Afissos of Milina - leuke plek oostkust Pilion
#1
Hoi allemaal,

Ik ben aan het puzzelen. Ik heb 10 overnachtingen in Pilion.
Ik zit erover te denken om 5 nachten in de buurt van Afissos/Lefokastro te verblijven en 5 nachten aan de oostkust.
Wat is leuker, Milina of Afissos en wat is een leuke plaats aan de oostkust? Damouchari ziet er op het eerste oog leuk uit.
Goh, wat een vragen voor een nieuweling.
Ik ben gek op autorijden, maar ik wil zo min mogelijk lange afstanden pakken ivm de kleine van 1 jaar op de achterbank.
Dank alvast!
Quote
#2
Damouchari is een schattig grieks plaatsje, maar met de kleine lijkt me dat niet zo geschikt, heel veel slingerweggetjes en veel meer rijden. Afissos vonden wij een gezellig plaatsje, Milina vond ik een supermooie ligging hebben. De laatste twee lijken me geschikter met een kleine.
Quote
#3
Afissos is een levendig plaatsje met een gezellig plein. Damouchari is erg kleinschalig, maar wel heel leuk voor een paar dagen. Wij hebben deze plaatsen destijds gecombineerd. Misschien ook een idee voor jou?
Quote
#4
Afissos is een mooi plaatje ,je kunt er goed eten ,en drinken
dorpspleintje is het lekker zitten
Quote
#5
He Erwin,

Ik ben ook van plan twee plaatsen te combineren. Omgeving Afissos/Lefokastro/Milina voor het zuiden en omgeving Damouchari/Agios Ioannis/Zagora voor het noordelijke deel.

Het ziet er allebei geweldig uit!

Gr
Richard
Quote
#6
Wij hebben alleen Afissos gedaan. Prima uitvalsbasis en de mooiste zonsondergangen. Wij zijn er 3 weken geweest en vonden het enorm leuk. In het weekend zijn er veel herrie dagjesmensen, dus houdt daar rekening mee.
Ga dan lekker toeren (of je moet het leuk vinden om er tussen te zitten natuurlijk)
Je gaat het echt leuk vinden daar. Na 3 dagen ken je alle obers en let op de post. Grote doos op het pleintje en een ieder graait er het zijne uit.

PS vraag maar raak, er is altijd wel iemand die je met raad bij wil en kan bijstaan.
Quote
#7
Wat dacht je? Ik zou Milina kiezen. :) Zeker als je een auto hebt een mooie uitvalsbasis. Maar ook in het dorp zelf kindvriendelijke strandjes. Heb je ook eerder Horto geadviseerd. Langzaam aflopend strand en mooie appartementjes bij het Leda hotel (met zwembad). Als je zwembadeis nog steeds geldt, kijk dan is bij de appartementen van Dimitra in Milina. Net wat buiten het dorp, aan een mooie baai. Dimitra is heel aardig en runt een souveniersshop in het centrum van Milina. Milina is meer een gewoon Grieks dorp, maar wel met een leuke boulevard en strandjes. Er is goede keuze uit winkels, 3 supermarkten, 2 bakkers, 2 slager, apotheek, en ongeveer 10 taverna's.
Quote
#8
hallo

waarom niet kala nera en aan de andere zijde plantanias twee prachtige dorpen en kort bij alles
grt
Quote
#9
Hier sluit ik me bij aan, Kala Nera is heel kindvriendelijk en dicht bij Afissos en Milina. Milina vind ik mooier dan Afissos, prachtig gelegen, mooie dijk met leuke restaurantjes en kleinschaliger dan Kala Nera. Als je naar de andere kant gaat moet je toch rekening houden met toch veel langere ritten, bergachtig, prachtig van natuur maar daar heeft de baby niets aan.
Quote
#10
Afissos (of Milina)! zeker met een kleintje, aan de oostkust is de zee te gevaarlijk. Ik kom er al sinds 1983 en heb er toen ook mijn huidige man leren kennen. Kala Nera is ook erg leuk, maar wat meer gericht op jongeren, meer barretjes etc.
Quote
#11
Hallo allemaal,

Goh wat een reacties :)
De eerste 5 dagen staan vast: Milina! Het is inderdaad Dimitra geworden. De dorpen Afissos en Kala Nera gaan we uiteraard bezoeken.
Nu nog iets aan de oostkust in de buurt van Damouchari/Tsangarada. Uiteraard met lekker zwembadje voor de kleine (en ook een beetje voor pa en ma).
Dank allen!
Quote
#12
Vorig jaar in verschillende plaatsen verbleven, Kala Nera, Mikro beach, Afissos, Agios Ioannis, Néa Ankhíalos.
Afgelopen jaar weer een Pilion tour gemaakt en verbleven in Chorto, Koropi, Millies, Kalamaki, Agios Ioannis, Portaria, Néa Ankhíalos.
Zoals je ziet twee maal in Agios Ioannis, het beviel ons daar uitstekend, we waren er beide jaren in juni, heerlijk rustig overal.
Ook twee maal in Néa Ankhíalos, we verbleven daar tijdens de laatste nacht van onze trip omdat dit stadje dicht bij het vliegveld ligt.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Blaffende honden in Afissos lumix 32 9.655 17 June 2018, 19:39
Laatste bericht: Marianne
  Van vliegveld Volos naar Afissos Doornroosje 26 15.748 16 May 2016, 20:23
Laatste bericht: Doornroosje
  West- of oostkust pillion?? woopie 18 14.996 11 January 2016, 17:41
Laatste bericht: Vikos
  Pilion, Afissos of Kala Nera? bob-jerry 35 33.406 06 April 2015, 18:40
Laatste bericht: metaxa
  Afissos Ventje27 19 15.342 20 January 2013, 20:49
Laatste bericht: Ventje27

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)