Grieksegids nieuws     
Met de auto naar Griekenland – prima te doen!
#1
Sinds 2007 rijden wij (mijn man en ik en onze dochter, nu 19) elke zomer met de auto naar Griekenland (Volos) over het vaste land via de FYROM landen. Hier wat tips & tricks (PDF bijlage) voor diegenen die deze route ook eens willen nemen.


Ingesloten bestanden
.pdf   Naar Griekenland met de auto.pdf (Grootte: 713,91 KB / Downloads: 605)
Quote
#2
Ik ben het niet van plan, maar super mooi alles op een rijtje gezet, Irini. up
Al met al vind ik het behoorlijk prijzig en weegt het met 2 niet op tegen de tijd en het geld dat je kwijt bent aan tickets en autohuur voor 2 weken.
Quote
#3
het is een prachtig reis. de keuze is zeker niet financieel, als je met 2 personen ben. maar ik zou niet anders willen.

ze zijn niet zo erg meer in Servie. ik heb al jaren geen bekeuring meer, van hun politie. groene kaart vragen ze ook niet meer maar in Fyrom wel. en de tol in Kroatie is wat duurder. van de grens met Servie tot zagreb,was meer dan 15 euros kwijt.
en waar ik klaar mee ben, is Fyrom. de weg is zo slecht , vooral van griekenland naar Serbie, dat de volgende keer ga via Sofia. en de wacht tijd om Fyrom binnen te komen wordt steeds langer door hun werko tempo en mentaliteit..
Quote
#4
Wij rijden sinds 2004 (auto+caravan) over land maar dan via Hongarije. Scheelt iets in de tol kosten en omwisselen van de valuta's. Alleen voor Servië wisselen we wat geld.
Quote
#5
Bedankt voor het heldere verhaal!
Wij gaan altijd met de veerboot van Patras naar Ancona v.v. en zijn alleen al aan tickets hiervoor 750 euri kwijt, en dan nog in het naseizoen.
Ga op basis van je verhaal serieus overwegen of over land voor ons een optie kan zijn.
Enig idee hoe de staat van de wegen is in november in met name de balkanlanden?
Quote
#6
het zou nog niet sneeuwen of vriezen in november, en als je gewoon verstandig rijdt is zelfs in echt winter te doen. ik deed het al in de jaren 80 , toen Belgrado Zagreb een 400 km lange tweebaansweg was.
Het is niet alleen de kosten via Italië maar de service is ook verschrikkelijk. ik hoop dat ik nooit meer hoef over Italië te gaan.
ik ben nog niet helemaal uit welke route de beste is. ik rij heen via Budapest, soms ook via Dresden en Praag naar Budapest, en ook via Roemenie en Bulgarije.
op de terug weg omdat de Hongaren de neiging hebben iedereen grondig te controleren met als gevolg lange rijen ( ze durven zelfs te vragen als je uit Hongarije gaat of je wat mee hebt genomen), rij ik via Zagreb en Maribor.
iedere route heeft plus en min punten.
ik zag sinds vorige jaar wat meer Mc donalds in Servie, waar de koffie redelijk en goedkoop is, zelf ging altijd in de centrum van Belgrado, maar de ene net als je de stad inrijd van af de noorden, is ook in een prachtige locatie onder de bomen.
sinds vorige jaar is de brug Kalafat Vidin ook klaar, zo kan je sneler en goedkoper over de Donau van Roemenië naar Bulgarije.
Als je gewent ben , in Italie zou de eerste keer de Balkan anders voelen, maar mij vrouw komt mee ook sinds 2004 en ze vindt het ook prima.
vergeet niet de Balkan is een andere aparte verhaal in europa. let dus goed op en neem het zo als het is.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Wat een leuke reacties allemaal!
@ Tzimis, dank je wel voor je feedback, je hebt inderdaad gelijk. Bij FYROM vragen ze om een 'prasini karta'(groene kaart) en bij Kroatie is de tol inderdaad eur 15. Maar op de ANWB site staat alles ook nog.
@Lyonesse: Als je de kaart er bij pakt dan is het slechtste deel van de E75 (waar je letterlijk over een hobbelweg gaat) vanaf Kumanova (Skopja) en dan met name vanaf Veles tot aan de grens van Griekenland. Eigenlijk bijna heel FYROM.

Voor 2007 namen we ook de boot via Italie (Ancona - Igoumenitsa) en over de Katarapas (ik geloof dat nu de tunnel klaar is) maar in het hoogseizoen met hut is dat onbetaalbaar. Wij zijn 1 x keer via Hongarije gegaan en hadden geen goede ervaring met een hotel in Szeged en al helemaal niet met de mensen. Omdat onze standaard stopplaats Filzmoos is, rijden we liever via Slovenie.
Quote
#8
ik had een keer de weg via Ljubliana gedaan, ik had al sinds de jaren 80 niet meer daar geweest, dus het was alles total anders, maar in de drukke dagen , zat ik stil midden in de nowhere op de autoweg in oostenrijk. dus nu ga ik via Maribor, welke precies het zelfde gebeurt altijd, alle verkeer van de autoweg komt vast bij de laste kroatishe tol, en de grens controles van Kroatie en SLovenie.
ik wil graag een keer de oude weg dat ik deed voor dat de nieuw tunnel kwam, richting Villach, van Jesenice via de 201 over de berg naar oostenrijk. je komt dan in Villach terecht . het is een jeugd herinnering , ik heb daar vaker langs gereden met een lelijke eend.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Dat lijkt me inderdaad ook een hele mooie route
Er word ook een nieuwe kustroute aangelegd die we gaan proberen zodra die klaar is:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Irini45 Lijkt me een hele mooie route, hopen dat deze snel klaar is.
Quote
#11
Handig het pdf'je met tips! Wij willen volgend jaar met de auto naar Griekenland,zijn jullie dit jaar ook geweest?
Vroeger ging ik met mijn ouders elk jaar met de auto naar onze familie in het noorden van Griekenland,via Joegoslavie,nu wil ik het graag gaan proberen met mijn eigen gezin,man en twee dochters van 12 en 9.

Ik zie alleen uiteenlopende meningen en routes,de route die jullie rijden lijkt mij ook wel wat. Wij komen heel toevallig uit Alblasserdam dus de route is echt exact verschil is alleen dat wij naar Edessa gaan en jullie naar Bolos.

Alle tips die ons zouden kunnen helpen richting Griekenland zijn welkom!
Quote
#12
Wij rijden (meestal in mei) ook al jaren via Oostenrijk, Hongarije, Servie en Fyrom naar Volos en tot dusver zonder onaangename avonturen. We doen dit in vier etappes zodat we 's avonds op ons gemak nog wat rond kunnen wandelen in onze pleiserplaatsen. Wat drinken en wat eren. Een kleine vakantie op zich. 

Van Nederland tot en met Hongarije kan het druk zijn op de weg maar eenmaal in Servië is het tot Volos heerlijk rustig rijden met weinig verkeer.

In Nis logeren we in een apartement met de aparte naam The Only One Apartment. Dat is in het centrum en heeft een eigen afgesloten parkeerplaats wat altijd een gerust gevoel geeft als de auto vol zit met van alles en nog wat. We hebben ook wel gelogeerd in het 60 km zuidelijker gelegen Predejane motel waar de parkeerplaats 's nachts degelijk bewaakt word door een oud-militair.

Nog geen bon gehad in Servië tot nu toe. Weg door Fyrom is hier en daar slecht maar in 2,5 uur ben je er door heen. Heel weinig verkeer.  Op het niemandsland tussen de grensposten van Fyrom en Griekenland is een hele grote tax-free shop waar je voor 10 euro een slof sigaretten koopt of goedkope whisky kan vinden. Jammer dat ik niet meer rook en onze Griekse buurvrouw is altijd voor een glas Famous Grouse na de koffie te porren.

Als je een beperkte vakantieduur hebt kost het misschien te veel tijd om heen en terug te rijden maar wij laten de auto in de zomer in Griekenland en rijden pas in het najaar terug.
Quote
#13
Γειά σου Αγγελική, dit jaar zijn we niet geweest ivm een ziek familielid, maar vorig jaar wel en volgend jaar gaan we zeker. Zoals Petros hier boven al schreef is de route prima te doen. Wij hebben nog nooit problemen gehad. Nis vonden we vorig jaar erg leuk. Omdat we vroeg aankwamen zijn we het centrum ingegaan. We zagen opvallend veel studenten. Bij een pizzeria bestelden we alledrie een pizza en drinken. Om ons heen zagen we jongeren met pizzapunten, dus dachten we dat we dat ook kregen, maar ze brachten ons 3 enorme pizza's. Paniek onstond er toen ze geen wisselgeld had van een briefje van 20 euro (het bedrag was maar 18!) en helemaal blij met 'laat maar zitten'. Erg vriendelijke mensen. Misschien gaan we volgend jaar het hotel van Petros proberen. Het meest vervelende van de hele route vind ik eigenlijk Duitsland, met de wegwerkzaamheden en hoge snelheden en ongevallen. De rest is prima, gewoon rustig aan en 2 stops maken, tuppertje met kleingeld voor tol en wc's blijkt ieder jaar ideaal en ook de Griekse sticker op de achterruit van de auto is soms handig bij de grens van Skopja. Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel. Leuk dat je zo dichtbij woont. Ik weet dat er veel Grieken in Alblasserdam wonen, onze dochter is daar vroeger naar de Griekse lagere school gegaan tot haar 12e. Die zal er nu niet meer zijn denk ik.
Quote
#14
Alweer 4 weken thuis na de rondreis van 15 weken door Griekenland. Voor degene die overland willen heb ik een routekaart.
Let wel we rijden met een (onbe)tamelijk grote camper met aanhanger en dan zijn we de volgende tol gelden kwijt tussen Beijerland en Thessaloniki:

Oostenrijk € 8.70
Hongarije  € 24,00
Servie      
tol beograd visa        € 6,02
tol beograd visa 990 din € 8,38
tol beograd visa        € 4,82
tol nis        visa 570 din € 18,55

Macedonie
tol visa € 1,66
tol visa € 2,00
tol visa € 1,34
Totaal                                       € 75,77
Je ziet dat het dus erg meevalt met de tolkosten. Via Albanie, Montenegro, Croatie, Slovenie en Oostenrijk waren we veel meer kwijt. Dit omdat de tolweg in Croatie een vermogen heeft gekost. In Slovenie zijn we 60 km binnendoor gereden.

tol bosnie herzegovina            € 1,31
tol sibenik         visa 171 kuna € 23,06
tol brinje         visa 36 kuna € 4,87
tol demerje visa        € 42,87
tol trakoscan visa        € 14,78
tol                visa        € 5,00
tol tunnel        visa        € 5,00
tol tunnel        visa        € 8,50
vignet oostenrijk visa        € 8,70
Totaal                                        € 89,72

Met een auto is dit natuurlijk goedkoper, maar de rit door Montenegro en Bosnie Herzegovina was ook heel mooi.
Hier is de link
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&usp=sharing

Over de kwaliteit van de wegen niets dan lof. Overal is men klaat met de doorgaande routes met zo hier en daar een klein stukje waar nog helemaal niets aan gedaan is. Vooral Albanie is zeer vooruit gegaan. Toch is het nog opletten geblazen, een paar donkere tunnels en wat gaten in de weg. Maar voor de rest geen slechte wegen meer tussen hier en daar. Wink

Rene
Quote
#15
Dank je wel Rene voor de goede tips! Ik ga de route via Albanie eens bekijken.
Quote
#16
Bedankt ook voor de tips Rene!

Irini die school is er inderdaad niet meer,mijn dochter heeft hier ook op gezeten trouwens.
Er wonen idd.veel Grieken hier,vroeger hadden we ook een griekse vereniging en 1x per jaar een grieks feest hier maar helaas zelfs een griekse vereniging is er niet meer en de 'oude' grieken worden er steeds minder helaas.

Toch ook eens zitten kijken naar een overtocht naar Igoumenitsa maar tjee dit is prijzig zeg met zijn vieren + auto komen we op 900 euro best veel dus.
Als je dan ook nog eens je benzine en tol etc.mee telt is het een aardig bedrag.
Mijn man heeft twijfels over het over de weg gaan,is dit wel veilig genoeg?
Tot nu toe heb ik nog nooit iets geks gehoord of gelezen mijn idee is gewoon uitproberen maar goed veiligheid staat voorop,zeker voor de kinderen.
Als iemand hier ervaringen mee heeft hoor ik het graag.
Quote
#17
Wink 
Hallo Αγγελικη,


Multiquote:Mijn man heeft twijfels over het over de weg gaan,is dit wel veilig genoeg?
Zeg jij dat?? Dat hangt toch van zijn rijgedrag af ? Big Grin  Nee geintje, Het verkeer varieert natuurlijk van land tot land. Nederlands rijgedrag kan je zelf typeren. Duits rijgedrag? Snel maar niet roekeloos. Oostenrijk : Ook snel maar bedachtzaam. Hongarije op de snelweg: Druk en wisselend van rijbaan. soms roekeloos. Servie rustig en kalm behalve bij Belgrado waar het chaotisch wordt. Macedonie: Soms roekeloos maar meestal gematigd. Griekenland: Tegenwoordig zeer gematigd. Soms op tweebaans wegen met vluchtstroken worden de vluchtstroken gebruikt als langzaamverkeer strook. Dus goed vooruit de weg verkennen.

Veilig rijden is defensief rijden. Caravan goed beladen, remmen VOOR de bochten, terug naar een lagere versnelling en dan pas door de bocht (bij afdalen) Goed opletten op steenslag op de weg, want door de warmte komen soms wat stenen los van de hellingen. En dan vooral veel genieten van het mooie landschap.
Tip: remmen op de motor bespaart je de remvoeringen, schakel desnoods ook de airco in bij het afdalen.
Veilig op stap met een goede verzekering van ANWB doet ook het vakantiegevoel verbeteren.

Kontroleer wel de banden van auto en caravan. Oude banden (ouder dan 8 jaar b.v.) kunnen zeer snel uitdrogen en scheuren vertonen. Vervang ze vóór vertrek. Een klapband is levensgevaarlijk. Meld je garagist dat je de bergen in gaat wanneer je een beurt laat doen. Een te zuinig afgestelde motor kan te warm worden met alle gevolgen van dien.
Op tijd schakelen is ook belangrijk. Veel mensen zitten comfortabel naar buiten te kijken terwijl de weg langzaam omhoog gaat.(z.g. vals plat) Hierdoor loopt de temperatuur van de motor op en klapt de koppakking er uit of hij gaat koken. Beter te hoge toeren dan te laag. Voor het verbruik maak het niet veel uit.
En je hoeft je niet te schamen als je in de eerste versnelling naar boven gaat, je komt tenminste boven.

Wil je meer weten over de route geef gerust een berichtje

Rene


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Hahaha dank je Rene,ik bedoelde eigenlijk meer veiligheid met oog op berovingen,onnodige bekeuringen dat soort dingen.
Quote
#19
O ja vergat ik te vertellen.
Ik heb noch via camperforum.nl noch oriste gehoord dat men onderweg overvallen is tussen NL en Gr.
Wel zie je veel venters (gouden sieraden, telefoons) op parkeerplaatsen in Hongarije. Ook zie je daar soms zwangere meisjes van 15 jr die om geld bedelen.
In Servie overkomt het je wel eens dat je ramen ongevraagd gepoetst worden. Is ons 1x overkomen.
In Macedonie heb ik langs de route naar Griekenland geen bedelaars meer gezien. Vroeger stonden hele families Roma bij de tolpoortjes.
Afgelopen maanden heb ik geen Roma meer in Griekenland zien rondzwerven. Wel verkopen ze potten en plastic stoelen van uit de pickup.
Ook worden de stranden schoongemaakt door klasjes van de lagere school, wat een onderdeel is van de sportdag.

Ik hoop dat je veel mag genieten.

Rene
Quote
#20
O.k dat is wel fijn om te horen dat er bijna geen gekke dingen meer gebeuren,de dingen die je verteld gebeurden daar vroeger ook zoals ramen soppen enzo toen wij vroeger door destijds Joegoslavie reden al,dus dat is niet nieuw voor mij,voor mijn man en kinderen welSmile
Die plastic stoelen enzo is ook iets wat al jaren aan de gang is.
Ik had alleen wat dingen gehoord over nep politieagenten die je kunnen aanhouden en een hoop geld laten betalen voor niks.
Het idee alleen daaraan schrikt ons wat af.
Ik persoonlijk zou het om eerlijk te zijn prettiger vinden om met nog een gezin te rijden die al wat meer ervaring heeft met deze reis maarja waar vind je die?
Quote
#21
Ik denk dat wanneer je zo onzeker bent, het beter niet kan doen.
Quote
#22
Misschien niet nee,maar ach we hebben nog een jaar om het een en ander uit te zoeken.
Quote
#23
Nog een jaar !!!!! ???

Kijk dan eens bij de groepsreizen van Max, NKC, ANWB en ACSI . Even de vertrekdata noteren en ook op die dag gaan reizen. Gegarandeerd dat je ze onderweg tegen komt. En dan er gewoon achteraan rijden. Of boek een groeps reis. Dan wordt alles netjes geregeld voor je.

Waar is je gevoel voor avontuur?? Gewoon gaan.

Big Grin 
Rene
Quote
#24
Wij zijn sinds 20-6 terug van onze reis naar Griekenland. Wij rijden als sinds 2004 de route (zie ook eerdere berichten) Duitsland-Oostenrijk-Hongarije-Servië-FYROM en voelen ons veilig. Nog nooit iets gezien van de dingen die jullie hebben gehoord. Maar let wel, overal zijn er mensen die proberen om je van je geld af te helpen. Zoals wij eens ondervonden toen we richting Spanje reden en onderweg waren naar de Veerboot in Italië. Maar ik zie dit niet als een rede om geen vakantie meer te vieren of om door die landen te rijden. Wij hebben altijd meer vriendelijke mensen en behulpzame mensen ontmoet dan anders op onze reizen
Maar je moet natuurlijk te allen tijde goed opletten ook hier in Nederland.
Zoals Rene al schreef klopt helemaal, ook kan ik nog melden dat ze in Servië heel druk met een nieuwe snelweg bezig zijn. Wat wij hebben gezien is dat ze van Predejane naar Vranje druk bezig zijn, dit traject kan zelfs nog langer zijn omdat ze het ook aan de andere kant van de berg bezig zijn. 

mvg
Leo en Joanna

P.s las net het laatste bericht van Rene, alleen acsi gaat tot nu toe over de weg
Quote
#25
Hallo Lejo

Hebben jullie dus net gemist. We waren op 8 mei bij Predejane. Hebben jullie naar ons gezwaaid toen we langs de camping bij Kala Nera reden?? We waren toen onderweg naar Paltsi bij Argalasti. We waren verbaasd dat er naar ons gezwaaid werd , we hebben wel terug gezwaaid!. Haha De wereld is klein.

Rene
Quote
#26
Wij waren 6/7 mei in Predejane, daarna een weekje aan de voet van de Olympus. 14/5 naar Kala Nera vertrokken, dus het zou best kunnen.
Quote
#27
Ja nog een jaar ja,volgende zomervakantie dus.

Je hebt gelijk Rene,gewoon gaan. Dus gaan we ook doen hebben we besloten,nu maar hard gaan sparen is best een duur grapje allemaal.

Ik lees net dat jullie aan de voet van de Olympus zaten Lejo? Mag ik vragen waar?
Ons plan is om eerst twee daagjes mijn familie te bezoeken in Edessa en daarna door te rijden naar Pieria of ergens anders als het maar in de buurt van de olympus,die willen we beklimmen en ook de Meteora bezoeken,vandaar uit is dat nog enigzins aan te rijden.
Chalchidiki is ook prachtig maar net wat verder weg van alles.
En dan moet het of hotel met ontbijt worden of een apartement.
Tips?
Quote
#28
@Irini45 ( plaatsgenoot Big Grin ). Jij bent blijkbaar goed bekend in Volos, volgende maand zitten we in Kala Nera en willen ook een dagje Volos doen. Heb je nog leuke/bruikbare tips ?
Quote
#29
dat is een fantastische plek. wij waren net voor kala nera. de weg komt haast naast de strand en net daar voor is een benzine pomp. kleine straatje , net niet te zien daar voor breng je naar de zee en daar was een van de mooiste tavernas, simpel eten haast naast de zee. ik wist niet de naam maar ik dacht het te vinden op google maps .
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#30
wij zaten in deze appartement ,en als je daar uit liep naar de weg, had je rechts en tegenover een benzine pomp en daar achter zat de taverne. en als je naar links ging twee minuutjes lopen was een strand waar de kleine stroompjes koud water uit de berg de zee in ging. ik zou zo weer een paar dagjes heen willen. kala nera zelf vond ik wat druk.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&irefid=PLTGMERCH&irefclickid=KALA+NERAGREECE
Quote
#31
Bedankt voor je reactie, ja, Kala Nera zal best druk zijn zomers, maar wij gaan de laatste week van september, dat zal die drukte best meevallen ( of tegenvallen, het is maar hoe je het bekijkt ). Die drukte vinden we die week daarna wel als we in Pireaus zijn Tongue Nu gaat het me eigenlijk om Volos, is dat de moeite waard om een daagje naar toe te gaan ?
Quote
#32
Als je maar een week op Pilion bent zou ik niet naar Volos gaan. Lelijke stad met relaxed havenfront. Op wat kerken na geen bijzondere gebouwen.
Alternatieve: wandelen van Kala Nera naar Milies, autotrip naar Trikeri eiland, Rondje langs de dorpen van Zuid Pilion (Milina, Lafkos, Platanias, Katioris, Promiri) Oostkus (tsangarada, Ag. Ioannis) Portaria. En natuurlijk gewoo niks doen en relaxen.
Quote
#33
Info uit 1 ander forum betr. landweg naar GR (echte Problemen nu in/aan grens "Macedonie/Fyrom")  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Johannes
Quote
#34
Beste forum lezers,

Ben van plan om in september richting Griekenland te reizen met de auto ik rij op lpg is dat goed te doen!? en wat zijn ongeveer te tol kosten enz, is het niet voordeliger om via venetie te reizen en de oversteek met de boot te maken!?

Alvast bedankt
Quote
#35
Beste Kakkos Zoek even op dit forum. Er zijn heel veel discussies over Smile
Quote
#36
Niet alleen op dit forum kijken. Ga vooral zelf op zoek op desbetreffende websites hoe het zit in jouw situatie, jouw tijdstip van vertrek, waar wil je aankomen, hoe groot is de auto of combinatie etc.
Quote
#37
Nou keuze is gemaakt,we gaan met de boot via Ancona en blijven op Corfu.
Is best een prijzige vakantie al met al maar o.k.

Iemand reistips,overnachting tips etc?
Quote
#38
In de 'Omnibus' wet die gisteren in het parlement gestemd werd, is ook een nieuwe wegentaks opgenomen voor voertuigen met een buitenlandse nummerplaat die Griekenland binnenkomen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#39
(23 May 2016, 12:35)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In de 'Omnibus' wet die gisteren in het parlement gestemd werd, is ook een nieuwe wegentaks opgenomen voor voertuigen met een buitenlandse nummerplaat die Griekenland binnenkomen.

Heus? Huh Al details over?
Quote
#40
wegentaks voor buitenlanders binnenkort ook in België?  Big Grin
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Auto kopen in Griekenland en naar NL rijden richard1313 3 1.111 28 July 2023, 11:41
Laatste bericht: Buurman
  Over land met e-auto naar GR JohannesGR 12 2.266 01 April 2022, 15:03
Laatste bericht: JohannesGR
  Met de auto naar Griekenland (deel 2) Irini45 20 5.323 06 August 2019, 13:58
Laatste bericht: elly veen
  Met de auto naar Lefkas. ien 5 3.572 26 February 2017, 11:17
Laatste bericht: ien
  Met de auto naar Griekenland. Is dat te doen? Bouboulina 4 4.392 15 December 2015, 20:38
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Van GR naar NL met de auto via de Balkan Lyonesse 6 6.159 14 June 2015, 19:20
Laatste bericht: elly veen
Tongue Met je eigen auto naar Griekenland. Gek? Ruud+Jenny 42 32.429 15 May 2015, 13:22
Laatste bericht: Anoek
  Met de auto naar Griekenland Barocky 30 24.911 04 April 2013, 18:31
Laatste bericht: petraki

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 5 gast(en)