag weg, zeker naar Griekenland, maar ik kom graag naar huis terug ook.
Quote
#2
Wat een prachtig verslag en dito foto's Prasoudi. M'n complimenten hoor up . Vooral die van Athene in de sneeuw. Lijkt me prachtig om Athene ook zo eens te ervaren met al die witte pracht.
Zo'n Rebetiko-avond staat bij mij ook hoog op het verlanglijstje.
Quote
#3
[Afbeelding: 24w57jm.gif]
Quote
#4
Een mooi verhaal en zeker mooie fotos.
Gr Cornelios
Quote
#5
Waauuuw wat een prachtige fotos!! en een geweldig uitzicht vanaf het hotel!!!! Grappig om de foto te zien van Taverne Platanos. Daar zat ik een paar weken geleden nog!! Big Grin Heb je meer fotos van het Acropolis museum? Ik wilde op de dag van vertek gaan, toen we ons nog uren moesten weten te vermaken nadat we uitgecheckt waren en voordat we de metro moesten hebben. Helaas was dit een maandag en was het museum dicht SadDodgy
Quote
#6
Heerlijke foto's, wat is Athene toch altijd weer fascinerend. Zelfs als er van alles mis gaat denk ik...
Het is weer al even geleden dat ik echt in de stad was, vorig jaar alleen twee nachtjes in Glyfada, zonder bezoek aan Athene. Als ik de foto's zie kriebelt het wel, maar ook dit jaar denk ik dat het een eilandreisje wordt. Maar dan toch wel volgend jaar weer eens naar 'de stad'...
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)