Zembeikiko leren
#1
LOL
ben al druk bezig.
Deze is prima om te beginnen.
Duidelijk ritme en tellen vooraf.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Zie bijlagen voor passen
Heb ook even ritme schematisch weergegeven van neo zeibekiko


Ingesloten bestanden
.docx   5 dansen.docx (Grootte: 14,29 KB / Downloads: 31)
.docx   6 dansen.docx (Grootte: 14,55 KB / Downloads: 10)
.xlsx   Patroon.xlsx (Grootte: 12,13 KB / Downloads: 16)
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#2
Mooi.
Een wat andere versie van hetzelfde lied, tijdens een optreden van de bekende Xaris Alexiou:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Voor mij is de absolute 'krak' die dit nummer kan spelen: Manolis Karantinis!!!
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Gewoon de perfectie...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
@ Vlagreco: ik heb het concert van Haris Alexiou mogen meebeleven. Wat een avond: en wat kunnen die Grieken zingen. Betreffende Zeimbekiko is van Manos Loïzos uit de film "Evdokia" van regisseur Alexis Damianos. Op 30 augustus aanstaande zet ik overigens een biografie over hem online en daarin zit het bewuste filmfragment. (trouwens gewoon op Youtube te vinden voor belangstellenden)

@ Yiannakis: op het jaarlijkse verenigingsfeest wordt de Zeimbekiko volop gedanst. Er bestaan een aantal basis passen, maar veel komt ook aan op lef en improvisatie. Het gaat om de emotie die je erin legt.
Quote
#4
zeibekiko heeft geen passen. je hebt het in je of je hebt het niet.
Quote
#5
Mee eens Tzimis,
ik was al eens bezig geweest, naar men zei best om aan te zienBig Grin
Maar het leek me niet verkeerd om een soort leidraad te hebben.
Inmiddels heb ik daar zelf al een en ander "aangehangen" en merk dat ik vanzelf wel ga improviseren.
We zullen wel zien hoe het uitpakt................ Zoals je zegt begin ik pas als de "aandrang" er is, als ik niet kan blijven zitten en niet met vooropgezet plan.
Ouzo wil ook nog wel eens helpen.


Ingesloten bestanden Thumbnail(s)
   
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#6
Genoeg ouzo drinken vooraf helpt ook.Tongue
Quote
#7
Ben inmiddels weer terug uit Nidri-Lefkada.
Ken daar mensen die op Griekse avonden dansen. Ik heb daar inmiddels 6 keer, tussen hun uitvoeringen door solo op de vloer gestaan. En in een klein zaakje waar de inwoners zelf ook vaak dansten. Ouzo helpt inderdaad (hoe bestaat het) en je gaar er ook beter Grieks door praten. Men vindt het overigens al geweldig als je je best doet om het een aanzien te geven. Ik heb mij in ieder geval kostelijk geamuseerd.
Een van de dansers heeft goede kritische aanwijzingen gegeven.
En nu maar weer verder aan de stijl werken. Veel afkijken op YouTube.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke zembeikiko Yiannakis 3 3.158 17 June 2016, 22:51
Laatste bericht: vlagreco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)